PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Stop edince ''tak'' sesi



AguilaNegra
20 Nisan 2014, 19:59
Herkese merhabalar, şu an elimde Bisan LF-150(vitesli) motor var. Motor çok bakımsız kalmış uzun süre sahil kasabasında yatmış diyeyim. 2006 model bir motor.Yaklaşık 6-7 ay önce bakımları yapılmış sezona hazırlamışlar balatalar falan değişmiş bildiğim kadarıyla. Motor 4-5 aydır bende iş gereği kullanıyorum şahsıma ait bir motor değil. Sorunuma gelecek olursak motosiklete binip çalıştırıyorum biraz gaz vermem gerekiyor bazen soğuk olmasından kaynaklanıyor sanırım. Gazı kestiğim anda motor stop ediyor ama stop ederken içinden öyle bir ''tak'' sesi geliyor ki sanki birşeyler kırılıyor gibi ya da ne bilim kaskınızı yere düşürdüğünüzde çıkan ses gibi ve nedense her stop edişinde bu olmuyor.Ve bununla alakası var mı bilmiyorum ama motosiklet yüksek devirlere çıkmıyor hiç bir viteste sanki 6bin devirde kesici varmış gibi motor sadece bagırıyor ve devır daha fazla artmıyor. Bulundugum yerde adam akıllı işini yapan usta yok götürsek bir sürü hikaye sayıp 500 lira masraf çıkartırlar bize. Sizce sorun neyden kaynaklanıyor olabilir ? Şimdiden teşekkürler eksik bilgi vermişsem lütfen söyleyin tamamlayayim.

DiabloIII
20 Nisan 2014, 23:20
Stop ederken çıkan tak sesi bende de var ve o ses marş rublesinden geliyor.Marş rublesi aslında tek yönlü bir bilyedir ve değiştirmek için çektirme denen bir aparat gerkiyor.Çoğu motorda manyeto tasının arkasında yer alır. 6000 deviri geçmemesinin sebebi de muhtemelen karbüratörün ayarsız olması.
Benim marş rublem görünüşte sorunsuz gibi görüniyor yani sadece ses yapar gibi yorumlar yapıldı ancak tesadüfen fark ettim ki marş rublesi bazen kilitlenip motor çalıştığı sürece durması gereken marş motorunu döndürüyor.

serkanADH13
21 Nisan 2014, 00:24
Kesinlikle Arkadaşın dediğ gibidir,
Eklemek gerekirse eğer,
rublenın görevi motora marş yapıldıgında tek yonlu olan ruble krank'ı cevırır ve motor atesleme aldıgı anda calısınca ruble devre dısı kalır,
motor stop edınce atesleme kesıldıgınden motor kompresyona bındıgınden bır an gerı çevırıyor ve 1..2 diş geri sarıyor ve ruble sesi çıkıyor ortaya,

sorun değil olağan bişiydır o,
hatta bazı an marş esnasındada TAK,,TAK,TAK SES YAPAR RUBLE,,,

eğer marş yaptıktan sonra marş motoru takılı kalırsa krank donerken mars rublesı ve mars motorunuda cevırdıgınden stop eder farklı sesler cıkartır,
bu durumda marş motorunun dişlerı sıyırır,
Eğer olurda günün birinde MARŞ MOTORUNUN DİŞLERİ SIYRILMIŞ GÖRÜRSENİZ SADECE MARŞ MOTORUNU DEĞİŞTİRMEYİN AYNI ANDA RUBLEYİDE DEĞİŞTİRİN...

AguilaNegra
21 Nisan 2014, 04:10
Çok teşekkür ederim cevaplarınız için peki bu sorun kullanıcı hatası mıdır yani benden kaynaklanan birşey midir yoksa eski ve bakımsız olması yeterli midir bunun için?

serkanADH13
21 Nisan 2014, 10:10
o durum sendende olabilir eski kullanıcısındanda,

AguilaNegra
22 Nisan 2014, 02:44
Teşekkür ederim sağolun.

Barış ÇETİN
22 Nisan 2014, 18:41
marş rublesininde bir ömrü vardır.. kısa sürede stop etme sebebine gelecek olursakda rolanti ve hava ayarına bir baktırman gerekebilir.. ayrıca karbüratörün temizlenmesi olayınıda bir düşün.. eminim ki ufak tefek ayarsızlıklardan dolayıdır sadece.