tubejh
11 Temmuz 2014, 16:09
Arkadaşlar Bir Motosiklet sahibi değilim ama okudum bölüm ( Otomotiv Öğretmenliği ) neticesi ile sizlere biraz bilgi vermek istiyorum tabi yanlış bildiklerimi düzeltirseniz sevinirim.
Öncelikle Rodaj'dan bahsetmek istiyorum. Rodaj: motor parçalarının birbirine alıştırması dersek yanlış bir tanım yapmış olmayız tabi lastik, vites dişlileri, direksiyon, amortisör, bunlarda da alışma sürecinden geçiyor. Motor rodajı: Üretimi tamamlanmış veya rektifiye edilmiş motorlar Honlama makinasına girer burada motor silindirin de çizikler veya minik çukurlar oluşturulur bu çizikler veya çukurlar içinde yağ tutarak piston, silindir ve sekman uyumu sağlar o yüzden piston hızı beli bir devri geçmemesi gerekir. Fabrika tafsiyerine uyarsanız, aracınızı uzun süre sorunsuz kullanabilirsiniz eyer uymazsanız: sekmanların uyumsuzluğuna, motorun güç kaybı gibi sonuçlarına katlanırsınız rodaj süresi boyunca aracınız zaten parçaların uyum sağlama neticesinde zorlanmakta sizde bunları yaparak aracınıza daha fazla yük bindirmekte siniz. Rodaj bitiminde: aracınızın tirger zinciri veya kayışını subap ayarları, araçtaki tüm vidalar konrol edilir ve sıkılır yağ filtresi varsa yenisi kesinlikle değiştirilir. Vitesi dişlilerinde de uyum için devrinizi fabrika verilerine dikkat edin
strok: pistonun alt ölü nokta ile üst ölü nokta arasında gidip geldi yoldur. Bu mesafe kısa olduğunda beygir, yüksek devir gibi avantajı vardır; uzun olduğunda daha fazla tork alırsınız aracınız düşük devirde daha fazla güç alırsınız ve bu yakıt ekonomisi olarak geri döner.
aynı zamanda hızlanması daha seridir.
Çap: Piston çapı büyük olduğunda patlama daha geniş bir alana yayılacağından devirlenme kolay olur ve yüksek devire çıkıp daha fazla güç elde edersiniz.
yarış motosikletlerinde kısa strok büyük çap kullanılır, scooter motorlarda genelde cap ve strock eşit büyüklükte, harley davidson gibi motorlarda uzun strok çap küçük seçilir.
Motosiklet yüksek devirle kullanılan araçlardır kullanıcılar 6000-6500 devirde kullanır tabi buda daha fazla yakıt tüketimine sebep olmakta Otomobil ise 2000-3000 devir bandında kullanılmakta bu yüzden motosiklet otomobil karşılaştırmasında buna dikkat edilmez motosikletin hacmine göre fazla yaktı söylenir, tabi bu haksız değil yüksek hacimli değilse bir motosikleti 2000-3000 devirde kullanmak biraz zor çünkü yeterli gücü elde edemezsiniz. Bu yüzden ekonomi istiyorsanız strok uzun motor seçmeli ve yüksek devir kullanmamanız gerekir o zaman ekonomi olarak bu size dönecektir.
Motosikletlerin bakım aralığı da kısadır yine bu yüksek devir çalışması sonucundadır kamyonlar 60.000km ( üreticiden üreticiye değişmekte) km yağ değiştirmekte 1000-2000 devir de kullanılıyor, Otomobiller 15.000km da 2000-3000 devirde kullanılmasından dolayı Motosikletler ise 5000 veya 6000 km 6000-6500 devir kullanılmakta.
Yüksek devirle çalışan araçlar yakıt tüketimi çok fazladır yanma devire yetişememekte buda yanmasını tamamlayamadan yakıtın atılmasına sebep olmakta.
Şu sorularda genelde gelmekte ekonomi için vitesi boşa atıp yokuş aşağı inmek otomobilde bu kolay ama motosiklette anca debriyajı sıkarak gerçekleşebilir ama ekonomi yapmıyorsunuz kesinlikle hem fren balatası erken bitmesi hem de tekerleri bağımsız olmasından dolayı daha fazla tehlikeye yol açıyorsunuz ki enjektörlü araçlarda yokuş inişlerinde gaza basılmadığında yakıt tüketimi rölantiden bile az gerçekleşiyor.
Aklıma gelenler bunlar Hatırlarsam yazıyı yenilerim. İnşallah yararı dokunur.
Öncelikle Rodaj'dan bahsetmek istiyorum. Rodaj: motor parçalarının birbirine alıştırması dersek yanlış bir tanım yapmış olmayız tabi lastik, vites dişlileri, direksiyon, amortisör, bunlarda da alışma sürecinden geçiyor. Motor rodajı: Üretimi tamamlanmış veya rektifiye edilmiş motorlar Honlama makinasına girer burada motor silindirin de çizikler veya minik çukurlar oluşturulur bu çizikler veya çukurlar içinde yağ tutarak piston, silindir ve sekman uyumu sağlar o yüzden piston hızı beli bir devri geçmemesi gerekir. Fabrika tafsiyerine uyarsanız, aracınızı uzun süre sorunsuz kullanabilirsiniz eyer uymazsanız: sekmanların uyumsuzluğuna, motorun güç kaybı gibi sonuçlarına katlanırsınız rodaj süresi boyunca aracınız zaten parçaların uyum sağlama neticesinde zorlanmakta sizde bunları yaparak aracınıza daha fazla yük bindirmekte siniz. Rodaj bitiminde: aracınızın tirger zinciri veya kayışını subap ayarları, araçtaki tüm vidalar konrol edilir ve sıkılır yağ filtresi varsa yenisi kesinlikle değiştirilir. Vitesi dişlilerinde de uyum için devrinizi fabrika verilerine dikkat edin
strok: pistonun alt ölü nokta ile üst ölü nokta arasında gidip geldi yoldur. Bu mesafe kısa olduğunda beygir, yüksek devir gibi avantajı vardır; uzun olduğunda daha fazla tork alırsınız aracınız düşük devirde daha fazla güç alırsınız ve bu yakıt ekonomisi olarak geri döner.
aynı zamanda hızlanması daha seridir.
Çap: Piston çapı büyük olduğunda patlama daha geniş bir alana yayılacağından devirlenme kolay olur ve yüksek devire çıkıp daha fazla güç elde edersiniz.
yarış motosikletlerinde kısa strok büyük çap kullanılır, scooter motorlarda genelde cap ve strock eşit büyüklükte, harley davidson gibi motorlarda uzun strok çap küçük seçilir.
Motosiklet yüksek devirle kullanılan araçlardır kullanıcılar 6000-6500 devirde kullanır tabi buda daha fazla yakıt tüketimine sebep olmakta Otomobil ise 2000-3000 devir bandında kullanılmakta bu yüzden motosiklet otomobil karşılaştırmasında buna dikkat edilmez motosikletin hacmine göre fazla yaktı söylenir, tabi bu haksız değil yüksek hacimli değilse bir motosikleti 2000-3000 devirde kullanmak biraz zor çünkü yeterli gücü elde edemezsiniz. Bu yüzden ekonomi istiyorsanız strok uzun motor seçmeli ve yüksek devir kullanmamanız gerekir o zaman ekonomi olarak bu size dönecektir.
Motosikletlerin bakım aralığı da kısadır yine bu yüksek devir çalışması sonucundadır kamyonlar 60.000km ( üreticiden üreticiye değişmekte) km yağ değiştirmekte 1000-2000 devir de kullanılıyor, Otomobiller 15.000km da 2000-3000 devirde kullanılmasından dolayı Motosikletler ise 5000 veya 6000 km 6000-6500 devir kullanılmakta.
Yüksek devirle çalışan araçlar yakıt tüketimi çok fazladır yanma devire yetişememekte buda yanmasını tamamlayamadan yakıtın atılmasına sebep olmakta.
Şu sorularda genelde gelmekte ekonomi için vitesi boşa atıp yokuş aşağı inmek otomobilde bu kolay ama motosiklette anca debriyajı sıkarak gerçekleşebilir ama ekonomi yapmıyorsunuz kesinlikle hem fren balatası erken bitmesi hem de tekerleri bağımsız olmasından dolayı daha fazla tehlikeye yol açıyorsunuz ki enjektörlü araçlarda yokuş inişlerinde gaza basılmadığında yakıt tüketimi rölantiden bile az gerçekleşiyor.
Aklıma gelenler bunlar Hatırlarsam yazıyı yenilerim. İnşallah yararı dokunur.