PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : YBR yanlış işlem sonrası çıkan ve gitmeyen ses..!



kopan çocuk
16 Haziran 2014, 13:01
Merhabalar,2012 model ybr 125 motorum var,ve ufak bakımlarını kendim hallediyorum.
En son yaptığım hatadan dolayı ciddi bir hasar verdiğimi düşünüyorum.
Bujisini değiştirmem gerekti,ve gittim buji aldım,buji cbf 150 bujisi yani uzun buji,orjinalinden 3-4 diş fazla uzun,ben buna dikkat etmeden taktım,marşa bastım,ve ilk harekette,yani yaklaşık 3-5 defa piston hareketi sırasında aygaz çakmak sesi gibi bir ses çıktı.
Hemen söküp eskisini taktım,ve bujinin uc kısmında 2-3 tane ufak darbeler almış,ezilmiş.
eskisini takıp marşa bastığımda o çıtı çıtı sesi yani aygaz sesinin sürekli geldiğini fark ettim.
anlayan bir abi ye gösterdim,tamircisini aradı öyle devam etsim bir şey olmaz dedi.bir süre kullandım,içim rahat etmeyip tamirciye götürdüm,debriyaj tasından ses geldiğini söyledi,böyle devam et bir şey olmaz dedi.tekrar götürdüm bir süre sonra,bu seferde krank milinin bilyaları bozulmuş,komple motoru yaracaz değiştirecez parçaları dedi,eğer hasar büyükse sekman elemanlarınıda değiştiririz dedi,600 tl ye kadar gider dedi masraf,eğer hasar fazla değilse 300 tl dedi orjinal parçalar kullanacakmış.
motor 20000 de ve yaklaşık 3-5 bin km dir böyle kullanıyorum.performansında vs herhangi bir anormallik yok.
Yağ olarak elf 10w40 kullanıyorum.1000 km de bir yağını değiştiriyorum.
Siz ne önerirsiniz.teşekkürler..!

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:37 ----------

Düzenlemeyi bulamadım,sesin büyük ihtimal ile geldiği noktanın sübap sesi olduğunu söyledi bir abi.! dikkat kesildiğimizde bariz sübab sesi gibi bir ses var ama biraz daha fazla şekilde..!

Uğur
16 Haziran 2014, 13:24
Krank bilyası sorunu ybrlerde dillendirilmesede var.Gaz verildiğinde ince bi hırıltı şeklinde olur genelde. Dağılacak noktaya geldiğinde motor sesiyle,titreşimiyle belli eder,dağılırsa sıkıntı büyük olur.

Ama bunun teşhisi için 3-4 ustaya dinletin,hepsi aynı sorun var derse yaptırın.

mterayes26
18 Haziran 2014, 02:46
krank bılyası oyle hemen gitmez , piston pernosunun içindeki bilya zarar görmüş olabilir darbe etkisi ile , enaz 5 ustaya dinlet . Eskişehirde olsanız hiç sizi bu abidiklere muhtaç etmeyiz

serkanADH13
18 Haziran 2014, 03:07
eray PİSTON PERNOSU yani piston pim'inde 2 zamanlı motorlarda bulunur bilya RULMAN,

o ses sanıyorum bujiyi eymeye uğraşan eksantrik yardımına maruz kalan zincir olabilir,
SUBAP SESİ EKSANTRİK ZİNCİR SESİ muhtemel arızalardan biri olabilir,

çok sorun olacak bir ses olduğunu sanmıyorum,
çok sıkma canını,
KRANK sesi KALINCA BİR VURUNTU olarak duyulur,
ince bir ses olmaz...

mterayes26
18 Haziran 2014, 03:17
eray PİSTON PERNOSU yani piston pim'inde 2 zamanlı motorlarda bulunur bilya RULMAN,

o ses sanıyorum bujiyi eymeye uğraşan eksantrik yardımına maruz kalan zincir olabilir,
SUBAP SESİ EKSANTRİK ZİNCİR SESİ muhtemel arızalardan biri olabilir,

çok sorun olacak bir ses olduğunu sanmıyorum,
çok sıkma canını,
KRANK sesi KALINCA BİR VURUNTU olarak duyulur,
ince bir ses olmaz...

abi perno dediğime bakma , piston piminden bahsettim . O da boşluk yapabılıyor bu durumlarda , böyle binilsede birsey olmaz

serkanADH13
18 Haziran 2014, 03:30
evet çok sorun olmaz,
ben söylemek istediğini anladım ;)

2 zamanlı motorlarda o perno'nun arasında rulman olur,

mterayes26
19 Haziran 2014, 03:44
bazen o pernoyu yamultmayı başaran arkadaslar oluyor