PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sübab rengi (egzost sübabları) Kızıl/kırmızı/kiremit/pas rengi bu durum normalmi?



Carbondioxid
21 Mayıs 2014, 16:28
Başlıkta belirttiğim üzere, geçenlerde egzostu, motor blok'undan ayırdım(radyatör peteğini rahat sökme amaçlı) yanma odasına gözüm ilişti, tabi'ki motor buz gibi

Egzost sübabları belirttiğim renk tonlarında idi " Kızıl/kırmızı/kiremit/pas " artık nasıl tanımlarsanız, rengi görünce işkillendim, pas olamaz zaten, motorum faal, ve yatışı olmadı, şimdi bu durum normalmi'dir? yoksa işkillenip sübab'ları değişmekte fayda varmı'dır?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:19 ----------

Fikir verecek, tavsiyede bulunacak kimse yokmu?

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:53 ----------

Bir yardım edecek bilgili forumdaş yokmudur koca forumda?

Adım fındık, motora heves eden bir bağyanım dese idim, ustalar işi gücü bırakıp post rekoru kırarmış hakikaten.

Anladık beni sevmiyorsunuzda iki kelam bilgisi olan vardır mutlaka yokmu?

xismailaydin
21 Mayıs 2014, 16:45
Çok spesifik bir konu.

Ben dahil forumdaki bir çok arkadaş egzoz supaplarını görmemiştir bile.

Bu yüzden cevap alamayışını başka şeylere bağlama. Soru kazık yani.

Ayrıca takıntı yaptığın şeyin sorun çıkaracak bir şey olduğunu düşünmüyorum. Belki yenisini takınca da ilk kullanımın ardından bu renge bürünecek tekrar.

Carbondioxid
21 Mayıs 2014, 16:56
101110101 kadar spesifik değil,algoritma üretecek/çözecek kadarda değil, burası moto forumu atolye kısmı:)

Takıntı? üslubunu sevmedim bro sana iyi günler.

cenkito
21 Mayıs 2014, 17:51
silindir kapagını söküp ekzos kısmından benzin döküp

alt kısımdan sızma varmı bunu kontrol edebilirsin,

subab alıstırırken yada değişirken böle bişey yaptıklarını görmüştüm,

kacak yok ise bence renge fazla takılmamak lazım.

egzos subabları yanan gaza dogru acıldıgından her zaman emme ye göre fazla ısıya maruz kalır.

emme subablarından renginden farklı olması normaldir. ama senin dediğin gibi

koyu renk nasıldır bilemem.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:37 ----------

sana bagggyandan az kullanılmıs (500 km civarı) cg 150 subablarımın resmini atıyorum

http://i.hizliresim.com/4mj7BJ.jpg

http://i.hizliresim.com/JLZRoj.jpg

http://i.hizliresim.com/O2vY1P.jpg

http://i.hizliresim.com/zRj8P9.jpg

Carbondioxid
21 Mayıs 2014, 17:58
silindir kapagını söküp ekzos kısmından benzin döküp

alt kısımdan sızma varmı bunu kontrol edebilirsin,

subab alıstırırken yada değişirken böle bişey yaptıklarını görmüştüm,

kacak yok ise bence renge fazla takılmamak lazım.

egzos subabları yanan gaza dogru acıldıgından her zaman emme ye göre fazla ısıya maruz kalır.

emme subablarından renginden farklı olması normaldir. ama senin dediğin gibi

koyu renk nasıldır bilemem.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:37 ----------

sana bagggyandan az kullanılmıs (500 km civarı) cg 150 subablarımın resmini atıyorum

http://i.hizliresim.com/4mj7BJ.jpg

http://i.hizliresim.com/JLZRoj.jpg

http://i.hizliresim.com/O2vY1P.jpg

http://i.hizliresim.com/zRj8P9.jpg

İlk resim varya, sübab'ın altında bulunan masa varya , işte benim egzost sübablarının rengi o şekilde yazdığım gibi kızıl/pas renginde soğuk iken, bundan dolayı işkillendim, birde Yunus ile aynı aleti kullanıyoruz bildiğin gibi o değişti çıkan eski sübablar siyah metal renginde dyince iyice kıllandım.

Sebeb olarak bahsetmiştim, bayram dönşüü yarım depo 97 oktan üstüne euro dizel atıp 100 kilometre yol geri dönmüştüm, bu durumu dizelin/yağın yüksek yanmasına bağlıyorum, sürüşte bir sıkıntı yok, ancak bu kadar rengi döndü ise, herhangi bir gün cart diye sübablar kırılabilir şüphesi var

Ay sonunda yedek parça sipariş geçeceiğim olmuşken sübablarda değişsinmi değişmesinmi çelişkisinde kalmayayım diye, neyse artık fark etmiyor, sanırım değişeceğim.

Bu yüzden motor ustalarımız değerlendirsin istedim konuyu, milletede hizmet olsun .

ridvan35
21 Mayıs 2014, 22:51
Carbondioxid
Neden euro dizel attiniz msrak ettm acikcasi ??:)

ogzcngdk
21 Mayıs 2014, 23:08
Ay sonunda yedek parça sipariş geçeceiğim olmuşken sübablarda değişsinmi değişmesinmi çelişkisinde kalmayayım diye, neyse artık fark etmiyor, sanırım değişeceğim.


motor sağlam ve yürüyorken böyle şeylere takılmamak lazım hocam durduk yere değiştirmeyin bence onunda kahverengi olası varmış demekki :) gidişinde yakıtında falan farklılık yoksa karıştırmaya hiç gerek yok

Carbondioxid
21 Mayıs 2014, 23:19
Carbondioxid
Neden euro dizel attiniz msrak ettm acikcasi ??:)

Bayram'ı geçirmek üzere bulunduğum yerden 80 kilometre mesafeye gitmiştim, döner iken bayramın son günü idi, insanlar bayram dönüş yoluna çıkmışlardı Po istasyonuna uğradım, gördüğüm ilk pompaya doğru, tabii önünde cillop gibi yepyeni modern araçlar,ben sıraya durur durmaz arkamda bir yığın araç daha durdu hepsi belirttiğim üzere yepyeni modern araçlardı

Hasılı kelam modern/yeni araçlarımızın hepsi diesel araçlarmış, pompacı arkadaş deryalara ben ise okyanuslara dalmış olacağız ki, dolduralım lütfen dedim ve doldurdu, o arkadaş belliki dalmış bi miktar para düşürmeme rağmen ikaz etti geri verdi, suçlamıyorum kendisini, kapalı kask olduğundan belkide vizörü tam açsa idim kokudan fark ederim yada etmezdim, hasılı kelam olacağı var.

Yarı depo shell 97 oktan var idi eve kadar sonrasında bi 20km daha fark edemedim, totalde 100+ kilometre yarı yarıya karışık olarak yol yaptımki bunun 20 kilometre kadarı dağ rampası, bereket orada tıkanmadı.

Neticede depo yıkandı, karbüratör temizlendi, yeni buji, kablo takıldı ve sıkıntı olmadan devam ediyoruz halen.

Durum bu, bu yüzden şüphelerim dahada arttı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:17 ----------


motor sağlam ve yürüyorken böyle şeylere takılmamak lazım hocam durduk yere değiştirmeyin bence onunda kahverengi olası varmış demekki :) gidişinde yakıtında falan farklılık yoksa karıştırmaya hiç gerek yok

Dediğiniz doğru ancak acaba, metalin kimyasını bozup yüksek ısıdan dolayı, olurda uzun bir yolda iken motor/sübab arıza verirse diyerekten, gerçi her halukarda yinede değişimi kafaya koydum.

yunusus
21 Mayıs 2014, 23:44
Carbon hocam benim yedekteki subaplari denesek kacirma yapmiyorsa seninkine taksak iyi olmamı? Benim emmeler bildigin uzere kendiliginden basmaya baslamisti ki durum tamamen yay vs kismindan kaynakli.. subaplar saglamsa pazar gunu benim tamircinin atolyesini sahsima münhasır açtırmayı düşünüyorum :) gelirim dersen yapariz diye dusunuyorum.
Ve bana gore de subaplarin yuksek isidan o hale gelmistir. Yoksa yaglamada sorun olmasi gerekiyor ki senin motorda oyle bir sikinti olabilecegini dusunmuyorum benimkinde olsa neyse :)

ridvan35
21 Mayıs 2014, 23:44
Bence sorunun kaynagi e

Carbondioxid
21 Mayıs 2014, 23:57
Carbon hocam benim yedekteki subaplari denesek kacirma yapmiyorsa seninkine taksak iyi olmamı? Benim emmeler bildigin uzere kendiliginden basmaya baslamisti ki durum tamamen yay vs kismindan kaynakli.. subaplar saglamsa pazar gunu benim tamircinin atolyesini sahsima münhasır açtırmayı düşünüyorum :) gelirim dersen yapariz diye dusunuyorum.
Ve bana gore de subaplarin yuksek isidan o hale gelmistir. Yoksa yaglamada sorun olmasi gerekiyor ki senin motorda oyle bir sikinti olabilecegini dusunmuyorum benimkinde olsa neyse :)

Eyvallah hacım, ancak bakirelerden hoşlanırım:P sağol, almışken hepsini yenileyeyim diyorum, pazar günü işi zor görünüyor, zaten parçalar gelipte başladığımda, usta arkadaş akşamları gelcek evde hall etmeye çalışacağız,şasi boya işinide konuşmadım ancak bi boyacı usta arkadaş ddaha var onuda sağlam yapabileceğine inanır isem ihalesini ona vereceğim, elektrik işini kendim hall etmeye çalışacağım.

Yağ hususunda Allaha şükür ne eksiltme/yakma akıtma olmadı çin'li motor aldığmda okuduklarım en can sıkıcı kısmı idi, neyseki mikron dahi olsa yağ eksiltmiyor çok şükür.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------


Bence sorunun kaynagi e

Efenim anlaşılmadı?

ridvan35
22 Mayıs 2014, 00:04
Bence sorunun kaynagi belli degistirmekde yarar var sonra sibop kesip pistonu deler atar mazallah

Carbondioxid
22 Mayıs 2014, 00:06
Bence sorunun kaynagi belli degistirmekde yarar var sonra sibop kesip pistonu deler atar mazallah

Beklenen şevk veren cevap, ustalar ne ders desin artık midem kalktı en iyisini yazmışsın macera aramay gerek yok, ancak istedimki bu durmla karşılaşanlar olursa, data bi yerde dursun.

ridvan35
22 Mayıs 2014, 00:09
En mntiklisi yarin pismAn olmakdansa. Mobilden giriyorum o yuzden karisiklik oldu kusura bakma kardes

Carbondioxid
22 Mayıs 2014, 00:29
En mntiklisi yarin pismAn olmakdansa. Mobilden giriyorum o yuzden karisiklik oldu kusura bakma kardes

Rica ederim bro saol.

serkanADH13
22 Mayıs 2014, 00:53
aşırı ısınmadan dolayı olmuş olabilir,
yakıta katkı atıldı ise ondan olmuş olabilir,

motosiklet'lere hiçbir KATKI koyulmaz,,,

Depoya'da,
Motor Yağına'da...

cenkito
22 Mayıs 2014, 00:59
aşırı ısınmadan dolayı olmuş olabilir,
yakıta katkı atıldı ise ondan olmuş olabilir,

motosiklet'lere hiçbir KATKI koyulmaz,,,

Depoya'da,
Motor Yağına'da...

serkan ustam hos geldin.

arkadasın depoya yanlıslıkla motorin koymuslar oda farketmeden 80 km civarı yolu yuzde50 benzin yuzde50 mazot karısımı yakmıs

Allahdan yolda bırakmamıs, keyfiyen ilave edilen katkı yok yani

serkanADH13
22 Mayıs 2014, 01:17
bu sıralar çok yoğunum işlrim çok fazla o sebepten geç geliyorum,
ee anca bu saatlere yakın girebiliyorum net'e...

atomhamdi
22 Mayıs 2014, 11:43
Sübap zaten belli bir süre çalıştıktan sonra rengi değişir bujiler bile ilk takıldığında rengi farklı kullanıldığında da rengi kahve rengi beyaz siyah gibi renkler alıyor. Bence boşuna para harcamayın motorunuzda bir sorun yoksa kolay kolay bir şey olmaz sübaplara ve egzos sübaplarının rengi emme sübaplarından farklı olur ısıya maruz kaldığından heleki sizinki siyah değilse yanma olayı da sağlıklı demekki

blamir
22 Mayıs 2014, 14:25
Hocam senin eksoz valfi tam olarak bu renklerde mi? İngilizce bir makale buldum. Olası sızdırmalarda bu rengi alabiliyor.

http://www.mechanicsupport.com/exhaust_valve_leak.html

Carbondioxid
22 Mayıs 2014, 16:25
Hocam senin eksoz valfi tam olarak bu renklerde mi? İngilizce bir makale buldum. Olası sızdırmalarda bu rengi alabiliyor.

http://www.mechanicsupport.com/exhaust_valve_leak.html

İşte tam renk sayfadaki 2. resim, ancak tam sökmeden egzost deliğinden baktığımda 2 egzost sübap'ımda bu renkte idi, aklıma tekeri çevirip etekleri görmek gelmedi o sırada, sübap gövdeleri olduğu gibi her 2 egzost sübapıda paslı gibi görünüyor'du yukarda belirttiğim renklerde Allah bilir etekler ne haldedir.

Çernobil etkinliğine sahipsiniz demiş :P,silindir yağ yakma yüksek ısı vs anladığım kadarı ile tarzanca, durumun mümessibi Euro dizel/mazot macerası sağolsun.

yunusus
22 Mayıs 2014, 16:43
Mazotla gitmekde ayri keyf olsa gerek :) b
Bak tekrar diyorum dogum yapmamış dul avrat gibi subaplarım : ))) hatta aksama iki foto cekeyim cezbetsin seni :))

Carbondioxid
22 Mayıs 2014, 17:09
Mazotla gitmekde ayri keyf olsa gerek :) b
Bak tekrar diyorum dogum yapmamış dul avrat gibi subaplarım : ))) hatta aksama iki foto cekeyim cezbetsin seni :))

Nikahıma alacığım illa 18'lik bakire olacahh, istemezük :)

Sübap'ları fotolaya bilmek adına, egzostu ayırmaya çalışıyorum, radyatör engel bide çift kontra somunu ayıramadım, çalışma alanı dar tabii ısı ile iyice kontra girmişler herhal:(

M.balibey
22 Mayıs 2014, 17:19
değiştirmek en mantıklısı zamanında yaşadığım olayı anlatayım aracımı bakıma götürmüştüm bir transporter motoru topluyorlardı usta sahibine resmen yalvardı triger gitmiş değiştirelim diye adam inanmadı ve değiştirtmedi tabi neyse motor öyle kapatıldı ve gitti ben kanala yanaştım daha kartel korumayı sökemeden adam geldi yayan triger kopmuş sizinde böyle bir durumla karşılaşmamanız için değiştirmeniz en hayırlısı:)

Carbondioxid
22 Mayıs 2014, 17:26
değiştirmek en mantıklısı zamanında yaşadığım olayı anlatayım aracımı bakıma götürmüştüm bir transporter motoru topluyorlardı usta sahibine resmen yalvardı triger gitmiş değiştirelim diye adam inanmadı ve değiştirtmedi tabi neyse motor öyle kapatıldı ve gitti ben kanala yanaştım daha kartel korumayı sökemeden adam geldi yayan triger kopmuş sizinde böyle bir durumla karşılaşmamanız için değiştirmeniz en hayırlısı:)

Bu renk anomalisini bir kaç ay evvel fark etmiştim, o zamandan bu yana motomot mantık işte yanma odası egzost sübapı olur renk değişir, normaldir diye avuttum kendimi, ve uzun sayılacak yollarda yaptım Allah korumuş verilmiş sadakamız varmış demek.

Son olarak aynı motor'dan kullanan Yunusus sübaplarının rengi için normal metal siyahı deyince, artık anladım anormal olduğunu, sübaplar gelinceye değişinceye değin motor çalıştırmayacağım dahi.

Konuyu açmamın 1. sebebi sorunun tam kaynağının ortaya çıkması 2. sebebi'de forum'da bunla ilgili bir data başlığı bulunmalı diye düşündüm.

Carbondioxid
02 Haziran 2014, 01:27
Son durum, ilk sayfada bahs ettiğim durum garip şekilde şuan yok, dikkatli baktığımda sadece 1 sübap'ta gövde'de, kum taneciği gibi bir kaç adet mikro ebatta görünüyor, sanırım geçen zaman aralığında kullandığım sürede, oluşan bu kızıl/kırmızı/pas rengi tortular yerinden sökülüp atılmış.

Olurda aynı şeyi yaşayan olur ise, uzunca yola çıkıp(100+kilometre gibi) motoru iycene ısıtmak, kurumlarını atmasını sağlıyor olmalı diye düşünüyorum.

yasincap53
03 Haziran 2014, 01:46
arkadaşım bence en kısa zamanda bir ustaya götür söksün baksın uzun kilometreler sonrası subap kesmesi yamulması renk değiştirmesi meydana gelebiliir allah kimseye göstermesin :king:

mckayrak
03 Haziran 2014, 02:10
Hocam senin eksoz valfi tam olarak bu renklerde mi? İngilizce bir makale buldum. Olası sızdırmalarda bu rengi alabiliyor.

http://www.mechanicsupport.com/exhaust_valve_leak.html

Bu makele mantıklı anlatıyor. Dizel yakıtı yanmayı egzost zamanına kadar taşımış olmalı. Saplar da aşırı ısınmış gibi. Ancak sitlerde herhangi bozulma görülmüyor.

mterayes26
11 Haziran 2014, 05:38
Sızdırmazlık testi mazotla olur benzinle değil . Sokmusken yenisini tak ve alıştır geçmiş olsun