PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Cbf150 oldu 200cc. Artık yağ da eksiltmeyecek.



Sayfa : [1] 2

farcob
16 Haziran 2014, 14:17
2008 model 76 bin Km'deki cbf 150'yi ne zamandır 200 cc yapmak istiyordum. Ciddi şekilde
benzin tüketen (3,3 lt 100 km.) yağ yakan motorun bu modifiyeden sonra bu sorunların azala-
cağını düşündüm. Epeyce bir araştırmadan sonra Kağıthane de Savaş Ustayı buldum. Kendisi
cbf150'nin yağ eksiltme probleminide hallettiğini söylüyordu.

http://savasbariskorucan.blogspot.com.tr/2013/02/honda-cbf-150-modifiye-ve-yag-yakma.html

Savaş usta Sirkecideki Taraş motordan şunları aldırdı:

VT marka 200cc silindir piston : 90 TL
Balansörlü krank : 205 TL
Egzantrik zinciri : 35 TL
Sübap takım : 35 TL
Sübap keçesi (OEM) : 15 TL
Egz. mili : 60 TL

Sübap keçesini servisten orjinal aldırdı, dikkat edin mavi poşet içinde olacak. Bu arada benim
motordan orjinal sibop contası çıkmadı.Yan sanayi koymuş servis, ustanın dediğine göre.
Bu arada yağ filtreside çıkmadı??? Savaş usta onu da koydu

Ben böyle temiz titiz hızlı dürüst usta görmedim. Motoru lifte aldıktan sonra (lift kendi imalatı) 15 dakika
içinde indirdi parçaladı. Bütün parçalar gazyağı ile yıkandı. Kendi yaptığı bir hortumun ucunda fırçası olan ve
burdan gazyağı akıtan bir makina ile. Sonra parçalar benzin ile yıkandı ve basınçlı hava ile kurulandı.
Bütün cıvataları motorlu fırça ile temizledi, yerlerine sokarken gres yağı sürdü. Bana el bile sürdürmedi motora,
konsantresi bozuluyormuş, birde fırça yedim. Bu arada Savaş usta makina mühendisi. Zaman zaman da yaptğı işlemleri
ne işe yarayacağını detaylı anlattı. Meslek sırrı diye bir kaygısı yok.

Anladığım kadarıyla şunları yaptı: piston üzerindeki delikleri büyülttü 1,5 mm uçla. Extradan fazla delikte açtı.
Cbf 150'nin yağ eksiltme sebebi olarak bu deliklerin ufak olmasıdır dedi. Titanın pistonunu getirdi ordaki deliklerde
büyüktü. Sübapların etrafını taşlayarak yarım küre halinde çukurlaştırıp burada daha fazla yağ birikmesini sağladı

Benim motor 76 bin km'de olduğu için artık zamanı gelmiştir diyerek, Krank, egz. mili, zinciri sübap takımı
değiştirdim.

Sonuçta bu modifiyeden sonra 4-5 HP güç çoğalacağını söyledi usta. Bunu hissettim sürüşte.
Ön arka dişliler 16x40 T olarak değişti. Rodajtan sonra Son hızında ne olacağını o zaman göreceğiz. (Savaş Usta dişlide yapıyor.) Tehlikeli durumlardan kamyon arkasından kurtulabileceğimi düşünüyorum. Yağ eksiltme fazla benzin yakma olayıdada biter umarım.
Unutmadan Savaş Ustanın aldığı ücret 250 TL. Fazlasını kabul etmedi, aklınızda bulunsun. Bu işlem 6 saat kadar sürdü.
Bol çay ve sigara eşliğinde. Çay götürebilirsiniz hediye olarak. Iyi usta vida arttırır demiştim kendisine, hiç vida artmadı. Bu arada ön fren diski, balatası değişti. Arka amortisör milinin içindeki gömleğini polyamid ile değiştirdi
Bu işler için de işçilik dahil 120 TL ödedim. Savaş usta Yıldız teknik Mak Mühendisi. Bunu niye yazıyorum? Mühendislerden daha iyimi bilecek diyenler çıkacaktır. Hafta sonları ve akşamları çalışıyor. Aklınızda bulunsun.

http://i1254.photobucket.com/albums/hh610/scalareklam/20140531_142548_zps11dcf7a1.jpg
http://i1254.photobucket.com/albums/hh610/scalareklam/20140531_131236_zps00a79b72.jpg
http://i1254.photobucket.com/albums/hh610/scalareklam/20140606_114852_zps39af0042.jpg
http://i1254.photobucket.com/albums/hh610/scalareklam/20140531_194648_zpse52326e4.jpg
http://i1254.photobucket.com/albums/hh610/scalareklam/20140531_192215_zps2bd13f28.jpg
http://i1254.photobucket.com/albums/hh610/scalareklam/20140531_184143_zpsafe123d5.jpg
http://i1254.photobucket.com/albums/hh610/scalareklam/20140531_175014_zpsf3cf9e68.jpg
http://i1254.photobucket.com/albums/hh610/scalareklam/20140531_171316_zps899da9e4.jpg
http://i1254.photobucket.com/albums/hh610/scalareklam/20140531_163108_zpsbe51763a.jpg
http://i1254.photobucket.com/albums/hh610/scalareklam/20140531_160238_zpsc5ec92ce.jpg
http://i1254.photobucket.com/albums/hh610/scalareklam/20140531_154207_zpsfa469728.jpg
http://i1254.photobucket.com/albums/hh610/scalareklam/20140531_154116_zpsf8063968.jpg
http://i1254.photobucket.com/albums/hh610/scalareklam/20140531_154026_zps377b2675.jpg
http://i1254.photobucket.com/albums/hh610/scalareklam/20140531_153626_zps9fcc7b4e.jpg
http://i1254.photobucket.com/albums/hh610/scalareklam/20140531_152555_zps70fcd712.jpg
http://i1254.photobucket.com/albums/hh610/scalareklam/20140531_152304_zps99b038ca.jpg
http://i1254.photobucket.com/albums/hh610/scalareklam/20140531_152219_zps2b1cb5e8.jpg
http://i1254.photobucket.com/albums/hh610/scalareklam/20140531_150541_zps33890780.jpg
http://i1254.photobucket.com/albums/hh610/scalareklam/20140531_150404_zps719e7fe7.jpg
http://i1254.photobucket.com/albums/hh610/scalareklam/20140531_150215_zps9216e844.jpg
http://i1254.photobucket.com/albums/hh610/scalareklam/20140531_150154_zps4a74dc6e.jpg
http://i1254.photobucket.com/albums/hh610/scalareklam/20140531_150133_zps7e4dda76.jpghttp://i1254.photobucket.com/albums/hh610/scalareklam/20140531_145423_zpsebcb890b.jpg

ogzcngdk
16 Haziran 2014, 15:49
çok güzel çalışma olmuş. hayırlı olsun. bence piston segmanı gelmiş cbfye yapılacak en iyi işlemi yapmışsınız

tr_select
16 Haziran 2014, 16:26
Hayirli olsun. Umarim dilediğiniz gibi olur.

Savaş ustanin numarasini, adresini alabilirmiyim :)

farcob
16 Haziran 2014, 16:40
0535 340 46 40 0532 747 59 89 Kağıthanede hafta sonları ve akşamları çalışıyor
Randevulu gitmende fayda var.
http://savasbariskorucan.blogspot.com.tr/2013/02/honda-cbf-150-modifiye-ve-yag-yakma.html

CEM.
16 Haziran 2014, 16:44
Paylaşım icin tesekkurler gercekten yararlı bir usta.:cat:

ereker
16 Haziran 2014, 17:08
Güle Güle kullan güzel çalışma olmuş motorun performansı ve yağ yakması hakkında bilgi vermeyi unutma.

mystic80
16 Haziran 2014, 17:20
paylaşım için teşekkürler usta lazım olursa kesinlikle burayı tercih ederim

Salih_T
16 Haziran 2014, 17:31
Yapılan işlemin sonucunu merakla bekliyorum.. Performans-Yakıt-Yağ

farcob
16 Haziran 2014, 19:55
Güle Güle kullan güzel çalışma olmuş motorun performansı ve yağ yakması hakkında bilgi vermeyi unutma.

Rodaj bittiğinde bilgiendireceğim. Topspeed ve yağ eksiltme konusunda

ucanteneke5
16 Haziran 2014, 20:26
güzel çalışma.
Topspeed fazla artmaz ön dişli 15t olsaydı 5 vitesle her yerde giderdi ama 16t olduğundan rampada bayılma olucak.
100km. yi geçmessen yakıt 2.5 ile 2.7 arası olcak tıpa gaz yaparsan 3.0 i bulacak ama torkundan memnun kalıcan emin ol.
benim CBF 150 de öyle ben yeniiken değiştirdim ve 105 bin km.yaptım şimdi satılık:))

farcob
16 Haziran 2014, 20:49
güzel çalışma.
Topspeed fazla artmaz ön dişli 15t olsaydı 5 vitesle her yerde giderdi ama 16t olduğundan rampada bayılma olucak.
100km. yi geçmessen yakıt 2.5 ile 2.7 arası olcak tıpa gaz yaparsan 3.0 i bulacak ama torkundan memnun kalıcan emin ol.
benim CBF 150 de öyle ben yeniiken değiştirdim ve 105 bin km.yaptım şimdi satılık:))

Tapa gaz 3 Lt? ciddimisin. Bu modifiyeden evvel 3,3-3.5 Lt yakıyordum sakin kullanım da. Bi depoyla (10.4 lt
270 km'de kaldığım oldu...

CBFMAN
16 Haziran 2014, 21:57
Merakla rodaj sonrasini bekliyorum, bende cbf 150 motorumu degistiremiyorum. Boyle bir yola basvurabilirim.:thumleft:

F54
16 Haziran 2014, 22:55
faruk başgan kapışırız artık
abi sana hayret ediyorum ben o benzinle 2 kişi 440 km yol yapıyorum hız olarakta 85 100 arası
bakalım sonuç nasıl olacak
ama ben olsam motoru satar
yaptığım masrafı üzerine koyar 500 cc alırdım :)

farcob
16 Haziran 2014, 23:03
faruk başgan kapışırız artık
abi sana hayret ediyorum ben o benzinle 2 kişi 440 km yol yapıyorum hız olarakta 85 100 arası
bakalım sonuç nasıl olacak
ama ben olsam motoru satar
yaptığım masrafı üzerine koyar 500 cc alırdım :)

Motorları değişek 1 hafta. Hakkaten merak ediyorum 440 KM nasıl yapıyor bu meret.:)

Ezio41
16 Haziran 2014, 23:05
Motorları değişek 1 hafta. Hakkaten merak ediyorum 440 KM nasıl yapıyor bu meret.:)

Ben rodajdayken 421 yapmıştım :) Şuan ortalama 370 380 de yedeğe düşüyorum . :)

ucanteneke5
16 Haziran 2014, 23:49
Tapa gaz 3 Lt? ciddimisin. Bu modifiyeden evvel 3,3-3.5 Lt yakıyordum sakin kullanım da. Bi depoyla (10.4 lt
270 km'de kaldığım oldu...

benim CBF 10lt. benzinle 80 i geçmesem 360km.yapıyo 100 ve üstü tıpa gaz hiç farketmiyo kaç kişi ki ben zaten 110kg. yum:queen: 320km.gidiyo bunuda böldüğün zaman 3.1 ediyo.
sürekli 90-100 trafikte 2.8 daha fazla çıkmıyo ki inanmayan varsa şuan garajda yatıyo gelsin vereyim test etsin sorun değıl çünkü ben 103000 km yaptım ve çok defaa ölçtüm.:cat:

F54
16 Haziran 2014, 23:51
Motorları değişek 1 hafta. Hakkaten merak ediyorum 440 KM nasıl yapıyor bu meret.:)

abi o zaman sen face de cbf gurubana sakın girme adamın biri paylaşmış 500 km de benzin bitmiş felc geçirmeyesin sonra :)

gky
16 Haziran 2014, 23:52
faruk abi merakla bekliyorum yorumlarını 2 sene önce yuvacıkta tanısmıstık hatırlarsan arkadaşın lastigi patlamıştı saygılar bu arada benimki de aynı senın degerlerde yakıyor:( 47 binde merakla bekliyorum birde 200 cc yaptın ruhsatta bi değişim gerekiyormu?

farcob
16 Haziran 2014, 23:59
faruk abi merakla bekliyorum yorumlarını 2 sene önce yuvacıkta tanısmıstık hatırlarsan arkadaşın lastigi patlamıştı saygılar bu arada benimki de aynı senın degerlerde yakıyor:( 47 binde merakla bekliyorum birde 200 cc yaptın ruhsatta bi değişim gerekiyormu?

Hatırladım seni. Değişkliğe gerek yok. kim bilecek. Biraz bekle rodaj bitsin. Bu hafta kaz dağlarına gideceğim
İllaki bi tapa gaz yaparım.

F54
17 Haziran 2014, 00:00
aman abi gazı fazla verme mazaallah daha sakarya fest'te çilingir sofrası kuracağızz...

ucanteneke5
17 Haziran 2014, 00:05
bu arada 200cc pistonun takımından çıkan pimi kulanmasydınız orjinali taksaydınız daha iyi olurdu çünkü takımın içinden çıkanlar kırılıyo orjinali dayanıyo.

serkanADH13
17 Haziran 2014, 00:08
maden 200 cc yapacaktınız silindir almanıza gerek yoktu diye düşünüyorum,
KENDİ ORJINAL silindiri kullanılsa daha mantıkı olurdu,

kaliteli VT piston ve ATG segman seti alınarak ORJİNAL SİLİNDİR rektifiye edilebilirdi,

Ustanın eline emeğine sağlık,

farcob
17 Haziran 2014, 00:26
maden 200 cc yapacaktınız silindir almanıza gerek yoktu diye düşünüyorum,
KENDİ ORJINAL silindiri kullanılsa daha mantıkı olurdu,

kaliteli VT piston ve ATG segman seti alınarak ORJİNAL SİLİNDİR rektifiye edilebilirdi,

Ustanın eline emeğine sağlık,

Hazır VT 200 cc silindir piston kiti varken (90 TL) Mevcut silindiri honlayarak uğraşmak, işçiliğin artması
Silindir et kalınlığının incelmesi mantıklımı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:20 ----------


bu arada 200cc pistonun takımından çıkan pimi kulanmasydınız orjinali taksaydınız daha iyi olurdu çünkü takımın içinden çıkanlar kırılıyo orjinali dayanıyo.

Valla usta süperdi, kendimi, pardon motoru onun ellerine teslim ettim. Mesela sibop contasının orjinalini aldırdı bunun için 100 km yapmışımdır bulmak için.Honda otosever de buldum en son . Usta ne diyorsa o. Belkide usta o pimi kullanmamıştır. Mesela karton motor contasını kullanmadı, silikon tabancasıyla sıvı conta sürdü.

blueway2
17 Haziran 2014, 00:29
bence çok güzel olmuş umarım sonuçlarıda beklentileriniz gibi olur.yeni forumlar açılır artık cbf 200 mü pulsar 200 mü,cbften vazgeçemeyenler için ilaç gibi çözüm

farcob
17 Haziran 2014, 00:34
bence çok güzel olmuş umarım sonuçlarıda beklentileriniz gibi olur.yeni forumlar açılır artık cbf 200 mü pulsar 200 mü,cbften vazgeçemeyenler için ilaç gibi çözüm

Çok güzel bir tesbit. İnazuma: pahalı, Ağır, yavaş. Pulsar daha yeni rüştünü ispat edecek. Boy kısa her motora binemiyoruz.

serkanADH13
17 Haziran 2014, 01:37
Hazır VT 200 cc silindir piston kiti varken (90 TL) Mevcut silindiri honlayarak uğraşmak, işçiliğin artması
Silindir et kalınlığının incelmesi mantıklımı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:20 ----------




Alduğınız silindir etek kalınlıgı SALLIYORUM 5 mm oldugunu varsayarsak,
orjınal sılındır etegının kaınlıgı zaten ortalama 9,,,10 mm olur,
yani honlatında kalacak kısım o aldıgınızdan daha kalın ve KESİNLİKLE DAHA KALİTELİ olacaktır,,,

Sağlık olsun,
rodaj sonrasındaki verileri Duymayı sabırsızlıkla bekliyorum...

satoyama
17 Haziran 2014, 03:21
cbf in yağ yakma sorununa çözüm bulan ve bu kadar az maliyet ile 200 yapan ustadan bir müdden sonra randevu bile alamazsınız :) inşallah güzel sonuç alırınız.

Seko
17 Haziran 2014, 09:17
Merak ettim, motorun titreşimi nasıl şu anda ?

farcob
17 Haziran 2014, 18:06
Merak ettim, motorun titreşimi nasıl şu anda ?

Titreşim mi, oda ne?:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:39 ----------


Alduğınız silindir etek kalınlıgı SALLIYORUM 5 mm oldugunu varsayarsak,
orjınal sılındır etegının kaınlıgı zaten ortalama 9,,,10 mm olur,
yani honlatında kalacak kısım o aldıgınızdan daha kalın ve KESİNLİKLE DAHA KALİTELİ olacaktır,,,

Sağlık olsun,
rodaj sonrasındaki verileri Duymayı sabırsızlıkla bekliyorum...

silindirin et kalınlığı 5 mm var yok.Usta VT'nin iyi olduğunu söyledi.

dockerengin
17 Haziran 2014, 18:12
Ellerinize emeğinize sağlık. Paylaşım için de çok teşekkürler. Devamını da bekliyoruz.

Bu uygulamayı 3-4 sene önce benim ustam da yapıyordu. Ben Cbf'in yağ yakma olayını sorarken bana da bu konudan bahsetmişti ama ben motoru satacağım için istememiştim. O zamanlar bile yapılan uygulamanın bu kadar çok yaygınlaşmamasının nedeni nedir? Belki ilerleyen süreçlerde sıkıntılar çıkıyordur.

farcob
17 Haziran 2014, 23:06
Ellerinize emeğinize sağlık. Paylaşım için de çok teşekkürler. Devamını da bekliyoruz.

Bu uygulamayı 3-4 sene önce benim ustam da yapıyordu. Ben Cbf'in yağ yakma olayını sorarken bana da bu konudan bahsetmişti ama ben motoru satacağım için istememiştim. O zamanlar bile yapılan uygulamanın bu kadar çok yaygınlaşmamasının nedeni nedir? Belki ilerleyen süreçlerde sıkıntılar çıkıyordur.

Ben oraya gittiğim de liftte bir cbf 150 vardı ve piston deliklerini genişletiyordu, yağ eksiltmesin diye.
Savaş ustanın dediğine göre, yüzlerce kuryeye bu işlemi ve cc yükseltmesini yapmış. Ama kurye arkadaşlar işten
güçten vakit bulup buraya yazmamışlardır. Savaş usta BMW, Kava, suzuki vs litrelik motorlarıda yapıyor. Orada kolide gelmiş bir motor vardı İstanbul dışından. Usta bunu topluyor tamir ediyor, adam geliyor binip gidiyor.
BMW'lerin krank kolunu imal ediyor ve geliştirmiş tasarımı, silindirik rulmanlar koymuş krank kolu yatağının içine. O kadar yani. Usta cbf 150'nin arka amortisör yatağının metal gömleğini kendi yaptığı polyamid gömlekle değiştirdi baya bi uğraşarak. Bunuda herkese yapmıyorum dedi. Benim motor tezgahtayken 2 müşteriyi gönderdi. Yani
işin arasına iş sokmadı.

][K][LA][S][
17 Haziran 2014, 23:19
Savaş ustayı tanıyorum çok sağlam usta ölüyü ver diriltsin diyecek kadar işine hakim bir usta yalnız size tavsiyem çok asabidir hiç işine karışmayın motoru verin çayınızı için başka bişeye karışmayın :)

mterayes26
17 Haziran 2014, 23:59
[K][LA][S][;3376079']Savaş ustayı tanıyorum çok sağlam usta ölüyü ver diriltsin diyecek kadar işine hakim bir usta yalnız size tavsiyem çok asabidir hiç işine karışmayın motoru verin çayınızı için başka bişeye karışmayın :)

Dostum ben dün Caracal 200 e motor yaptım bana bir kişi gikkk diyemezken harbi usta bırak asabi olsun

farcob
18 Haziran 2014, 00:39
[K][LA][S][;3376079']Savaş ustayı tanıyorum çok sağlam usta ölüyü ver diriltsin diyecek kadar işine hakim bir usta yalnız size tavsiyem çok asabidir hiç işine karışmayın motoru verin çayınızı için başka bişeye karışmayın :)

Ben yazamadım sen yazdın, kesinlikle asabi, Lifteki motorda bir bijon sökerken abandı motor yatar gibi oldu tutayım dedim, fırçayı yedim, dokunma konsantremi bozuyorsun dedi.

crxforever
18 Haziran 2014, 01:45
hayırlı olsun.
rodaj sonrası km leri deki uzun yol şehir içi hararet vs gibi deneyimlerinizi de paylaşırsanız çok faydalı olur.
eğer bir 75 bin daha gidecek gibi ise 2. elden turşu cbf150 alıp savaş ustaya götürüp uzun yıllar keyifli bir motosiklete binilebilir. :cat:

lawyer_16
18 Haziran 2014, 03:06
2. el cbf alıp 200 cc yaptırmayı ben de düşünüyorum. bu konu bir hayli uzayacak gibi, takipteyim :)

farcob
18 Haziran 2014, 19:46
hayırlı olsun.
rodaj sonrası km leri deki uzun yol şehir içi hararet vs gibi deneyimlerinizi de paylaşırsanız çok faydalı olur.
eğer bir 75 bin daha gidecek gibi ise 2. elden turşu cbf150 alıp savaş ustaya götürüp uzun yıllar keyifli bir motosiklete
binilebilir. :cat:

Her sene bir piston silindir değiştireceğim. Al tarafı 90 TL.

ucanteneke5
18 Haziran 2014, 21:59
ben iki senedir 200cc olarak kulanıyom son sürat daha önce de dediğim gibi artmaz çünkü şanzımanda değişiklik yapılmıyo ama zincir dişlilerde değişiklik yapıldığı için az bişey belki fark eder ama tabikiüstündeki yüke bağlı.
ben 110kg yum ve tek veyat iki kişi ve eşya fark etmez 100km.ye her zaman çıkıyo ama okadar yani standart bi CBF 150 ne yapıyo sa buda onu yapar ama 100km ye her zaman çıkar rüzgar var yok farketmez.
yakıtta daha az yakar.
bendeki dişliler 15-40 standart CBF ten 1500 devir alta gidiyo yani 6500 devirde 100 yapıyo.
savaş ustanın yaptığı 16-40 ta ise 500 devir daha aşağı çeker yani 6000 devirde 100 yapçak ama buda rampada bayılma yapçak ama okadar olur.

Mühendis Seko nun sorusuna gelince..
titreşim artmaz çünkü krankta bi uygulama yok balansör gayet güzel işini yapıyo...

bagımlı
20 Haziran 2014, 15:58
Bende vitesliye geçmek istiyorum yapılan işlem sıkıntı çıkarmazsa bende uygulamak istiyorum.

farcob
20 Haziran 2014, 22:34
hayırlı olsun.
rodaj sonrası km leri deki uzun yol şehir içi hararet vs gibi deneyimlerinizi de paylaşırsanız çok faydalı olur.
eğer bir 75 bin daha gidecek gibi ise 2. elden turşu cbf150 alıp savaş ustaya götürüp uzun yıllar keyifli bir motosiklete binilebilir. :cat:

Şu anda hararet var. Piston silindir alışıncaya kadar devam edecek.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:31 ----------


hayırlı olsun.
rodaj sonrası km leri deki uzun yol şehir içi hararet vs gibi deneyimlerinizi de paylaşırsanız çok faydalı olur.
eğer bir 75 bin daha gidecek gibi ise 2. elden turşu cbf150 alıp savaş ustaya götürüp uzun yıllar keyifli bir motosiklete binilebilir. :cat:

Şu anda hararet var. Piston silindir alışıncaya kadar devam edecek.

altora
22 Haziran 2014, 22:30
ben iki senedir 200cc olarak kulanıyom son sürat daha önce de dediğim gibi artmaz çünkü şanzımanda değişiklik yapılmıyo ama zincir dişlilerde değişiklik yapıldığı için az bişey belki fark eder ama tabikiüstündeki yüke bağlı.
ben 110kg yum ve tek veyat iki kişi ve eşya fark etmez 100km.ye her zaman çıkıyo ama okadar yani standart bi CBF 150 ne yapıyo sa buda onu yapar ama 100km ye her zaman çıkar rüzgar var yok farketmez.
yakıtta daha az yakar.
bendeki dişliler 15-40 standart CBF ten 1500 devir alta gidiyo yani 6500 devirde 100 yapıyo.
savaş ustanın yaptığı 16-40 ta ise 500 devir daha aşağı çeker yani 6000 devirde 100 yapçak ama buda rampada bayılma yapçak ama okadar olur.

Mühendis Seko nun sorusuna gelince..
titreşim artmaz çünkü krankta bi uygulama yok balansör gayet güzel işini yapıyo...
peki 200 cc yapınca 110 - 115 sabit gidrmi düz yolda ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:23 ----------

cbf 150 alıp kafamdaki modele göre modifiye yapmayı düşünüyorum uzun yolda kullanmayı uzun turlara çıkmayı düşünüyorum.
Öncelikle öğrenmek istediğim arka jant ın daha geniş tabanlısı varmı yada uyan farklı markadan jant varmı taban genişliği en az 85 mm olmalı 130 tabanlı lastik taktımmı görüntü süper olur 200 cc işini savaş usta hallederse gerisi benim için kolay jant konusunda tecrübeli arkadaşların bilgilerine ihtiyacım var Saygılar...

biyeybaraküs
22 Haziran 2014, 22:48
abi orijinal cbf in Silindir çapı x strok (mm) 57,3 x 57,8 mm sıkıştırma oranı 9.1 /1 senin taktığın silindir pistonun ölçüleri neydi

farcob
22 Haziran 2014, 23:54
abi orijinal cbf in Silindir çapı x strok (mm) 57,3 x 57,8 mm sıkıştırma oranı 9.1 /1 senin taktığın silindir pistonun ölçüleri neydi

Valla hatırlamıyorum.Savaş Ustanın linki burada. 63 mm desemmi.
http://savasbariskorucan.blogspot.com.tr/p/honda-cbf-150-yag-yakma-problemi.html

crxforever
23 Haziran 2014, 00:09
peki 200 cc yapınca 110 - 115 sabit gidrmi düz yolda ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:23 ----------

cbf 150 alıp kafamdaki modele göre modifiye yapmayı düşünüyorum uzun yolda kullanmayı uzun turlara çıkmayı düşünüyorum.
Öncelikle öğrenmek istediğim arka jant ın daha geniş tabanlısı varmı yada uyan farklı markadan jant varmı taban genişliği en az 85 mm olmalı 130 tabanlı lastik taktımmı görüntü süper olur 200 cc işini savaş usta hallederse gerisi benim için kolay jant konusunda tecrübeli arkadaşların bilgilerine ihtiyacım var Saygılar...

tatmin eder mi bilmem ama 90/ 90 /18 ebadı yerine aynı janta 100/90/18 lastik takılabiliyor.

altora
25 Haziran 2014, 18:18
tatmin eder mi bilmem ama 90/ 90 /18 ebadı yerine aynı janta 100/90/18 lastik takılabiliyor.
Jant değişmeden olmaz arkaya 120 -90&70 arası-18 takmayı düşünüyorum o yüzden jantın değişmesi lazım .Aslında bu motor endro yavrusu 200 cc yapıp güzel bir makyajla el işçiliği ile egsozları 1000 lik varadero gibi iki yana üste alacaksın o zaman süper yol motoru olur tadından yenmez benim takıldığım tek mesele jant meselesi.

Seko
25 Haziran 2014, 19:21
Yapılan işlemleri ve ustanın sitesindeki eski yazıları okuyunca şunu farkettim; sizin motorunuzun pistonunda delikler varmış ve usta bunları büyütmüş
Oysa sitesindeki, sanırım daha eski model bir CBF pistonunda hiç delik yokmuş. Galiba Honda'da ustanın çözümünü pistonuna sonradan uygulamış ama yeterli olmamış ve bu yüzden de kullanım şartlarına ve kullanılan yağa bağlı olarak motorlar yağ eksiltebiliyor. Usta yağ yakma sebebini deliklerin ufak veya hiç olmamasına bağlıyor. Bu sebepten piston aşağı inerken sıyırdığı yağ delikler olmayınca veya küçükse kartere geri dönemiyor ve silindirde yanıyor. Belki daha ince bir yağ kullanılırsa yeni modellerde de sorun halledilebilir.

farcob
26 Haziran 2014, 16:00
Yapılan işlemleri ve ustanın sitesindeki eski yazıları okuyunca şunu farkettim; sizin motorunuzun pistonunda delikler varmış ve usta bunları büyütmüş
Oysa sitesindeki, sanırım daha eski model bir CBF pistonunda hiç delik yokmuş. Galiba Honda'da ustanın çözümünü pistonuna sonradan uygulamış ama yeterli olmamış ve bu yüzden de kullanım şartlarına ve kullanılan yağa bağlı olarak motorlar yağ eksiltebiliyor. Usta yağ yakma sebebini deliklerin ufak veya hiç olmamasına bağlıyor. Bu sebepten piston aşağı inerken sıyırdığı yağ delikler olmayınca veya küçükse kartere geri dönemiyor ve silindirde yanıyor. Belki daha ince bir yağ kullanılırsa yeni modellerde de sorun halledilebilir.

İşe yarayacak mı bu delikler göreceğiz, yağ değişimin de.

polo34
01 Temmuz 2014, 11:48
bende aradım, benim 125'lik için, usta yaptığı işe garanti veriyor, yağsız bırakmayız krank kırmaz diyor, 500 tl den mutlaka daha fazla masraf olur diyor, silindir genişletmekten bahsetti, kawasaki piston vs bakılabilir dedi, üst kapak da değişir dedi, geri dönüş imkansız olurmuş, önceden hiç hyosung yapmadım bir şey demek zor dedi, oynanmış dişli sayesinde hak ettiği hızı işlem sonrası gördü diyelim, ivmelenmesi de iyi oldu, krank da iyi diyelim, peki yakıt ne olur acaba?

overcloud
03 Temmuz 2014, 13:19
Çok güzel bir tesbit. İnazuma: pahalı, Ağır, yavaş. Pulsar daha yeni rüştünü ispat edecek. Boy kısa her motora binemiyoruz.

İnazuma yavaş? Pardon? :)

Rodaj sonrası sonuçları merakla bekliyorum.

Aklımda eski bir cbf alıp aynı uygulamayı yapmak var.

farcob
03 Temmuz 2014, 13:54
İnazuma yavaş? Pardon? :)

Rodaj sonrası sonuçları merakla bekliyorum.

Aklımda eski bir cbf alıp aynı uygulamayı yapmak var.

İnazuma 180 kg. Orta ayağa zor aldım. 150 km gören az. Arka dişliyi 47t yapmışlar
motor gitmiyor. 39t yapsalar 180 km görecekler.