PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : cbr 250 zincir



b5h3g8
13 Nisan 2014, 00:01
Cbr 250 zincir tavsiyeleriniz ? internette 90 liraya da var farkları nelerdir ?

tr_select
13 Nisan 2014, 00:08
Zincir dediğin zaman direk DİD markasi gelir akillara. Yalniz şöyle bir husus var. Bununda çakmasini yaptilar...

Ucuz malin yahnisi diye bir laf var, fark o işte.

ERROR88
13 Nisan 2014, 00:29
bır ara suzukının zıncırını almıstım ucuza daha 2000 km de koptu gıttım bı daha orjınal zıncır aldım eskı motoruma

ogzcngdk
13 Nisan 2014, 00:32
bence d.ı.d alın türkiye distribitörünün sitesi vardı ama hatırlamıyorum şimdi bilen bi arkadaş yazsın hem biraz daha hesaplı hemde sahte olma olasılığı yok (yoktur heralde ordada :)) onu takarsın. cbr a did ten başka zincir yakışmaz :)

b5h3g8
13 Nisan 2014, 00:38
did pahalı daha yeni bakım yaptırdım eve kopma da yapabilir galiba did almak gerek
bazı siteler olduğundan çok fazla yazıyo hangi sitede ucuz ve güvenilir şekilde bulurum ve başka bi sorum da motorcum dişlinin değişmesine şuanlık pek gerek yok dedi yine de değiştirmem gerekir mi ?

tr_select
13 Nisan 2014, 00:46
Öyle bir dünya yok. Bir birine alişmasi için dişlilerinde degişmesi gerek.
Aktarim organinin kilit noktasidir zincir. Şanzimana zarar verebilirsin veya daha büyük sonuçlara sebep olabilir....
Bunu hangi usta dediyse arkani dön kaç.

Mobilim, pc geçince uygun bir yer atarim.

DiabloIII
13 Nisan 2014, 00:47
Türkiye distribütru sitesi burada (http://magaza.entelenerji.com/did-motosiklet-zincirleri/)

b5h3g8
13 Nisan 2014, 00:51
linke bakıyorum fakat dişli sayısına göre sanırsam ve kaç olduğunu bilmiyorum :D
dişli büyütme nasıl oluyor ?
bu haldeyken yani şuan ses geliyor zincirin bi baklası sıkışmış ve araları iyice açılmış durumda böyle zarar verir mi peki ?

forewer
13 Nisan 2014, 00:57
Öyle bir dünya yok. Bir birine alişmasi için dişlilerinde degişmesi gerek.
Aktarim organinin kilit noktasidir zincir. Şanzimana zarar verebilirsin veya daha büyük sonuçlara sebep olabilir....
Bunu hangi usta dediyse arkani dön kaç.

Mobilim, pc geçince uygun bir yer atarim.
Şart değil dişli değişmeyebilir. Komple set olarak değiştirmek temiz olur tabi ama şart değil gerekirse değiştirilir. Ustaların dayatmaları-tuzakları bunlar, 60bindeki motorumun arka dişli orjinal ve gayet iyi durumda. Özellikle ön dişlinizi inceleyelin arkadan 2 kat hızlı aşınır çapı gereği.

b5h3g8
13 Nisan 2014, 00:59
aşındığını sivriliğini kaybetmesinden anlarız değil mi ?

tr_select
13 Nisan 2014, 01:03
Şart değil dişli değişmeyebilir. Komple set olarak değiştirmek temiz olur tabi ama şart değil gerekirse değiştirilir. Ustaların dayatmaları-tuzakları bunlar, 60bindeki motorumun arka dişli orjinal ve gayet iyi durumda. Özellikle ön dişlinizi inceleyelin arkadan 2 kat hızlı aşınır çapı gereği.

Şart değil, motor her harukalarda yine sorunsuz yurur..

Otoriteler derki; zincirinizin değişim vakti geldiğinde dişlileride değiştirin.
Avrupada, Amerikada bu iş böyle...
Nedenini, sonucunu vs vs pc geçince yazarim. Mobilim, yazmak izdirap :)

ogzcngdk
13 Nisan 2014, 01:16
Şart değil, motor her harukalarda yine sorunsuz yurur..

Otoriteler derki; zincirinizin değişim vakti geldiğinde dişlileride değiştirin.
Avrupada, Amerikada bu iş böyle...
Nedenini, sonucunu vs vs pc geçince yazarim. Mobilim, yazmak izdirap :)

oğuz abi mesela cruiserlar içinde geçerlimidir bu? benim motor 30 binde dişlilerde hiç bir aşınma yok zincir 1 kere deişti.

serkanADH13
13 Nisan 2014, 02:06
arkadaşlar motor yağ standartı 2 sefer yağ 1 sefer filtredir,
Zincir dişli Stndartıda 2 adet zincir 1 zincir dişli set...

tr_select
13 Nisan 2014, 10:33
oğuz abi mesela cruiserlar içinde geçerlimidir bu? benim motor 30 binde dişlilerde hiç bir aşınma yok zincir 1 kere deişti.

Dişli olayı çok muamma arkadaşlar. Bu motosiklete, kullanıma, yol şartları vs vs çok değişken...
Benim kafa SS gurubu ve agresif kullanıma gitti biraz itiraf etmek gerekir ise :)

Agresif kullanım sergiliyorsanız ve motorunuz güçlüyse... Zincir değişim zamanı geldiğinde göreceksiniz ki dişlilerde nanay olmuştur.
Ön - arka dişli 70-100TL arası değişiyor genel olarak. Ben riske girmeden genelde değiştiriyordum. Çünküüm agresif kullanıyorum :)

Şöyle bir şey var ülkemizde. Bazı servisler zinciri çok geriyorlar ve zamanından önce zincirin nanay olmasına neden oluyor. Gitar teli gibi gergin olmayacak asla ! Bu şanzımana, dişliye, zincire zarar verir... Bir husus daha, motosikletin üzerine oturarak zincir ayarlanmaz. Hasanpaşada bir kaç serviste gördüm bunu ne yazıkki. Bazı croos grubunda üstüne oturarak, o ağırlık ile ayarlanır evet.. Fakat genel olarak yan ayaklık, orta ayaklık açılarak... Kitapçıkta yazdığı gibi ayarlanmalı diye notumuzuda düşelim. Motosiklet ile merak edilen her şey kitapçıkta yazıyor. :)

Oğuzcan kardeşim, adaşım :P Dediğim gibi bu kullanımada bağlı ve motorun karanteristiği hususuda var tabiki.
Mesela nanay olmuş bir dişli;
http://img156.imageshack.us/img156/2267/dr800086custom2dj.jpg

Kimisi motor freni kullanır, balata değiştirmez... Kimisi çok çok sakin kullanır, dişlilerde aşınma olmaz... Bu kullanım, karakteristiğe göre çok çok değişken.

cenkito
13 Nisan 2014, 12:14
cross motorlarda atlama zıplama sonucu arka yay normal motorlara göre cok daha fazla hareket ettiğinden

genelde yuklu konumda zincir ayarlanır.

cünkü cogu cross motorda arka amortisör-masa esneme yaptıgında zincir gerginliği değişir.

b5h3g8
13 Nisan 2014, 12:55
cbr 250 nin bakla sayısı hakkında bilginiz var mı ve xring mi o ringmi almalıyım çok büyük bi farkı var mı

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:18 ----------

konuyla pek ilgili değil ama kitapcığı incelerken karter havalandırmasının temizlenmesi yazıyor karter havalandırma ne işe yarıyor karter yağı tutan hazne değil mi yağ mı akıcak yani ?

cenkito
13 Nisan 2014, 13:05
cbr 250 nin bakla sayısı hakkında bilginiz var mı ve xring mi o ringmi almalıyım çok büyük bi farkı var mı

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:18 ----------

konuyla pek ilgili değil ama kitapcığı incelerken karter havalandırmasının temizlenmesi yazıyor karter havalandırma ne işe yarıyor karter yağı tutan hazne değil mi yağ mı akıcak yani ?

kartelin üst kısmında bir hava cıkısı vardır ucunda da hortum olur.

motor yuksek devirde calıstıgında yada fazla yag konuldugunda.

yada karteldeki yag buharı fazla basıncını düşürmek ve blok contalarına zarar vermesin diye bu tahliyeden atılır.

eger tahliye tıkalı yada kirli olursa görevini yapamaz.

sizin motorda tam yerini bilmiyorum ama işlevi anlattıgım gibidir

yer olarak da pek farklı değil gibi tahminimce işaretli yer

http://i.hizliresim.com/O23zz0.jpg

b5h3g8
13 Nisan 2014, 13:10
motorun ortasından aşağı şeffaf bi boru sarkıyo kıtapcıkta onu gosterıyo yani belirli sıklıkta kapağını çıkarmam gerekli mi ?

cenkito
13 Nisan 2014, 13:13
içinde tortu, yağ vs varsa

ucunu acıp bosaltman gerek, bir ara kontrol etmende fayda olabilir.

o hortumu takip edersen dediğim yere gittiğini görürsün

b5h3g8
13 Nisan 2014, 13:14
aklıma takılır hemen gidip bakıyım teşekkür ederim sağolun