tahsins
23 Mart 2014, 15:09
bugün pazar hava güzel. biraz ufak çaplı tamirat yapalım dedim.
motorum 2012 model salcano wolf 125cc. ama anlatacaklarım hemen hemen tüm commuterlerde aynıdır.
aslında bir şikayetim yok. motorumun arka dişli takozları yani kaplin lastikleri orjinaldi. 24.000km dir kullanıyorum. artık değiştireyim dedim.
ki iyikide değiştirmişim. kalkıştaki gaz verip çektiğimdeki sarsıntı yüzde 50 azaldı diyebilirim.konfor çok arttı.
peki kaplin lastiği nedir(arka dişli takozuda denir) ? kaplin lastiği 2 metal arasında hareket aktarımında sarsıntı ve darbeyi azaltmak için 2 metal arasına konan sert lastik parçasıdır. motorsiklette arka teker göbeğinde bulunur. ve dağıldığı zaman eğer çok zorlarsanız arka dişlinin saplamalarını kırar ve yolda kalırsınız. önemli bir parçadır vesselam.
ihtiyacımız olanlar
12, 13, 15, 21 kombine anahtar
1 adet boru (21 kombinenin ucuna takmak için)
neyse başlayalım. önce parçacıdan yansanayi ybr kaplin lastiği aldım. ve 5 tl verdim.(uuuvvv ne pahalı :))
http://img850.imageshack.us/img850/6854/fzls.jpg (http://img850.imageshack.us/i/fzls.jpg/)
http://img811.imageshack.us/img811/317/xxjd.jpg (http://img811.imageshack.us/i/xxjd.jpg/)
motorumuzun km sini çekelim (önceki zamanda km reduktörünü oturtmadan 500km kadar gezdiğimizden 23000+500= 24000km)
http://img843.imageshack.us/img843/281/mccs.jpg (http://img843.imageshack.us/i/mccs.jpg/)
şöyle bir sağdan ve soldan resim alalım
http://img534.imageshack.us/img534/685/gyju.jpg (http://img534.imageshack.us/i/gyju.jpg/)
http://img600.imageshack.us/img600/7307/yu7t.jpg (http://img600.imageshack.us/i/yu7t.jpg/)
ve tekerimizi çıkartalım.
bunun için 3 civata sökmemiz yeterli.
bütün anahtarlarda kombine olacak. açıkağızlı anahtarla civata sökülüp takılmaz unutmayalım :)
1-) arka fren telini tutan 12lik somun.
2-) şaseden kampanaya gelen boruyu tutan 13lük somun.
3-) arka teker göbeğini tutan 21 lik somun. (yanlız bunu sökerken 21 kombine anahtarımızın ucuna boru takıyoruz. çünkü bu somunun fazla sıkılması lazım. haliyhle zor sökülüyor. 80nm yani 8 kg torku var bu somunun. sıkmazsanız yolda gevşer, zinciriniz gevşer, sonrasında feleğiniz şaşar. :)
eğer somunu sökerken saplama da dönerse saplamanın diğer ucuna 15 kombine takın.
http://img35.imageshack.us/img35/4585/svpx.jpg (http://img35.imageshack.us/i/svpx.jpg/)
tekerimiz karşımızda. civata falan yok. dişliye asılalım. lap diye çıkacak kaplinler meydana.
http://img853.imageshack.us/img853/1969/1lo9.jpg (http://img853.imageshack.us/i/1lo9.jpg/)
lastiklerde dağılma falan yok. ilk günkü gibi duruyor. genede değiştirelim.
http://img850.imageshack.us/img850/7148/jckd.jpg (http://img850.imageshack.us/i/jckd.jpg/)
göbeğin resimleri
http://img856.imageshack.us/img856/1846/dzpj.jpg (http://img856.imageshack.us/i/dzpj.jpg/)
http://img703.imageshack.us/img703/5369/cux8.jpg (http://img703.imageshack.us/i/cux8.jpg/)
lastiklerimizi değişelim. cuk diye oturdu. seviyom lan bu ybr parçalarını hem ucuz hem sorunsuz :)
http://img20.imageshack.us/img20/9172/1ehs.jpg (http://img20.imageshack.us/i/1ehs.jpg/)
tekerimizi takıyoruz. zincirimi geriyoruz.
http://img833.imageshack.us/img833/7800/iq4v.jpg (http://img833.imageshack.us/i/iq4v.jpg/)
motora biniyoruz. oda ne arka fren tutmuyor. hemen 12lik somundan fren mesafesini ayarlıyoruz.
http://img62.imageshack.us/img62/5592/niie.jpg (http://img62.imageshack.us/i/niie.jpg/)
evet işlem tamamdır.
http://img33.imageshack.us/img33/2060/k6kc.jpg (http://img33.imageshack.us/i/k6kc.jpg/)
çok çok basit ve sürüş konforunu çok etkileyen bir değişiklik. ve kaplin lastikleri dağıldığı zaman dişli saplamalarını kestirip yolda bırakır arkadaşlar söyliyeyim. 10.000km-20.000km de bir kullanıma göre değiştirilmesinde fayda var.
herkese iyi forumlar
motorum 2012 model salcano wolf 125cc. ama anlatacaklarım hemen hemen tüm commuterlerde aynıdır.
aslında bir şikayetim yok. motorumun arka dişli takozları yani kaplin lastikleri orjinaldi. 24.000km dir kullanıyorum. artık değiştireyim dedim.
ki iyikide değiştirmişim. kalkıştaki gaz verip çektiğimdeki sarsıntı yüzde 50 azaldı diyebilirim.konfor çok arttı.
peki kaplin lastiği nedir(arka dişli takozuda denir) ? kaplin lastiği 2 metal arasında hareket aktarımında sarsıntı ve darbeyi azaltmak için 2 metal arasına konan sert lastik parçasıdır. motorsiklette arka teker göbeğinde bulunur. ve dağıldığı zaman eğer çok zorlarsanız arka dişlinin saplamalarını kırar ve yolda kalırsınız. önemli bir parçadır vesselam.
ihtiyacımız olanlar
12, 13, 15, 21 kombine anahtar
1 adet boru (21 kombinenin ucuna takmak için)
neyse başlayalım. önce parçacıdan yansanayi ybr kaplin lastiği aldım. ve 5 tl verdim.(uuuvvv ne pahalı :))
http://img850.imageshack.us/img850/6854/fzls.jpg (http://img850.imageshack.us/i/fzls.jpg/)
http://img811.imageshack.us/img811/317/xxjd.jpg (http://img811.imageshack.us/i/xxjd.jpg/)
motorumuzun km sini çekelim (önceki zamanda km reduktörünü oturtmadan 500km kadar gezdiğimizden 23000+500= 24000km)
http://img843.imageshack.us/img843/281/mccs.jpg (http://img843.imageshack.us/i/mccs.jpg/)
şöyle bir sağdan ve soldan resim alalım
http://img534.imageshack.us/img534/685/gyju.jpg (http://img534.imageshack.us/i/gyju.jpg/)
http://img600.imageshack.us/img600/7307/yu7t.jpg (http://img600.imageshack.us/i/yu7t.jpg/)
ve tekerimizi çıkartalım.
bunun için 3 civata sökmemiz yeterli.
bütün anahtarlarda kombine olacak. açıkağızlı anahtarla civata sökülüp takılmaz unutmayalım :)
1-) arka fren telini tutan 12lik somun.
2-) şaseden kampanaya gelen boruyu tutan 13lük somun.
3-) arka teker göbeğini tutan 21 lik somun. (yanlız bunu sökerken 21 kombine anahtarımızın ucuna boru takıyoruz. çünkü bu somunun fazla sıkılması lazım. haliyhle zor sökülüyor. 80nm yani 8 kg torku var bu somunun. sıkmazsanız yolda gevşer, zinciriniz gevşer, sonrasında feleğiniz şaşar. :)
eğer somunu sökerken saplama da dönerse saplamanın diğer ucuna 15 kombine takın.
http://img35.imageshack.us/img35/4585/svpx.jpg (http://img35.imageshack.us/i/svpx.jpg/)
tekerimiz karşımızda. civata falan yok. dişliye asılalım. lap diye çıkacak kaplinler meydana.
http://img853.imageshack.us/img853/1969/1lo9.jpg (http://img853.imageshack.us/i/1lo9.jpg/)
lastiklerde dağılma falan yok. ilk günkü gibi duruyor. genede değiştirelim.
http://img850.imageshack.us/img850/7148/jckd.jpg (http://img850.imageshack.us/i/jckd.jpg/)
göbeğin resimleri
http://img856.imageshack.us/img856/1846/dzpj.jpg (http://img856.imageshack.us/i/dzpj.jpg/)
http://img703.imageshack.us/img703/5369/cux8.jpg (http://img703.imageshack.us/i/cux8.jpg/)
lastiklerimizi değişelim. cuk diye oturdu. seviyom lan bu ybr parçalarını hem ucuz hem sorunsuz :)
http://img20.imageshack.us/img20/9172/1ehs.jpg (http://img20.imageshack.us/i/1ehs.jpg/)
tekerimizi takıyoruz. zincirimi geriyoruz.
http://img833.imageshack.us/img833/7800/iq4v.jpg (http://img833.imageshack.us/i/iq4v.jpg/)
motora biniyoruz. oda ne arka fren tutmuyor. hemen 12lik somundan fren mesafesini ayarlıyoruz.
http://img62.imageshack.us/img62/5592/niie.jpg (http://img62.imageshack.us/i/niie.jpg/)
evet işlem tamamdır.
http://img33.imageshack.us/img33/2060/k6kc.jpg (http://img33.imageshack.us/i/k6kc.jpg/)
çok çok basit ve sürüş konforunu çok etkileyen bir değişiklik. ve kaplin lastikleri dağıldığı zaman dişli saplamalarını kestirip yolda bırakır arkadaşlar söyliyeyim. 10.000km-20.000km de bir kullanıma göre değiştirilmesinde fayda var.
herkese iyi forumlar