sahin08
26 Mart 2014, 00:08
oncelikle yine karşılıklı yardımlaşma yapacağım (hem yardım alıp hem yardım edebileceğim ) bir konu daha
Karbüratör ayarı : normalde yakıt ve havanın ideal oranının ayarlanması fakat elimizdede ölçüm cihazlarıda olmadığından bunun en pratik yolunu bulmak istedim (şimdilik tam bi sonuca varamadım ) fakat eğer hava ayar civatası tam sıkılıp birbuçuk tur gevşetiliyorsa ki yaklaşık olarak oralarda o ayarda birşey oluyor daha fazla alt üst limitin olmaması gerekli diye düşünüyorum
kendi motorumu motorcuya ayarlatmıştım ayar sonrası çok ısınıyordu fazla egzoz patlatıyordu ve egzoz çıkışından mavimsi alev görünüyordu çok yakmaya başladı ve egzoz çıkışı kararmaya başladı elle ölçüm yapılan cihazda oksijen yüzde onyedi karbondioksit 10800 ppm çıktı cihaz 10000 de kendini kapatıp sonucu tekrar açınca okumaya imkan verdi
bu bilgilerde oksijen fazla ve yanmadan atıyor gibi bi sonuca vardık
şimdi gelelim ayar yöntemine rölantiyi 3000 de sabitleyip hava ayar civatasını sonuna kadar sıktım devir düşmeye başladı gevşeterek devrin en yüksek olduüu yerde (1 tamtur +çeyrekte yani 2 yarım 1 çeyrekte ) bırakıp rölantiyi düzelttim patlamalar asırı azaldı çekişte değişiklik var düşük devirde eskisi kadar atılmıor ki normalide o şekildeydi ama yüksek devirde herşey normal
tekrar olçüm imkanı olurmu bilmiyorum ama kullanımda belli eder kendini mutlaka
bu konudaki sizin görüşleriniz deneyimleriniz nelerdir ??
Karbüratör ayarı : normalde yakıt ve havanın ideal oranının ayarlanması fakat elimizdede ölçüm cihazlarıda olmadığından bunun en pratik yolunu bulmak istedim (şimdilik tam bi sonuca varamadım ) fakat eğer hava ayar civatası tam sıkılıp birbuçuk tur gevşetiliyorsa ki yaklaşık olarak oralarda o ayarda birşey oluyor daha fazla alt üst limitin olmaması gerekli diye düşünüyorum
kendi motorumu motorcuya ayarlatmıştım ayar sonrası çok ısınıyordu fazla egzoz patlatıyordu ve egzoz çıkışından mavimsi alev görünüyordu çok yakmaya başladı ve egzoz çıkışı kararmaya başladı elle ölçüm yapılan cihazda oksijen yüzde onyedi karbondioksit 10800 ppm çıktı cihaz 10000 de kendini kapatıp sonucu tekrar açınca okumaya imkan verdi
bu bilgilerde oksijen fazla ve yanmadan atıyor gibi bi sonuca vardık
şimdi gelelim ayar yöntemine rölantiyi 3000 de sabitleyip hava ayar civatasını sonuna kadar sıktım devir düşmeye başladı gevşeterek devrin en yüksek olduüu yerde (1 tamtur +çeyrekte yani 2 yarım 1 çeyrekte ) bırakıp rölantiyi düzelttim patlamalar asırı azaldı çekişte değişiklik var düşük devirde eskisi kadar atılmıor ki normalide o şekildeydi ama yüksek devirde herşey normal
tekrar olçüm imkanı olurmu bilmiyorum ama kullanımda belli eder kendini mutlaka
bu konudaki sizin görüşleriniz deneyimleriniz nelerdir ??