PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : VFR 800 Hararet sorunu



KEYİFLİ
11 Nisan 2014, 16:11
Mersin'den kucak dolusu selam ve sevgiler.
Motorumda kimsenin başına gelmesini istemediğim büyük bir sorun yaşıyorum. Sorunu kısaca özetleyeyim; Motor 2007 VFR800A yaklaşık 25 gün önce motoru satın aldım. Kullanarak evime geldim. Otoparka girdiğim zaman baktım ki su kaynatıyor. O anda 109 derecede fan açıldı. Fakat su kaynamış ve suyu aşağıdaki hortumdan kusmaya başlamıştı. Panik yaptım bir zarar verdim mi acaba diye. Fan açılınca hararet düştü. Motorun ısısı radyatörden daha fazla olduğu için radyatörün üzerindeki fan müşiri 103 de devreye girmesi gerekirken, geç (109 derecede) devreye girip, motordaki su kaynadıktan sonra fanın açmasını sağlıyor. Sorun fan müşirinden diye düşündük. Honda servisi müşiri getirtti ve değiştirdi. Fakat aynı sorun tekrarladı. Başka bir motorun üzerinden fan müşiri alıp, onu denedik, durum aynı. Sorun çözülmedi. Sorun termostatta olabilir diye düşündük. Termostatı çıkardık. Çıkardığımızda sıkışmış olduğunu gördük. Elimizle zorlayarak düzelttik. Temizledik, dışarda sıcak su içinde denedik çalıştı. Fakat yine de yenisini getirtelim dedik. Türkiyede olmadığını, 5-6 haftadan erken elimize geçmeyeceğini söylediler. Ben de küçük bir araştırma yaparak başka bir motorun termostatı uyarmı acaba diye değişik kaynaklardan soruşturdum. Bir kaynakta, 1998-1999 model CBR900RR ın termostatının uygun olduğunu buldum. (http://www.ebay.com/itm/GENUINE-HONDA-THERMOSTAT-CBR900RR-1998-99-VFR800-VFR800A-VRF800FI-19300-MBG-003-/221250228089?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash =item33838a8f79&vxp=mtr) İstanbul'dan motomarket sahibi bir bey vasıtası ile motorumuza uyacağını söylediği bir termostatı bulduk, üzerinden çıkan orijinal termostatının üzerinde 85 derecede açar yazıyordu, istanbuldan gelende ise 75 derece yazıyor. Gelen de kullanılmış ve orijinal değil. Yine de temizleyip, denedik. Sonuç aynı, sorun devam etti. Usta dışarda sıcak suda denedim, bu da yarım açıyor, tam açmıyor deyince, ben de termostatsız toplayıp deneyelim dedim. Denedik, sonuç yine aynı, 109 derecede fan açılıyor ve su kaynamış oluyor. Üzerinden çıkan orijinal termostatı iyice temizleyip, tekrar yerine taktık ve erken açan bir fan müşiri araştırmaya başladık. Suzuki alto otomobil fan müşiri uydu. 85 derecede açıyor yazıyordu. O müşiri taktık ve motosikleti durduğu yerde denedik. İlkinde açmadı fan, sonra soğutup, iki kez deneme yaptık. Açtı ve sevindim. Bir de yolda deneyeyim dedi usta. Çıktı ve denedi. Sonuç hüsran.... 20 gündür Honda servisinde yatıyor motor. Çaresizim, motora bir dolu para verip aldığıma mı yanayım, alıp binemediğime mi yanayım, o kadar yorgunluğa mı yanayım, ilmen ve fikren yetersiz kaldığımıza mı yanayım. Neye yanayım bilemiyorum. Acilen yardımlarınıza ihtiyacım var. Şimdiden herkese teşekkürler.

ExTReMa
11 Nisan 2014, 16:18
Benim 600 F te 109 derecede fan açıyor arkadaşım birçok hondanın fan açma derecesi 107-109 arası değişir zaten.
Termostatla fan açmanın alakası yokki boşuna termostatı sökmüşsünüz :)
Eğer üst kapak contasında sıkıntı varsa makina su kaynatmaya başlar hatayı yanlış yerde aramayın

kurubuz
11 Nisan 2014, 16:23
İlginç. Galiba senin motorunda fanı doğrudan müşhir kontrol etmiyor. Müşhir sıcaklığı beyne iletiyor, beyin hangi sıcaklıkta açacağına karar veriyor. Yani bu makina nedense 109 derece açmaya ayarlanmış. Gittiğin serviste Honda bilgisayarı var mı ? Bilgisayardan ayarı değiştirilebilir sanıyorum.

Fatih
11 Nisan 2014, 16:31
İşciliklerde hata yok sıralama doğru.
Fan muşuruna bakılır, termostat a bakılır.
Halen sorun varsa devirdaim a bakılır
Devirdaim şu; http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-honda-vfr-800-devir-daim-su-pompasi-149612317/detay

Hararetim 109 a gelince fan açıyor diyorsun, ancak fan muşuru 103 de açması gerekiyor?
Demekki motor 109 iken radyatöründeki sıcaklık 103
Devirdaim da sağlamsa; geriye silindir kapağını sökmek üst kapağı çatlak kontrolune göndermek kalıyor.
Kompressör ü suya verip hava yaptırıp fanın geç açmasını sağlıyor olabilir.


Benim 600 F te 109 derecede fan açıyor arkadaşım birçok hondanın fan açma derecesi 107-109 arası değişir zaten.
Termostatla fan açmanın alakası yokki boşuna termostatı sökmüşsünüz :)
Eğer üst kapak contasında sıkıntı varsa makina su kaynatmaya başlar hatayı yanlış yerde aramayın

Termostat bozuksa açmıyorsa, radyatöre suyu göndermiyorsa fanın çalışmasına engel olur mu olmaz mı?

Syanur
11 Nisan 2014, 16:37
Değişikmiş valla, her yolu denemişsiniz neredeyse. Merak ettim sebebini...

ExTReMa
11 Nisan 2014, 16:39
Termostat bozuksa açmıyorsa, radyatöre suyu göndermiyorsa fanın çalışmasına engel olur mu olmaz mı?

Eğer fan hiç açmasaydı termostata bakmak doğru yol olabilirdi fakat arkadaş motorda fanın 109 derecede açtığını söylüyor.
Kaldı ki termostatı dahi iptal edip denemişler su kaynatma olayı devam etmiş.
Bulgular en kötü olan ihtimali yani kapak contalarını gösteriyor.

vejihi
11 Nisan 2014, 16:55
Bu arada, motorlara (en azından bugüne kadar kendi kullandığım motorlara) hep soğutma sıvısı da denilen antifriz maddesi konuluyor. Bildiğiniz gibi bu sıvıların donma ısıları normal suya göre çok aşağıda olduğu gibi kaynama noktaları da oldukça yüksek.

VFR'leri bilmiyorum ama 109 derecede fan açması bana çok anormal gelmedi. İçinde su değil antifirz olsaydı zaten bu derecede kaynamayacaktı, fan açılınca da soğuyacak ve sorun kalmayacaktı.

Sıvıyı değiştirmek işinizi görmez mi? Mersin'de kışın hava "-" değerlere düşmediği için su kullanıyor olabilirsiniz ama, dediğim gibi, bu sıvıların kaynama noktaları da epey yüksek...

istanbulccc
11 Nisan 2014, 17:15
Geçmiş olsun, Normalde 103-104 derecede açması gerekir. 4 yıldır kullanıyorum. 104 derecenin üstünü görmedim. Bence elektronik sisteminde sıkıntısı olabilir. VFR elektronik sistem ağırlıklı biliyorsunuz. Umarım değildir. Bence fikir vermesi açısından Honda Türkiyeden de telefonla destek isteyebilirsiniz.

KEYİFLİ
11 Nisan 2014, 17:32
İşciliklerde hata yok sıralama doğru.
Fan muşuruna bakılır, termostat a bakılır.
Halen sorun varsa devirdaim a bakılır.

Hararetim 109 a gelince fan açıyor diyorsun, ancak fan muşuru 103 de açması gerekiyor?
Demekki motor 109 iken radyatöründeki sıcaklık 103
Devirdaim da sağlamsa; geriye silindir kapağını sökmek üst kapağı çatlak kontrolune göndermek kalıyor.
Kompressör ü suya verip hava yaptırıp fanın geç açmasını sağlıyor olabilir.



Termostat bozuksa açmıyorsa, radyatöre suyu göndermiyorsa fanın çalışmasına engel olur mu olmaz mı?

Canım çok sıkkın. Şimdi usta ile görüştüm. Üst kapak contalarını sökmek istediğini söyledi. Tek bakılmayan bu kaldı dedi.

Nick Name'i ''KEYİFLİ'' koymuştum. Değiştireyim bari. :sunny:

KEYİFLİ
17 Nisan 2014, 19:42
Selamlar Güzel Dostlarım, şimdilik sorunu kısa süreli de olsa çözdük. Canım sıkılmıştı üst kapak açılacak diye fakar gerek kalmadı. Fan müşirinden kaynaklanıyormuş. Oysa Honda orijinal müşir diye yolladılar. 5 müşir de arızalı olur mu hiç???? Oluyor işte :) Şimdilik bir araba müşiri ile idare ediyorum. Biraz erken (85-88) derecelerde açıyor ama buna da şükür :) Orijinalini yurt dışından sipariş ettim. Umarım gelen sağlam olur :)
Herkese teşekkür ediyor, emniyetli ve keyifli sürüşler diliyorum.

CEM.
17 Nisan 2014, 19:50
Yorumlari okuyunca kara kara dusunmeye baslamistim baktimki son yorumunda halletmissin inan tebessum ettim :)

Hayirlisi olsun kazasiz belasiz kullanasin.

KEYİFLİ
17 Nisan 2014, 19:56
Yorumlari okuyunca kara kara dusunmeye baslamistim baktimki son yorumunda halletmissin inan tebessum ettim :)

Hayirlisi olsun kazasiz belasiz kullanasin.
Çok teşekkür ederim.