PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Cbf 150 yolda giderken motor bir anda stop etti.



gky
09 Haziran 2014, 16:36
Evet ortalama 70 km hız ıle giderken motor bir anda kesti ve kesinlikle çalışmadı akuyude zorlamadım yaklaşık 1 km elimle ittim sonra bir rampada ustune binip motosikleti vurdurma diye tabir edilen teknik ile çalıştırdım ve hiç bişi olmamış gibi devam etti.Anlam veremedim elektrikla alakalı bir sıkıntı degil buna eminim buji yeni hava filtresi yeni motor 48000 km de birde sabah kalktıgımda yag gibi birsey akıtmıs benzin değil ama yağ sanırım.Sabah yine bir sıkıntı olmadan iş yerine geldim.Bu kafamı çok kurcalıyor onumuzdeki ay ege turuna çıkacagım ve bu olay oldukca moralimi bozdu.Birde sesi toklaştı motorun fikir verebilirseniz sevinirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:07 ----------

Yokmu arkadaşlar servise götürecegim.Götürmeden önce fikri önerisi olan arkadaşlar olursa ona göre hareket edeceğim

tr_select
09 Haziran 2014, 16:40
Yağ durumuna baktinmi hiç, eksiltme var mi ? Motor açildimi ?

Hangi bakimlari yaptirdin ? Subap,karburator,pipo ?

gky
09 Haziran 2014, 16:42
motor hiç açılmadı genel bütün bakımları yapıldı yag ekslitmesi var zaten subap ayarı 20000 km once yapıldı

ortamxx
09 Haziran 2014, 16:57
Olur böyle şeyler. Nede olsa çin malı Honda'ya biniyoruz.

ibrapd
09 Haziran 2014, 18:16
Yolda giderken birden stop ettiyse yüzde 90 elektrik sorunudur. Yakıt olsa tekler, kasılır bi haller olur. Fişi çekilmiş gibi stop etmez. Benim de başıma geldi. Ayak stop sensörü su almış ondan stop etmiş. Onu devre dışı brakınca motor çalıştı. Elektrik sorunu olmamasından sadece bujinin yeniliğiyle emin oluyorsan yanlış düşünürsün. Bir ampül bile ateşlemeyi kesebilir hiç belli olmaz. Bujiyi çıkar kablosu takılı halde buji dışarıdayken marşa bas. Bujide kıvılcım varsa ateşliyor demektir.

gky
10 Haziran 2014, 10:12
Bilgilendirme amaçlı yazıyorum shell den aldıgım yakıt tan gelen pislik yüzünden olmus.Motor saat gibi maşallah

mterayes26
11 Haziran 2014, 04:55
Ne yağ ne subap ne pipo akü arti kutup başına bak sigortayi kontrol et . Devam Çin üretimi dahi olsa honda hondadır . Elektrik sıkıntısi öyle ha deyince olmaz toplasan 5 tane önemli kablosu var moralini bozma .

Yüksek ihtimal akü veya sigorta anlik temassızligi

İhtiyarbebe
11 Haziran 2014, 06:01
hararet yapmış. honda cg, cbf yapıyor bunu. her iki motordada uzun km tecrübelerim var. birden göstergedeki elektrikler falan hepsi aniden gitti ve akü yokmuş gibi kaldı değilmi? ustalar buna şişme der, hararet yapıp bikaç dakika çalışmaz. ince, yeni yağ koy, yağ değişim süresini kısalt özellikle yazın. çok sıkıştırma, yokuşlarda falan debriyajı çek in rüzgarla soğutmaya çalışarak sür. yada piston sekman değiştir.

mterayes26
11 Haziran 2014, 07:08
hararet yapmış. honda cg, cbf yapıyor bunu. her iki motordada uzun km tecrübelerim var. birden göstergedeki elektrikler falan hepsi aniden gitti ve akü yokmuş gibi kaldı değilmi? ustalar buna şişme der, hararet yapıp bikaç dakika çalışmaz. ince, yeni yağ koy, yağ değişim süresini kısalt özellikle yazın. çok sıkıştırma, yokuşlarda falan debriyajı çek in rüzgarla soğutmaya çalışarak sür. yada piston sekman değiştir.

o motor hararet yapmaz hacı abi , egzoz un hemen dibinden peteğin içini dolanan ekstra bir hava sogutma sıstemı var .

piston sekman neden degısecek izah edermısınız

İhtiyarbebe
11 Haziran 2014, 08:12
o motor hararet yapmaz hacı abi , egzoz un hemen dibinden peteğin içini dolanan ekstra bir hava sogutma sıstemı var .

piston sekman neden degısecek izah edermısınız

motor 50 binde. yenisi ile kıyasla, bir sıfırına bin 100 km inme üstünden stop et motora çıplak elle dokun. birde 50 bindeki motora yap aynısını? bu motorlar zaten yağ yakıyor, piston sekman iyice incelmiş, yağıda yaktıkca iyice ısınıyor. cg125 ile paket attım kaç yıl, 2011 de 0 cbf aldım geçen ay sattım 90 binde. ikisinide en az 10 kere ustaya götürdüm, tecrübeliyim :rendeer:

ucanteneke5
11 Haziran 2014, 08:18
aynı dert bende vardı ve bir gün sustu çalışmadı sökünce baktım ki piston ortadan çatlamış.
yani piston çatlamaya başlayınca kesiklik yapıyo az bişey soğunca çatlak kapanıp sıkıştırma yerine gelince düzeliyo.
yada egzost sibobuna kurum gelir açık kalır ve şansın varsa oraya yapışmadan atarsa düzelir her ikiside geldi başıma zaten CBF yağı yaktından yanma odasında fazladan kurum var.
ben o yüzden 200 lük piston silindir taktım yağı yakması kalmıyo daha sağılıklı oluyo.
umarım bunlardan biri olmamıştır ama başkada sebep görmiyorum.

mterayes26
11 Haziran 2014, 09:20
motor 50 binde. yenisi ile kıyasla, bir sıfırına bin 100 km inme üstünden stop et motora çıplak elle dokun. birde 50 bindeki motora yap aynısını? bu motorlar zaten yağ yakıyor, piston sekman iyice incelmiş, yağıda yaktıkca iyice ısınıyor. cg125 ile paket attım kaç yıl, 2011 de 0 cbf aldım geçen ay sattım 90 binde. ikisinide en az 10 kere ustaya götürdüm, tecrübeliyim :rendeer:

tamam abi haklısın da bizim işyerındekı cbf 150 2011 model 102500 de 1000 km de sadece 80 grm yag yakıyor kronık sorundan dolayı , cg 125 i ustaya goturmeyı nasıl becerdıbn :D

ilkadam
27 Nisan 2015, 13:32
Bilgilendirme amaçlı yazıyorum shell den aldıgım yakıt tan gelen pislik yüzünden olmus.Motor saat gibi maşallah

Benimde başımda rolantide stop etme sorunu var motorum cbf150 yazınızı görünce kıllandım çünkü bende yakıtımı Shell'den aldım.
Siz nasıl yaptınız direk aldığım benzinciye mi hesap sormam lazım.