PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Zincir soğutma sistemi



rm125
07 Temmuz 2014, 03:49
benim caracal 200 hep bi hantaldı. Uzun yollarda küçük cclerde ısı,sürtünme,rüzgar ve aktarma gibi etkenlerden dolayı motorun bana sunduğu kendi verimliliği düşüyordu.120 km aralıksız sürmüştüm ve Bir benzinlikte durmuştum.Zincirin gevşediğini gördüm.sıkarken farkettim ki zincir egzoz kadar ısınmıştı. Kesinlikle dişli ve zincirde sıkıntı yoktu. zincir gergisinde veya tekerlekte bi problem yoktu.Ertesi gün Eskişehire gelecektim vebir çözüm bulmayı düşündüm. eve gelince uydurmasyon bi şekilde zinciri soğutmak için jack şişesini yağ tüpü olarak yaptım. Oringli zincir almıştım komple. oringsize göre daha hızlı bozuldu.Halbuki 130a tlye almıştım.
bana +ları = normalde rampada devir düşerken şimdi aksine devirlenip hızlanıyor en azından 3. vitese düşmüyor.normalde 2 ye kadar düşüyordu.ve Kamyon sollarken rüzgar fazla frenlemiyor.
-leri = her yer yağ oluyor pis görünüyor fakat yıkayınca geçiyor.düzenli yağlamadığı için lastik yanağı yağ oluyor.frenlemeyi uzatıyor.şehir içine girince ani gazda patiye ;frenlemede ise kızaklanma oluyor.Ama bu sistemi sadece şehirler arasında kullanıyorum.onun için sıkıntı yok.şimdi diyeceksiniz şu kadar $ veya € ya bu sistemler var. 1. tarlana ektğin kendi domatesinle pazardan aldğın domatesin lezzeti aynı mı olur? 2.ben öğrenciyim ,benzin parasını zor buluyorum.



http://i.hizliresim.com/72mXD5.jpg (http://hizliresim.com/72mXD5)

http://i.hizliresim.com/NYVgnO.jpg (http://hizliresim.com/NYVgnO)

Önce jack şişesine yaptım.sonra mavivanayı kaybettim.Ardından taharet muslukları hortumları vardı evde yedek onları değerlendirdim.

http://i.hizliresim.com/rYL80m.jpg (http://hizliresim.com/rYL80m)

http://i.hizliresim.com/WW29X8.jpg (http://hizliresim.com/WW29X8)

http://i.hizliresim.com/72mXQY.jpg (http://hizliresim.com/72mXQY)

http://i.hizliresim.com/JdLkWQ.jpg (http://hizliresim.com/JdLkWQ)

http://i.hizliresim.com/pv482a.jpg (http://hizliresim.com/pv482a)

http://i.hizliresim.com/onQ8yb.jpg (http://hizliresim.com/onQ8yb)

Sonra cam şişe yerine castrol şişesini kullandım.Sistemi kurdum.yağ akışını sağlamak için şişenin kıçına hava deliği açtım ki yağ aksın. aynı taharet musluklarını buna geçirdim.


http://i.hizliresim.com/aPqMN4.jpg (http://hizliresim.com/aPqMN4)

http://i.hizliresim.com/lBYrPr.jpg (http://hizliresim.com/lBYrPr)

http://i.hizliresim.com/gjlVvO.jpg (http://hizliresim.com/gjlVvO)

Bu şekilde kısa yolda yaptık.bizim Türkchopper`la 19 Mayıs`ta Anıtkabir`e sürdük toplam 100 motosiklet. 100 Motosiklet içinden sadece 6 motosiklet 250ccydi.Giderken sıkıntı olmadı.80-90 gittik. Fakat gelirken 100km falan gittik hala yoldayız. benim arka sıramda mterayes26 var. ben her zincir yağladığımda rüzgarla bunun Vn800üne sinek gibi yapışıyor. Arkayı baya bi rahatsız ettim fakat bi yerde baya bi performans düştü.baktım ki zincir yağlamanın içinde yağ bitmiş.Ve petrolden yeni çıkmıştık.bi 100 km gidecektik.neyse dedim durumu bozuntuya vermedim fakat yolda kamyonu sollayamadım hızım 70kmye kadar düştü.dümdüz yolda 75e çıkamıyorum. Arkamdakiler büyük makinalar en küçüğü 650cc en büyüğü 1600cc milletin canına okudum.Zincir yağlama olduğunda motor rampada bile devirleniyor.tabi bu ısınınca oloan bi durum şehir içinde sıkıntı yapmıyor.

mterayes26
07 Temmuz 2014, 04:03
hee sorma lan , birde arkandan gelene sor

acayüp
07 Temmuz 2014, 04:24
İyi uğraşmışsın ama böyle uyduruk şeylerle milletin canını tehlikeye attığına değmeyeceğini düşünüyorum. Şişede güvenli değil yağ kutusuda.
Ki zaten lastiği yağlayarak kendinide tehlikeye atıyorsun.
Kaliteli bir zincir kullanman daha mantıklı olur. Bir zincirin oringli olmasıda kaliteli olduğu manasına gelmez.
Keşke gurubun en arkasında gitseymişsin . En azından kimse yağlanmazmış :)

macar_93
08 Temmuz 2014, 16:49
Değişik bir Türk icadı olmuş :D İyi fıkralar türetilebilir :) :thumleft: :bestmt:

Carbondioxid
08 Temmuz 2014, 17:39
Yalnız, aslafta yağ saçmak gerideki sürücüleri'de büyük tehlikeye atmaktır, başkaca formül üretin derim.

CEM.
08 Temmuz 2014, 17:46
Şimdi böyle bir sistem var zaten dedigin gibi biraz pahalı olabilir ama belli farklılıklar var.

Şimdi bilmiyorum aslında denemissin ve test etmissin motorun performansını ama bana biraz psıkolojık gibi geldi senin yaglama ile güc kazanma durumu.

Yagladıgın an hareket halinde oldugun icin zincir yagının %5i üstünde kalıyodur kalmıyodur hatta 2 dakika icinde onuda atıyordur. Yani hareket halinde sıcak bir zincire yag döküldügünde yag nasıl etki gösterebilirki ? Bunun kanıtıda zincirin yagı arkadakilere atması ve motorun her yerine sıçratması.

Şimdi işin tehlikesini tartışmayalım o ayrı mevzu ama işlevsel olarak bana pek mantıklı gelmedi.

Did marka zincir kullanırsan böyle sorunlar olmıyacagını düşünüyorum ayrıca kilona göre ve motordaki yüke göre zincir ayırını tekrardan ayarlarsan belkide sorun düzelir..

Belkide bunların hepsini yapmıssındır ama Ben zincir yaglarken yagın zincire yapışması ve etki göstermesi icin geceden yaglıyorum gündüz yola cıkıyorum.

Zincir sürekli hareket eden ve ısınan bir parça hareket halindeyken yaglama sadece anlık işe yarar. 1 dakika sonra bütün yagı atıcaktır.

Yinede emegine saygı duyuyorum :cat:

mterayes26
08 Temmuz 2014, 21:08
Şimdi böyle bir sistem var zaten dedigin gibi biraz pahalı olabilir ama belli farklılıklar var.

Şimdi bilmiyorum aslında denemissin ve test etmissin motorun performansını ama bana biraz psıkolojık gibi geldi senin yaglama ile güc kazanma durumu.

Yagladıgın an hareket halinde oldugun icin zincir yagının %5i üstünde kalıyodur kalmıyodur hatta 2 dakika icinde onuda atıyordur. Yani hareket halinde sıcak bir zincire yag döküldügünde yag nasıl etki gösterebilirki ? Bunun kanıtıda zincirin yagı arkadakilere atması ve motorun her yerine sıçratması.

Şimdi işin tehlikesini tartışmayalım o ayrı mevzu ama işlevsel olarak bana pek mantıklı gelmedi.

Did marka zincir kullanırsan böyle sorunlar olmıyacagını düşünüyorum ayrıca kilona göre ve motordaki yüke göre zincir ayırını tekrardan ayarlarsan belkide sorun düzelir..

Belkide bunların hepsini yapmıssındır ama Ben zincir yaglarken yagın zincire yapışması ve etki göstermesi icin geceden yaglıyorum gündüz yola cıkıyorum.

Zincir sürekli hareket eden ve ısınan bir parça hareket halindeyken yaglama sadece anlık işe yarar. 1 dakika sonra bütün yagı atıcaktır.

Yinede emegine saygı duyuyorum :cat:


Darılma diye demiyoruz
TÜRK CHOPPER ESKİŞEHİR İL TEMSİLCİLİĞİ

krd
09 Temmuz 2014, 00:11
Motorunun bozulup yolda kalmanı ve başkalarının canını tehlikeye atamamanı dilerim. Hatta motordan tamamen soğumanı ve bir daha binmemeni dilerim.

mterayes26
09 Temmuz 2014, 00:29
Motorunun bozulup yolda kalmanı ve başkalarının canını tehlikeye atamamanı dilerim. Hatta motordan tamamen soğumanı ve bir daha binmemeni dilerim.

o kadar da değil kardeş , abarma tayfun bizim canımızdır .

rm125
11 Temmuz 2014, 12:00
Motorunun bozulup yolda kalmanı ve başkalarının canını tehlikeye atamamanı dilerim. Hatta motordan tamamen soğumanı ve bir daha binmemeni dilerim.

keşke bunun yerine adam akıllı bi motor isteseymişsiniz benim için. harbiden arıza yaptı ve soğudum motosikletten.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:53 ----------


Şimdi böyle bir sistem var zaten dedigin gibi biraz pahalı olabilir ama belli farklılıklar var.

Şimdi bilmiyorum aslında denemissin ve test etmissin motorun performansını ama bana biraz psıkolojık gibi geldi senin yaglama ile güc kazanma durumu.

Yagladıgın an hareket halinde oldugun icin zincir yagının %5i üstünde kalıyodur kalmıyodur hatta 2 dakika icinde onuda atıyordur. Yani hareket halinde sıcak bir zincire yag döküldügünde yag nasıl etki gösterebilirki ? Bunun kanıtıda zincirin yagı arkadakilere atması ve motorun her yerine sıçratması.

Şimdi işin tehlikesini tartışmayalım o ayrı mevzu ama işlevsel olarak bana pek mantıklı gelmedi.

Did marka zincir kullanırsan böyle sorunlar olmıyacagını düşünüyorum ayrıca kilona göre ve motordaki yüke göre zincir ayırını tekrardan ayarlarsan belkide sorun düzelir..

Belkide bunların hepsini yapmıssındır ama Ben zincir yaglarken yagın zincire yapışması ve etki göstermesi icin geceden yaglıyorum gündüz yola cıkıyorum.

Zincir sürekli hareket eden ve ısınan bir parça hareket halindeyken yaglama sadece anlık işe yarar. 1 dakika sonra bütün yagı atıcaktır.

Yinede emegine saygı duyuyorum :cat:

ne demek istediğini çok net şekilde anladım. haklısınız da ;teknik olarak da öyle. fakat kesinlikle psikolojik değil.Hatta izmire yolum düşerse mutlaka size test sürüşü yaptırmak istiyorum çünkü sürerken fark edeceksiniz.Ve ne demek istediğimi anlayacaksınız.ve bunlar bana özgü tecrübe edindiğim bir şey. :D

CEM.
11 Temmuz 2014, 12:13
Izmire gelirsen haber ver goruselim :)

Caracali bende cok severim eski bir mct 250 kullanicisi olarak :)

aytacaksel
11 Temmuz 2014, 12:21
sana söyliyecek söz bulamıyorum.

rm125
11 Temmuz 2014, 12:43
sana söyliyecek söz bulamıyorum.

hangi anlamda :salut:

mterayes26
12 Temmuz 2014, 01:27
tayfun söz söyleyemeyenleri , salak salak şeyler yazanları kaale alma olm . Sinirlerimi attırdılar sübap desen tekere bakan adamlardan motor dersi alcaz

kemboo
12 Temmuz 2014, 01:36
Valla uğraşmışsında ben jack şişesi nerden çıktı onu merak ettim mesela ben çalışan adamım jack alamıyorum :) takibinde cem in dediklerine aynen katılıyorum zinciri düzgün bir şekilde yağlayalım 5 dk bekleyip çıkalım zincir bütün yağı atar üstünden o yüzden geceden yağlıyoruz bırakıyoruz o zaten yapışıyor ve 300 km çok rahat götürür. Kaliteli zincir yağı ve kaliteli zincirle bu iş çözülür. Bide o ringli diye çok çakma zincirler satılıyormuş aklında olsun

blamir
12 Temmuz 2014, 02:04
Zincir çokmu gergin acaba? Yada bir yeremi sürtüyor. Ben araziden gelirken zincirde 1 gram yağ kalmasada hiç bir performans düşüşü yaşamıyordum. Zincirin eksoz kadar ısınmasıda garip. Bence farklı bir problem var.

rm125
12 Temmuz 2014, 02:17
tayfun söz söyleyemeyenleri , salak salak şeyler yazanları kaale alma olm . Sinirlerimi attırdılar sübap desen tekere bakan adamlardan motor dersi alcaz

aynen eray abi milletin eli anahtar tutmuyor fakat lafa gelince bi egolar bi egolar... ama haklılar da... kaliteli bi zincirle bu işi çözeceğim. ama onların dediği gibi zinciri değiştirerek değil. motoru mu değiştirerk vn800 akar. sen daha iyi biliyorsun. Motorumuz çinli diye küçümseyenler hatta adamın kendi motosikleti yok ama çamur atıyor. senin vn800 ü bana verdiğin zaman yolda herkes selam veriyordu...

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:09 ----------


Valla uğraşmışsında ben jack şişesi nerden çıktı onu merak ettim mesela ben çalışan adamım jack alamıyorum :) takibinde cem in dediklerine aynen katılıyorum zinciri düzgün bir şekilde yağlayalım 5 dk bekleyip çıkalım zincir bütün yağı atar üstünden o yüzden geceden yağlıyoruz bırakıyoruz o zaten yapışıyor ve 300 km çok rahat götürür. Kaliteli zincir yağı ve kaliteli zincirle bu iş çözülür. Bide o ringli diye çok çakma zincirler satılıyormuş aklında olsun

valla ben de öğrenci adamım ayrıca muğlalıyız.Rodos adasına giden arkadaşlarım oluyor bana 2 bira parasına bandrolsüz jack,j&b,grants vs getiriyorlar

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:11 ----------


Zincir çokmu gergin acaba? Yada bir yeremi sürtüyor. Ben araziden gelirken zincirde 1 gram yağ kalmasada hiç bir performans düşüşü yaşamıyordum. Zincirin eksoz kadar ısınmasıda garip. Bence farklı bir problem var.

5-10 km de değil tabi sıkıntı olmuyor fakat aralıksız dipgaz 600km yi 4 mola da durunca hem ısınıyor hem motorda büyük dişlim var zincir uzun ve devirlenmiyordu.sorunu her yerde aradım fakat bi kere şans eseri yolda zincir yağladım.rüzgar vardı ve rüzgara rağmen devirlendi önceden bayılıp kalıyordu. motor çok hantal, düşük cc,105kg ben varım,depo üstü çantam var ve en küçük rüzgarda frenleme yapıyor.lastik çapları 200cc ye göre fazla büyük(orjinali var) ve zincir oringsiz. şunları göz onüne alıp bi daha düşünün derim. :)

mterayes26
13 Temmuz 2014, 23:19
Salla abicim bunları kaale alma .

drfettah
31 Temmuz 2014, 22:27
RM125 ARKADASIM sistemi anlatırken biraz eksik anlatmışsın;
öncelikle görüntüden az çok anlaşılan bir zincir yağlama sistemi yapmışsın.
1. yağ olarak kaç numara ne kullandın?
2. yağ tam olarak nereye damlıyor?
3. damlama hızı nedir?
kendi yaptığım bir yağlama sistemim var. ama sorularıma cevap verirsen seni ve arkandakileri üzmeyecek bir sistem için yardımcı olabilirim.sistem akıllıca ama biraz güvenlik eksikleri var.
tekeriniz düz bassın.

rm125
03 Ağustos 2014, 04:43
RM125 ARKADASIM sistemi anlatırken biraz eksik anlatmışsın;
öncelikle görüntüden az çok anlaşılan bir zincir yağlama sistemi yapmışsın.
1. yağ olarak kaç numara ne kullandın?
2. yağ tam olarak nereye damlıyor?
3. damlama hızı nedir?
kendi yaptığım bir yağlama sistemim var. ama sorularıma cevap verirsen seni ve arkandakileri üzmeyecek bir sistem için yardımcı olabilirim.sistem akıllıca ama biraz güvenlik eksikleri var.
tekeriniz düz bassın.

1)20-50w yeterince akışkan olmayan açık yağ.markasını bilmiyorum.
2)arka dişlimin üst kısmına
3)belli bi aralık yok. sadece devir düşmeye başladığında açıyorum.

ayrıca bu sistem için yüksek fiyatlar ödeyemediğim için kendimce yaptım.ona verebilecek param olsaydı öncelikle adam akıllı bir motosiklet alırdım. :D teşekkür ederim.
motosikleti 4 yıl önce aldığımda gözüm gibi bakıyordum hatta ipone yağlara deli para bayılıyordum 1500km de bir yağ değiştiriyordum.bu şekilde 30000km doldurdum.sonradan nakit sıkıntısından dolayı yağ değişimini 6000kmye kadar uzattım.eksildikçe ekledim hatta bizim dizel arabanın yağından.ve yaklaşık 10000kmdir yeni yağ almadım sadece bujiye önem verdim.sadece yağdan dolayı vites geçişlerim tekmeleyerek giriyor.debriyaj kaçırmıyor aksine daha iyi kavrıyor.ayrıca şuan 66.000bin kmyi devirdim.sıkıntım yok.sıkıntı olsada artık bu saatten sonra beni üzmez.zaten kıçı kırık çinli.ayrıca bi ara yolda kaldım yağ tıpası gevşemiş.nerdeyse hiç yağ kalmamış ve ben de fritöz yağını doldurdum(halk diliyle 10 numara kamyoncu yağı).halen daha bi sıkıntı yok.eğer motosikletim elle tutulur (800c üstü ) japon veya amerikan olsaydı.kesinlikle yapmazdım.çünkü gerçek motorlar.benim bindiğim sadece a noktasından b noktasına götüren basit bi araç.şuan hayattan bile soğumuş durumdayım motosiklet umrumda bile değil aslında... teşekkürler :)

extrem_015
03 Ağustos 2014, 07:18
Cem gerekli açıklamayı yapmış bende ekleyeyim zincir güçten biraz çalar tamam ama çok hissetirecek kadar olmaz :cat:

drfettah
03 Ağustos 2014, 11:56
değerli kardeşim zincir yağlama evet gerekli bir olay ve güzel düşünmüşsüm arka dişlinin biraz üstüne doğru her iki yanına olacak şekilde sızıntı şeklinde yağlama ayarı yapmak ve iki dakikada bir akma şeklinde ayarlamak gerekiyor ki sen bunu %90 halletmişsin. 20-50 yerine piyasada sanayide 90 numara dişli yağı (litresi 6-7 tl ) bu şekilde akma ile dişlinin üzerinden değil de her iki yanına yapabilen bir düzenek ayarlayabilirsin. bu 1 litre seni 15 - 20 bin götürür zaten. bugün müsait olursam burda fotosunu paylaşacağım. dediklerimi yaparsan ne arka lastiğin yağ olur ne kendine ne arkandakilere zararın olur. (bu anlattıklarım motosikletin için düşünme, biz de çinli kullandık şu an bindiğim makine de bir 800c değil :). hayat olumlu düşünürsen olumlu olur).görüşürüz

ronnytechno
03 Ağustos 2014, 12:40
öğrenciyim param yok diyon jack içmeyi bilion:) o yaptığın şişeden damlamayı dahada azaltabilirsen daha verimli olabilir mesela 7/8 dakikada 1 damla gibi

Osırıs
03 Ağustos 2014, 15:23
Bu kadar teferruata girene kadar zincir spreyi alıp kullanmayı denedin mi :silent: Ben motul kullanıyorum 500 km götürüyor...

rm125
03 Ağustos 2014, 16:51
öğrenciyim param yok diyon jack içmeyi bilion:) o yaptığın şişeden damlamayı dahada azaltabilirsen daha verimli olabilir mesela 7/8 dakikada 1 damla gibi


rodostan iki bira parasına litrelik jack alabilirsin.ben bandrollü içkiye para vermem.kaçak gelirse 10-15tl ye geliyor.burada en az 120tl.kaçak içki kullanıyorum çünkü öğrenciyim :cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:47 ----------


Bu kadar teferruata girene kadar zincir spreyi alıp kullanmayı denedin mi :silent: Ben motul kullanıyorum 500 km götürüyor...

bu sistemi sadece uzun yolda kullanıyorum.ve belim ağrıyıp çişim gelene kadar durmuyorum.daha önceleri 45tlye motul zincir yağı bitirdim 20kmden sonra benim çinli parçalar üzerinde etkisini uzun sürdüremiyor.

yasdal
03 Ağustos 2014, 17:14
Belli ki scottoil almayacaksın. Yine de benden bi öneri. Sistemini ufak bi benzin pompası (ilk motorumda Jinlunda vardı) ile yaparsan ve bir ucunu emme manüfoldunun oradaki hortuma bağlarsan sadece vakum açtığında yağ damlatan bir sistemin olur. Bu arada kalın yağ işini ben de öneririm. Zinciri yağlamaya devam etmezsen, 70 lere düşmene ben de bir anlam veremedim. İlginç bir değişken olmuş. Ama doğrudur tabi denediysen. İcat işi iyidir. Ama tabi bu seni Mucit yapmaz :)Benim düşüncem, genel olarak olmamış.

rm125
03 Ağustos 2014, 17:28
Belli ki scottoil almayacaksın. Yine de benden bi öneri. Sistemini ufak bi benzin pompası (ilk motorumda Jinlunda vardı) ile yaparsan ve bir ucunu emme manüfoldunun oradaki hortuma bağlarsan sadece vakum açtığında yağ damlatan bir sistemin olur. Bu arada kalın yağ işini ben de öneririm. Zinciri yağlamaya devam etmezsen, 70 lere düşmene ben de bir anlam veremedim. İlginç bir değişken olmuş. Ama doğrudur tabi denediysen. İcat işi iyidir. Ama tabi bu seni Mucit yapmaz :)Benim düşüncem, genel olarak olmamış.

amacım mucit olmak değil.sadece 180kg motor+110kg ben+10kg sırt çantası ve 200cc tek silindir alttan egzantirikli muhteşem bi çinli ++rüzgar... beni yolda bırakmasın yeterli :D bence olmuş görüntü vs size itici gelse de hareket halindeyken 1 gr yağ bile etkiliyor gidişatı.sizlere burada 90kmyle giderken 120-130km yaptım muhabbeti açmadım ve yapmıyorum.bi kere bile denememişsiniz kağıt teknik üzerinden konuşuyorsunuz.bu sadece yeterli değil.hiç denemediyseniz yorum hakkı anca olmamışlarla kalır.tecrübelerime dayanarak yazdım :bounce:

yasdal
03 Ağustos 2014, 17:33
amacım mucit olmak değil.sadece 180kg motor+110kg ben+10kg sırt çantası ve 200cc tek silindir alttan egzantirikli muhteşem bi çinli ++rüzgar... beni yolda bırakmasın yeterli :D bence olmuş görüntü vs size itici gelse de hareket halindeyken 1 gr yağ bile etkiliyor gidişatı.sizlere burada 90kmyle giderken 120-130km yaptım muhabbeti açmadım ve yapmıyorum.bi kere bile denememişsiniz kağıt teknik üzerinden konuşuyorsunuz.bu sadece yeterli değil.hiç denemediyseniz yorum hakkı anca olmamışlarla kalır.tecrübelerime dayanarak yazdım :bounce:
Dur şampiyon kızma hemen. Kağıt üstü adamı değilim. dediğim gibi denedim oldu diyorsan doğrudur. Lakin bence yine de olmamış :). VN 800 e geçtiğinde aynı sistemi yapmayacağına eminim. İlerde eski konuları okurken "vay arkadaş nelerle uğraşmışım" dersin sen de. Benim gibi...

rm125
03 Ağustos 2014, 17:37
Dur şampiyon kızma hemen. Kağıt üstü adamı değilim. dediğim gibi denedim oldu diyorsan doğrudur. Lakin bence yine de olmamış :). VN 800 e geçtiğinde aynı sistemi yapmayacağına eminim. İlerde eski konuları okurken "vay arkadaş nelerle uğraşmışım" dersin sen de. Benim gibi...

:D :D sakinim sakinim :D aynen misal vn800 de kayıp hissedilmeyecek kadar az olacağı için sadece kullanmaya bağlı zincir spreyi ile işi hallederim :D :cherry:

drfettah
04 Ağustos 2014, 00:26
hondanın transalp ve yamahanın enduro motosiklet kullanım kılavuzlarında "sprey zincir yağı kullanmayınız" yazar-dı. adamlar 90 numara dişli yağı öneriyorlar. ilk defa foto yükleyeceğim. resimi acele ile çektim. senin gibi bende iki adet valf kullanıyorum. biri on*off gibi çalışıyor. diğeri dozunu ayarladığım sabit valf ona dokunmamak lazım. yağım 90 numara. 110 ve üstü önerilmez makine müh. bir arkadasım da 90 öneriyor ayrıca GL 1-4 ARASI değerleri uygun demişti. gl5 genleşmesi fazla olan bir yağ pek tavsiye etmedi. litresi açıktan 7 tl kadar sanayide. damlama hızım 2 dk da bir gibi. çok merak edenler olursa ufak da bir video çekmeyi düşünüyorum yapılış ve montaj için.

karanlıkta çektim dişlinin her iki yanına sızmasını sağlayan uç şekilde.
https://imageshack.com/i/kmsfaUfKj

https://imageshack.com/i/kmsfaUfKj