kanalceyu
17 Haziran 2014, 17:28
Arkadaşlar merhaba,
Öncelikle aranıza yeni katıldım, bunu belirteyim. 2005 model ASYA 150-T1 motor sahibiyim, fakat 2005 model dediğimde dökülmüş ve parçalanmış tarzda bir motor aklınıza gelmesin. :) Gayet diri ve bakımlı bir motordur. Yalnızca bir kaç kronikleşmiş sorunum var, hangi ustaya götürdü isem bir çözüm bulamadılar. Deneme yanılma yoluyla bana sürekli parça değiştirterek sorunu çözmeye çalıştılar ama nafile. Takdir edersiniz ki artık sıkıldım. Net olmak gerekirse "yetkili servise götürün, onlar hemen anlar" veya "iyi bir ustaya gösterin" gibi tavsiyelerde bulunacak olan arkadaşlara şunu söylemek istiyorum;
- Yetkili servisine götürmek istemiyorum çünkü götürdüğümde bana neredeyse motor parası kadar fiyat çıkartıyorlar ki sorunum ile alakalı alakasız bir ton parça değişmesi gerektiğini söylüyorlar. 2013 yazında aynı sorun ile yetkili servisine gittim ve güzelce bir masraf ile motorun bir çok parçasını değiştirdim ama sorunum halen daha çözülmedi. Üzerine kavga ettim, fabrikaya şikayet ettim ama adamlar burunlarından kıl aldırmadılar. Neymiş, motosikletim 2005 modelmiş. Kendi kapısında duran 2010 model motosikletlerden daha temiz olduğu ne yazık ki bir gerçek ama bunu kabullenemiyorlar. O yüzden bana yetkili servis demeyin, Asya Motor'un yetkili servislerinin tamamı net olarak söylemem gerekirse mezarcı ve işi bilmeyen ustalarla dolu.
- İyi bir usta tavsiyesinde bulunacak arkadaşlar da lütfen bildikleri, işçiliğine ve dürüstlüğüne güvendikleri iyi bir usta varsa telefon numarasını paylaşsın.
Çok fazla yazarak laf salatası yapmak istemiyorum ama genel olarak konuları incelediğimde bir çok kişi aynı şeyleri söyleyip duruyor ve "Çin malı" diyerek abuk subuk yorumlarda bulunuyor. Bakımını yaptıktan sonra motor motordur, seni her türlü taşır. Sorunlara gelirsek aşağıda belirttiğim şekildedir;
1- Sabah veya akşam fark etmeksizin motor tek marş ile çalışıyor. 3-5 dakika arasında bir süre hafif gaz vererek motoru ısıtıyorum ve gazı kestiğimde stop etmiyor. Bu durumda iken ayaklıktan indirip yola çıkıyorum fakat 100-200 bazense 50 metre gittikten sonra gaz kesip stop ediyor. Hemen ardından el marşı ile çalıştırmak istediğimde kimi zaman çalışıyor kimi zaman ise ayak marşı yardımıyla çalışıyor. Sonrasında herhangi bir problem yaratmadan devam edebiliyorum.
2- Henüz 5-6 km devrinde ve zorlamadan, ani kalkışlar yapmadan yolda devam ederken bir anda gaz kesip durma noktasına geliyor ve stop ediyor. Aynı ilk sorunumda belirttiğim gibi el marşı ile çalıştırmak istediğimde kimi zaman çalışıyor kimi zaman ise ayak marşı yardımıyla çalışıyor. Sonrasında herhangi bir problem yaratmadan devam edebiliyorum. Sanıyorum ki ilk problemim ile alakalı bir durum.
3- Motorun alt kısmında bir yerlerden az da olsa yağ kaçırdığını fark ettim. Tam olarak nereden kaçırdığını tespit edebilmem için öncelikle o kısmı iyice bir temizlemem gerekiyor. Sorunu henüz dün akşam fark ettiğim için karanlıkta bakamadım ama bir iki güne netleştirip bilgi vereceğim.
Benim şu anda ilk iki problemim kronikleşmiş durumda olup bir an önce bu sorunumu çözmek ve motorumun muayenesini tamamlamak istiyorum. Konu hakkında yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim. Ayrıca belirtmemde fayda var, bu akşam karbüratörü temizleyip, hava ve yağ filtresi ile bujiyi kontrol edeceğim. Gelişmelere göre sizi de bilgilendiririm.
Öncelikle aranıza yeni katıldım, bunu belirteyim. 2005 model ASYA 150-T1 motor sahibiyim, fakat 2005 model dediğimde dökülmüş ve parçalanmış tarzda bir motor aklınıza gelmesin. :) Gayet diri ve bakımlı bir motordur. Yalnızca bir kaç kronikleşmiş sorunum var, hangi ustaya götürdü isem bir çözüm bulamadılar. Deneme yanılma yoluyla bana sürekli parça değiştirterek sorunu çözmeye çalıştılar ama nafile. Takdir edersiniz ki artık sıkıldım. Net olmak gerekirse "yetkili servise götürün, onlar hemen anlar" veya "iyi bir ustaya gösterin" gibi tavsiyelerde bulunacak olan arkadaşlara şunu söylemek istiyorum;
- Yetkili servisine götürmek istemiyorum çünkü götürdüğümde bana neredeyse motor parası kadar fiyat çıkartıyorlar ki sorunum ile alakalı alakasız bir ton parça değişmesi gerektiğini söylüyorlar. 2013 yazında aynı sorun ile yetkili servisine gittim ve güzelce bir masraf ile motorun bir çok parçasını değiştirdim ama sorunum halen daha çözülmedi. Üzerine kavga ettim, fabrikaya şikayet ettim ama adamlar burunlarından kıl aldırmadılar. Neymiş, motosikletim 2005 modelmiş. Kendi kapısında duran 2010 model motosikletlerden daha temiz olduğu ne yazık ki bir gerçek ama bunu kabullenemiyorlar. O yüzden bana yetkili servis demeyin, Asya Motor'un yetkili servislerinin tamamı net olarak söylemem gerekirse mezarcı ve işi bilmeyen ustalarla dolu.
- İyi bir usta tavsiyesinde bulunacak arkadaşlar da lütfen bildikleri, işçiliğine ve dürüstlüğüne güvendikleri iyi bir usta varsa telefon numarasını paylaşsın.
Çok fazla yazarak laf salatası yapmak istemiyorum ama genel olarak konuları incelediğimde bir çok kişi aynı şeyleri söyleyip duruyor ve "Çin malı" diyerek abuk subuk yorumlarda bulunuyor. Bakımını yaptıktan sonra motor motordur, seni her türlü taşır. Sorunlara gelirsek aşağıda belirttiğim şekildedir;
1- Sabah veya akşam fark etmeksizin motor tek marş ile çalışıyor. 3-5 dakika arasında bir süre hafif gaz vererek motoru ısıtıyorum ve gazı kestiğimde stop etmiyor. Bu durumda iken ayaklıktan indirip yola çıkıyorum fakat 100-200 bazense 50 metre gittikten sonra gaz kesip stop ediyor. Hemen ardından el marşı ile çalıştırmak istediğimde kimi zaman çalışıyor kimi zaman ise ayak marşı yardımıyla çalışıyor. Sonrasında herhangi bir problem yaratmadan devam edebiliyorum.
2- Henüz 5-6 km devrinde ve zorlamadan, ani kalkışlar yapmadan yolda devam ederken bir anda gaz kesip durma noktasına geliyor ve stop ediyor. Aynı ilk sorunumda belirttiğim gibi el marşı ile çalıştırmak istediğimde kimi zaman çalışıyor kimi zaman ise ayak marşı yardımıyla çalışıyor. Sonrasında herhangi bir problem yaratmadan devam edebiliyorum. Sanıyorum ki ilk problemim ile alakalı bir durum.
3- Motorun alt kısmında bir yerlerden az da olsa yağ kaçırdığını fark ettim. Tam olarak nereden kaçırdığını tespit edebilmem için öncelikle o kısmı iyice bir temizlemem gerekiyor. Sorunu henüz dün akşam fark ettiğim için karanlıkta bakamadım ama bir iki güne netleştirip bilgi vereceğim.
Benim şu anda ilk iki problemim kronikleşmiş durumda olup bir an önce bu sorunumu çözmek ve motorumun muayenesini tamamlamak istiyorum. Konu hakkında yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim. Ayrıca belirtmemde fayda var, bu akşam karbüratörü temizleyip, hava ve yağ filtresi ile bujiyi kontrol edeceğim. Gelişmelere göre sizi de bilgilendiririm.