PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Garip Bir Problem



ercan_wrc
08 Nisan 2014, 19:01
arkadaşlar merhaba

dün motorumu basınçlı tabanca ile yıkadım. marşa bastım eve geldim motoru park ettim. sabahta aynı şekilde işe gitmek için motorumu marş ile çalıştırdım ve işe giderken farlarımıda yaktım gittim (20km) bir ara bir baktım sinyallerim tam yanmıyor farlar sönükleşmiş, heralde biyerler su aldı falan diye düşündüm. akşam eve gelmek için motora bindim kontağı çevirdim farlara baktım sinyale baktım çalıştı. tamam dedim düzelmiş marşa bastım tık tık tık etti çalışmadı neyse ayak marşı ile çalıştırdım. normalde aküm bitik olsa bile motor çalışırken farlarım vs hemen yanardı şimdi motor çalışsada çalışmasada farları açsamda sanırım sadece aküden elektrik alarak çook zayıf bir şekilde yanıyor marşa basınca herşey sönüyor yani akü bitmiş tamamen, aküm sağlam aslında ama akü şarj olmuyor. yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
bu arada km saatim ve devir göstergem çalışıyor, motor keeway superlight 150.

Osırıs
08 Nisan 2014, 19:37
Basınçlı su aküde kaçak yaptı tabi,sabaha kadar boşaldı akün.

ercan_wrc
08 Nisan 2014, 19:52
onu bilmiyorum ama bugün 40km yol yaptım akü hiç dolmuyor. şimdi sorunun konjektörden mi yoksa sargıdan mı bunu nasıl ölçebilirim? elimde multimetre var ama hangi kablo ne bilmiyorum

Sepetçioğlu
08 Nisan 2014, 20:06
Multimetreni DC kademesine al, motoru çalıştır, akünün kutup başlarına tut 14 15v arası göstermesi lazım.

Osırıs
08 Nisan 2014, 20:06
Aküyü şarj eden bi aksamına zarar vermiş olabilirsin,onu ustaya göstermek gerekiyor malesef :silent: o kadar da diyoruz basınçlı suyla yıkamayın,yıkayacaksanız bile motor ve elektrik aksamından uzak tutun

ytczm
08 Nisan 2014, 20:58
En önce yapmanız gereken motor çalışırken avometre ile akünün kutup başlarını dc kademede ölç. Gaz verince voltaj yükseliyor mu yükselmiyor mu ?
a)Yükseliyor ise kaçtan kaça geliyor buna bir bakın.
b)Yükselmiyor ise şarj sistemi sıkıntılı. şarj olmuyor demektir.
konjektörden veya statörden kaynaklanıyor olabilir. bundan sonrası biraz sıkıntılı, eğer pek bilmiyorsanız ve elektronikten anlamıyorsanız ustaya gösterin derim.
1-kabaca anlatmam gerekirse statörden gelen 3 sarı kabloyu ac kademede ölçünce 30-40 v arası bir voltaj görmen lazım. üçünü ikili kombinasyonla ölçmeniz lazım. x-y x-z y-z şeklinde. eğer o değerlerden daha düşük görüyorsanız sargılarda sorun vardır.
2-daha sonra konjektörden çıkan 2 kabloyu dc kademede ölçün ve 13-15 vermesi lazım.

sakinseytan
08 Nisan 2014, 21:37
sölüceklerimiz herkez aklında yer ederse sevinirim.
elektrik tesisatında sorun olup akünün jarz olmadıgını düşünüyo ve herhangibir ekipmanınız yoksa bir yıldız tornavida ile motor çalışırken akünün + kutub başını sökünüz motor çalışmaya devam ediyorsa jarz vardır.
+ kutbuna kabloyu surttugumuzde kıvılcım cıkıyorsa baglantı saglamdır.
motor kapalıyken + kutbunu söküp sürttügümüzde akü basına devamlı suratle ısrarlı bir kıvılcım varsa kısadevre vardır tesisatta.
motorda en büyük sıkıntılardan biri tesisattır kuryeden dönme ustalar elektrikten korkar keşke herkezin güvenebilecegi bir ustası olsa.
Herneyse bu sölediklerim can damarıdır.Çok ciddi problem veya sorunlarınız olursa pm atın çekinmeyin.k gelsin

ercan_wrc
09 Nisan 2014, 15:13
Merhaba arkadaşlar bugün biraz daha detaylı baktımda dişliyi büyütmüştüm büyük dişli startörden gelen kabloyu sıyırmış. onu açıp tekrar bantladım sanırım sorun oradaydı. şimdi startörün-konjektörün ve akünün durumunu ölçmek için avometreyi nasıl kullanmalıyım yardımcı olur musunuz? ayakla çalıştırdım motoru ama sanki yine şarj olmuyor gibi farlar sinyal falan yanmadı. acaba biraz şarj etmek mi lazım, daha önceden akü bittiğinde motoru çalıştırır çalıştırmaz herşey faal çalışıyordu şimdi öyle olmadı.