PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Başlangıç için Chopper-Cruiser



kutayamanlar
11 Nisan 2014, 17:34
Merabalar sitenize uye oldugum gıbı 2. konumu acıyorum . Sabırsızlığımı anlayabılıyorsunuzdur motoru almama 3 hafta kadar bir sure olmasına ragmen su anda sankı zaman yokmus gıbı gelıyor.
Ben chopper kullanmak istiyorum. 1 yıldır bunun için para biriktirip araştırıyorum. En son kara kıldığım motor Yamaha Virago XV 250.
Bir motor beğendim sahibinden olarak 1999 mode virago 250. 15000 km de. Fotoğğraflarından anladığım kadarıyla motor temiz. Japon olması tercihim tahmın ettiğiniz uzere. Bugune kadar hangı motorcuyla konustuysam cine bulasma demesıne ragmen gecen gun konustugum bırısı bana cin al yamaha virago da yedek parca sıkıntısı cekersın cekmezsende tuzlu olur dedi. Regal Raptor onerdi. Regal raptoru da cok arastırdım. Fakat Viragonun v motor olması. japon olması beni cok cekiyor. Sizce Regal mi daha mantıklı yoksa Yamaha virago mu? Regal raptor 250 e veya 150 e2.
Birde diğer açtığım konuda belirttim fakat henuz bır yanıt gelmedı. Alacağım motor marmariste. Karabükte okuyorum izmire ailemin yanına gidip ordan araçla marmarise gidip alıcam motoru fakat marmariste hiç bir usta bilmiyorum. Herhangi bir sorunu bulup gorebilcek saglam bir usta tanıyosanız eger marmariste onun hakkıında da bılgı verırsenız sevınırım tesekkurler

capozzz
11 Nisan 2014, 18:06
Dostum, sana tavsiyem son sahibi olmayacağın bir motor alman. Çünkü kısa zaman sonra 250 sana yetmeyecek, daha fazla ve tok ses isteyeceksin. Para biriktirip elindekini satıp daha büyüğe geçeceksin. Söylediğin motorlardan hangisi daha çabuk satılır, fazla da zarar ettirmez onu bilemiyorum. Ama araştırmanı hangisini daha kolay satabileceğin yönünde yapmanı tavsiye ederim.

waffenSS
11 Nisan 2014, 18:15
hysoung gv 250 al 2 3 yıl kullan motordan sogumadan keyifini ala ala motorunu yukseltırsın çin malına bulaşma çok eski japonlarada bulaşma hele kı motordan anlamıyorsan

acayüp
11 Nisan 2014, 18:25
Bu sinifin paşasi gv 250 dir .

kutayamanlar
11 Nisan 2014, 19:33
gv 250 hakkında cok olulmlu yorumlar goruyorum herkes tavsiye ediyor fakat ilk motorum olucagı ıcın ozenıyorum bırazcık o yuzdende goruntu olarakta bakıyorum motorlara. gv 250 için de goruntusu pek hosuma gitmiyor o yuzden hıc dusunmedım. motoru asagı yukarı 4 yıl kullanmayı dusunuyorum unıversıte hayatım boyunca cunku butce bundan fazlasına musade etmıyor. tesekkurler.

solmyr
11 Nisan 2014, 19:37
gv250 alma :)

virago ile pek parça sıkıntısı çekmezsin yada yan sanayi parça sıkıntısı olmaz diyelim. viragonun çinli çakmaları çok fazla. halen satılan lifan 250 modeli gibi. bu motosikletleri kullanan ve memnun olan çok arkadaş var, çakma olduğun birçok parçası da uyumludur. ama 1999 model malum çok eski :) sıfır yada birkaç yıllık çinli virago tavsiye ederim.

ercan_wrc
11 Nisan 2014, 21:57
gv 250 çok güzel ve gösterişli motor olmasına rağmen parça fiyatları çok uçuktur. bacanağımda gt205r vardı aynı motorun racing kaplaması oradan biliyorum parçaların uçukluğunu. virago yu pek bilmiyorum ama arkadaşımda dragstar 600 lük var çok güzel motor. çin işine gelince çinlilerde regal favori kullanmadım bilmiyorum, bende keeway var oldukça memnunum parça sıkıntısı hiç yok. fiyatlar oldukça uygun. motor heybetli ve gösterişli, yakıtı çok çok iyi, fiyatı ucuz. bu durumda sizin için önem sırası olmalı, yakıt mı? parça ucuzluğumu kalite mi gibi önem sırasına göre tercih etmeniz gerekecek.

khayyam
12 Nisan 2014, 00:38
gv250 alma :)

virago ile pek parça sıkıntısı çekmezsin yada yan sanayi parça sıkıntısı olmaz diyelim. viragonun çinli çakmaları çok fazla. halen satılan lifan 250 modeli gibi. bu motosikletleri kullanan ve memnun olan çok arkadaş var, çakma olduğun birçok parçası da uyumludur. ama 1999 model malum çok eski :) sıfır yada birkaç yıllık çinli virago tavsiye ederim.

arkadaşımız neden bu kadar direk alma yazmış bilemeyeceğim ama ben gv250 kullanıcısı olarak tavsiye ederim.
kullanıyorum, ilk motorum ve daha yeni 1000 km yi bitirdim. 2005 model aldım 47000 km de idi. genel bir bakım yaptırdım, standart bakım diyelim hatta. ve gayet güzel bir verim ile kullanıyorum. 1000 km yolu da 3-4 kez çıkarak yaptım. yani gün içinde 200-250 km yapıyorum çıktım mı. yağ soğutmalı olduğu için ısınma, şişme falan yapmıyor ben yoruluyorum o yorulmuyor. 130 km hıza çıktım en fazla biraz zorladı gerçi:)
ama hız için almamıştım zaten, kullanımı çok rahat, oturuş pozisyonu ayaklıkla kullanımı çok keyifli. gezmek için iyi bir başlangıç motoru. bakımları kolay , kendin bile yapabilirsin.(yağ ve filtre değişimleri)

içine sinen bir motor almanda fayda var. ancak ilk motorun olacaksa bunlardan önce kullanabileceğin ve keyif alabileceğin bir motor almanda fayda var. görüntü önemli tabi ama önce güvenlik ve sürüş keyfi.

inşallah gönlündeki motoru alır, kazasız belasız uzun yıllar kullanırsın.

solmyr
12 Nisan 2014, 01:10
arkadaşımız neden bu kadar direk alma yazmış bilemeyeceğim

çünkü gv250, chopper-cruiser motoru değildir. herhangi bir kategoriye girmez. melez bir motor. tercih meselesi ama cruiser motor tercih edilecekse bu gv250 olmaz. bir superspor ile aynı bloğu kullanan cruiser olmaz. iki teker olsun ne olursa olsun diyen insan bu motosikleti alabilir ama cruiserin bir sürüş tarzı, ruhu vardır. her motosiklet türünde olduğu gibi. bu ruh gv250'de yok.

hyosun bir motor yapmış, güzelde bir motor olmuş. ulen biz bunu yaptık, türlü türlü motosiklete koyarız, her motor için ayrı ayrı blok geliştirmeye uğraşmamış oluruz, yedek parça tedariğiyle daha az uğraşmış oluruz deyü, şasiyi değiştirip değiştirip ufak değişikliklerde aynı bloğu debmişler :)

ogzcngdk
12 Nisan 2014, 01:13
çünkü gv250, chopper-cruiser motoru değildir. herhangi bir kategoriye girmez. melez bir motor. tercih meselesi ama cruiser motor tercih edilecekse bu gv250 olmaz. bir superspor ile aynı bloğu kullanan cruiser olmaz. iki teker olsun ne olursa olsun diyen insan bu motosikleti alabilir ama cruiserin bir sürüş tarzı, ruhu vardır. her motosiklet türünde olduğu gibi. bu ruh gv250'de yok.

250cc motordan 3 bin devirde kaç nm tork almayı planlıyosun dostum sen?

adamlar bilmiyormu sanki cruiser motoru yapmayı, ama 250 cc olduğu zaman istenilen güce ulaşmak için motorun devir çevirmesi gerekiyor bunun başka çaresi yok sen önce bir kullan bu motoru ondan sonra yorum yaparsın

kaldıki gvnin altındaki blok süpersport motor bloğu değil 75 derece vtwin motor yani cruiser motoru, sadece yüksek devirde çalışıyor.. süpersport motoru sıralı 4 silindir olur

solmyr
12 Nisan 2014, 01:25
250cc motordan 3 bin devirde kaç nm tork almayı planlıyosun dostum sen?

adamlar bilmiyormu sanki cruiser motoru yapmayı

15nm uygun olur 3000 devirde. alt tarafların daha canlı olması için, büyük strok lazım. büyük strok deviri düşürdüğü gibi, soğutma yüzeyinide arttırır. yani gv250, viragoya göre daha kolay hararet yapacaktır. v motorun getirdiği bir devir yeteneği var ama ikiside v motor ve virago yaklaşık 1000 devir daha aşağıda tork veriyor. bu sürüş zevkini "görece" artıran bir özelliktir. yakıt tüketimi de azalacaktır, son hız düşecektir ama yakıttan tam verim alınabilir.

ve adamlar cruiser motoru yapmayı ya bilmiyor ya da yapmıyor. bu cruiser motoru değil. gv650de aynı şeyin laciverti.
dediğin gibi bu motor superspor motoru değil, cruiser motoruda değil. naked motora iyi olur bence.

drfettah
12 Nisan 2014, 01:25
ya aslında lifan 250 ile ben de ilgileniyorum ama kullancı yorumu bulamadım. birisi titreşim var demiş. yorum var mı bu konuda

ogzcngdk
12 Nisan 2014, 01:32
15nm uygun olur 3000 devirde. alt tarafların daha canlı olması için, büyük strok lazım. büyük strok deviri düşürdüğü gibi, soğutma yüzeyinide arttırır. yani gv250, viragoya göre daha kolay hararet yapacaktır. v motorun getirdiği bir devir yeteneği var ama ikiside v motor ve virago yaklaşık 1000 devir daha aşağıda tork veriyor. bu sürüş zevkini "görece" artıran bir özelliktir. yakıt tüketimi de azalacaktır, son hız düşecektir ama yakıttan tam verim alınabilir.

hararet falan yapmıyor orayı geçelim, 7500 devirde 23 nm tork veriyor 15 nm yi hayatta yakalayamazlar 3000 devirde :) kendinde söyledin zaten çok devir çeviriyormuş diye kötüledin ama 250 viragoda yüksek devirde çalışıyormuş :cat:

solmyr
12 Nisan 2014, 01:39
hararet falan yapmıyor orayı geçelim, 7500 devirde 23 nm tork veriyor 15 nm yi hayatta yakalayamazlar 3000 devirde :) kendinde söyledin zaten çok devir çeviriyormuş diye kötüledin ama 250 viragoda yüksek devirde çalışıyormuş :cat:

hararet yapar, orayı geçme :)
hyosungun sitesinde 20nm yazıyor.
virago 1000 devir daha az çeviriyor dedim ben.

ogzcngdk
12 Nisan 2014, 01:43
hararet yapar, orayı geçme :)
hyosungun sitesinde 20nm yazıyor.
virago 1000 devir daha az çeviriyor dedim ben.

offf
benimki karbratörlü model 23 nm
yani buraya yorum yapıyorsan biliyorsundur diye düşünüyordum ama, criser motorların max deviri zaten 6-7 bin devir 2-3 bin de max torku verir yani virago 6500 de max torku veriyorsa olması gereken bir cruiserin redlinenında tork veriyor demektir umarım anlatabilmişimdir.. artık bu tartışmayı bitirelim lütfen

drfettah
12 Nisan 2014, 01:46
YAKINDA bir arkadasımın gv 250 sini alacak olsam da şu an piyasadaki tekel olması hoşuma gitmiyor. yani o kadar çinli malı içimize sinmiyor.alternatif bulamıyorum gv ye. ama arkadasın dediği doğru şase ss modelleri ile aynı cruiser şasesi gibi değil. gücü racing tarzında ona katılıyorum. bu gelişmediğimiz için olsa gerek. hondanın rebeli halen yurtdışında satıyor. hem de 4000 $ civarında. işimiz zor. sıka sıka gv ye bineceğiz gibi.

solmyr
12 Nisan 2014, 01:50
offf
benimki karbratörlü model 23 nm
yani buraya yorum yapıyorsan biliyorsundur diye düşünüyordum ama, criser motorların max deviri zaten 6-7 bin devir 2-3 bin de max torku verir yani virago 6500 de max torku veriyorsa olması gereken bir cruiserin redlinenında tork veriyor demektir umarım anlatabilmişimdir.. artık bu tartışmayı bitirelim lütfen

anlatamadın. birşeyler biliyorum ama tanımadığım insanların motosikletlerinin yakıt sistemlerini hissedememe gibi bir eksikliğim var. hyosung verilerine göre 2010dan beri enjeksiyonlu. ve virago 6000 devirde torkunu veriyor. bu değer bile yüksekken, 7000ler çok fazla. beim motosikletimde 5250devir ama o bile az daha düşük olsa super olurmuş dedirtiyor. virago ise deviri v motordan alıyor. gv250 gibi.

bana cevap vermezsen bende vermem :) ama net cevap bulana kadar tartışmayı pek bitiremiyorum.

zealous
12 Nisan 2014, 02:08
arkadaşım 4 yıldır cruiser kullanıyorum ilk motorum keeway supershadow250. ikincisi 2009 gv 250. üçüncüsü 2011 gv 250. hyosung gv 250 ile 30 bin kilometre yaptım 250 cc de hyosungun başka alternatifi yok. tek geçerim. paran yetiyorsa guzel temiz gv250 bul kendini hiç üzme;)

hyo soyledir boyledir diyene de kulak asma yedek parçası da bana pek pahalı gelmiyor. 30 bin km hyo serüvenimde bir kez konjektör değiştirdim yağ, hava filtresi, yağ filtresi harici hiçbir parça değiştirmedim. paran gücün yetiyorsa hyosung gv 250 al

ogzcngdk
12 Nisan 2014, 14:50
arkadaşım 4 yıldır cruiser kullanıyorum ilk motorum keeway supershadow250. ikincisi 2009 gv 250. üçüncüsü 2011 gv 250. hyosung gv 250 ile 30 bin kilometre yaptım 250 cc de hyosungun başka alternatifi yok. tek geçerim. paran yetiyorsa guzel temiz gv250 bul kendini hiç üzme;)

hyo soyledir boyledir diyene de kulak asma yedek parçası da bana pek pahalı gelmiyor. 30 bin km hyo serüvenimde bir kez konjektör değiştirdim yağ, hava filtresi, yağ filtresi harici hiçbir parça değiştirmedim. paran gücün yetiyorsa hyosung gv 250 al

hocam konjektör banko zaten her türlü değişiyor bende değiştirdim :mrgreen:

kutayamanlar
12 Nisan 2014, 15:25
Yorumlarınız ıcın cok tesekkurler ama ben chopper cruiser tarzı bır motorsıklet kullanmak ıstıyorum modeller arasında en begendıgımde yamaha vırago. buna benzer olarak dedıgım gıbı regal raptor var. Benı sorularım yamaha viragonun yedek parcası az mı bulunur bulunursa pahalı mıdır? motor 99 model 15bin km de.temizliğini bir ustaa gosterdıkten sonra anlayacagız goruntude cok temız gorunuyor. gv250 almayı dusunmuyorum o yuzden vırago ve regal hakkında yorum yaparsanız sevınırım

ogzcngdk
12 Nisan 2014, 16:00
Yorumlarınız ıcın cok tesekkurler ama ben chopper cruiser tarzı bır motorsıklet kullanmak ıstıyorum modeller arasında en begendıgımde yamaha vırago. buna benzer olarak dedıgım gıbı regal raptor var. Benı sorularım yamaha viragonun yedek parcası az mı bulunur bulunursa pahalı mıdır? motor 99 model 15bin km de.temizliğini bir ustaa gosterdıkten sonra anlayacagız goruntude cok temız gorunuyor. gv250 almayı dusunmuyorum o yuzden vırago ve regal hakkında yorum yaparsanız sevınırım

hocam kusura bakma konununda içine ettik biraz ben virago 250ye karşı değilim parça kalitesi zaten gvden daha yüksektir.. parçaları bulunabiliyor bildiğim kadarıyla en olmadı çinli replikalarının parçalarını kullanırsınız yada yurtdışından getirtirsiniz. kmsi doğruysa 4 sene rahat kullanırsın v motordan anlayan bir ustada buldunmu kendine tadından yenmez...

kutayamanlar
12 Nisan 2014, 16:22
Yok ne demek gv 250 hakkında bilgi edinmiş oldum :D v motordan anlayan marmariste bir usta bilen varsa cok güzel olucak bekliyoruz bakalım. km orjinal motor sadece yazları yazlıkta kullanılıyor. bakalım umarım işimiz rast gider

kutayamanlar
18 Nisan 2014, 17:58
varmı yamaha virago 250 hakkında yorum yapabılıcek.