PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Gaz-Debriyaj-Yağ pompası teli yağlama yardım.



alper_becker
17 Haziran 2014, 03:36
Merhabalar. Geçenlerde gaz telim koptu. Üzerinde zaten orjinal olmayan uydurma bir gaz teli vardı ve yine uydurma bir gaz teli ile değiştirdim (mobilet jikle teli). Motosikletim 2 zamanlı gaz kolu aynı zamanda yağ pompasınıda ayrı bir tel ile çekiyor. Türkiyede orjinal gaz teli 200 küsür TL ve ben yurtdısından sipariş edip sanırım 1 ay kadar bekleyeceğim. Bu sırada gaz ve yağ telimi sağlama almak için yağlamak istiyorum. Bunun için nasıl bir yağ kullanmalıyım gres mi yoksa sıvı ince bir yağmı? Birde mobilet jikle teli kullandığım için çokmu dayanıksız? Güçlü kopmayacak bir tel markası biliyorsanız yazabilirmisiniz uydurabileceğim. Cevaplar için şimdiden teşekkürler.

ucanteneke5
17 Haziran 2014, 08:18
tel bu kopar ama orjinali daha sağalıklıdır.
mobilet yerine MZ telleri deneseydin onlarda çift biri gaz biri yağa pompası üyması gerek çünkü genelde universal bişey gibi onlar sadece tel ozunluğunu sen ayarlaman gerek.
yağalamaya gelince ben genelde 10 numara yağı kulanırım şırıngaya doldurup aradan telin içine sokarım iyineyi ve yavaş yavaş yağalarım biraz verince yağı brak o artık kendi kendine iner aşağı doğuru.

canerol
17 Haziran 2014, 10:15
kalın yağın inmesi baya bi sürer...önce fren hidrolik yağı dot3-4...şırınga ile verirsen 10 15 snde ağaı iner sonra peşinede orta kalınlıkta bir yağ verirsin oda inene kadar güzelce yağlanır...

draggy
17 Haziran 2014, 12:22
Standart alışkanlığım, her yağ değişimim de eski yağımdan bir şırınga yağ alır ve telle basarım. Rahmetli kont Ümit'ten geçme bir alışkanlık bana..

bassturbin
17 Haziran 2014, 12:33
10w 40 motosiklet yağı uygun olur şırınganın iğne ucunla üstten basabilirsiniz, iğneyle yağı biraz basın sonra içeride oynayan teli hareket ettirin, sonra yine yapın birkaç defa...Normalde bu işlemi senede bir veya iki defa yaparsanız teli yağ ile beslemiş olursunuz.Normaldede yapılması gereken bir işlemdir bakım amaçlı.

Ayrıca aprilianın gaz teli öyle pekte dandik bir tel değildir, elcik kısmından kurşun başı kopmuş olabilir elcik kısmı düzgün sabitlenmezse yani gaz verilen elcik, veya tel doğru ayarlanmazsada tel kurşun başından kopabilir.Ayrıca 2 mm oynama payı bırakılmalıdır.

Karbüratör hava filtresi sökülüp kelebek hareketi ve yağ pompası sökülüp pompa harekeki eşitmi onuda kontrol etmeyi unutmayın.Her ikisi aynı anda oynamalı.Bir elinizin parmağıyla minik gazverdiğinizde kelbek havaya kalkmalı buna oranla pompanın vanası hareket etmeli, pompa ayarı üzerindeki çizikle yapılır, pompa vanası-kolunun üzerinde çizik vardır buna oranla hareket etmeyen sabit kısımdada çizik vardır bunlar birbirine eşit olmalı rolantideyken...