PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Silindir Degistim ,Motosikleti Calistaramiyorum.Lütfen Yardim Edin!!!



AsiL27
14 Temmuz 2014, 17:41
Merhaba Beyler,
forumda cok yeniyim ve konu yanlis yerdeyse kusurumuz Af Ola.

Sorun : Motorumla bir ay oncesi bir pazar gunu birini ziyaret icin yola ciktim 2km gitim Motor Birden kendini atip fuffffff diye bosta gitmeye basladi anlamadim Neyin nesi,calistir yit derken aklima yag lambasi geldi ve dedimki bu yag lambasi Sakin benzinle karisan yag olmasin acip Baktim Tamda oymus Evet Benzin Yagi deposunda bitmisti,Neyse goturdum tamirciye silindir degisecek dedi 300-350 € gider diyince ,ben dedim motoru 280 € aldim 300 verecegime sifirini alirim :),Uzun etmeden meseleyi ve lafi kisaltayim daha oncede turkiyedeyken motosikletimiz vardi sokup takar bakar bozar biseyler ogrenirdik ve ogrenmis olmaliyizki silindire kadar gidip söktüm,pistonun yenisi aldim ve daha sonra silindirde Az cizilmisti Onuda guzelce zimparaladim.pistonu dogru ayarlayip yerine koydum.Motor simdi calisiyor ama bir Kac saniye sonra soniyor yani kapaniyor ve calismiyor.bu neden ola bilir.benzini ufluyum.ne yapiosam olmuyor motosiklet kisa sure calisiyor ve sonra kapaniyor bir aydir hep böyle.
biri Bana yada birileri fikirlerini yazsa.
birsey daha elektirik geliyor ve bunu bujiyi cikarark denedim.zaten elektirik gelmese kisada calismaz.
bu aradada motosiklet SIDERMO 50cm ve 1997 model.ama hosuma gidiyo motosiklet ve kulanmak istiyorum.

Arkadaslar bazi sayfalari okudum ama pek iyi anlamadim,varsa resimli anlatim yada videolu memnun olurum,simdiden yardimci olacak tüm arkadaslara tesekür ederim.

ferhatkars
14 Temmuz 2014, 18:26
çalıştıktan bir süre sonra motor sönüyorsa (kıbrıs şivesi :D ) karbüratörle ilgili bir sıkıntın olabilir...
karbüratörü de bir elden geçirmende fayda var...

AsiL27
15 Temmuz 2014, 19:15
kabritör denen beladan anlamiyorum :( bilen birine göstermeli.koskocaman bir sayfada bir kisi cevap vermis onada tskler :)

oyunageldim
15 Temmuz 2014, 19:56
Yazdıklarınızdan zar zor birşeyler anlayabilmişken sondaki yazınızı gördükten sonra çok zor dedim

Kabritör'ü bile tanımıyorsanız sizin bu sorunu anlamanız sayfalar sürer

architect
15 Temmuz 2014, 20:37
bence ¨piston aşağı düşmüştür¨ neyse cidden kolay gelsin işin zor. motor az da olsa çalışıyorsa doğru toplamışın demektir ama aklıma gelen şey çalıştıktan sonra boğulması ? Buda bujilerin ateşliyiyemeyeceği kadar çok benzin gelmesiyle yada yağ benzin gelmesiyle alakalıdır. ayrı yağ deposu olmasından anladığım iki zamanlı bu konuda sana en iyi ingiliz siteleri yardımcı olur çareyi oralarda ara bence.

AsiL27
16 Temmuz 2014, 17:22
demeki ben kendimi iyi anlatamamisim :),bir insan eger anlatacagi sezi anlatamiyorsa bir yerde bir sorun var :),arkadasim kabriatörü taniyorum icinden benzin gecen demircigi diyorsun o kadar cahal degiliz,siz simdi bana neler yapa bilirim onu söleyin bende ona göre söküp takayim yada temizliyeyim,bu kadar usta burada kimse cözüm üretmemis :(

dockerengin
16 Temmuz 2014, 17:32
Bujiyi çıkardığınızda yağlandığını görüyor musunuz? Böyle bir şey varsa karbüratördeki benzin özelliğini kaybetmiş olabilir.

Buji yağlanıyorsa;
- Bujiyi temizleyip,
- Karbüratörde ki benzin-yağ karışımını boşaltıp,
- Depoya yeni benzin ekleyip tekrar çalıştırmayı deneyebilirsiniz.

Veya benzin-yağ oranı düzgün değildir. Bunun ayarının nasıl yapıldığı hakkında bilgim yok malesef.

hayat2teker
16 Temmuz 2014, 17:33
Üzerine alınma ama;

Artık insanların inanası gelmiyor böyle konulara, yani mesaj yazmaya tahrik edici başlık ve içerik, yeni üyelik açıp soruyu sorup ortalığı karıştırıp bir daha siteye girmeyen üyelere alışkın olduğumuz için kimse doğru düzgün cevap vermemiş olabilir...

numangokce
16 Temmuz 2014, 23:08
Üzerine alınma ama;

Artık insanların inanası gelmiyor böyle konulara, yani mesaj yazmaya tahrik edici başlık ve içerik, yeni üyelik açıp soruyu sorup ortalığı karıştırıp bir daha siteye girmeyen üyelere alışkın olduğumuz için kimse doğru düzgün cevap vermemiş olabilir...

doğru.

"kabritör" dediğiniz şeyi yanlış tanımışsınız @Asil27. "içinden benzin geçen demircik" diye tanımlamak karbüratör'e hakaret olur. :D

Karbüratör: silindire girecek yakıt ve havayı uygun oranlarda (14/1 teori) karıştıran yakıt sistemi parçası.

bir de kısa süre çalışıyo derken ne kadar süreden bahsediyosunuz?

sahin08
18 Temmuz 2014, 02:14
silindir zımparasında silindir gömlek çapı büyüyüp pistonun kaçırmasına sebep olabilirmi gerçi 2 zamanlı ama karbüratör motorun kalbi bi temizlemekte fayda var

AsiL27
30 Temmuz 2014, 17:22
Selamun Aleykum Bayraminiz Mubarek Olsun.

bana tepki gösteren arkadasim,ben internet dagitim merkezine kizip internetimi kestim ve evimde internet yok sanirim uzun bir zamanda olmicak,ancak internet cafeye gelince bakiyorum,forum okumus burayida biraz gezmis,denileni yapmaya gitmis,daha sonra arada ramazan vardi,her defasinda motoru calistirmayi denemekten skildim ve cok terledim bayramdan sonraya biraktim bu yuzden hakinizi helal edin,ve arkadasim,hasta olmadan insan hastaneye gidermi,benim motosiklet yoktu ve tamire girismedimki,buraya daha onceden uye olayim,simdi motosikletim var ve buradayim,

ve simdi arkadaslar,ben o hava filtresi ve kabrülatöre biraz gaz temizleyici propan denen birsey sktim ve motor deli gibi calismaya basladi,
ama motor öyle calisiyorki gazida kisam ne yaparsam yapayim bir türlü normal seyrine gelmiyor neden ola bilir,bazi forumlarda,eksozdan ola bilecegini yazmislar,baska fikri olan varmi,

ben simdi duzenli gelip burayi okucam,ve denilenleri yapmaya caliscam.

acayüp
30 Temmuz 2014, 17:39
Hararet yapan motorun silindiri konikleşir , çarpılır , yamulur . Ama bunu sen gözle anlayamazsın. Hiç çizik olmasa dahi o silindir o şekilde kullanılmaz.
Her şeyi halletsen dahi bununla ilgili sorunun bitmeyecek. Pistonu alırken 0.25 yada 0.50 mm büyük çaplı alıp silindiri ona göre rektefe ettirmen gerekiyordu. Bu gibi durumlarda aynı çapta piston kullanılmaz.

AsiL27
30 Temmuz 2014, 18:01
cap meselesini simdi anladim,motorun kendi kendine yüksek calismasi bundan kaynaklaniyor diyorsunuz,ben silindir aldim ama takmadim,eskisini yine zimparalayip taktim,ve pistonuda aynisina bakarak aldim,simdi bunun randumana oturmasi icin bana olan tavsiyenizi soleyin,motor otomotik vites,ve deli gibi son gaz calisiyor,adeta ucacak gibi oluyor zor tutuyorum,ve ancak kontakla kapatiyorum,bu arada herseyi soktum uzerinden,aku filan yok,ciplak bir halde motosiklet.

gerekli oldugu takdirde resim ve videoda paylasirim.