PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İlk uzun yolumu yaptım



Sosyete59
12 Nisan 2014, 19:55
bu gün edirneden çorluya bazı yerlerı köylerden geldim 150 km
125 cc kanuni windy s im var ara ara durakladım motorun sesi biraz değişti sonlara doğru sanırım yağ inceldiğinden dolayı daha hırıltılı çalıştı eve geldiğimde durduğu yerde beş dakka çalıştırdım stop ettim biraz sıkıcı olsada zevkliydi :)

canerol
12 Nisan 2014, 19:58
motorun sesi değişme işi birazda psikolojik bişe bence :) yolda giderken yorulmaktan rüzgar sesi falan derken sonra motoru değişik duyuyormuşun gibi oluyor :)
150 km bişe değil daha uzun kmler sürmen dileğiyle...

wolfsat
12 Nisan 2014, 20:01
daha uzun yolculuklar yapman dılegıyle :cat:
not: hava sogutmalı motorlar durdugu yerde calıstırarak sogutulmaz dıye bılıyorum ..

Sosyete59
12 Nisan 2014, 20:04
soğutmak değilde bi kendine gelsin diye rolantide çalışır bıraktım :)

Osırıs
12 Nisan 2014, 20:08
Ne olursa olsun çalışan motoru 2 3 dk çalışır vaziyette bırakıp sonra stop ettirmek iyidir,bu vesileyle birden soğumaz (özellikle soğuk havalarda) yavaş yavaş düşer ısısı, uzun ömürlü olur yani :) ben büyüklerden böyle duydum.

shooter1
12 Nisan 2014, 20:13
Ne olursa olsun çalışan motoru 2 3 dk çalışır vaziyette bırakıp sonra stop ettirmek iyidir,bu vesileyle birden soğumaz (özellikle soğuk havalarda) yavaş yavaş düşer ısısı, uzun ömürlü olur yani :) ben büyüklerden böyle duydum.
su soğutmalı makineyi rolantide soğutmak ne kadar mantıklı yağ daha fazla incelir motor daha fazla ısınmış olur kitapçıkların hepsinde(hava soğutmalılar için) eğer sürüşe geçmeyecekseniz motoru rölantide uzun süre çalıştırmayın yazar

error404
12 Nisan 2014, 20:16
bende ılk uzun yolumu ılk racing motor ıle yaptım ustelık ılk defa bındım racinge ZX6R ıle bır ıkı vıtes derken 950 km yaptım :)

canerol
12 Nisan 2014, 20:18
Ne olursa olsun çalışan motoru 2 3 dk çalışır vaziyette bırakıp sonra stop ettirmek iyidir,bu vesileyle birden soğumaz (özellikle soğuk havalarda) yavaş yavaş düşer ısısı, uzun ömürlü olur yani :) ben büyüklerden böyle duydum.

o senin değin fanı habir çalışan araba traktörler falan için geçerli ama motosiklette fan sadece gerektiğinde çalıştığından olduğu yerde ısınır motor...
motor kendine gelsin diye bişe yapayım dersen düşük hızda az biraz turla bence bu daha iyi.

Tİme_shİft42
12 Nisan 2014, 21:00
10-40 yerine 10-50 kullan 100 km mola vermeden gitmişliğim var maşallah hiç bir sorun olmadı

Alisilin
12 Nisan 2014, 21:24
Motor ısınınca gelen değişik ses sübaplardır, normaldir yağ inceldiği için yapar, Hava soğutmalı motorlar kendini hareket halinde iken rüzgardan faydalanarak soğutur, durduğu yerde çalıştırmak daha da ısınmasına sebep olur.

solmyr
12 Nisan 2014, 22:01
ben zangır zangır titreşimi olan caracal ile kıçımı kaldırmadan 380km gitmiştim :P yol bittiğinde küçük abdestimi tutamıyordum neredeyse :P
bu arada motoru rolantide bekletmeyin. hava soğutmalı motosiklete yarardan çok zararı olur.

merr
12 Nisan 2014, 22:18
bende ılk uzun yolumu ılk racing motor ıle yaptım ustelık ılk defa bındım racinge ZX6R ıle bır ıkı vıtes derken 950 km yaptım :)

Alet nasıl güzel nasıl zevkli geldiyse üstüne oturup kalmışsın...
Güzel bi ilk deneyimmiş...

arslan26
12 Nisan 2014, 22:30
Arkadaslar motoru yuksek devirli 50 60 km kullandiktan sonra rolantideyken şıkırtı geliyor motordan subaplardan olabilirmi yada yagdan olabilirmi, birde motor ısınınca ( hangi viteste olursa olsun) 6 bin devirde sabit gitmeye calıştığımda ateşlemeyi keser gibi yada tekler gibi çalışıyor bazen, alt devir ve ust devirlerde bunu yapmıyor sorun hakkında bilgilendirebilecek arkadaşlar varmı?

numangokce
12 Nisan 2014, 22:51
su soğutmalı makineyi rolantide soğutmak ne kadar mantıklı yağ daha fazla incelir motor daha fazla ısınmış olur kitapçıkların hepsinde(hava soğutmalılar için) eğer sürüşe geçmeyecekseniz motoru rölantide uzun süre çalıştırmayın yazar

Askerliğimi tank şöförü olarak yaptım. hatırı sayılır sıcaklıklarda hatırı sayılır mesafelerde üst devirlerde kullandıktan sonra 5 dk. rölantide bekletmek gerektiği öğretildi. kullandığım tank 1948 model hava soğutmalı bir motora sahipti ve motoru hiç açılmamıştı.

Sosyete59
12 Nisan 2014, 23:00
ben yinede uzun yolda durunca 2 3 dakka rolantide çalıştırıcam

motorcu48
12 Nisan 2014, 23:11
bu kadar kasma ya motorun hiç bir sıkıntı çıkartıcağını düşünmüyorum.

kalafatoglu
12 Nisan 2014, 23:14
subablardandır ısınınca cok az bi ses gelıyor çıt çıt diye sıkıntı yok yola devam

skygo23
12 Nisan 2014, 23:19
ilk uzun yol maceram 400 km olmuştu ve inan o gnden snra şehirde motor sürme zevkim kaçtı motorun yada cc ne olurda olsun onun verdigi zevk banbaşka bence sogutmaya gelince bn 20-50 shell in yagını kulanıyorum bnmki çinli 125cc allaha şükür maşallah okadar yere gittim bi sorun çıkarmadı hepte aynı yagı kullanıyoru mümkün odukca bin kilometre dolmadan yagı degişiyom sogutma işi bnce arkadaşların dedigi şelerin ikiside mantıklı yani rolantide çalıştırmak bide bloglara hareket halindeyken rüzgarın degmesi ama yüksek devirde şu rüzgar işi pek etkili olacagını sanıyorm ama iyi ustalar bizi aydınlatırsa seviniriz tesekkürler :)

cesur509
12 Nisan 2014, 23:54
Kardeş bendede kanuni windy s 125 var , dediğin gibi motor ısındığında subablar nedeniyle motorun sesi değişiyor ve daha sesli çalışıyor. Bu ses durduğu yerde gaz verildiği zaman kulak tırmalıyor :)

Hava soğutmalı motorlarda kesinlikle motorun ısısı düşsün diye rolantide çalıştırılmaz. Böyle yapmak aksine motorun hararetini yükseltir çünkü bizim motorlar su soğutmalı değil :cat:

Sosyete59
23 Nisan 2014, 11:06
aynı yolu gece sürüşü ile geri döndüm çok keyifliydi :)