PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : xl650v transalp dişli 15/48 yerine 16/47 - yorumlar



overcloud
28 Mayıs 2014, 11:27
selamlar,

2012 yılından bu yana xl650v transalp sahibiyim ve şu ana kadar birlikte 40bin km yol yaptık ve sahibi olduğum bu canavar toplamda 100bin km'yi devirmiş durumda.

gerek şehir için gerekse uzun yol / otoban kullanımında dikkatimi çeken bir konu ise transalp'in yakıt tüketiminde kırılma noktası olan 5. vites 110km - 120km / 5500 devirde yapılan sürüş.

Motor yüklü halde bu sürat ve devir geçilmediği taktirde artçı ile birlikte tüketim 100km'de 5,3lt - 5,6lt arasında değişiyor.

Zincir dişli değişiminin yaklaştığı bugünlerde ise ön dişliyi 16 - arka dişliyi ise 47 yaparak birazda düşük devirlerde 120km ve üstü hızları yakalamayı hedefliyorum.

http://www.gearingcommander.com/ sitesinde elde ettiğim verilere göre bu tür bir değişim aynı hızlara %8 daha düşük devir çevirerek ulaşılabileceğini gösteriyor.

Asıl merak ettiğim konu ise daha önce TA'da bu tür modifiye yapan kullanıcılar oldu ise motorun çekişinde ve yakıt tüketiminde ne tür değişimler gözlemledikleri?

KutlayGül
28 Mayıs 2014, 12:08
Selamlar,
Bu değişiklik uzun yolda, yüksek süratlerde eminim yararlı olacaktır. Yüksek hızlarda güzel olacak bu değişiklik şehir içi dur-kalklarda sorun yaratacaktır. Yarım debriyaj gitmek gereken yerler artacaktır. Bu da debriyaj ömrünü kısaltabilir. Şehir içi şehir dışı kullanım sıklığınız nedir?

overcloud
28 Mayıs 2014, 12:15
şehir içi de, şehir dışı da sık sık kullanmaktayım ama genelde e-5 gibi otoban tarzı yolları kullandığım için dur / kalk trafiğine girmiyorum.

KutlayGül
28 Mayıs 2014, 12:33
O zaman sizin kullanımınız için makul görünüyor. Bir keresinde caddebostan tarafında daha küçük arka dişlisi olan bir ta görmüştüm. Sürücüsüyle tanışma fırsatım olmadı ama kullanan var demek ki :) umarım memnun kalırsınız.

emrenakipogl
28 Mayıs 2014, 23:43
Transalp zaten muadillerine göre biraz fazla yakan bir alet... Ancak sizin bu değişikliğiniz dümdüz çekiş gerektirmeyen daha küçük bir devirde aynı hızı yakalamanızı sağlarken tork isteyeceği noktalarda daha fazla yakıt ve debraj ömrünüzün biraz daha azalmasını yüksek eğimli yerleri çıkarken daha yüksek devirlere ihtiyaç duymanıza neden olacaktır... Yani düz yol,bayır aşağı ve tork istemeyen tatlı düşük devirlerde kârda olacaksınız ancak bunların haricindeki hemen hemen her durum motorunuza hem yaktıracak hem de tadını almakta zorluk yaşayacaksınız... benden demesi

ferhatkars
29 Mayıs 2014, 00:42
Transalp zaten muadillerine göre biraz fazla yakan bir alet... Ancak sizin bu değişikliğiniz dümdüz çekiş gerektirmeyen daha küçük bir devirde aynı hızı yakalamanızı sağlarken tork isteyeceği noktalarda daha fazla yakıt ve debraj ömrünüzün biraz daha azalmasını yüksek eğimli yerleri çıkarken daha yüksek devirlere ihtiyaç duymanıza neden olacaktır... Yani düz yol,bayır aşağı ve tork istemeyen tatlı düşük devirlerde kârda olacaksınız ancak bunların haricindeki hemen hemen her durum motorunuza hem yaktıracak hem de tadını almakta zorluk yaşayacaksınız... benden demesi

dediğiniz olayı 250 cc çinli çapırımda yaşadım... orj 14-42 dişliler vardı...şuanda 17-36 dişliler var...
önceden 2 kişi 5. vitesle çıktığım rampayı şuan tek başıma 4. vites ile çıkıyorum...
650 cc motorda dişli değişincede mi aynı şeyler yaşanacak... :silent:

ridvan35
29 Mayıs 2014, 09:03
Ferhatkars 14-42varken 17 -36 takilmaz kardeşim motorun torkunu bitirirsin en fazla iki dis onu buyutursn yani bu hem ön disliyi buyutup hem arka disliyi dusurmet cok abarti bence ya on disligi 15 yap yani 15-42 motorun rahatlar yani disli oynayarak fazla bi sey beklemeyin derim yada 14-40 yap

overcloud
29 Mayıs 2014, 10:41
Transalp zaten muadillerine göre biraz fazla yakan bir alet... Ancak sizin bu değişikliğiniz dümdüz çekiş gerektirmeyen daha küçük bir devirde aynı hızı yakalamanızı sağlarken tork isteyeceği noktalarda daha fazla yakıt ve debraj ömrünüzün biraz daha azalmasını yüksek eğimli yerleri çıkarken daha yüksek devirlere ihtiyaç duymanıza neden olacaktır... Yani düz yol,bayır aşağı ve tork istemeyen tatlı düşük devirlerde kârda olacaksınız ancak bunların haricindeki hemen hemen her durum motorunuza hem yaktıracak hem de tadını almakta zorluk yaşayacaksınız... benden demesi

bunu da düşündüm.

ancak orijinal haliyle 5. viteste 120km'de 5500 civarı devir çevirirken, gerekirse 16/47 dişller ile vitesi 4'e düşürüp 4700 - 5000bin devir arası 100km/h ile yola devam edebilmek mümkün.

demem o ki, yakıt tüketiminin kırılma noktası olan 5500 devirin altında yeterli hız ve devir aralığında yola devam edebilmek teoride mümkün görünüyor.

deneyip göreceğiz, bende sonuçları merak ediyorum.

yabancı forumlarda bu şekilde sakin kullanarak ekonomi sağlayanlar var, özellkle xl600v transalp kullanıcıları dişli oranlarıyla bu tür denemeler yapmış.

%100 yakıt ekonomisi sağlayacaktır demiyorum tabi ki, en kötü ihtimalle arka dişliyi yine 47 bırakıp ön dişliyi orijinaliyle değiştirmek her zaman mümkün olacaktır

tubejh
29 Mayıs 2014, 11:41
Hocam sizin aracınız çap - strok 79x66 Yani devir çevirmeye biraz daha musait bir motor eyer strok yüksekliği biraz daha fazla olsa tork olarak getirisi daha iyi olurdu ve arka çap küçültme daha iyi olabilirdi ama motorunuz kaldırabileceğini düşünüyorum denemeden göremesiniz.

ferhatkars
29 Mayıs 2014, 12:44
Ferhatkars 14-42varken 17 -36 takilmaz kardeşim motorun torkunu bitirirsin en fazla iki dis onu buyutursn yani bu hem ön disliyi buyutup hem arka disliyi dusurmet cok abarti bence ya on disligi 15 yap yani 15-42 motorun rahatlar yani disli oynayarak fazla bi sey beklemeyin derim yada 14-40 yap

valla önceden 1. vitese hiç ihtiyaç duymuyordum...
ve 250 cc motorun son hızını GPS ile ölçtüm 104 km çıktı...
5000 devirden sonra aşırı derece titreşim var... maximum 8500 devir çeviriyor...
sakin sakin titreşimsiz yolculuk yapmak istesem anca 70 km ile gidebiliyordum...
şuanda motorumun son hızı 130-140 arasında...
5.viteste 40 km ile mırın kırın etmeden gidiyor motor...
normalde de 75-85 km ler arasında seyir ediyorum... 100 km de 3 litre yakıt yakıyor...
kısaca motorda hiç bir zorlanma,sıkıntı yok, bende çok memnunum...:cat:

overcloud
03 Temmuz 2014, 13:35
16/47 dişli uygulamasını gerçekleştirdim ve sonuçlar:

kiziltoprak shell'de depoyu fulledim. Sahilden maltepe, sabah sabiha gokcen'e (sahil yolundan, kirmizi isikli yer yer dur kalkli ama genelde akici trafik), is cikisi kurtköy'den mecidiyekoy profilo'nun oraya tamirhaneye (TEM'i kullanarak bogazici koprusunden is trafiginde ) ve donuste yine is trafiginde bogazici koprusunden E-5'i kullanarak maltepe'ye evime geldim ve depoyu tekrar silme doldurdum. Toplam 100km'de 4.75lt tuketim.

Yer yer 120km hizlara ciksam da (otobanda) ortalama 90-100km süratte kullandim diyebilirim.

Eskiden bu sekilde en dusuk 5.2lt tuketim degerine ulasabiliyordum.

Bu testi artçı olmadan yaptım.

Genel sürüş karakteristiğini değerlendircek olursak:

Motorda kalkış anlarındaki titreme ve sarsıntı kalmadı.

Eskiden 4500 - 5000 devirde ulaşabildiğim süratlere hemen her viteste 4bin devirde ulaşabildiğim için 4bin devirde vites atıyorum ve bu da sürüş konforuyla birlikte yakıt tüketimini olumlu yönde etkiledi.

Transalp standart hali ile genel olarak her viteste çok iyi ivmelenmeye sahip olan bir motor. 16/47 dişli uygulamasından sonra 5nci vitesteki çekiş biraz düştü ancak 100km'nin üzerindeki süratlerde yine yeterli atikliğe sahip. Diğer viteslerde ise ivlmelenme yine çok iyi diyebilirim.

90km 5'nci vites 3800 devirlerde
100km 5'nci vites 4100 devirlerde

90km 4'ncü vites 4500 devirlerde
100km 4'ncü vites 5100 devirlerde.


En önemlisi ise 5nci vites 120km ile giderken 5000 devirin hemen altında.

Son sürat olarak ise 170km'de redline'a giren motor ibre 190'nin hemen altında iken henüz redline'a girmiş olmuyor.

sürüş son derece akıcı ve konforlu bir hale geldi, keşke daha önce yapsaydım dediğim bir uygulama oldu.

transalp kullanan herkese kesinlikle tavsiye ederim.

bestamik19
17 Ocak 2016, 23:13
Deneyimlerinizi beğenerek okudum. İleri zamanda henüz aldığım motoru en az bir yağ değişimi kullandıktan sonra şuan için idare eder durumdaki dişli setimi belki bu şekilde yapabilirim.