PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Isınınca Subap Sesi sorunu.



ZLaTaN_53
05 Nisan 2014, 00:56
slm
motor xgj150-23 motorda soğukken sorunsuz ısınınca yani 15-20 dk sonra subaplardan ses geliyor. metal sesi sanki subapların bulunduğu yerde. motorun çekişi performansı çok iyi. duman atma gibi bişeyde yok. subap ayarı bozulmuştur belki dedim. yeniden ayarladım. kesilmedi ses. kapak açık denedim ses gelecekmi diye. subap kapağını açıp dinledim. üst tarafta bi sorun yok. subap ayarlarından kaynaklanmıyor yani. her ayarı denedim. olmayanı da yaptım. egzoz subabında ses yok. sorunsuz çalışıyor. ses emme subabından geliyor. motorda egzantrik zinciri yok . alttan egzantrikli. yağ 15-40 acaba neden yapar. bide bu motor için subap ayar değerlerini bulamadım. bilen varmı.

cenkito
05 Nisan 2014, 02:13
üst subab tablası bozulmustur, ısınınca genlesmeden dolayı ses yapabilir

bahsettiğim parca bu

http://i.hizliresim.com/W2AyRm.jpg

zaferkarizma
05 Nisan 2014, 02:41
anında doru teşhis :)

ZLaTaN_53
06 Nisan 2014, 14:09
kapağı açıp denedim . fakat ordan ses gelmiyor. piston bölmesinden geliyor ses.. ben kapatacağım uğraşmamak için. sorun teşkil etmiyodu. ama subap ayarlarrını bilmiyorum bu motorun. bilen varsa yazabilirmi ?

bY_aLp
06 Nisan 2014, 14:30
kalın yağ varsa soğukken bastırıyor olabilir.

kalafatoglu
06 Nisan 2014, 14:38
Eksantrik gergiden olabilir

brtvrdrl
06 Nisan 2014, 15:25
piston milinde boşluk olabilir.

ZLaTaN_53
06 Nisan 2014, 17:14
sorunu çözdüm şöyle ses subapların kapanmasında çıkıyor. yani subap ayarındaki boşluktan. boşluk olunca o ses geliyor. sanırım . yay geri çekilirken hızlı vuruyor. ama o boşluğu alınca sıfır ses . sesi yok ettim ama bu seferde ısındımı genleşmeden dolayı egzozdan duman veriyor. gaz verince gazlamada sorun yok güçte aynı. tutmuyor bi türlü . ayarı yapıncada bu sefer ses çıkarıyor . subaplar vuruyor resmen kapanırken. subapların boşluktan dolayı vurması subaplara zarar verirmi. vuruyor dediğim bölüm piston bölümünü kapanırken. üst kapakta ses yok. normalde ısınınca subapların uzaması lazım ama nedense boşluk oluşuyor kapaktaki ayar bölümünde.sanırım çeliğin genleşmesi daha az motor bloğuna göre. çözüm ne olabilir

cenkito
06 Nisan 2014, 17:41
arkadas sana dedim sorun üst tablada olması muhtemel.

ısınında subablarda genlesiyor ama tabla daha fazla genlestiğinden ses artıyor.

subabları cok kapalı yaparsan eger bosluksuz olarak.

genlesince kapanamayacagından ust kapaga tam temas etmez, sogumaz ve subabları yakarsın

motor kitlersin

subabların boslugunun fazla olması ses haricinde sorun yaratmaz, cok cok azda cekiş düşer, hissedilir düzeyde olmaz ama


kapağı açıp denedim . fakat ordan ses gelmiyor. piston bölmesinden geliyor ses.. ben kapatacağım uğraşmamak için. sorun teşkil etmiyodu. ama subap ayarlarrını bilmiyorum bu motorun. bilen varsa yazabilirmi ?

sen külbütör kapagını acıp kontrol ederken yaglama ne alemde idi ?

baya bir yag atmıs olması lazım

ZLaTaN_53
06 Nisan 2014, 18:02
kapak açıkken kısa süreli çalıştırıyorum. 250ml dökülmüştür şuana kadar.. resimdeki parçada sorun yok. genleşmeden dolayı da ses yok ordan. boşluğu alınca . motordan ses gelmiyor zaten o zamanda. ayarladğım zaman ise yine o bölümden ses gelmiyor. ses pistonun ordan geliyor. üst bölümde sesin dediğin parçadan ses gelmiyor. ama sen yinede ordan ses geliyor diyosun. değiştireceğim o parçayı. umarım düzelir.. ayarı sıkıyorum dediysem öyle subapları kapamayacak kadar değil. sadece boşluğu alıyorum. ses kesiliyor gaz verince duman atıyor.

cenkito
06 Nisan 2014, 18:09
kapak açıkken kısa süreli çalıştırıyorum. 250ml dökülmüştür şuana kadar.. resimdeki parçada sorun yok. genleşmeden dolayı da ses yok ordan. boşluğu alınca . motordan ses gelmiyor zaten o zamanda. ayarladğım zaman ise yine o bölümden ses gelmiyor. ses pistonun ordan geliyor. üst bölümde sesin dediğin parçadan ses gelmiyor. ama sen yinede ordan ses geliyor diyosun. değiştireceğim o parçayı. umarım düzelir.. ayarı sıkıyorum dediysem öyle subapları kapamayacak kadar değil. sadece boşluğu alıyorum. ses kesiliyor gaz verince duman atıyor.

arkadas subab ayarı ve buna benzer seyler motor tam sogukken yapılır. sen deneme amaclı olarak tam sogumadan bişeyler yapıyorsun

seni anlıyorum ama egerki subap boslugunu aldıgında ses kesiliyorsa ve motor sogukken değilde sıcakken ses artıyorsa

bakman gereken yerler ya subab tablasıdır ki orasıda ses yapar boslugu alınca ses gider.

yada alt taki egzantiriğe basan, silindirin ustundeki, itecek cubuklarının oturdugu yerdedir.

benim motorda da üst tabladan dolayı ses yapmaya basladı,

tablayı değişince ısınınca artan ses kesildi.

benim dememden ziyade tam olarak kaynagı bul o zaman.

daha sonra kulaklarımı cınlatma, mesuliyet kabul etmiyorum

ZLaTaN_53
06 Nisan 2014, 23:31
:D yok üstad sadece tartışıyoruz. soğukkende denedim sıcakkende denedim ayarları. ama bu tabla nasıl aşınırki 15-40 yağ kullanıyorum acaba kalın yağ kullansam sesi kesebilirmiyim. motoru indirmek istemiyorum yoksa 1 hafta onla uğraşacağım. ama ses itici çubukların altından geliyor. yani piston bölmesinden. dediğin gibi o parçadan ses duysam az da olsa tamam derim değişirim ama onda hiç ses yok. milim oynamıyor. ama yinede değiştireceğim motoru parçalamaktan iyidir. umarım düzelir. düzelmezse bırakırım zaten.motoru açmak istemem şimdi lazım bana. sonuçta ben burda çözüm aramak için konu açtım. tavsiyeleri değerlendireceğim . mesuliyetle ne alakası var :) bu arada buda önceden başka bişey için çektiğim video var. sesi ordan dinlersen daha açıklayıcı olur. http://www.youtube.com/watch?v=VfDkCpV3joQ bu motor için subap ayar değerlerini bilen varmı acaba

cenkito
07 Nisan 2014, 00:13
arkadasım senin göstergen farklı galiba

sana sunu söleyeyim son kez,

egerki ses fazla geliyorsa emin ol: neredeyse 50.000 km sorunsuz kullanırsın

ama cg motorda ses gelmiyorsa eger onu allah bilir

bugun yarın kitleyebilir.

diyecegim o ki

eger tabla bile arızalı olsa ses yapsa zararı olmaz ama sen sesi kesmeye calısırda

subabların kapanmasını engellersen asıl o zaman buyuk sorunla karsılasabilirsin.

bak buda benim modifiye 210 cc motorun sesi


http://www.youtube.com/watch?v=QkZxe9rVcyo

sunu untma sesden zarar gelmez ses olmazsa kork

senin motorda klasik cg motordur ve emin ol en iyi ayar sesi fazlada olsa 0.10mm dir emme ve egzos

dediğim gibi ses den sakınca yok kullanırsın ama ses gelmezse motor kitleyebilirsin

ben bunları sana kulaktan duyma değil yaparak söylüyorum

kendimce cg motorları çözdüm ben

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/97268-mondial-150-x-treme-max-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-85.html

buda yaptıklarım

sedat_57
07 Nisan 2014, 00:24
20-50 yağ kullanırsan bu sesi duymayabilirsin..Aspirin tedavisidir ciddi sonuçlar doğurabilir :mrgreen:

ZLaTaN_53
07 Nisan 2014, 01:48
@cenkito
anladım demek istediğini. zaten subaplar kapanmadığında motor ne gaz yiyor nede düzgün rolantide çalışıyor. sesi kesincede soğukken çalışmıyor bu sefer zor :D en iyisi eski haline dönmek . gösterge analog ben başka bir ekran taktım. genel bilgileri görmek için. bu egzoz ile emme subap aralığı aynı ölçüdemi ayarlamak gerekir. sentil yok bende jiletle ayarlasam olurmu heralde 0.10 mm vardır.

@sedat_57
araba için değilmi o :D

cenkito
07 Nisan 2014, 17:53
@cenkito
anladım demek istediğini. zaten subaplar kapanmadığında motor ne gaz yiyor nede düzgün rolantide çalışıyor. sesi kesincede soğukken çalışmıyor bu sefer zor :D en iyisi eski haline dönmek . gösterge analog ben başka bir ekran taktım. genel bilgileri görmek için. bu egzoz ile emme subap aralığı aynı ölçüdemi ayarlamak gerekir. sentil yok bende jiletle ayarlasam olurmu heralde 0.10 mm vardır.

@sedat_57
araba için değilmi o :D

motor için de 20 50 yaglar var

valla jiletle ayarlayanlarıda duydum ama kalınlıgı ne kadardır bilmiyorum.

diğital kumpas bulup ölçmek lazım bende merak ettim dogrusu.

ama sunu da unutma subabların ses yapması önemli değil sadece kulagı tırmalar.

asıl ses gelmezse kork bu motorlardan. asırı ısınma durumunda ve yuksek devirde subabları pistonla

birlestirebiliyor ve tekrar ayırmak da cok masraflı oluyor :)

sentil olayını da hırdavatcılara sormak lazım ben burada hırdavatcıdan almıstım.

izeltas marka idi.10-15 gibi bir fiyatı vardı galiba

mm olanına bak çünkü inc olan da var piyasada

http://www.izeltas.com.tr/urunler.aspx?id=344

8.5 liraya buldum

http://www.hirdavat24.com/sentil-20-parca-mm-hirdavat-807

al bir kenarda kalsın bence

bu daha iyiymiş

hemde ara değerlerde var

https://www.aletdunyasi.com/003-100MM-100MM-UZUNLUK-32-YAPRAKLI-SENTIL-OLCU-CAKISI,PR-9688.html

brtvrdrl
07 Nisan 2014, 20:32
hocam aynı sorun bendede var. subaplarıda değiştirdim ama ses gitmedi. Pistonu falan söktüm. Mil ile piston arasında biraz boşluk var gibi geldi bana. topladım sonr tekrardan. bu şekilde kullanıyorum 1 senedir. sıkıntı oluşturmuyor..

ZLaTaN_53
08 Nisan 2014, 21:59
subap piyanolarını değiştirdim seste değişiklik yok. geri iade ettim. soğukken ses yokda ısınınca tekrar bakıyorum. subap ile piyano arasında yine boşluk oluşuyor. yani benim bildiğim ısınınca metal uzar ve mili daha fazla iter. ama öyle olmuyor işte. tam tersi ısınınca aradaki boşluk artıyor. araştırdığım kadarı ile subaplar piyano itici çubuklar çelikten yapılmış motor bloğu döküm alimünyüm sanırım. çeliğin genleşmesi çok düşük olduğundan olabilir. blok daha çok genleşiyor. bundan dolayı subapların pistona değme ihtimali yok. bu açıkladığım sebepten dolayı. dediğim gibi ısınınca motor subap boşluğu artıyor. bunun çözümü olacağını sanmıyorum. itici cubuk yerine zincir olsayı ses derdi olmayacaktı. bunu önlemenin bi yolu yok okadar uğraşmama rağmen :) ancak soğukken boşluk olmuyor ses de olmuyor ama ısnınca boşluk oluyor ses de oluyor. kalın yağ ile belki o sesi biraz kesebilirim. şimdiki derdim bunun sentil ayarları ne onu bulamıyorum . el ile ayarlasam bile gaz verince duman atıyor. önceki ayarda böyle değildi :( sentil ayarlarını bilen varsa yazarsa çok iyi olur. iyi günler

brtvrdrl
19 Nisan 2014, 10:17
subap piyanolarını değiştirdim seste değişiklik yok. geri iade ettim. soğukken ses yokda ısınınca tekrar bakıyorum. subap ile piyano arasında yine boşluk oluşuyor. yani benim bildiğim ısınınca metal uzar ve mili daha fazla iter. ama öyle olmuyor işte. tam tersi ısınınca aradaki boşluk artıyor. araştırdığım kadarı ile subaplar piyano itici çubuklar çelikten yapılmış motor bloğu döküm alimünyüm sanırım. çeliğin genleşmesi çok düşük olduğundan olabilir. blok daha çok genleşiyor. bundan dolayı subapların pistona değme ihtimali yok. bu açıkladığım sebepten dolayı. dediğim gibi ısınınca motor subap boşluğu artıyor. bunun çözümü olacağını sanmıyorum. itici cubuk yerine zincir olsayı ses derdi olmayacaktı. bunu önlemenin bi yolu yok okadar uğraşmama rağmen :) ancak soğukken boşluk olmuyor ses de olmuyor ama ısnınca boşluk oluyor ses de oluyor. kalın yağ ile belki o sesi biraz kesebilirim. şimdiki derdim bunun sentil ayarları ne onu bulamıyorum . el ile ayarlasam bile gaz verince duman atıyor. önceki ayarda böyle değildi :( sentil ayarlarını bilen varsa yazarsa çok iyi olur. iyi günler

Kardes eger motor isininca aradaki boslugun arttigindan eminsen, motor sogukken subap ayari yap ve biraz siki yap. Cok degil mesela yapman gereken ayar 0.09 ise sen 0,07 veya 0,08 yap. Bide oyle dene bakalim.

acayüp
19 Nisan 2014, 10:39
Sıkı ayarlarsan sübopları yakarsın.

Sorunun sübop gaydından .
Silindir kapağını değişmen gerekicek muhtemelen.

Levent.
21 Nisan 2014, 11:14
Merhabalar bende sizlere bir soru sormak istiyorum;
İlk motorumu 3 hafta önce aldım 2011 model CBR 125 5300 km de, motor konusunda oldukca acemi biriyim. Geçtiğimiz cumartesi motoru arkadaşımın tanıdığı bir ustaya götürdük bakım yapılması için, yağı hava filtresi değişti, usta subap ayarı yapılması gerek dedi ve yaptı, forumda önceden bir konu görmüştüm cbr 125 subap ayarı diye o konuda sentil ölçüleri verilmişti 0,60-0,26 ben ustaya ölçülerin bu olduğunu söyledim tabi o inanmadı yıllardır yapıyoruz 0,08-9 0,05 yeterlidir dedi. Dediğinide yaptı tabi anlamadığım için bir şey demedim. Velhasıl bakımdan çıktı ve çıtçıtçıtçıtçıt diye ses gelmeye başladı, tabi tereddütde yaşıyorum şimdi bakımdan önce bu ses varmıydı diye, motor ısınınca ses biraz daha kısılıyor. Sizce motoru yetkili servise götürsemmi yoksa normalmidir bu durum.

acayüp
21 Nisan 2014, 11:46
Merhabalar bende sizlere bir soru sormak istiyorum;
İlk motorumu 3 hafta önce aldım 2011 model CBR 125 5300 km de, motor konusunda oldukca acemi biriyim. Geçtiğimiz cumartesi motoru arkadaşımın tanıdığı bir ustaya götürdük bakım yapılması için, yağı hava filtresi değişti, usta subap ayarı yapılması gerek dedi ve yaptı, forumda önceden bir konu görmüştüm cbr 125 subap ayarı diye o konuda sentil ölçüleri verilmişti 0,60-0,26 ben ustaya ölçülerin bu olduğunu söyledim tabi o inanmadı yıllardır yapıyoruz 0,08-9 0,05 yeterlidir dedi. Dediğinide yaptı tabi anlamadığım için bir şey demedim. Velhasıl bakımdan çıktı ve çıtçıtçıtçıtçıt diye ses gelmeye başladı, tabi tereddütde yaşıyorum şimdi bakımdan önce bu ses varmıydı diye, motor ısınınca ses biraz daha kısılıyor. Sizce motoru yetkili servise götürsemmi yoksa normalmidir bu durum.

Serviste yaptır yada adam akıllı bir usta bul. bizim ustalar tembel bildiklerini yaparlar. Kafalarına göre takılırlar.
Bir daha ona gitme ve tekrar ayar yaptır.

Levent.
21 Nisan 2014, 12:13
Cevap için teşekkürler, bundan sonra yetkili servisden başka yere gitmem.