PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : karbüratör iğne ayarında garip durum ?



tahsins
20 Nisan 2014, 11:08
arkadaşlar motor genelde durkalk yapıyor ve sabit 60km hızla gidiyor. daha hızlı gitmiyorum. en uygun yakıt için iğne ayarını ne yapayım ?

şu an resimdeki 5 yazan yerde segman. tekleme yok sorun yok. yakıt 100km/2.90lt. yakıtı daha düşürmek istiyorum.
dene amaçlı bu segmanı 1 e alınca motor garipleşiyor. gaz yerken tekletiyor. ve kalkarken stop ediyor. acaba segmanı 1 e alınca benzin artıyorda hava yetiştiremeyip hava ayarı mı istiyor ?

bu şartlarda en uygun yakıt için segmanı ne yapmak lazım ? :bestmt:

http://img233.imageshack.us/img233/1412/needler.jpg

cenkito
20 Nisan 2014, 11:49
1 de en ekonomik olur , ama yakıt beslemesi azaldıgından tekrar hava ayarını o konuma uygun olarak yapmak gerekir.havayı azaltmak gerekir

Rider95
20 Nisan 2014, 12:54
Geçen karbüratör açtım temizledim.O ayar iğnesini çıkardım temizleyip taktım igne sıktım ama üstte o 5 te kaldı dahada gitmedi.Güçte uygulamak istemedik kırılır diye.

yqavuzhyan
20 Nisan 2014, 13:33
1 e taktıysan sabahları ilk çalışmada ve hemen ardından gaz yemede problem olur ama ekonomık olsun diyorsan 1 de kalsın.

5 e takarsan kışın -15 derceede tek marşta çalıştırır ve tekleme yapmadan anında gaza basar gidersin. Yakıta ahım-şahı bir etkisi olmaz. Çünkü bu iğne sadece gaz bırakıldığı zamanki ayarı sağlıyor. 60 km hızla gidip 2,9 litre nasıl yaktırdığın ise ayrı bir konu :D

tahsins
20 Nisan 2014, 13:49
Geçen karbüratör açtım temizledim.O ayar iğnesini çıkardım temizleyip taktım igne sıktım ama üstte o 5 te kaldı dahada gitmedi.Güçte uygulamak istemedik kırılır diye.

ben tam anlayamadım anlatmak istediğini.


1 e taktıysan sabahları ilk çalışmada ve hemen ardından gaz yemede problem olur ama ekonomık olsun diyorsan 1 de kalsın.

5 e takarsan kışın -15 derceede tek marşta çalıştırır ve tekleme yapmadan anında gaza basar gidersin. Yakıta ahım-şahı bir etkisi olmaz. Çünkü bu iğne sadece gaz bırakıldığı zamanki ayarı sağlıyor. 60 km hızla gidip 2,9 litre nasıl yaktırdığın ise ayrı bir konu :D

nasıl yani ? "Çünkü bu iğne sadece gaz bırakıldığı zamanki ayarı sağlıyor" derken yani rolantiyi bu iğne ayarlıyor mi demek istiyorsun ? sanmıyorum. ozaman rolanti ayar vidası ne işe yararki ? bu direk gaz pistonuna bağlı birşey.
zaten iğne poziyonunu değiştirince rolantide yada marşta hiçbir farklılık olmuyor. ama gaz verince tekleme oluyor.

benim motor yaz kış sabah akşam jiklesiz çalışıyor. iğneyi hep 5 te kullandım. ama yakıt fazla yaktığından 1 e düşüreceğim. düşürünce tekleme yaptığından bu konuyu açtım.
saygılar

Rider95
20 Nisan 2014, 13:54
ben tam anlayamadım anlatmak istediğini.



nasıl yani ? "Çünkü bu iğne sadece gaz bırakıldığı zamanki ayarı sağlıyor" derken yani rolantiyi bu iğne ayarlıyor mi demek istiyorsun ? sanmıyorum. ozaman rolanti ayar vidası ne işe yararki ? bu direk gaz pistonuna bağlı birşey.
zaten iğne poziyonunu değiştirince rolantide yada marşta hiçbir farklılık olmuyor. ama gaz verince tekleme oluyor.

benim motor yaz kış sabah akşam jiklesiz çalışıyor. iğneyi hep 5 te kullandım. ama yakıt fazla yaktığından 1 e düşüreceğim. düşürünce tekleme yaptığından bu konuyu açtım.
saygılar

Yani igne sıkılmıyor.5 te kalıyor.Biraz sertmi bu ayar ?

tahsins
20 Nisan 2014, 13:59
Yani igne sıkılmıyor.5 te kalıyor.Biraz sertmi bu ayar ?

dostum iğnede sıkılma durumu yok. üstünde 1 segman var. onu çıkartıp hangi 1 ile 5 arası istediğin yere takıyorsun. gaz bastığın zamanki yakıt segmanın durduğu çentiğe göre ayarlanıyor. yukarıdaki resimden bakabilirsin.

cenkito
20 Nisan 2014, 14:38
Yani igne sıkılmıyor.5 te kalıyor.Biraz sertmi bu ayar ?

eger konum değiştikten sonra piston yerine oturmuyorsa iğne orjınal olmayabilir

yoksa o segman cıkartılıp 1 e de takıldıgında sorunsuz olarak yerine oturur.


ben tam anlayamadım anlatmak istediğini.



nasıl yani ? "Çünkü bu iğne sadece gaz bırakıldığı zamanki ayarı sağlıyor" derken yani rolantiyi bu iğne ayarlıyor mi demek istiyorsun ? sanmıyorum. ozaman rolanti ayar vidası ne işe yararki ? bu direk gaz pistonuna bağlı birşey.
zaten iğne poziyonunu değiştirince rolantide yada marşta hiçbir farklılık olmuyor. ama gaz verince tekleme oluyor.

benim motor yaz kış sabah akşam jiklesiz çalışıyor. iğneyi hep 5 te kullandım. ama yakıt fazla yaktığından 1 e düşüreceğim. düşürünce tekleme yaptığından bu konuyu açtım.
saygılar


abi zaten cogu karburatörde rolanti ayar vidası gaz pistonuna baglı olarak calısır. vidayı sıktıgında pistonu yukarı iter.

o iğnenin altıda baglı oldugu jet e girer

resminden de anlasıldıgı gibi alt kısmı düz değildir

denk geldiği yerde iğne ile aynı seklidedir.

iğne segmanla ne kadar yukarı alınırsa o kadar jet le arası acılır ve fazla yakıt gecirir. gaz kolunu cevirmiş gibi :cat: