PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Fren Hidrolik Yağı Değişimi (Resimli-Anlatımlı)



Sayfa : [1] 2

Arda_Karaca
17 Mayıs 2014, 21:58
Herkese merhaba;

Uykusuzcorap arkadaşımızın açtığı başlığı okuduktan sonra fren hidroliği BMW servis kitapçığında 1 yıl mı 2 yıl mı yazıyor diye merak edince değişim süresinin en fazla 1 yıl olduğu ve benimde 1 yıl 12 gündür değiştirmediğimi farkettim. Geçen sene değişim yaparken fotoğraf çekip başlık açayım dedim ama açıkçası üşenip seneye yaparım demiştim. Bu sene üşenmeden herşeyi sırasıyla resimlemeye çalıştım. Değişimi F650GS ile yaptım ama motosikletlerin %99'undaki sistem aynıdır. Bu yüzden bir farklılık olacağını sanmıyorum.

Başlamadan belirtmeliyim ki ben motosiklet tamircisi değilim. Bu konuların ustası da değilim. Bilgilerimi, meslek lisesinde öğrendiklerim, iş nedeniyle bugüne kadar yaşadığım teknik tecrübeler ve internet üzerinden araştırmalarımla öğrendim. O yüzden yöntemlerim bana göre doğrudur.

Öncelikle malzemelerimiz:

http://i.hizliresim.com/rL1mN1.jpg (http://hizliresim.com/rL1mN1)

1- Akvaryumculardan temin edebileceğimiz çeşitli hortumlar.
2- Anahtar takımı.
3- Düz tornavida.
4- Yıldız tornavida.
5- Yankeski.
6- Orta büyüklükte cırt kelepçe (Büyük olursa belki olabilir ama küçükleri kopuyor. Örneğin resimdeki kırmızılar takarken kopuyor)
7- Motosikletinize uygun DOT 3 veya DOT 4 yağ.

Fren hidrolik kutusuna ulaşmamız için öncelikle elcik korumayı sökmemiz gerekiyor (Elcik koruma olmayanlar bu bölümü atlayabilir.) Elcik korumayı sökmek için aşağıdaki resimdeki okla işaretli alyan civatayı söküyoruz. Civatayı ve gidon topuzunu alıyoruz.

http://i.hizliresim.com/lYZ0Pp.jpg (http://hizliresim.com/lYZ0Pp)

Sonra aşağıdaki resimdeki iki civatayı torx alyanla söküp elcik korumayı çıkartıyoruz.

http://i.hizliresim.com/kr61a7.jpg (http://hizliresim.com/kr61a7)

Elcik korumanın sökülmüş hali.

http://i.hizliresim.com/gl640R.jpg (http://hizliresim.com/gl640R)

Nihayet fren hidrolik kutusu ile başbaşa kalıyoruz. Bütün motosikletlerde hidrolik kutusunun üzerinde kullanılan yağ cinsi yazar. Hangi yağ diye kafanızda soru işareti kalırsa ordan öğrenebilirsiniz. Aşağıdaki resimde gözüken hidrolik fren kutusunun iki adet civatasını yıldız tornavida ile çıkartıyoruz.

http://i.hizliresim.com/9XN9JN.jpg (http://hizliresim.com/9XN9JN)

Hidrolik fren kutusu kapağının altında bulunan, aşağıdaki resimde okla gösterilen parçayı mutlaka kutudan çıkartırken altından bezle silerek kutudan çıkartın. Çünkü hidrolik yağ boyalı yüzeylere çok zararlıdır.

http://i.hizliresim.com/djBW6n.jpg (http://hizliresim.com/djBW6n)

Fren hidrolik kutumuzu aşağıdaki şekilde bırakarak fren merkezine geçiyoruz.

http://i.hizliresim.com/7mDYEl.jpg (http://hizliresim.com/7mDYEl)

Aşağıdaki resimdeki kırmızı okla gösterilen plastik parçayı açıyoruz.

http://i.hizliresim.com/BXzERD.jpg (http://hizliresim.com/BXzERD)

Plastik parçanın altından çıkan uca akvaryumcudan aldığımız hortumu takıyoruz ve hortumun dip tarafından cırt kelepçeyi uca sıkıca tutturuyoruz. İşlem bittiğinde aşağıdaki resimdeki şekli elde etmiş olmalısınız. Bu şekilde, fren merkezine bağlı hortum eğik durduğundan boşaltma civatasının önünde sürekli yağ olacak ve sistemin içerisine hava girmemiş olacaktır.

http://i.hizliresim.com/38zNaO.jpg (http://hizliresim.com/38zNaO)

Cırt kelepçenin fazlalık kısmını yankeski ile kesiyoruz.

http://i.hizliresim.com/QX2JGv.jpg (http://hizliresim.com/QX2JGv)

Aşağıdaki resimdeki gibi hortumun diğer ucuna boş bir pet şişe koyuyoruz.

http://i.hizliresim.com/XW6ykR.jpg (http://hizliresim.com/XW6ykR)

Artık değişime başlamaya hazırız. Aşağıdaki resimdeki yeşil renkli okla gösterilen civatayı açık ağızlı anahtar ile gevşetiyoruz.
(Eğer gevşemiyorsa kesinlikle zorlamayın yalama yaparsınız. Bu durumda hortumu sökün. Civatayı yıldız anahtar ile gevşetip hafifçe tekrar sıkarak tekrar hortumları takın. Hortumları taktıktan sonra tekrar civatayı gevşetim.)

http://i.hizliresim.com/BXzERD.jpg (http://hizliresim.com/BXzERD)

Evet başlıyoruz. Fren manetini bir kaç kez sıkarak hidrolik fren kutusundaki yağın hortumlara, hortumlardan da pet şişeye akmasını sağlıyoruz. Azaldıkça hidrolik yağ kutusuna yağ ekliyoruz. Hidrolik fren kutusundaki yağı kesinlikle bitirmiyoruz. Bitirirseniz hava yaptırırsınız. Örneğin aşağıdaki konuma kadar getirmeyin.

http://i.hizliresim.com/YP6Mdk.jpg (http://hizliresim.com/YP6Mdk)

Fren manetine basmaya başladıktan sonra eski yağ çıkmaya başlıyor.

http://i.hizliresim.com/mlodgZ.jpg (http://hizliresim.com/mlodgZ)

Hortumdan temiz yağ çıkana kadar fren manetine basmaya ve hidrolik yağ kutusunda yağ eksildikçe yağ eklemeye devam ediyoruz. Nihayet temiz yağ çıktı.

http://i.hizliresim.com/6RNZkE.jpg (http://hizliresim.com/6RNZkE)

Aşağıdaki resimdeki yeşil okla gösterilen civatayı sıkıyoruz ve hortumda kalan yağı hortumu aşağı doğru bükerek boşalttıktan sonra hortumu çıkartıyoruz. Kırmızı okla gösterilen tıpayı yerine takıyoruz.

Hidrolik yağ kutusundaki yağı gösterge camının üstüne kadar doldurduktan sonra hidrolik yağ kutusunu da kapatıyoruz.


Motosikletinde arka freni kampana olan arkadaşlar motosikletiyle gezmeye başlayabilirler. Arka freni de hidrolik olan arkadaşlarla bir süre daha beraberiz :)

Aşağıdaki resimde kırmızı okla gösterilen kapağı çevirerek çıkartıyoruz.

http://i.hizliresim.com/1PEYLD.jpg (http://hizliresim.com/1PEYLD)

Kapağın altında duran plastik parçayı da düz tornavida ile kaldırarak çıkartıyoruz.

http://i.hizliresim.com/ElDVyn.jpg (http://hizliresim.com/ElDVyn)

Kapak ve altındaki plastik parçayı da düzgünce kenara kaldırıyoruz ve burayı bırakarak arka fren merkezine geçiyoruz.

http://i.hizliresim.com/XW6BM7.jpg (http://hizliresim.com/XW6BM7)

Ön frende yaptığımız gibi hortumu cırt kelepçe ile yağ boşaltma civatasına tutturuyoruz.

http://i.hizliresim.com/kr6j8D.jpg (http://hizliresim.com/kr6j8D)

Boşaltma tıpasına tutturduğumuz hortumun diğer ucuna pet şişemizi yerleştiriyoruz.

http://i.hizliresim.com/qqv4rV.jpg (http://hizliresim.com/qqv4rV)

Ön frende yaptığımız gibi civatayı gevşeterek arka freni pompalamaya başlıyoruz. Kirli yağ çıkmaya başlıyor.

http://i.hizliresim.com/A2zAaQ.jpg (http://hizliresim.com/A2zAaQ)

Hidrolik yağ kutusundaki yağ azalana kadar freni pompalayıp hidrolik yağ kutusuna yağ eklemeye devam ediyoruz. Hidrolik yağ kutusundaki yağı bitirmemeye dikkat!!! Bu işlemi hortuma temiz yağ gelene kadar yapmaya devam ediyoruz. Temiz yağ geldikten sonra hidrolik yağ kutusundaki yağı da doldurup kapağı ve altındaki plastik parçayı yerine takıyoruz.

http://i.hizliresim.com/6RNZ3N.jpg (http://hizliresim.com/6RNZ3N)

Temiz yağ geldiğine göre artık gevşettiğimiz civatayı sıkıyoruz. Hortumu aşağı doğru bükerek hortumdaki yağı pet şişeye akıttıktan sonra hortumu çıkartıp fren merkezindeki plastik parçayı yerine takıyoruz.

İşlemimiz tamamdır. Herkese kazasız belasız iyi sürüşler....

Baraza
17 Mayıs 2014, 22:05
Mükemmel,ellerinize emeğinize sağlık:thumleft:

OSİMAN
17 Mayıs 2014, 22:07
Ellerinize sağlık 10 numara olmuş.

brds
17 Mayıs 2014, 22:14
paylaşım için teşekkür ederim...

ExTReMe34
17 Mayıs 2014, 22:19
Eline sağlık ustam tamda böyle birsey ariyordum kaç gündür merak ediyordum nasil degistirilecegini tamda isabet oldu :)

Arda_Karaca
17 Mayıs 2014, 22:23
Eline sağlık ustam tamda böyle birsey ariyordum kaç gündür merak ediyordum nasil degistirilecegini tamda isabet oldu :)

İşinize yarayacaksa ne mutlu bana :rendeer:

remomax
17 Mayıs 2014, 22:23
Elinize sağlık!!! detaylı ve temiz bir anlatım olmuş:mrgreen:

Rider95
17 Mayıs 2014, 22:24
Eline sağlık çok güzel bir anlatım olmuş.Bende değiştirmeyi düşünüyordum.

M.balibey
17 Mayıs 2014, 22:59
konu süper elinize sağlık bence konu sabitlenmeli bu aradaçelik fren hortumunu kendiniz mi yaptırdınız

Uykusuzcorap
17 Mayıs 2014, 23:05
Arda karaca bey, öncelikle anlatımınız için çok teşekkür ederim. çok güzel ve detaylı anlatmışsınız. Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.

Bu arada adımın geçerek, fren hidroliğinizi değiştirmenize vesile oldugum için de memnun oldumm.. Tekeriniz düz bassın.

cbfsalih
17 Mayıs 2014, 23:15
abi tamda aradığım kan buydu bunu görmeseydim mal gibi hortumdaki bütün yagı cıkarıp sonra üstten yagı dökecekdim sonra geçmiş olsun :D

bursagsli
17 Mayıs 2014, 23:16
Çok faydalı olmuş
Hidrolik kutusunun üstü açıkken maneti sıkmayın hidrolik havaya sıçrar
Hortumun ucunu boş pet şişe değilde enjektöre takarsanız enjektör ile hidrolik çektiğinizde üstteki hidrolik kutusuna hidrolik eksildikce uygun hidroligi ilave edersenizde olur

Arda_Karaca
17 Mayıs 2014, 23:24
Hidrolik kutusunun üstü açıkken maneti sıkmayın hidrolik havaya sıçrar

Bu konuda haklısınız. Maneti yavaş yavaş pompalamakta fayda var sıçrama yapabiliyor.

Ali İMANCI
17 Mayıs 2014, 23:27
Hem konu hemde zamanlama açısından (benim için) mükemmel bir paylaşım. Keşke debriyajda işe dahil olsaydı :)

cenkito
18 Mayıs 2014, 12:48
mükemmel bir anlatım olmus, hem basite indirgenmiş hemde açıklayı,

elinize saglık .

tesekkürler. :cat:

Uğur
18 Mayıs 2014, 12:56
Anlatım,resimler şahane. Emeğinize sağlık.

papazkemal
18 Mayıs 2014, 13:05
Çok güzel bir anlatım olmuş, herkesin yapabileceği bir tarif :cat:

Teşekkürler üstat

fatek95
18 Mayıs 2014, 13:15
Süpper ötesi bir konu :) emeğinize sağlık... Anlatım benim gibi acemiler için bile çok açıklayıcı olmuş. Hiç bilmeyen biri bile bu konu sayesinde işlemi tamamlar. Böyle yararlı konular kesinlikle sabitlenmeli...

Arda_Karaca
18 Mayıs 2014, 13:31
Süpper ötesi bir konu :) emeğinize sağlık... Anlatım benim gibi acemiler için bile çok açıklayıcı olmuş. Hiç bilmeyen biri bile bu konu sayesinde işlemi tamamlar. Böyle yararlı konular kesinlikle sabitlenmeli...

Site yöneticileri de faydalı görür sabitlemeye karar verirlerse bende faydalı olmaktan gurur duyarım :cat:

acayüp
18 Mayıs 2014, 13:42
Son zamanlarda acilan konulara yapilan sacma sapan yorumlari gorunce bende niyetlenmistim boyle bir konu acmaya , elinize emeginize saglik , beni zahmetten kurtardiginiz icinde ayrica tesekkurler :)

cbfsalih
18 Mayıs 2014, 14:33
arkadaşlar benimde aklıma takılan bir konu var hidrolikle ilgili... hidrolik yagı kutusunda kapağı kapalı şekilde kaç yıl kullanılabilir yani bizim takımlıkda mobilin dot3 dot4 hidrolik yagları var en az bi 3 4 yıldır ordalar. acaba ben bunlardan kullanabilirmiyim hidrolik yagını değiştirirken son kullanma tarihi giibi bişeyi varmıdır bunların

Arda_Karaca
18 Mayıs 2014, 14:50
Bendeki yağlara baktım üzerlerinde herhangi bir son kullanma tarihi yok. İnternetten yaptığım google aramasında vakti zamanında birinin Castrol firmasına bu soruyu sorduğu ve cevap olarak:

"Yağın raf ömrü, mührü açılmamış, hiçbir aşırı dalgalı sıcaklığa maruz kalmamış, serin ve kuru yerde kalmış olma şartıyla 2 yıldır" cevabı aldığını gördüm.

Kullanıcıların fikri bol ama ben üretici ne derse ona bakarım.

Samet Özkan
18 Mayıs 2014, 15:06
Elinize, yüreğinize sağlık. Çok güzel resimlemişsiniz ve ayrıyetten anlatmışsınız tebrik ederim. :)

alper_becker
18 Mayıs 2014, 15:18
eğer yanlışlıkla sisteme hava kaçırırsak ne yapmamız lazım peki? hepimizin eli sizin kadar yatkın olmayabilir dalgınlık yapabiliriz bir çözümü varmı?

Arda_Karaca
18 Mayıs 2014, 19:53
Frendeki havayı almak için iki kişiye ihtiyacınız var. Bir kişi fren manetinde, bir kişi de fren merkezinde duracak. Aşağıdaki videodaki 1:50'den sonraki işlemi yapacaksınız. Tabi anahtarla açan arkadaş aşağıda fren merkezinde duracak. Burada en önemli nokta fren maneti sıkılı haldeyken yağın çıktığı civatayı tekrar sıkmak. Civatayı sıkmadan fren manetini bırakırsanız sisteme daha çok hava girecektir.


http://www.youtube.com/watch?v=tkxcQzhgJLU

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:27 ----------


konu süper elinize sağlık bence konu sabitlenmeli bu aradaçelik fren hortumunu kendiniz mi yaptırdınız

Orjinalinde çelik fren hortumu bulunmakta.

extrem_015
19 Mayıs 2014, 00:57
En sağlıklı yöntem iki kişi ile yapmaktır.

Bir kişi kaliperin yanında diğer kişi fren manetinin yanında olmalıdır ve birbirlerinden bağımsız hareket etmeden koordineli bir şekilde işlem gerçekleştirmelidir.

Kısaca anlatayım;

Kaliperin yanındaki kişi hidrolik tahliye vidasını gevşetecek ardından yukarıdaki kişi maneti sonuna kadar sıkıp sıkılı halde bekleyecek,aşağıdaki kişi tahliye vidasını sıkacak yukarıdaki kişi maneti vida sıkıldıktan sonra bırakacaktır bu kısır döngü yeni hidrolik tahliyeden çıkana kadar tekrarlanır bu işin doğrusu budur.Hidrolik kutusunun boş bırakılmayacağını zaten demeye gerek yok.

Hidrolik olarakta benim tavsiyem motul rbf 600 hatta daha iyi olsun derseniz rbf 660 tavsiyemdir.
Bu arada kesinlikle motosikletin hidrolik kapağı üzerinde yazandan farklı hidrolik sıvısı kesinlikle kullanmayın motosikletinizin fren merkezlerine büyük hasarlar açabilir durduk yere masrafa girebilirsiniz,kolay gelsin.

Salih_T
19 Mayıs 2014, 12:37
Elinize sağşık... Faydalı bir başlık olmuş..

cem_bloodz
19 Mayıs 2014, 14:01
çok güzel anlatmışsınız bravo bende arkadaşlara olurda hava yaptırırlarsa hava almayı tarif edeyim

fren merkezine yağı ekleyin (2 kişi olmanızda fayda var ve elinizde nemli değil baya ıslak suyu bol bi bez olsun)
fren merkezinde arkadaşın hortum taktığı civatada (buna A vidası diyelim) biriniz dursun biriniz fren kolunda
fren kolunu sürekli sıkıp bıraksın en az 10 15 kere sonuna kadar sıksın sonuna kadar bıraksın fren kolu yumuşaktan serte doğru gidecek
sıkıp bırakma sonunda sonuna kadar sıksın ve bırakmasın o fren kolunu sıkarken siz A vidasına anahtarınızı yerleştirin
(en kolay yöntemi anahtarın kullanmadığınız yönü merkezin yönüne göre tam aşşağı yada tam yukarı baksın ki tam yukarı çevirmeniz yada tam aşşağı çevirmeniz yarım tur demektir buda işinizi görür)
o kolu sıkarken siz yarım tur civatanızı gevşetin civatanın ucundan hidrolik ya çıkmaz yada az çıkar fren koluda bi anda boşalır civatayı sıkın aynı işlemi tekrar yapın kolu pompalayın (bu işlemi her yaptığınızda kol dahada sertleşicek) tam basın gevşetin hidroliği atsın tekrar sıkın her 3 pompalamada bir hidrolik kutusunu kontrol edin ekleyin üstüne en son A vidasından çıkan hidrolik pisuvara çişinizi yapar gibi geldiği zaman sıkın havayı almışsınız demektir :cat:

dipnot anlatamadığım yerleri söylerseniz dahada detaylandırırım aynı fren hava alma olayı arabalar içinde geçerlidir

deep_far
19 Mayıs 2014, 14:20
harika olmuş bu başlık =)

teşşkürler anlatım ve resimler için

ridvan35
19 Mayıs 2014, 20:35
Abi ellerine kollarina saglik sayende hidrolik yagini degistirdim fren manetindeki sertlik kayboldu fren tutusu bile degisti :)

Arda_Karaca
20 Mayıs 2014, 20:55
Abi ellerine kollarina saglik sayende hidrolik yagini degistirdim fren manetindeki sertlik kayboldu fren tutusu bile degisti :)

:cat: Yardımcı olabildiğime memnun oldum.

ronnytechno
20 Mayıs 2014, 21:38
Çok yararlı olacaktır eminim, emeğinize sağlık.

zizulander
20 Mayıs 2014, 22:16
Bilgilendirici paylaşım için teşekkürler.

esc
20 Mayıs 2014, 23:51
Bir çok kişinin ihtiyacı olan bir bilgi. Ustalar bir türlü yanaşmıyor. Emeğinize sağlık.

gursus
27 Mayıs 2014, 22:04
@ Arda_Karaca

Merhabalar,elinize sağlık çok açıklayıcı olmuş.Benimde değişim zamanım geldi bu hafta halledeceğim fakat aklıma bir şey takıldı benim motorum(cbr600f4i) önde çift disk mevcut biz bu eski hidroliği çıkartma işlemini bitirip hortumdan temiz yağ gelince sistemdeki tüm hidroliği değiştirmiş oluyormuyuz? yoksa öndeki 2.diskten de aynı işlemi tekrarlamak gerekiyor mu,ona ait hortumda eski hidrolik kalırmı bu sorumun cevabı doğrultusunda işlemimi yapacağım.

Selamlar,kazasız sürüşler.

cenkito
27 Mayıs 2014, 22:18
@ Arda_Karaca

Merhabalar,elinize sağlık çok açıklayıcı olmuş.Benimde değişim zamanım geldi bu hafta halledeceğim fakat aklıma bir şey takıldı benim motorum(cbr600f4i) önde çift disk mevcut biz bu eski hidroliği çıkartma işlemini bitirip hortumdan temiz yağ gelince sistemdeki tüm hidroliği değiştirmiş oluyormuyuz? yoksa öndeki 2.diskten de aynı işlemi tekrarlamak gerekiyor mu,ona ait hortumda eski hidrolik kalırmı bu sorumun cevabı doğrultusunda işlemimi yapacağım.

Selamlar,kazasız sürüşler.

iki tarafa da ayrı ayrı yapmanız gerek, sistemi Y harfi gibi düşünün tabi ters olarak

üstten gelip bir tarafa giden kısım temizlenirken cataldan ayrılıp öteki diske giden yag

sabit kalacaktır. aynı işlemi o taraf içinde yaparsanız komple temizlenmiş olacaktır

gursus
27 Mayıs 2014, 22:42
çok teşekkkür ederim açıkçası bende böyle düşünmüştüm,selamlar.

mterayes26
27 Mayıs 2014, 23:08
teşekkürler çok güzel olmuş.

drej73
28 Mayıs 2014, 00:18
Ellerinize saglık çok güzel paylşım

berketan
26 Haziran 2015, 14:18
https://www.youtube.com/watch?v=DIrQ1xd7GEk

ilkadam
26 Haziran 2015, 22:15
Mükemmel elinize emeğinize sağlık teşekkürler

Mamba09
26 Haziran 2015, 23:03
harika anlatım olmuş

berkan52
27 Haziran 2015, 18:23
Harika bir paylaşım olmuş.

Arda_Karaca
28 Haziran 2015, 21:10
Birilerine yardımı olduysa ne mutlu bana :)

Zuzuuw
28 Haziran 2015, 21:59
Birilerine yardımı olduysa ne mutlu bana :)

3 gün önce kendim değiştirmeye çalışırken hava yaptı, zar zor havayı sistemden çıkarabildim. Senin boru takma olayını hatırlasaydım uğraşmayacaktım bile. :)

Serum hortumu olmayan arkadaşlara tavsiyem; maneti sıkın, hidrolik vidasını gevşetin ancak manet tamamen yumuşamadan hemen sıkın. Bu şekilde hava aldırmadan parça parça pompalayarak değiştirebilirsiniz.

Sepetçioğlu
28 Haziran 2015, 22:03
Gayet güzel emeğinize sağlık :cat:
Hep yabancı videolar izlemekten sıkıldık :)

rebeka
30 Haziran 2015, 00:42
Emeğine sağlık.
Geçen tamirci değiştirdi senin gibi o eski yağı çıkarmadı direk yağı koydu adi herif sordum bir şey olmaz dedi haram olsun.
Artık kendim değiştireceğim ben bu yöntemle.

oluroyle
30 Haziran 2015, 00:49
Birilerine yardımı olduysa ne mutlu bana :)

harika bu konuyu yeni görüyorum,gece gece sevindirdiniz !!

Malatya CBR
25 Şubat 2016, 16:01
Emeğine sağlık.
Geçen tamirci değiştirdi senin gibi o eski yağı çıkarmadı direk yağı koydu adi herif sordum bir şey olmaz dedi haram olsun.
Artık kendim değiştireceğim ben bu yöntemle.

işte bende bu ve bunun gibi şeyler yüzünden artık kendim yapmaya karar verdim kendi hastalığının doktoru kendin olacan bu devirde Allahtan korkmayan adamlarla uğraşıyoruz

Guven
30 Haziran 2017, 21:05
Hortlatmış gibi oluyorum ama, değer. :)
Ellerinize emeğinize sağlık. Anlatımınız oldukça aydınlatıcı olmuş. :cat: