PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 125 cc Yapmak İstiyorum



Sayfa : [1] 2

lickup
15 Nisan 2014, 22:55
100'lük motorumu 125 cc yapmak istiyorum şimdi ne gerekiyor bana. Nelerin değişmesi lazım? Silindiri kendim alıp bi ustaya mı taktırtayım yoksa ustanın eline mi bırakayım komple o halletsin?

ronnytechno
15 Nisan 2014, 22:57
Yapıcağın masraf kadar tutarı bu motoru almadan üstüne ekleyip 125 alsaydın iyiydi.

Ahmet Abi
15 Nisan 2014, 23:04
25cc için uğraştığına değmez. Bu parçalar ile 200cc(67mm) yapabilirsin.

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-motoser-luleburgaz-dan-monero-pionner-200-silindir-kapagi-141596437/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-motoser-luleburgaz-dan-monero-pionner-200-silindir-piston-seti-141596505/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-motoser-luleburgaz-dan-monero-pionner200-mars-rublesi-124670286/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-motoser-luleburgaz-dan-monero-pionner-200-debriyaj-gobegi-komple-141596558/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-motoser-luleburgaz-dan-monero-xvs250-v-motor-beyin-cdi-unite-141807447/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-motoser-luleburgaz-dan-monero-pionner-krank-komple-orjinal-145454252/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-motoser-luleburgaz-dan-monero-pionner-200-subap-takimi-141596687/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-motoser-luleburgaz-dan-monero-pionner-200-subap-sibop-piano-seti-141596668/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-motoser-luleburgaz-dan-monero-pionner-200-karburator-manifoldu-141596643/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-motoser-luleburgaz-dan-monero-pionner-200-konjektor-regulator-141596589/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-motoser-luleburgaz-dan-monero-pionner200-eksantrik-mili-124673840/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-motoser-luleburgaz-dan-monero-pionner200-subap-piano-horoz-seti-124673284/detay

boora
15 Nisan 2014, 23:11
krankin piston takilan deligi kac perno ? eger biliyorsan silindiri al git ustayla pazarlik et taktir 100 luk olanlar bazilari 15 perno bazilari 13 pernoymus. ayrica 150 lik yaptir cok guzel tork alirsin hiz olmaz ama ani hizlanmalar rampa cikisi 100 lukten sonra ucuyormus gibi gelir :-)

lickup
17 Nisan 2014, 11:22
Yapıcağın masraf kadar tutarı bu motoru almadan üstüne ekleyip 125 alsaydın iyiydi.

Silindirin en kazığını alsam 100 lira tutar. Hadi işçilik içinde ustaya 100 versem 200. Ben bu motoru 2100 liraya aldım. Aldığım zaman 125 cc olan driftin fiyatı 2700 civarıydı.

solmyr
17 Nisan 2014, 11:30
Silindirin en kazığını alsam 100 lira tutar. Hadi işçilik içinde ustaya 100 versem 200. Ben bu motoru 2100 liraya aldım. Aldığım zaman 125 cc olan driftin fiyatı 2700 civarıydı.

ve vergisi yok :rendeer:

lickup
17 Nisan 2014, 19:23
ve vergisi yok :rendeer:

:cherry: hşşşşşşşşt

superboy529
20 Nisan 2014, 01:14
evet arkadaşlar bende aynısını duşunuyorum 150 yada 200 cc ye cevirtmeye karar verdim acaba sorun cıkarır mı 100 mg süperboy

cenkito
20 Nisan 2014, 01:31
evet arkadaşlar bende aynısını duşunuyorum 150 yada 200 cc ye cevirtmeye karar verdim acaba sorun cıkarır mı 100 mg süperboy

sorun olmaz.

eger kartel gömlek deliği dar ise tornada genişletilir,

geri kalan parcalarda sorun olmaz

superboy529
20 Nisan 2014, 15:49
krank dağıtır diye korkuyorum 150 cc yapınca

cenkito
20 Nisan 2014, 17:42
gene cogu 100 125 cc motorun krankının piston baglantı yeri 13 perno (yani 13mm ) dur

ama 150 yada 200 cc olanlarda 15 perno 250 de 16 pernodur.

kısacası krankı da değişmen gerekebilir, değişmişkende 200 cc olarak toplarsın

ufukk
20 Nisan 2014, 17:56
bence hiç uğraşma silindir piston büyütürsün arkasına karbüratör arkasına hızlı gitsin diye bide dişli değiştirirsin artık oldu dersin, ilerleyen zamanlarda her tarafından patlak vermeye başlar teker teker parçaları yenilemek zorunda kalırsın üst kapaktan başlar şanzımana kadar inersin

cenkito
20 Nisan 2014, 18:02
bence hiç uğraşma silindir piston büyütürsün arkasına karbüratör arkasına hızlı gitsin diye bide dişli değiştirirsin artık oldu dersin, ilerleyen zamanlarda her tarafından patlak vermeye başlar teker teker parçaları yenilemek zorunda kalırsın üst kapaktan başlar şanzımana kadar inersin

oda bir görüş tabi

iki senedir benim motorda hiçbir sorun cıkmadı,

motor güçlenince iyice gaza gelirde, yine motorun limitlerini zorlarsa eger, patlatır sagını solunu,

ama orjınal halinin gücü, 100 cc iken, üst seviyede zorlamada motoru dagıtmaya yetmez.

normal kullanımda ise sorun olmuyor, tabi parca ve işçilik kalitesi bu noktada cok önemli

solmyr
20 Nisan 2014, 18:04
oda bir görüş tabi

iki senedir benim motorda hiçbir sorun cıkmadı,

motor güçlenince iyice gaza gelirde, yine motorun limitlerini zorlarsa eger, patlatır sagını solunu,

ama orjınal halinin gücü, 100 cc iken, üst seviyede zorlamada motoru dagıtmaya yetmez.

normal kullanımda ise sorun olmuyor, tabi parca ve işçilik kalitesi bu noktada cok önemli

cenkito sen sıkıştırma oranını değiştirdin mi? motoru denemek için sıkıştırdın mı modifiyeden sonra?

cenkito
20 Nisan 2014, 18:08
değiştirdim, asırı arttırdım, mars bile zor ceviriyordu. titresimde cok arttı. güç de bir o kadar arttı.

daha sonra tekrar silindir piston değiştirdim, azalttım.

sıkıstırdımda sorum olmadı. ama titresimden rahatsız oldugumdan tornalı silindir pistonu geri cıkarttım.

ben zaten ust devir kullanımı sevmiyorum torku yukseldiğinden düşük devirde choper gibi kullanıyorum.

şimdiki halinde saatte 40 da 5 e atıyorum zorlanmadan 90 a kadar cıkıyor

boora
20 Nisan 2014, 18:22
bende 13 bin km yapmis olan motoruma 65.5 kisa silindir taktim. kisa etekli piston ince sekmanli. piston 2 mm asagida kaldi verim alamadim bende silindirin ustunden 1,5 mm taslattim. 200 luk puskurtmeli karbirator taktim. on disliyide 15 ten 16 yaptim rampalaru 5 le cikar oldum. devir yapmayinca orjinal ust kapagin subap kanallarini matkap ucuna takilan torna ucu ile genislettim birde kece ile polisaj yaptim.2 bin km dir cogu zaman sikistirdim. krank bozsun da bahaneyle 200 luk yaparim diyordum hala sikinti yok.bu arada mg deluxenin kranki 15 perno blok agzi da 70 mm sanirsam 65,5 sikintisiz oturdu

solmyr
20 Nisan 2014, 18:28
silindiri mecburen mi değiştirdin? yani dağıldı mı yoksa dağılır diye mi değiştirdin?

boora
20 Nisan 2014, 18:48
silindiri mecburen mi değiştirdin? yani dağıldı mı yoksa dağılır diye mi değiştirdin?

soru banaysa ben zevkine değiştirdim nasıl olacak bakalım diye çekiş çok güzel oldu. Allah nasip ederse pazartesi ve ya salı günü benim motoru satıyorum yerine daha rahat olan kt 125 alacağım inşallah onda da cg motor var. onu da 200 lük krank ve 67 lik silindir ile toplayacağım oda şaka makinesi olur artık arkadaşlarla kafa bulurum :P

cenkito
20 Nisan 2014, 18:55
silindiri mecburen mi değiştirdin? yani dağıldı mı yoksa dağılır diye mi değiştirdin?

soru bana ise mars motorunu bozmasın diye değiştim, calıstırmak zor oluyordu (orjınal mars motoru ile)

ayak marsına bile basmak sorun idi. üstünde tepinmek gerekiyordu :) sıkıstırma artık kaca cıktı ise sen düşün :)


bende 13 bin km yapmis olan motoruma 65.5 kisa silindir taktim. kisa etekli piston ince sekmanli. piston 2 mm asagida kaldi verim alamadim bende silindirin ustunden 1,5 mm taslattim. 200 luk puskurtmeli karbirator taktim. on disliyide 15 ten 16 yaptim rampalaru 5 le cikar oldum. devir yapmayinca orjinal ust kapagin subap kanallarini matkap ucuna takilan torna ucu ile genislettim birde kece ile polisaj yaptim.2 bin km dir cogu zaman sikistirdim. krank bozsun da bahaneyle 200 luk yaparim diyordum hala sikinti yok.bu arada mg deluxenin kranki 15 perno blok agzi da 70 mm sanirsam 65,5 sikintisiz oturdu

kt 125 balansörsüz cg onu 250 lilik krankla da toplarsın, balansörlüde 250 cc krank uydurmak zor oluyor

solmyr
20 Nisan 2014, 18:57
bir taşla iki kuş :P cevaplar için teşekkürler.

boora
20 Nisan 2014, 18:59
soru bana ise mars motorunu bozmasın diye değiştim, calıstırmak zor oluyordu (orjınal mars motoru ile)

ayak marsına bile basmak sorun idi. üstünde tepinmek gerekiyordu :) sıkıstırma artık kaca cıktı ise sen düşün :)
aynısı benim motorda da oluyordu hatta soğukken stop ederse acayip bi taklama sesi geliyordu arkadaş marş rublesi geri vuruyor diyordu. 80 kiloyum ayak marşında tepiniyordum vurdurmak için. üst kapağı oyunca bir şey kalmadı :)

cenkito
20 Nisan 2014, 19:03
aynısı benim motorda da oluyordu hatta soğukken stop ederse acayip bi taklama sesi geliyordu arkadaş marş rublesi geri vuruyor diyordu. 80 kiloyum ayak marşında tepiniyordum vurdurmak için. üst kapağı oyunca bir şey kalmadı :)

sıkısıtrma yuksek olunca stop ederken öle oluyor, sanki duvara carpmıs gibi,

ama sen kapagı oyaraktan sıkıstırmayı azalttın, dogal olarak rahatladı,

pistonun üstünden de az bişey tornalatsan yada daha kolayı üste kalın conta taksaydında olurdu

solmyr
20 Nisan 2014, 19:10
çin mallarındaki malzeme gereği 10 sıkıştırma oranını geçmemek lazım diye düşünüyorum. benim motosikletimde 9,2 diyor fabrika verisi ama bazı yerlerde 9 yazıyor bazı yerlerde 9+-0,2 diyor :)
@boora, senin motorunda strok 49,5mm değil mi? çinli cglerde 100 150cc arası genelde 49,5 strok oluyor. 65,5*49,5 olunca superspor motoru gibi olmuştur :) devir arttı mı?
@cenkito, tiger 250'de 250 krank 61,2mm strok veriyor. bende 200cc motorun stroku 62,2mm. 200cc krankı takmak daha büyük motor sağlar, 250cc krankın avantajı nedir?

cenkito
20 Nisan 2014, 19:15
çin mallarındaki malzeme gereği 10 sıkıştırma oranını geçmemek lazım diye düşünüyorum. benim motosikletimde 9,2 diyor fabrika verisi ama bazı yerlerde 9 yazıyor bazı yerlerde 9+-0,2 diyor :)
@boora, senin motorunda strok 49,5mm değil mi? çinli cglerde 100 150cc arası genelde 49,5 strok oluyor. 65,5*49,5 olunca superspor motoru gibi olmuştur :) devir arttı mı?
@cenkito, tiger 250'de 250 krank 61,2mm strok veriyor. bende 200cc motorun stroku 62,2mm. 200cc krankı takmak daha büyük motor sağlar, 250cc krankın avantajı nedir?

tiger 250 de suzuki gs motoru var krank stroku 61.2 ama piston genişliği 72 mm :)

cg lerin 250 kranklarında ise strok 65 yada 66.2 mm ( piyasada çesit ceşit var)

sen ona birde geniş kartel le 72 mm piston takarsan hoooop makina 270 cc ye kadar oluveriyor :)

bu arada 65.5 takınca devir artmaz sadece tork ve cekiş artar

boora
20 Nisan 2014, 19:19
tiger 250 de suzuki gs motoru var krank stroku 61.2 ama piston genişliği 72 mm :)

cg lerin 250 kranklarında ise strok 65 yada 66.2 mm ( piyasada çesit ceşit var)

sen ona birde geniş kartel le 72 mm piston takarsan hoooop makina 270 cc ye kadar oluveriyor :)
şimdi senden biraz yardım isteyeceğim bilgi olarak :) ben 250 lik silindirlerin saplama yerlerinin normal 125 ya da 200 lük silindirden 1 mm daha geniş olduğunu gördüydüm bir sitede ama nerde olduğunu hatırlamıyorum. 125 lik bloğa uyan 250 lik silindir var mı ? eğer öyleyse inan çok mutlu olurum :) motoru olabildiğince büyütmek istiyorum çünki olmuşken tam olsun rampaları 5 le yarım gazla çıkmak çok zevkli olurdu her daim elinin altında patlamaya hazır bir güç offf. ben bu cg yi çok sevdim :)

solmyr
20 Nisan 2014, 19:20
tiger 250 de suzuki gs motoru var krank stroku 61.2 ama piston genişliği 72 mm :)

cg lerin 250 kranklarında ise strok 65 yada 66.2 mm ( piyasada çesit ceşit var)

sen ona birde geniş kartel le 72 mm piston takarsan hoooop makina 270 cc ye kadar oluveriyor :)

bunu bilmiyordum, beni cg 200e 250krank olmaz mı diyorsun?
olsa bile silindirin 66,2mm ye uyması için daha uzununu takmak gerek. bana 250cc olsa yetecek.
67*66,2 :) kare motor bence en ideali.

boora
20 Nisan 2014, 19:26
çin mallarındaki malzeme gereği 10 sıkıştırma oranını geçmemek lazım diye düşünüyorum. benim motosikletimde 9,2 diyor fabrika verisi ama bazı yerlerde 9 yazıyor bazı yerlerde 9+-0,2 diyor :)
@boora, senin motorunda strok 49,5mm değil mi? çinli cglerde 100 150cc arası genelde 49,5 strok oluyor. 65,5*49,5 olunca superspor motoru gibi olmuştur :) devir arttı mı?
@cenkito, tiger 250'de 250 krank 61,2mm strok veriyor. bende 200cc motorun stroku 62,2mm. 200cc krankı takmak daha büyük motor sağlar, 250cc krankın avantajı nedir?
hayır devir artmadı benim sıkıntımda orada zaten hatta benim motorda devir kesici yoktu 10500 devir gibi kesici yapmaya başladı :sunny: ama kalkış ve çekiş mükemmel oldu. püskürtmeli karbüratörü takınca 1 ve 2. viteste motor ön lastiği yerden kesiyordu. ara hızlanmalar felan çok iyi ama gel gelelim devir yok hız yok

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:24 ----------


çin mallarındaki malzeme gereği 10 sıkıştırma oranını geçmemek lazım diye düşünüyorum. benim motosikletimde 9,2 diyor fabrika verisi ama bazı yerlerde 9 yazıyor bazı yerlerde 9+-0,2 diyor :)
@boora, senin motorunda strok 49,5mm değil mi? çinli cglerde 100 150cc arası genelde 49,5 strok oluyor. 65,5*49,5 olunca superspor motoru gibi olmuştur :) devir arttı mı?
@cenkito, tiger 250'de 250 krank 61,2mm strok veriyor. bende 200cc motorun stroku 62,2mm. 200cc krankı takmak daha büyük motor sağlar, 250cc krankın avantajı nedir?
hayır devir artmadı benim sıkıntımda orada zaten hatta benim motorda devir kesici yoktu 10500 devir gibi kesici yapmaya başladı :sunny: ama kalkış ve çekiş mükemmel oldu. püskürtmeli karbüratörü takınca 1 ve 2. viteste motor ön lastiği yerden kesiyor. ara hızlanmalar felan çok iyi ama gel gelelim devir yok hız yok

cenkito
20 Nisan 2014, 19:30
şimdi senden biraz yardım isteyeceğim bilgi olarak :) ben 250 lik silindirlerin saplama yerlerinin normal 125 ya da 200 lük silindirden 1 mm daha geniş olduğunu gördüydüm bir sitede ama nerde olduğunu hatırlamıyorum. 125 lik bloğa uyan 250 lik silindir var mı ? eğer öyleyse inan çok mutlu olurum :) motoru olabildiğince büyütmek istiyorum çünki olmuşken tam olsun rampaları 5 le yarım gazla çıkmak çok zevkli olurdu her daim elinin altında patlamaya hazır bir güç offf. ben bu cg yi çok sevdim :)

cg candır.suanki senin bloga bile 250 krak takılır fakat az ugrastırır.

250 kranklarda piston pernosu genelde 16 dır ama benim gördüğüm cogu 200 tabanlı silindirin pistonu 15perno

ya silindiri 200 luk alacan, pistonu 250 lilik (16 perno)

yada en temizi her zaman ugrasmamak için 250 krankın biel kolunu 15 perno olanla değiseceksin.

her daim rahat edersin, ama biel kolu 200 silindire uygun kısa olmalı

250 silindirler 200 den az uzun oluyor bildiğim kadarıyla ondan biel kolu değişmesi gerek

boora
20 Nisan 2014, 19:36
cg candır.suanki senin bloga bile 250 krak takılır fakat az ugrastırır.

250 kranklarda piston pernosu genelde 16 dır ama benim gördüğüm cogu 200 tabanlı silindirin pistonu 15perno

ya silindiri 200 luk alacan, pistonu 250 lilik (16 perno)

yada en temizi her zaman ugrasmamak için 250 krankın biel kolunu 15 perno olanla değiseceksin.

her daim rahat edersin, ama biel kolu 200 silindire uygun kısa olmalı

250 silindirler 200 den az uzun oluyor bildiğim kadarıyla ondan biel kolu değişmesi gerek
şimdi benim anlamadığım nokta şu abi 200 lük silindir 62 mm lik kranka göre boyu kısa 250 krank 65 mm diyorsunuz 200 lük silindir ile toplasam bu üst kapağa vurmaz mı :sunny: biyel kolu sıkıntı değil olsunda yeterki yaptırırım onu

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:34 ----------

biyel kolu 30 lira 30 lirada piston 40 lirada tornacıya çaktırmaya veririm 100 lira gider fazladan

cenkito
20 Nisan 2014, 19:50
hayır devir artmadı benim sıkıntımda orada zaten hatta benim motorda devir kesici yoktu 10500 devir gibi kesici yapmaya başladı :sunny: ama kalkış ve çekiş mükemmel oldu. püskürtmeli karbüratörü takınca 1 ve 2. viteste motor ön lastiği yerden kesiyordu. ara hızlanmalar felan çok iyi ama gel gelelim devir yok hız yok

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:24 ----------


hayır devir artmadı benim sıkıntımda orada zaten hatta benim motorda devir kesici yoktu 10500 devir gibi kesici yapmaya başladı :sunny: ama kalkış ve çekiş mükemmel oldu. püskürtmeli karbüratörü takınca 1 ve 2. viteste motor ön lastiği yerden kesiyor. ara hızlanmalar felan çok iyi ama gel gelelim devir yok hız yok

devir kesici öncedende vardır ama eski gücü kesiciye girmeye yetmiyordur.

hız artması için dişli değişmek gerek . hızın artması için baska yol yok.

yada beyin değişecek. ama o yuksek devirede subab yayları dayanmaz, pistonu öper.

deviri arttırmak daha dogrusu kolay devirlenmesi için (max devir aynı kalır)

dereceli egzantirik takılır.

o zamanda cekiş az düşer (subablar daha hızlı acılıp kapanacagından ) ama dehset devirlenme olur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:36 ----------

arkadas ne ugrastırdınız beni yahu :pr: ::ohmy::

http://i.hizliresim.com/ydl8Jn.jpg

şimdi 150 ile 200 krankları bunlar. biel baglantı yerlerindeki farka dikkat edin

http://imagizer.imageshack.us/a/img255/5703/mmmmmt.jpg

ne kadar dairenin dısında ise;

dönme anında o kadar cok asagı yukarı hareket olacaktır

gelelim 250 krankla 200 silindir olayına

zaten kısa biel takarak üste vurma olayının önüne geciliyor

ama ben bu işi yapmadım teoride öle yaptıklarını biliyorum

:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:45 ----------


bunu bilmiyordum, beni cg 200e 250krank olmaz mı diyorsun?
olsa bile silindirin 66,2mm ye uyması için daha uzununu takmak gerek. bana 250cc olsa yetecek.
67*66,2 :) kare motor bence en ideali.

yanlız o degerlerde 233cc civarı yapar tam 250 yapmaz yani :)

pi* yarıcapın karesi * yukseklik (degerler cm cinsinden olacak)

pi sayısı: 3,14

solmyr
20 Nisan 2014, 19:56
yanlız o degerlerde 233cc civarı yapar tam 250 yapmaz yani :)

pi* yarıcapın karesi * yukseklik (degerler cm cinsinden olacak)

pi sayısı: 3,14

aa lütfen ama, bir uzay bilimcisi olarak kabul edemem bunu :P
250lik diye satılan çinlilerin hemen hepsi 223cc. onlara 250lik deniyor. orta asya ülkelerindeki vergi yada ehliyet sınırı 223 galiba, o yüzden. bende o tabirle 250lik dedim. :)

ayrıca bağlantı noktası ile merkez arasındaki mesafenin iki katı strok değerini verir. sıkıştırma yanma odası ile motorun maksimum hacminin oranıdır:silent:

boora
20 Nisan 2014, 19:56
sağolasın abi baya çizim felan uğraşmışsın. tamam senin dediğini anladım ama şimdi sen resim koymuşsun ya iki tane farklı krank var. işte 200 lükte biyel kolunun bağlantı yeri nasıl yukarıdıysa 250 likte de daha yukarıdadır 200 lük biyel kolu taksak ta yine uzun gelmeyecek mi :silent: yanlışmı mantık yürüttüm ? biraz kalın kafalıyımdır ama açıklarsan anlarım abi yardımına ihtiyacım var kafamda şekli oluşturayım en azından parçacıyla da konuşurum ona göre :)

solmyr
20 Nisan 2014, 20:04
http://i.hizliresim.com/1PkP2B.jpg

200 ile 250 cc olarak

cenkito
20 Nisan 2014, 20:07
sağolasın abi baya çizim felan uğraşmışsın. tamam senin dediğini anladım ama şimdi sen resim koymuşsun ya iki tane farklı krank var. işte 200 lükte biyel kolunun bağlantı yeri nasıl yukarıdıysa 250 likte de daha yukarıdadır 200 lük biyel kolu taksak ta yine uzun gelmeyecek mi :silent: yanlışmı mantık yürüttüm ? biraz kalın kafalıyımdır ama açıklarsan anlarım abi yardımına ihtiyacım var kafamda şekli oluşturayım en azından parçacıyla da konuşurum ona göre :)

150 krankla 200 krankın biel kolları aynı diye biliyorum cünkü silindirleri farklı 200 daha uzun

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/97268-mondial-150-x-treme-max-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-83.html

benim yaptıklarım

buda 150ile 200 silindir

http://imagizer.imageshack.us/a/img248/5075/mmmmm1.jpg

demem o ki bu işi yapanlar oldugundan ona uygun daha kısa farklı

250 kranka 200 silindir boyunda biel kolu üretilmiş diye biliyorum

parcacılara bakmak lazım

yok bulamazsanda 200 olarak yap

200 krankla 67 piston toplarsan 220 cc yapıyor zaten

250 krank 67 piston da 233 yapar




http://i.hizliresim.com/1PkP2B.jpg

200 ile 250 cc olarak

evet dogru orantı ama o cukurlar merkezde değil ama mantık dogru

estagfurullah boora

sanalda anca bu kadar anlatabiliyorum

insan gözüyle görmeyınce gözünde canlandıramıtyor dogal olarak

boora
20 Nisan 2014, 20:14
maceraya gerek yok o zaman abi biyel kolu bulamam buldum derim yanlış yollarlar felan filan... 220 cc 16-17 nm tork verir herhalde tahminim değil mi ? :silent:

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:12 ----------

üst kapağıda orjinal bırakasım var nasılsa cift çıkış egzozlu daha rahat salar gazı. böylece sıkıştırma oranıda yüksek olacak

cenkito
20 Nisan 2014, 20:19
maceraya gerek yok o zaman abi biyel kolu bulamam buldum derim yanlış yollarlar felan filan... 220 cc 16-17 nm tork verir herhalde tahminim değil mi ? :silent:

sana sunu söleyim orjınal haliyle

arazide 1 . vitesde yokusta stop eden benim makina,

modifiye sonrası

2 de düz yolda normal kalkıs yapar oldudebriyajı bırakıp gidiyordum az gazla

stop etme filan hak getire

ama asırı cabuk devir bittiğinden (güçten dolayı) sanzıman (debriyaj tası) değiştim

18-75 olan tası (vites oranı öncesi ilk oran* vites oranı oluyor) 21-70 yapmama ragmen dehset güç var.

dişli hesabına girersek eger orjınaldeki 16-50 olan ön arka dişli oranını

20-50 yapmmısa denk geliyor tas değişimi hesabıbnı sen yap

genede yetmedi

uzun yola cıkarken 16 olan ön dişliyi 18 yapıp usun yola cıktım (arka 50)

100-110 la titresimsiz rahat yolculuk yaptım


maceraya gerek yok o zaman abi biyel kolu bulamam buldum derim yanlış yollarlar felan filan... 220 cc 16-17 nm tork verir herhalde tahminim değil mi ? :silent:

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:12 ----------

üst kapağıda orjinal bırakasım var nasılsa cift çıkış egzozlu daha rahat salar gazı. böylece sıkıştırma oranıda yüksek olacak


maceraya gerek yok o zaman abi biyel kolu bulamam buldum derim yanlış yollarlar felan filan... 220 cc 16-17 nm tork verir herhalde tahminim değil mi ? :silent:

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:12 ----------

üst kapağıda orjinal bırakasım var nasılsa cift çıkış egzozlu daha rahat salar gazı. böylece sıkıştırma oranıda yüksek olacak


ama emme subabın kucuk kalacagından güç azalacaktır

tamam atma kolay ama ilk yer egzos subabıda kucuk kalacak.

sen yap farka sasıracaksın silindir kafaasını değişmene gerek bile kalmayacak

boora
20 Nisan 2014, 20:20
benimde yakında görme imkanım yok bartın da oturuyorum burada kimse uğraşmıyor böyle işlerle. benim 65,5 luk kısa pistonu gören motorcu bu ne böyle kocamanmış felan diye hayretler içinde kaldı 67 liği görse artık hepten şaşırır. imkanlarım kısıtlı sadece net üzerinden okuyup araştırıp mantık yürüterek bir şeyler yapmaya çalışıyorum :salut:

cenkito
20 Nisan 2014, 20:24
ama 67 de 49.5 mm kranka uygun yani kısa silindir yok

bence zorlama 65.5 200 yap uzun sure kullan.

unutma ne kadar güç o kadar fazla yıpranma

boora
20 Nisan 2014, 20:29
evet subaplar küçük kalıyor biliyorum malesef o yüzden subap kanallarını oydum ama bu seferde çekiş düştü rampada. devir yapsın diye uğraştım yine devir yapmadı. tofaş ateşleme bobini taktım yine verim alamadım. artık kt 125 üzerinde oynayayım bakalım satılsında benimkisi

cenkito
20 Nisan 2014, 20:31
surat istiyorsan tas değişmeden 18 36 filanda yaparsın dişlileri

uzun yolda süner sorun olmaz ama sehir içi düşük hızda giderken ikide bir debriyaj yapman gerekir

1 de asırı uzar çünkü

boora
20 Nisan 2014, 20:33
yok abi buna yapmayacağım zaten adamla anlaştım pazartesi ve ya salı günü benim motoru satıyorum. kt 125 varmış bir tane ucuza görmedim daha gerçi olursa onu alacağım komple motoru yaracağım onun kısacık krankla bir yere varılmıyor . krank hareket mesafesi ne kadar fazla o kadar tork demek. benim motorun çekişini gören cbf 150 si olan arkadaş bile 200 lük silindir aldı sekmanı yamultmuş takarken yağ yaktırdı. millet gaza geliyor benimkinden heves alarak :)

solmyr
20 Nisan 2014, 20:33
surat istiyorsan tas değişmeden 18 36 filanda yaparsın dişlileri

uzun yolda süner sorun olmaz ama sehir içi düşük hızda giderken ikide bir debriyaj yapman gerekir

1 de asırı uzar çünkü

cenkito, bence sen uzunca bir dağıtma toplama videosu çek, sorgularımızdan kurtul. :)

cenkito
20 Nisan 2014, 20:34
kanalları oyduysan emme anındaki turbulansı değiştirmişsindir ondan verim alamadın gerek yoktu ona

sadece kalın conta atsan daha iyi olurdu.

neyse artık darısı ötekine

boora
20 Nisan 2014, 20:36
surat istiyorsan tas değişmeden 18 36 filanda yaparsın dişlileri

uzun yolda süner sorun olmaz ama sehir içi düşük hızda giderken ikide bir debriyaj yapman gerekir

1 de asırı uzar çünkü

18-38 dişli ile 8 binde kaldı daha da devir çevirmez. 16-38 dişli var şimdi 9300 gibi kalıyor kesiciye girmiyor beşinci viteste hatta dörtte de girmiyor. büyük ihtimal güç yetmiyor

cenkito
20 Nisan 2014, 20:37
cenkito, bence sen uzunca bir dağıtma toplama videosu çek, sorgularımızdan kurtul. :)

aradıgım parcalar var, maddi olarak uygun olursam ve saglık sorunumda gecerse o zaman olabilir

(ben bayadır bel fıtıgından cekiyorum)

tadım tuzum kalmadı, düzelince(maddi manevi aklımda olanlar var) yapacaklarım var zaten :cat:

18-38 dişli ile 8 binde kaldı daha da devir çevirmez. 16-38 dişli var şimdi 9300 gibi kalıyor kesiciye girmiyor beşinci viteste hatta dörtte de girmiyor. büyük ihtimal güç yetmiyor



18-38 dişli ile 8 binde kaldı daha da devir çevirmez. 16-38 dişli var şimdi 9300 gibi kalıyor kesiciye girmiyor beşinci viteste hatta dörtte de girmiyor. büyük ihtimal güç yetmiyor

aynen bende kesici yok olmamasına ragmen 5 de devir bitirıyor

(crossda devir saati yok :) )

boora
20 Nisan 2014, 20:43
hadi ya :santa: demek o kadar güç üretiyor 65,5 silindir ile bir de dişliler büyük senin. Allah ım iyice hevese geldim. bir de nedense çok heveslenirsem heyecandan bir şeyleri ters yapıyorum inşallah toplarken bir şeylere zarar vermem :)

cenkito
20 Nisan 2014, 20:47
hadi ya :santa: demek o kadar güç üretiyor 65,5 silindir ile bir de dişliler büyük senin. Allah ım iyice hevese geldim. bir de nedense çok heveslenirsem heyecandan bir şeyleri ters yapıyorum inşallah toplarken bir şeylere zarar vermem :)

yanlız unutmaman gereken seyler var:

motor gücü üretiyor orası aynı,

ama lastiğe giderken ön arka dişliler ve arka lastik capı değiştiriyor olayı.

sonra sen böle dedinde bende olmadı deme.

bu arada mondial max bos 135 kg o agırlıga ragmen ben bu verimi aldım ::xblink::

solmyr
20 Nisan 2014, 20:50
sende 135 kg 65,5 silindir, bende 63,5 silindir, 154kg :) 20000km bulunca, motoru satamazsam ki satsam da yenisini alacağımdan ölü fiyatına vermem kızımı :) 65,5 silindir takacağım. hatta yazın fethiyeye gelecek olursam kapını çalarım cenkito.

boora
20 Nisan 2014, 20:51
benimki 97 kilo :mrgreen: gerçi kt 120-130 vardır. yok abi niye diyeyim sağolasın bilgilerini paylaştın benimle. şu forumda genelde sat şunu al sat bunu al yok olmaz felan diyorlar. olmazsa olmaz ya denemiş olurum no tune no life :P ama olmaması için hiç bir neden yok

cenkito
20 Nisan 2014, 21:15
benimki 97 kilo :mrgreen: gerçi kt 120-130 vardır. yok abi niye diyeyim sağolasın bilgilerini paylaştın benimle. şu forumda genelde sat şunu al sat bunu al yok olmaz felan diyorlar. olmazsa olmaz ya denemiş olurum no tune no life :P ama olmaması için hiç bir neden yok

olmaasına olur ama orjınal çinliyi atıyorum 50.000 km kullanıyorsan modifiye olanı 20.000 km agız tadınla kullanır

bakıma sokarsın. olacak en kötü sey o olur.

ama bence masraf-keyif-güç 3-lüsüne bakarsan da deger de artar bile