PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Fazla Gaza Basmanın zararları bence ( kökleme)



Mesh
13 Nisan 2014, 02:00
1 yakıt tüketimini arttırır
2 motorun ömrü kısalır
3 piston ve sekman ( motorun belırli hızı var devir saatınde olan kırmızı sona dayamayalım cunku benzın ve sıkışma patlama hızına yetişemez ve şişer ve pistonun yanında bulunan ince kelepce halkalar yag kacırır ve yag yakar motor


daha fazla bilgisi olan paylaşsın

ramazan_06
13 Nisan 2014, 02:03
sürekli redline pistonlara zarar verdiği gibi krankta yamultabilir
aşırı yakıt tüketimi demek istiyorum
titreşimde cabası

Mesh
13 Nisan 2014, 02:06
aynen ramazan kardesim tamirci yolu görmeyız anlamında:D

motorcu48
13 Nisan 2014, 02:22
valla ben 150 lik motorla sürekli duble yolda yol almak zorunda kaldığımdan çoğu zaman son hızda gitmek zorundayım artık onuruna bıraktım ama helali var hondanın bu konuda bakalım ne zaman piston segman dicek :D

Mesh
13 Nisan 2014, 10:09
uzun ömürlük olması için redline yapmamak lazım

solmyr
13 Nisan 2014, 10:14
arada bir gazlamak iyidir, kurum temizlettirir.

ucanteneke5
13 Nisan 2014, 10:29
80 sene binmicen sonuçta canın isterse zevk alcaksan yapıştır gitsin sonuçta 150cc bişey fazla para tutmaz yaptırır satarsın sonra:thumleft:
adrenalini fazla yaşamak istiyosan en az 600cc bişey al keyfine bak.

ogzcngdk
13 Nisan 2014, 15:00
arada bir gazlamak iyidir, kurum temizlettirir.

hakikaten varmı böyle bişey ya? ben devrin yarısından fazlasını kullanmıyorum bi gece çıkıp son hız deneyim bari :)

solmyr
13 Nisan 2014, 15:16
arada bir gazlamak iyidir, kurum temizlettirir.

bu gazlamayı motor sıcakken yapmanızı tavsiye ederim. sıcakta bu kurumların subab ve pistonun üzerinden kaldırılması daha kolay. 100km sıkıştırarak gitmeyin, pistonunuzu kurumsuz olarak elinize alırsınız. :mrgreen:

lickup
13 Nisan 2014, 15:30
hakikaten varmı böyle bişey ya? ben devrin yarısından fazlasını kullanmıyorum bi gece çıkıp son hız deneyim bari :)

Yok tabiki 5k devirdede aynı eylemi yapıyor piston 10k devirde de. Gerçi ben 8 binden aşağı inmiyorum zevk vermiyor :queen:

jedilight
13 Nisan 2014, 15:31
2 saat 40 dakika boyunca hic dip-gazdan elimi cekmedigim mondial mcx motorum alev aldi, motorun contalarindan ve egzozdan yaglar fiskirdi.
Egzozdan bildiginiz alevler cikti, ust kapak catladi ve alev aldi. Bereket depo yanmadi.

Ve ustune ustluk pistonlar motor bloguna yapisti arka lastik 120 ile bayir asagi inerken kitlendi. Pistol kolu ust kapagi yarip disari dogru cikti.. 2 arkadas cagirdim iple arabaya bagladik bi arakdas arabayi surdu, ben motoru surdum, bi arkadas da arkama oturdu ipi tuttu, adamin eller param parca oldu 50km yol cekti.

Evet beyler sanirim motoru bu boyutta hasat etmeyi basarmis biri yoktur aramizda. Otobuse attim geri goturdum istanbula. Yuksel usta sagolsun topladi tekrar motoru, blok tamamen degisti hurda mtorolardan bulduk.

solmyr
13 Nisan 2014, 15:37
Yok tabiki 5k devirdede aynı eylemi yapıyor piston 10k devirde de. Gerçi ben 8 binden aşağı inmiyorum zevk vermiyor :queen:

var tabiki :) motor ısınmadan tam yanamayan yakıt kurum yapar. bu kurum zamanla birikir ve motor normal seyir ısısından daha fazla ısındığında, bir süre devirli kullanmayla kurum sökülebilir.

ogzcngdk
13 Nisan 2014, 15:53
2 saat 40 dakika boyunca hic dip-gazdan elimi cekmedigim mondial mcx motorum alev aldi, motorun contalarindan ve egzozdan yaglar fiskirdi.
Egzozdan bildiginiz alevler cikti, ust kapak catladi ve alev aldi. Bereket depo yanmadi.

Ve ustune ustluk pistonlar motor bloguna yapisti arka lastik 120 ile bayir asagi inerken kitlendi. Pistol kolu ust kapagi yarip disari dogru cikti.. 2 arkadas cagirdim iple arabaya bagladik bi arakdas arabayi surdu, ben motoru surdum, bi arkadas da arkama oturdu ipi tuttu, adamin eller param parca oldu 50km yol cekti.

Evet beyler sanirim motoru bu boyutta hasat etmeyi basarmis biri yoktur aramizda. Otobuse attim geri goturdum istanbula. Yuksel usta sagolsun topladi tekrar motoru, blok tamamen degisti hurda mtorolardan bulduk.

valla taktir ettim :queen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:48 ----------


var tabiki :) motor ısınmadan tam yanamayan yakıt kurum yapar. bu kurum zamanla birikir ve motor normal seyir ısısından daha fazla ısındığında, bir süre devirli kullanmayla kurum sökülebilir.

ufak bir araştırma yaptım, senin dediğin gibi yüksek devirlerde kurumlar temizleniyormuş. hatta az miktarda yağ karıştırın diye tavsiye edende var

umurcan
13 Nisan 2014, 15:54
amaç ile araç arasındaki farkı kaybediyoruz gibi geldi bana

redline elbet yapılmasın ama, yüksek devirli gitmek bazı motor parçalarının ömrünü kısaltmaz. onların ömrüne ulaştırır

yoksa alalım motoru, koyalım bi kenara. ne biz binelim ne ömrü dolsun amk(bir spor gazetesi olarak)

ceymier
13 Nisan 2014, 15:59
Biri Red Line mi Dedi :;)
http://www.youtube.com/watch?v=-3JAANQIhHQ

Mesh
13 Nisan 2014, 17:12
Bu sorunu bir kaç arkadasimda gördüm konuyu actim gaz koklemek gitmeyen bir motor için sikinti devir saatini sona dayamak uzun sure sakincali