Akmina
05 Haziran 2014, 00:07
Öncelikle merhaba arkadaşlar forumu genelde okuyucu olarak takip ettiğim ve şuan da herhangi bir motor kullanmadığım için üye olma gereği duymamıştım. Gerek forum içi, gerekse arama motorlarında gerçekleştirdiğim aramalar ve okumalar sonucunda tam olarak istediğim cevapları barındıran soruların sorulmadığını ve cevaplanmadığını gördüm. Bu sebeple ben kendim sizlere birtakım sorular yöneltmek istiyorum müsadenizle;
Örnek olarak 2 farklı motosiklet düşünelim honda cbr250r ve kawasaki ninja 300 olsun bu motosikletler hemen hemen aynı cc ve klasmanda oldukları için.
Honda CBR250R: Ön: 110/70-17M/C (54S) ||| Arka: 140/70-17M/C (66S)
Kawasaki Ninja 300: Ön: 110/70-17 M/C ||| Arka: 140/70-17 M/C
1) 17'' lik janta takılabilecek lastik ebatı neye göre belirlenir ? Misal Ön lastik için 120/70 yada 120/60 takmak neye göre mümkün neye göre mümkün değildir ?
2) Yine aynı şekilde arka lastik için jant 17inç fakat standart lastikleri 140/70 160/60 lastik takmaya kalkarsak neye göre janta uyar yada uymaz ? kıstası nedir ?
Bunlara yönelik soru cevapları okurken hep orjinal ebattan şaşma 150 gider de 160 olmaz. Gibi yorumlar görüyorum fakat neye göre 160 olmuyor ? bunun cevabını detaylıca anlatan bir arkadaşla karşılaşmadım.
Lastiğın yapısı ve bölgelerini bile baya araştırdım fakat janta uyarlamaya kalktıgımda jantta tek verilen rakam inç boyutundan çapıydı.
Arkadaşlar bu soruyu sorarken yapıcı olmak adına belirtmek isterim ki, her motosiklet meraklısının motorda sevdiği bazı şeyler vardır. Bende kalın tekerli race motorların görünüşlerini seviyorum fakat amacım tapagaz gazlamak olmadığı ve tecrübemde olmadığı için 600lük modelleri düşünmüyorum dolayısıyla onlarda olan lastiğe göre daha dar olan 250cc lerin lastiklerini nasıl ve hangi kurallar çerçevesinde genişletebilirim bunun cevaplarını almaya, bilgisini edinmeye çalışıyorum.
Öncelikli amacım sürüş emniyetini tehlikeye sokmadan kendi zevk ve memnuniyetime göre düzenlemeleri nasıl yapacağımı öğrenmek.
Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim. Tekeriniz düz bassın.
Örnek olarak 2 farklı motosiklet düşünelim honda cbr250r ve kawasaki ninja 300 olsun bu motosikletler hemen hemen aynı cc ve klasmanda oldukları için.
Honda CBR250R: Ön: 110/70-17M/C (54S) ||| Arka: 140/70-17M/C (66S)
Kawasaki Ninja 300: Ön: 110/70-17 M/C ||| Arka: 140/70-17 M/C
1) 17'' lik janta takılabilecek lastik ebatı neye göre belirlenir ? Misal Ön lastik için 120/70 yada 120/60 takmak neye göre mümkün neye göre mümkün değildir ?
2) Yine aynı şekilde arka lastik için jant 17inç fakat standart lastikleri 140/70 160/60 lastik takmaya kalkarsak neye göre janta uyar yada uymaz ? kıstası nedir ?
Bunlara yönelik soru cevapları okurken hep orjinal ebattan şaşma 150 gider de 160 olmaz. Gibi yorumlar görüyorum fakat neye göre 160 olmuyor ? bunun cevabını detaylıca anlatan bir arkadaşla karşılaşmadım.
Lastiğın yapısı ve bölgelerini bile baya araştırdım fakat janta uyarlamaya kalktıgımda jantta tek verilen rakam inç boyutundan çapıydı.
Arkadaşlar bu soruyu sorarken yapıcı olmak adına belirtmek isterim ki, her motosiklet meraklısının motorda sevdiği bazı şeyler vardır. Bende kalın tekerli race motorların görünüşlerini seviyorum fakat amacım tapagaz gazlamak olmadığı ve tecrübemde olmadığı için 600lük modelleri düşünmüyorum dolayısıyla onlarda olan lastiğe göre daha dar olan 250cc lerin lastiklerini nasıl ve hangi kurallar çerçevesinde genişletebilirim bunun cevaplarını almaya, bilgisini edinmeye çalışıyorum.
Öncelikli amacım sürüş emniyetini tehlikeye sokmadan kendi zevk ve memnuniyetime göre düzenlemeleri nasıl yapacağımı öğrenmek.
Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim. Tekeriniz düz bassın.