PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Xenon Akü Problemi



cbrr125
29 Mayıs 2014, 05:47
Arkadaşlar öncelikle herkese selamlar...

Ben 2012 model cbr 125 sahibiyim ve xenon taktırmak çok istiyorum fakat malum hırsızlık olaylarından alarmsız da olmuyor.

5ma çeken bir alarma sahibim ve aküm 5 Amper yuasa

Xenon hakkında şöyle duymuştum ilk başta farı açınca kendine gelene kadar çok aşırı akım çekiyor deli gibi ama kendine geldimi 1 dk içinde flan normal far kadar yemeye başlıyor diye biliyorum. Şöyle yapsam hondalarda far otomatik açılıyor kontakla ona bir anahtar yaptırıp açma kapama anahtarı yaptırıp marşa bastıktan 10-15 saniye yakarım xenonları en azından başlangıçta aküyü yormaz diye düşündüm.

Peki bilgili arkadaşlar sizce sarj dinamosu hem alarmın boşalttığı aküyü doldurmaya hemde xenona yetişebilir mi?
Konjektör yanma ihtimali nedir?

Birde ek olarak 2 soru daha biraz fazla oldu ama :)
1)Xenona alternatif kaliteli bir beyaz far(35w) önerisi olan var mı?
2)Cbr 125 te tahmini her marşa basışımızda aküden ne kadar akım çekiyor marş motorunu döndürmek için?

Çok teşekkürler şimdiden...

ucanteneke5
29 Mayıs 2014, 08:19
düğmeli yaparsan sıkıntı olmaz sıkışık trafikte dur kalklarda kapatman gerekir yoksam bitiriyo aküyü.

ilkerabi
29 Mayıs 2014, 08:35
KYMCO super8 lerin far tertibatı son derece akıllıca tasarlanmış. Far aç kapa+selektör var.
Motor rölantiye düşünce far kendisi 3 saniye sonra sönüyor. Işıklarda aç kapa yapmanıza gerek yok. Alternatörden gelen voltaja göre bir röle ilave edilebilir..

Diğer sorun, far ampulunuz kaç wat ise zenon da aynı watta olmalı. Genelde 35 dir. Konjoktörü yakmaz.
Motor çalışmazken normal farla aynı zamanda YER aküyü.
Ama zenonla beraber 2 de sis farı bağlarsan ne olur bilemeyiz.
Zenona alternatif olabilecek normal ampul yok. Osram veya Philipsin HUZME yi düzgün veren ampulleri var.
Marşa bastığınızda çekilen akım 18-20 amperdir. (tahmini)

cbrr125
29 Mayıs 2014, 15:40
Öncelikle cevaplarınız için çok teşekkürler...

Sıkışık trafik olayını anlamadım şimdi rolantide alternator dönerken xenonun çektiği akımı sarjla karşılamaz mı ? Yani bir motoru rolantide çalışır halde bıraksak xenon açık vaziyette o zaman bir süre sora akü biter diyosun? Birde şu ışıkta dur kalk olayında xenonunu devamlı açıp kapatmak daha fazla akıma sebep olmaz mı çünkü xenonlar ilk açıldığında 4.50 Amper çekiyor sora 30 sn sora flan 3.75 ampere düşüyor?