PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : GT250R Motorda Çatlak ve Sızıntı



hedegitsin
10 Haziran 2014, 19:12
Arkadaşlar merhaba,

Forumdaki ilk mesajım ve ilk başlığım bu :)

Ankaradayım. Geçen sene aldığım 2009 model gt250r motorum epey sorun çıkardı. Motora gayet iyi bakım yapmama, yağını sürekli kontrol etmeme rağmen talihsiz bir olay yaşadım. Bir sabah motoru çalıştırdığımda bütün yağını aşağı bıraktı. İlk başta yağın aktığını farkedemedim, vites değiştirmeye çalıştım değişmedi.

Motorun altına bakınca epey büyük bi çatlak olduğunu farkettim. Çatlağın bulunduğu parçanın tam adını bilmiyorum ama internetten araştırdığım kadarıyla "left crank case" parçası tahminimce. Kaynak falan tutmayacağını tahmin ediyorum ve bu parçayı değiştirmek istiyorum. Yetkili servise sordum "işçilik 500 lira, parça 1200-1500 arası değişir. motor numarası sol tarafta yazdığı için koredeki fabrikadan orjinal parça getirmemiz gerekiyor." dedi. Emin olamadığım (ve tabi param da kısıtlı olduğu için) internetten parça getirebilir miyim diye araştırma içerisine girdim. Eğer tahmin ettiğim parçaysa internet fiyatı 450 lira civarı ve motor numarası falan gibi bişeyler de yazmıyor.

Motorun çatlak yerinin fotoğrafını çeksem, hangi parça olduğunu konusunda yardımcı olabilecek var mıdır acaba aramızda?

Sonrasında bi kaç sorum daha olacak başka sıkıntılarla ilgili :P

Şimdiden teşekkür ederim herkese.

cenkito
10 Haziran 2014, 19:43
http://www.hyosungsource.com/index.php?main_page=product_info&cPath=65&products_id=2066

parca bu ise 430 lira artı kargosu da biner.

motor numarası bölümü de bos ise ruhsatla sanayıde yazdırırsın sorun olmaz

hedegitsin
10 Haziran 2014, 19:49
Evet hocam sıkıntılı olduğunu düşündüğüm parça bu. Ben de linkten adını görmüştüm zaten :D

Bunun için 1200-1500 arası para vermektense yurtdışından getirtmek daha mantıklı geliyor bana. Kargo bedeli de 1000 lira olmaz heralde :D En olmadı parçayı getirip serviste tamirini yaptırabilirim.

cenkito
10 Haziran 2014, 19:54
siz parcayı getirtin

iyi bir servis yada ustaya toplatın. orası durduk yere kırılmaz,

içerden bişey vurup kırdıysa kötü,masraf artar.

yok siz motorun altına darbe aldırıp kırdıysanız pek sorun olmaz.

fiyata kargo artı %20 de gümrük vergisi ilave edin, gümrüğe takılabilir

Felis Leo
10 Haziran 2014, 20:15
Durduk yerde birden çatlama olmaz pek, arızadan önce zorladımı motoru veya bu parçayı biryeremi çarptın, eğer çarpmadıysan bu motorlarda krank kırma oluyordu bildiğim kadarıyla öyle birşey olmasın.

hedegitsin
11 Haziran 2014, 16:10
@felis leo - motorun önceki sahibi yağı kontrol etmeden çok zorlamış anladığım kadarıyla. motor bloğundaki oluklarda da ufak ezikler var. bi yere oturtmuş da olabilir motoru. krank kırma olduğunu sanmam. motor normal çalışıyo (tabi bu haliyle çalıştırmak akıllıca olmaz zira yağı bitti).

@cenkito - bi atöyle ayarlasam kendim halledebilir miyim sence hocam? az buçuk motorla uğraşmışlığım var. çok sağlam bi makine mühendisi arkadaşım da var. iki kişi halledebiliriz diye düşünüyorum ama "hiç bulaşma ver ustaya" mı dersin?

sakinseytan
11 Haziran 2014, 17:03
vaktim olsa hallederdim 50 lira maliyeti var motoru şaseden alıp kaynaga vericeksin öylede olmazsa yarıcaksın o parcayı alüminyum kaynaga veriçeksin.
klx 250 sol kapak kırıldı söktüm alüminyum kaynakla hallettim şimdi canavar gibi
xt 125 alt blogu kayaya vurdum catladı motoru ters cevirdim verdim kaynagı canavar gibi.
motorcu tamirci fln degilim belirteyim.
yalnız sütsen çevren sütse veya eşit orantılı paran çoksa servise ver parçayı yenisiyle değiştirirler.k gelsin.

hedegitsin
13 Haziran 2014, 14:41
hocam çok sağolasın bilgi için. dediğim makine mühendisi arkadaşımla konuştum. ostimde bir atölye bulduk orda parçayı söküp kaynaklattırmayı deneyeceğiz. tamirattan sonra sonuçları buraya yazacağım. cesaret verdin yemin ederim :D

UNdocab
13 Haziran 2014, 15:05
Parça aluminyum kaynak tutuyor. Kaynağı güzel yaparsan sızdırma falan yaşamazsın. Daha önce o bölgeye kaynak yaptıran bi arkadaşım var.
Motor durduk yere parça çatlatmaz. Geçmişi pek temiz değil gibi :)