PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Anahtar İptali



dragking
06 Temmuz 2014, 04:09
Arkadaşlar merhabalar...

Arkadaşlar elimde bir alarm var şu spy 5000 lerdan forumda çok konuşulan bir alarm gayet güzel fakat direk anahtarı devreden çıkarıp kumandayla bu işi halledebiliriz. Evet çok kolay direk uzaktan çalıştırmayı bağla kardeşim uzaktan stop ta edio zaten niye yoruyosun bizi burda? Çünkü motor enjeksiyonlu uzaktan çalıştırmada enjeksiyonu beklemeden direk çalıştırıyor buda motora uzun vadede zarar veriyor.


Şimdi alarmın bağlı olduğu yerler
sinyallere + lar bağlı (4 lü çaksın diye tetikleme anında)
Normal akünün + ve - si enerjiyi aldığı kabloları bağlı
Bide alarmınbir kablosu stop lambasının + kablosuna kablo bağlı onunda amacı kontağı çevirdiğimizde 12 volt gidiyorya stop lambasına motorun çalışıp çalışmadığını alarmın beynine iletiyor.
uzaktan çalıştırmayla ilgili hiçbir kablo bağlı değil

Ama ilginç birşeyde var ben alarmın kumandasına basınca farlar plaka ışığı stop herşey yanıyor yani uzaktan farları açabiliyorum fakat çalıştırmak için marşa bastığımda marş motoru sürekli dönüyor ama marşa basmıyor çünkü enjeksiyon devreye girmiyor. Bu nasıl oluyor stop lambasını tetikleyince ön far nasıl yanıyo?

gelelim diğer soruya ben stop lambasının + sına bağlı olan kabloyu kesip kontak + sına bağlasam enjeksiyonu devreye sokar mı? çünkü direk kontağın + sını tetiklicek enjeksiyon devreye girmesi lazım değil mi? Eğer o olursa hiç anahtar kullanmıcam direk uzaktan aççam kontağı oturup marşa basıcam ztn kumandadan stop da ediyor.

Yapamadık diyelim ben bazen uzaktan bazen kafelerde estetik olsun diye uzaktan farları açıyorum enjeksiyon devreye girmediği için bide kontağı açıp öyle çalıştırıyorum bu kablolara bi zararı olur mu sonuçta bi alarm açıyo farları bide üstüne ben açıyom kontaktan ?

Çok uzun oldu ama şimdiden teşekkürler.. :)

Arkadaşlar biliyorum sırf gıcıklık olsun diye yapma kardeşim madem estetik flan gibi yorumlar yazan olucak. O arkadaşlar hiç bulaşmasın rica edicem.

Ha kabloyu yakarsın flan gibi yorumlar başım gözüm üstüne iyi niyetli kardeşlerim yanlış anlamasın...

mstf_gnc
06 Temmuz 2014, 04:52
aynı sorundan bende müzdarip im geçenlerde alarm takim dedim bazı arkadaşlar forumdan yardımcı oldu uzaktan çalıştırmayı yaptım da marş dönüyor motor çalışmıyordu.. öylece bırakım yapamadım.. inş bilen birileri yardımcı olur.

ridvan35
06 Temmuz 2014, 12:22
Ayakcik musuru varmi ? Motora binin kontak kapalıyken frene basip calistirmayi deneyin bide

alper_becker
06 Temmuz 2014, 15:59
O spy 5000'lerde değil satılan her alarmda var zaten. Ben 40 liraya inwells taktırdım ondan bile var fakat marşı bağlatmadım. Çünkü motosikleti eğer viteste unuttuysan ayaklık açık olsa dahi motor uçuyormuş ileri. Spy5000 gibi güzel alarmlar var motosikletin yanından biri geçerken bile led ekranda görünüyor. Fakat sen iştesin motor evde o zaman göstermiyor elbet ve göstersede ne işe yarar yani. Herhangibir alarm işini görür bence.

dragking
06 Temmuz 2014, 17:57
Benim amacım zaten uzaktan çalıştırma değil sadece uzaktan kontağı açabilirmiyim anahtarı iptal edicem kumandayla kontağı açıcam elimle manuel marşa basıcam amacım anahtardan kurtulmak :)

forzaBJK
08 Temmuz 2014, 17:27
şimdi arkadaşlar, kablolamayı yapmadan önce kendi motornuzun kablolama şemasınada bakmak gerekir. bir motorda yapılan kablolama, farklı bir motorda aynı şekilde uygulanmayabilir.



Beyin çıkışları - Motordaki bağlantı noktası

◼︎ kırmızı (red) - Akü artı (+) kutubu
◼︎ kahverengi (brown) - kontak çıkışı, kontağın kapalı durumda akım olmayan çıkışa bağlanacak (kontak durumu sorgulama işine yarar, ayrıca uzaktan çalıştırma özelliği kullanıldığında ateşleme dışında far, benzin pompası, gösterge gibi aksamları devreye sokar)
◼︎ pembe (pink) - ACİLSTOP anahtar girişi, anahtara giden kabloyu kesip, iki ucun bir ucuna alarmdan gelen pembe kabloyu bağlıyoruz..
◼︎ gri (grey) - ...kestiğimiz kablonun diğer ucunada alarmdan gelen gri kabloya bağlıyoruz. (motorun elektroniğine yapılan bu müdahele, alarım tetikleme durumunda ve kumanda ile istediğimizde ateşlemeyi kesmeye yarar)
◼︎ mavi (blue) - ateşleme anahtar çıkısı (bu bağlantı uzaktan çalıstırma özelliği kapsamında marş motorunu çalıştırır)
◼︎ 2 x sarı (yellow) - biri sağ sinyal kablosuna, diğeri sol sinal kablosuna ilave edilecek
◼︎ 2 x siyah (black) - Akü eksi (-) kutubu

anladığım kadarıyla, ki yukardakini okursan sende farkedeceksin, kahve rengi kabloyu yanlış yere bağlamışın.. Kahverengi kablo, yukarda da yazdığım gibi, sadece kontağın cevirmesini alarma iletmk ile yetinmiyor, uzaktan çalıştırma özelliğinin de yarısıdır.

Uzaktan çalıştırmayı kullanmak istemiyorum, zarar veriyor diyorsun, fakat yinede uzaktan çalışma özelliğini ele alalım ve anlayalım:
Bu işi iki kablo ile yapıyor, yukarda da yazdığım gibi ◼︎ mavi kablo (ateşleme yapıyor) ve ◼︎ kahverengi kablo (farlar, enjeksiyon, benzin pompası,.. devreye sokar).
Sen ◼︎ kahverengi kabloyu fren lambasının artısına (+) bağlamışın, dolayısı ile o artı (+) hatta bağlı olan diğer aksamlarda yanar/çalışır - enjeksiyonun/benzin pompasının çalışmaması ise muhtemelen "Acil Stop" tuşun açık olmasıdır.
Sen hertürlü ◼︎ kahverengi kabloyu fren lambasına değil, yukarda yazdığım gibi, kontak çıkışı yani kontağın kapalı durumda akım olmayan çıkışına bağla.
◼︎ Mavi kabloyu ise sen yinede ateşleme tuşu çıkşına bağla. Kumanda ile motoru çalıştırmak istemiyorum diyorsun, tamam sıkıntı yok. ACİLSTOP tuşunu açık bırakırsan farlar yanacaktır fakat motor marş almayacaktır. Motorun yanına geldiğinde ise ACİLSTOP tuşunu kapatıp, marşa basıp kendin çalıştırırsın..

dragking
09 Temmuz 2014, 04:40
Öncelikle yorumun yardımın için çok teşekkür ederim kardeşim...
Yarın acilstop olayını deneyip yorumu yazarım
Bu şekilde çalıştırmanın bence herhangi bir zararı yok sizce varmıdır?


Daha önce uzaktan farları açıp üstüne anahtardan enjeksiyon devreye girsin diye anahtarlada kontak açıyodum bu acaba tesisat kablolarına flan zarar vermişmidir?

forzaBJK
09 Temmuz 2014, 13:29
ne gibi zarar? piskolojisini bozmak gibi zarar mı? :)
kablolar bu çalıştırma şeklinden hiç bir zarar görmez, merak etme.

Şimdi kontakt anaharından acilstop'a elektrik geldiğinde ve acilstop kapalı ise belirli röleler devreye girer ve elektrik aksamlarını çalıştırırlar. Bunlardan biri far rölesi (korna, farlar, sinyaller,..) diğeride güç rölesi (benzin pompası,..).

kumanda uzaktan çalıştırma tuşuna ilk bastığında sisteme beyin üzerinden bu noktadan kahve rengi kablo ile elektrik verir (acil stop kapalıysa). Benzin pompası, farlar ve bütün diğer sistemler şimdi marşa basmaya hazır, tıpkı kontak anahtarını cevirmiş gibi.
kumandadan ikinci kez uzaktan çalıştırma tuşuna basarsan (tabii acil stop kapalıysa ve vites boştaysa) marş alır ve motor çalışır.

sen kablolamayı doğru yap, yinede kumandadan çalıştırmak istemiyorsan sadece bir kez uzaktan çalıştırma tuşuna bas. motorun başına geldiğinde el ile marşa bas tamamdır.

genel olarak ister kumandadan, ister el ile çalıştırırken, benzin pompası basıncı oluşturmadan marşa basmamak gerekir.
Kumandadan uzaktan çalıştırma tuşuna bastığından DÜ-LÜ-LÜ-LÜÜ şeklinde uyarı verecek, sonra bekle 2 saniye filan sonra marşa bas.