PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Gaz Kesme ve Stop Etme Sorunu



kanalceyu
17 Haziran 2014, 17:28
Arkadaşlar merhaba,

Öncelikle aranıza yeni katıldım, bunu belirteyim. 2005 model ASYA 150-T1 motor sahibiyim, fakat 2005 model dediğimde dökülmüş ve parçalanmış tarzda bir motor aklınıza gelmesin. :) Gayet diri ve bakımlı bir motordur. Yalnızca bir kaç kronikleşmiş sorunum var, hangi ustaya götürdü isem bir çözüm bulamadılar. Deneme yanılma yoluyla bana sürekli parça değiştirterek sorunu çözmeye çalıştılar ama nafile. Takdir edersiniz ki artık sıkıldım. Net olmak gerekirse "yetkili servise götürün, onlar hemen anlar" veya "iyi bir ustaya gösterin" gibi tavsiyelerde bulunacak olan arkadaşlara şunu söylemek istiyorum;

- Yetkili servisine götürmek istemiyorum çünkü götürdüğümde bana neredeyse motor parası kadar fiyat çıkartıyorlar ki sorunum ile alakalı alakasız bir ton parça değişmesi gerektiğini söylüyorlar. 2013 yazında aynı sorun ile yetkili servisine gittim ve güzelce bir masraf ile motorun bir çok parçasını değiştirdim ama sorunum halen daha çözülmedi. Üzerine kavga ettim, fabrikaya şikayet ettim ama adamlar burunlarından kıl aldırmadılar. Neymiş, motosikletim 2005 modelmiş. Kendi kapısında duran 2010 model motosikletlerden daha temiz olduğu ne yazık ki bir gerçek ama bunu kabullenemiyorlar. O yüzden bana yetkili servis demeyin, Asya Motor'un yetkili servislerinin tamamı net olarak söylemem gerekirse mezarcı ve işi bilmeyen ustalarla dolu.

- İyi bir usta tavsiyesinde bulunacak arkadaşlar da lütfen bildikleri, işçiliğine ve dürüstlüğüne güvendikleri iyi bir usta varsa telefon numarasını paylaşsın.



Çok fazla yazarak laf salatası yapmak istemiyorum ama genel olarak konuları incelediğimde bir çok kişi aynı şeyleri söyleyip duruyor ve "Çin malı" diyerek abuk subuk yorumlarda bulunuyor. Bakımını yaptıktan sonra motor motordur, seni her türlü taşır. Sorunlara gelirsek aşağıda belirttiğim şekildedir;

1- Sabah veya akşam fark etmeksizin motor tek marş ile çalışıyor. 3-5 dakika arasında bir süre hafif gaz vererek motoru ısıtıyorum ve gazı kestiğimde stop etmiyor. Bu durumda iken ayaklıktan indirip yola çıkıyorum fakat 100-200 bazense 50 metre gittikten sonra gaz kesip stop ediyor. Hemen ardından el marşı ile çalıştırmak istediğimde kimi zaman çalışıyor kimi zaman ise ayak marşı yardımıyla çalışıyor. Sonrasında herhangi bir problem yaratmadan devam edebiliyorum.

2- Henüz 5-6 km devrinde ve zorlamadan, ani kalkışlar yapmadan yolda devam ederken bir anda gaz kesip durma noktasına geliyor ve stop ediyor. Aynı ilk sorunumda belirttiğim gibi el marşı ile çalıştırmak istediğimde kimi zaman çalışıyor kimi zaman ise ayak marşı yardımıyla çalışıyor. Sonrasında herhangi bir problem yaratmadan devam edebiliyorum. Sanıyorum ki ilk problemim ile alakalı bir durum.

3- Motorun alt kısmında bir yerlerden az da olsa yağ kaçırdığını fark ettim. Tam olarak nereden kaçırdığını tespit edebilmem için öncelikle o kısmı iyice bir temizlemem gerekiyor. Sorunu henüz dün akşam fark ettiğim için karanlıkta bakamadım ama bir iki güne netleştirip bilgi vereceğim.

Benim şu anda ilk iki problemim kronikleşmiş durumda olup bir an önce bu sorunumu çözmek ve motorumun muayenesini tamamlamak istiyorum. Konu hakkında yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim. Ayrıca belirtmemde fayda var, bu akşam karbüratörü temizleyip, hava ve yağ filtresi ile bujiyi kontrol edeceğim. Gelişmelere göre sizi de bilgilendiririm.

shooter1
17 Haziran 2014, 18:42
ateşleme beyninden olabilir diye düşünüyorum

ridvan35
17 Haziran 2014, 19:36
Belkide bi temazsizlik yada arkadsin dedigi gibjiatesleme beyni bozuk ise de yapabilir tesisati kontrol edin derim bide motor harket halindeyken oluyor bunlar farkindaysaniz sarsintinin sonucu bunlar oluyor dediklerimi yaparsaniz arizayi bulacaginizi düşünüyorum

tr_select
17 Haziran 2014, 20:47
Ateşleme için pipo varsayimi diyorum.

Yağ olayi için, yakin zamanda degişim yaptiysan... Fazla yagi atiyordur ust kapaktan

astsborhan
17 Haziran 2014, 22:54
bu tarz motorların coğunda var bu (çin sendromu) büyük ihtimal temassızlık söz konusu bizim motrolarımız malesef ne kadar kemikli olursa olsun çok fazla titreşime sahip bence öncelikle bu durum üzerine kafa yor

DKN
17 Haziran 2014, 23:09
çin malı işte böyle malesef. sorunun çözümü yok. çözersende 2 gün kafan rahat 3.gün yine aynı sorun

kanalceyu
18 Haziran 2014, 02:09
Tekrardan merhabalar. Karburatoru yeni temizletmistim fakat ustaya guvenemedigim icin arkadasimla tekrardan sokup baktik ve tertemizdi. Hava ve yag filtreleri de temizdi ki yeni degistirmistim. Bunun disinda bujiyi kontrol ettik, orjinal japon kullaniyorum ve herhangi bi sorun yoktu. Pipoyu da kontrol ettik, gayet saglikli (mavi) sekilde atesleme yapiyor.

Saniyorum ki karburatore benzini yetistirmekte sorun yasiyor. Bugun bir kac defa pat pat eder gibi yaparak stop etti. Bu olasilik uzerinde durursak neleri kontrol etmeliyim? Ayrica ateslemenin saglikli oldugunu dusunuyorum ama yine de tesisati kontrol etmekte fayda var tabii dediginiz gibi. Yalniz nasil kontrol edecegim hakkinda bir fikrim maalesef ki yok.

Bu arada karburatorun hava ayarini sonuna kadar kapatip 1,5 tur acti arkadas. TEM'E cikana kadar sorun yoktu, motor isindiktan sonra bir hayli gaz vermeye basladi kendi kendine. Rolantiyi dusuruyorum normale donuyor fakat stop edip bekledikten bir sure sonra calistirdigimda yine ayni sekilde gaz vermeye basliyor kendi kendine. Rolanti ayarini bir turlu tutturamadim.

Edit: Temassizlik yapma olasiligini goz onunde bulundurmak gerek ama sadece hareket halinde degil, durdugu yerde calisirken de bunu yapabiliyor. Genelde TEM uzerinde kaymak gibi yolda kaliyorum. :)

Cin mali diyen arkadasim; sen bakmasini bilmiyorsan motoruna o senin sorunun. Ben 6 yildir az da olsa masrafimi yapiyorum ama sorunsuz kullaniyorum. Kendi servisi bile taniyamiyor motoru, 2005 olduguna inanamiyor. Gerisini sen dusun ve sorunu motorda aramak yerine biraz da kendinde ara.

zaferkarizma
18 Haziran 2014, 02:39
alkan yüce kardeşim belki saçma gelicektir ama beence sorunun depondan kaynaklı olabilir. hava almadığı için benzin göndermeyi kesiyor. bugüne kadar 1 defa arkadaşımın bir defa müşterimin bir defada bnm başıma geldi :) tabikide bu sadece bir fikir ama denemende fayda var.

mterayes26
19 Haziran 2014, 03:56
alkan yüce kardeşim belki saçma gelicektir ama beence sorunun depondan kaynaklı olabilir. hava almadığı için benzin göndermeyi kesiyor. bugüne kadar 1 defa arkadaşımın bir defa müşterimin bir defada bnm başıma geldi :) tabikide bu sadece bir fikir ama denemende fayda var.



bu nu kontrol et , temassızlık zor olsa da bır bak , ateslemeyi herseyıyle kontrol et yoksa %100000000 beyin yanmış , hiç aküsüz sürdün mü motoru ayak marsı ıle calıstırıp

nurllah12456
14 Ağustos 2014, 20:48
Ayni sorun arkadasimdada vzrdi mondial 125 classic ayakcik yapiyormur orada telleer var bağlantili. Onlarda sorun olabilir bide oraya baktir ayakcik inince stop ettiren koblolar

mterayes26
15 Ağustos 2014, 03:42
O motorda hava kaçağı da olabılır bir yerden fazla hava alıyorsa da yapar

kanalceyu
17 Ağustos 2014, 15:59
Sorunu kimse çözemedi, servisi dahi yapamadı. Daha doğrusu anlayamadı. Ben de sattım, kurtuldum. :)

mterayes26
18 Ağustos 2014, 04:09
Eski bisikletçiler servis oldu dostum ;)

topcu197877
19 Ağustos 2014, 14:05
gaz kesme olayı bendede olmuştu ilk aldıktan sonraki üçüncü veya 4. yağı servisten yağın numarasını öğrenip sanayiden farklı bir marka aynı numara yağ alıp kendim değiştirdim daha sonra ikinci vitesteyken sabit giderken sanki arkadan biri tutup çekiyor gibi gaz kesmeye başlamıştı.daha sonra servisinden motorla gidip bunun yağından verin diyip kendim değiştiriyorum.gaz kesme olayı artık yapmıyor stop etme olayı ışıklarda beklerken bendede oluyordu servisine götürüp sbop ve rolanti ayarlarını yaptırarak çözmüştüm.çin motoru artık dökülmeye başladımı durduramıyorsun bir gün orasını yaptır ertesi gün başka biryerinden birşeyi çıkıyor.

MEHMET A
24 Ağustos 2014, 03:44
karbüratörü at gıtsın asyalarda çok sık oluyor pekde onemli değil zaten 100tl karburator benımde scooterımda oldu karburatör değiştirdim düzeldi.

kanalceyu
16 Eylül 2014, 15:05
Arkadaşlar dediğim gibi sorununu kimsecikler çözemedi, ben de satıp CBR 250R aldım ve şu an gayet memnunum. :) Motoru sattığım arkadaş ile görüşüyorum ara sıra, bir arkadaşına götürmüş ve stop etme sorununu düzeltmiş ama bu sefer de motora yağ koymayı unutmuşlar. Yağsız şekilde 15 gün kadar kullanmışlar ve motor yakmışlar. 500TL masraf çıkarmış ki motorun fiyatı neredeyse o kadar.