PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyosung GV 250 ve baş belası bir arıza



DarkWheel
03 Temmuz 2014, 14:31
Herkese merhaba.

Hyosung gv250 kullanıcısıyım. Bu konuda tecrübesi olan arkadaşların yardımını talep edeceğim, motor 5 gündür tamirde ve sorun çözülemedi, büyük ihtimalle servise gönderilip makineye alınacak.

Bugüne kadar herhangi bir problem veya kaza yaşamadım, fakat ortaköy dereboyu caddesine girdiğimde kırmızı ışıkta durduğumda motorun devri rölantide düşmeye başladı. 2 ye çıkıyor, sonra yine bire düşüyor, daha sonra debriyajı bırakıp ara gaz vermeye başlayıncada gazı alamıyor ve stop ediyordu. Bu şekilde ancak 50 60 metre ilerleyebildim ve artık debriyajı bıraktığımda tık tık tık diye bir ses duyuyorum ve motor stop ediyor. Bujileri ve yağı yeni değişti. Motor hararet yapmadı pek ama soğukken bir sıkıntı olmuyor, fakat motor ısınınca yine aynı sorun baş gösteriyor. Enjeksiyonları temizlendi, yine yok.

Bilgisi olan bir arkadaşım var ise en azından bir daha böyle bir problem olduğunda ne yapacağımı bilirim, yardımlarınız için teşekkürler.

yusufozugenc
03 Temmuz 2014, 15:05
gt250r başlığına da bir yazın orada sorunuza cevap bulabilirsiniz. Buji pipolarını da kontrol ettirin çatlak olabilir

CEM.
03 Temmuz 2014, 16:34
Gaz sensörüne bi bakın derim.Gaz kelebek konum sensörüne.

Diger sensörleride kontrol edin.

Levent E.
03 Temmuz 2014, 18:00
Enjeksiyonu temizlemek nedir yahu,bu servis amcaların bazen hic insafı yok..
Dostum arızanı iyi tahlil et,akuyu bitiriyor mu,tek silindir mı çalışıyor,fİ lambası yakıyor mu,tekrar calistirirken hemen çalışıyor mu?bu arada akun yeni mi,motorun kac model?gibi seyler..
Senin arızanı kolaydan zora sıralarsak;
-benzinden olabilir(yasadım)
-ayaklik musuru ya da kontak ya da kirmizi dugmedeki temassizliktan da yapar(cok muhtemel)
-Yerinden cikan bir bobin fişi olabilir(sanmıyorum)
-doğru buji takılmamış olabilir(ngk cr8e olmalı ama sanmam)
-oksijen sensörleri var egsoza giren onlar yapabilir(sanmıyorum ama onu da gördük)
-buji pipolarinda minik çatlaklar oluşmuş olabilir(2012 ve üzeri modellerde kroniktir,ihtimal cok yuksek bana gore,yasadım)
-konjektorun yanmış olabilir,kisadevre yapiyordur(cok yuksek ihtimal,yasadım)
-herhangi bir yerdeki kisadevre de kuvvetliyse o da yapiyo(koltuğun altındaki tesisata baksınlar,soket fiş yanan bisey var mı diye)
Bana gore temassizlik yoksa eger,cok buyuk ihtimal kisadevre var motorunda,voltmetreyle rolantide ve gaz verirken ölçerseniz çıkar ortaya..

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:49 ----------

Aklıma gelmişken uyarayım,anlamayan adamlara kurcalatma motorunu,sonra Gv cok sorunlu makina diyorlar,geçenlerde bir tanesi geldi ne yaptıysam olmadı falan falan:)

puser
03 Temmuz 2014, 18:36
motor ısı ve hava ısı sensörlerine baktılar mı?

DarkWheel
07 Temmuz 2014, 15:48
Levent kardeşim evet söylediğin şeylerin hepsi kontrol edildi, motor tekrar sorunsuz çalışıyor marşa basınca. 2. vitesten sonra yolda gayet iyi gidiyor, fakat ne zamanki 1. vitese alıyorum, devirden düşmeye ve gaz verince "tık tık tık" gibi bir ses veriyor ve stop ediyor. Aküyü bitirmiyor ve tek silindirede hiç düşmedi. Motorum 2013 model ve henüz 6500 de.

Thracian
07 Temmuz 2014, 22:06
Buji pipolarını değiştirerek mi denediler yoksa gözle kontrol ederek mi?Bahsedilen çatlaklar gözle görülmüyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:27 ----------

Bir de sorunuzun kaynağını ve çözümünü bulmanız durumunda burada paylaşırsanız sevinirim.Benzer sorun ile karşılaşacak arkadaşlara faydalı olabilir.

canerol
07 Temmuz 2014, 22:18
Enjeksiyonu temizlemek nedir yahu,bu servis amcaların bazen hic insafı yok..
Dostum arızanı iyi tahlil et,akuyu bitiriyor mu,tek silindir mı çalışıyor,fİ lambası yakıyor mu,tekrar calistirirken hemen çalışıyor mu?bu arada akun yeni mi,motorun kac model?gibi seyler..
Senin arızanı kolaydan zora sıralarsak;
-benzinden olabilir(yasadım)
-ayaklik musuru ya da kontak ya da kirmizi dugmedeki temassizliktan da yapar(cok muhtemel)
-Yerinden cikan bir bobin fişi olabilir(sanmıyorum)
-doğru buji takılmamış olabilir(ngk cr8e olmalı ama sanmam)
-oksijen sensörleri var egsoza giren onlar yapabilir(sanmıyorum ama onu da gördük)
-buji pipolarinda minik çatlaklar oluşmuş olabilir(2012 ve üzeri modellerde kroniktir,ihtimal cok yuksek bana gore,yasadım)
-konjektorun yanmış olabilir,kisadevre yapiyordur(cok yuksek ihtimal,yasadım)
-herhangi bir yerdeki kisadevre de kuvvetliyse o da yapiyo(koltuğun altındaki tesisata baksınlar,soket fiş yanan bisey var mı diye)
Bana gore temassizlik yoksa eger,cok buyuk ihtimal kisadevre var motorunda,voltmetreyle rolantide ve gaz verirken ölçerseniz çıkar ortaya..

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:49 ----------

Aklıma gelmişken uyarayım,anlamayan adamlara kurcalatma motorunu,sonra Gv cok sorunlu makina diyorlar,geçenlerde bir tanesi geldi ne yaptıysam olmadı falan falan:)

gv sorunsuz demişinde her sorunuda yaşamışın :)

DarkWheel
08 Temmuz 2014, 20:29
Sebebini ve çözüm yolunu motorumu teslim aldığımda (Alabilirsem) yazacağım kardeşler.

shooter1
08 Temmuz 2014, 20:41
yakıt deposu vakum yapıyor olabilir mi

Levent E.
11 Temmuz 2014, 03:22
Dostum bence kontrollerde eksik var,hangi bolgedesin istanbulda?servisin hangisi?
Sadece 1. viteste sorun yapması cok garip geldi dogrusu,bence gözden kaçan biryer var

acayüp
11 Temmuz 2014, 03:57
Cik sıkıntılı bir durum.
Diagnostic cihazina baglanmadan net tesgis biraz zor .
Ama isin daha aci tarafi suki . Koca st ni.trde bir tane diag cihazi var , oda bayi bayi gezmekten bozulmus tu . Hala ayni ise seni serviste cok oyalayabilirler .
Okadar cok sensor , varki deneme yanilma ile sorunu bulmak cok zor ve zaman alici. Ayrica denemek icin parca bulmalarida zor , birinin.motorundan sok tak yapmak zorundalar .
Gecmis oksun .
Süreci yazarsaniz guzel olur .

DarkWheel
25 Temmuz 2014, 21:11
Arkadaşlar ufak bir güncelleme; gaz kelebeklerinden soldaki gaz verince çalışıyor sorun yok, fakat sağdaki gazı alamıyor. Motorun tek pistona düşüyor dedi ustamız. Tek pistona düşmesi sizce böyle bir problem yaratır mı ?

dedektif5
25 Temmuz 2014, 21:40
dostum buji pipolarını değiştir sorunun büyük ihtimalle düzelecektir

zonta
25 Temmuz 2014, 22:31
statör yanık bence.statör, konjektör ve akü üçlüsünü kontrol edin.

korbygs
25 Temmuz 2014, 23:19
:cat: aynen statör :cat:

EFEKAN09
25 Temmuz 2014, 23:32
Beyin arızası olabilir. Komşumda aynı motordan var benzer bir sorun yaşadı. Ne yaptıysa olmadı. Son olarak beyini söküp Kargoyla İstanbul'a yolladı. Beyin bakılıp yazılım yüklemişler. Aklımda kaldığı kadarıyla 150 tl civarı ödeme yaptı. Sorunu halloldu.

DarkWheel
26 Temmuz 2014, 22:59
Arkadaşlar 1 aylık ayrılıktan sonra motor canavar gibi geri geldi. Problemi: buji pipolarının içindeki çatlaklar. Dışarıdan bakıldığında pipolar mis, fakat içi bi ton çatlak dolu. Birde elektrik aksamındaki bi çok kablo oksitlenmiş. Yardımlarınız için teşekkür ederim.

mterayes26
27 Temmuz 2014, 04:30
statör yanık bence.statör, konjektör ve akü üçlüsünü kontrol edin.


yok artık ne alakası var , akü veya elektrık sorunu yok ortada

aytac06
01 Mayıs 2016, 00:22
İyi Akşamlar arkadaşlar benim 2013 model 5800 km Gv250 motosiklet tim var motor çalıştıktan sonra ısınınca tek silindire düşüyor Bujileri değiştirdim 50 ila 100 km yol yaptım hiç bir sıkıntı olmadı ama ertesi gün motora binince tekrar aynı sorun oldu tek pistona düşütü sorun nedir acaba yardimci olursaniz çok sevinirim Teşekkürler. Sizin ki gibi buji piposu nu degistirirsek duzelirmi acaba sorun sizinki ile ayni sanki

MhmtcnKoral
01 Mayıs 2016, 01:17
Hocam ısınınca tek silindire düşme muhabbetinin çözümü buji piposudur, büyük ihtimal pipoda çatlak var. nGK CRE9 muydu tam hatırlamıyorum ama pipoyu uygun NGK pipoyla değiştirirseniz sorun bğyük ihtimal düzelir. Bu arada konuyu asıl açan arkadaşın yaşadığı problemlere benzer problemler yaşayan olursa diye muhtemel sıkıntılı parçalar: Akü, gaz kelebek sensörü, en büyük ihtimal iste ateşleme bobini.

Kazasız sürüşler.

aytac06
01 Mayıs 2016, 08:11
Gv250 li piposu uzun herhangi uzun pipo olur mu Gv250 ye