PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha YBR 250 Manuel eksantrik gergi yapımı ve montajı



sedat_57
08 Mart 2014, 00:34
Öncelikle iyi akşamlar..YBR 250 motosikletim var.2007 model yılı ve 57.100 km de Eksantrik gergisi ara ara ses yapıyor sübap sesine benzer özellikle motor ısındıktan sonra..

Sübap sesi olsa ses kesilmez sürekli yapar..Eksantrik zincirinden olsa onunda sesi kesilmez oda sürekli yapar geriye tekşey kalıyo otomatik gergi.. Usta değilim mantık yürütüyorum sadece..

Bir kaç kurye arkadaşlada konuştuktan sonra ybr 250 nin kronik gergi ve benzin otomatiği sorunu olduğunu da öğrenince hiç şüpesiz gergi sorunum olduğuna kararverdim ve kardeşler motor yamahayı aradım 270 lira fiyat aldım

Sonra dedim biz buna manuel gergi yapalım kullanalım..Şimdi gergi tamam takmasını nasıl yapıcaz sorun burda merak ettiğim konu motorun hiç bi yerini sökmeden gergiyi takıp elle gergi paletine değene kadar sıkarsam bi sorun olur mu işin ucunda senteden atlatmak var..Kimi arkadaşlar konuyu fazla büyütttüğümü söyleyip teselli veriyor sizde birşeyler söyleyin istedim buyrun resimler.

http://i.hizliresim.com/e7nQYm.jpg (http://hizliresim.com/e7nQYm)
http://i.hizliresim.com/xGAGEy.jpg (http://hizliresim.com/xGAGEy)
http://i.hizliresim.com/wLzG2J.jpg (http://hizliresim.com/wLzG2J)
http://i.hizliresim.com/xAMGZQ.jpg (http://hizliresim.com/xAMGZQ)

Samet Ağır
08 Mart 2014, 00:39
dalgalanma diye tabir edebiliriz sanırım,zincir hareketlerini tolere edebilecekmi manuel olan???
otomatik olanın içinde yay yokmu???
bana biraz riskli geldi bu durum..sanırım zinciri sürekli baskıda tutacak,bu baskı fazla olunca erken yıpranmaya,gergi paleti aşınmasına kadar varan sorunlar ortaya çıkarabilir..ben olsam yapmazdım...

COMTAN
08 Mart 2014, 01:08
ybr 250 ile ilgili birşey bilmiyorum fakat,mantıken düşünürsek ısınma ve soğuma veya uzaman durumlarında otomatik gergi bunu tolere edecektir.otomatik gergi dediğimiz parça muhtemelen zincire içinde bir yay vasıyasıyla belli sabit basınç uyguluyor.bu durumda içindeki mekanizmanın özelliğini kaybedip gevşemesi muhtemel.belkide yeni bir otomatik mekanizma alsanız sorun düzelecektir.

blamir
08 Mart 2014, 19:02
Manual gerginin kitabını yazan Krieger reisdir. KLX250 lerin de kronik sorunu otomatik gergidir. Ben daha önce Krieger'den klx250 için manual gergi alıp takmıştım hiç bir sorun yaşamadım. YBR250 ile KLX250 nin gergileri birbirinden çok farklı. KLX250 de yayın ittirdiği gerginin geri gelmemesi için içinde dişler bulunuyor ve sorunda burada başlıyor. O dişler bir kere geri kaçırdımı sürekli geri kaçırmaya başlıyor. KLX250'de gergi hiç geri gelmemesi için ayarlanmış fakat YBR250 de böyle bir sistem yok. Elle bile zorladığınızda gergi ucunu geri ittirebiliyorsunuz. Sanki biraz daha esneklik payı bırakılmış gibi.

Manual gergi ile alakalı oldukça fazla bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. Yazı ingilizcedir.
http://www.clems-garage.com/CCT/A%20Bit%20of%20History.htm

oyunageldim
08 Mart 2014, 19:16
Güzel olmuş elinize sağlık,otomatik gerginiz motorunuzun neresinde konumlu bilmiyorum,
Otomatik gerginizin bozuk yada sağlam olup olmadığını deneme yoluylada anlayabilirsiniz

Gerginin üzerindeki sabit tıpayı söktüğünüzde altında bir vida bulunur bunu sağa yada sola çevirdiğinizde gerginin ucu zinciri daha gerer yada gevşetir,
dinleme yolu ile sorunun bunda olup olmadığını böylece anlayabilirsiniz.

Otomatik gergi zinciri sadece gerer hiçbir şekilde pim geri gelip boşluk yaptırmaz,bu yüzden otomatik gergileri yerine takmadan önce vida yerini çevirerek
en kısa konumuna getirilir,yerine montajından sonra vida boşaltılıp gerginin zinciri itirmesi sağlanıt

Yaptığınız gerdirici manual olarak bence diğerinden bir farkı yok,sadece el ayarınızı iyi yapmalısınız

sedat_57
08 Mart 2014, 19:35
Güzel olmuş elinize sağlık,otomatik gerginiz motorunuzun neresinde konumlu bilmiyorum,
Otomatik gerginizin bozuk yada sağlam olup olmadığını deneme yoluylada anlayabilirsiniz

Gerginin üzerindeki sabit tıpayı söktüğünüzde altında bir vida bulunur bunu sağa yada sola çevirdiğinizde gerginin ucu zinciri daha gerer yada gevşetir,
dinleme yolu ile sorunun bunda olup olmadığını böylece anlayabilirsiniz.

Benim otomatik gergi tamamen dışarı çıkmış pozisyonda elimle bastırdığım zaman çok rahat içeri gidiyor bu gerginin arızalı olduğunu göstermez mi peki..Birde her zaman olmuyor bazen çok kolay bastırabiliyorum bazen hiç bastıramıyorum..Motorun üstündede böyleydi ses rölentide duyulur ara ara kesilirdi.Yolda giderken zaten duymazdım..

Otomatik gergi zinciri sadece gerer hiçbir şekilde pim geri gelip boşluk yaptırmaz,bu yüzden otomatik gergileri yerine takmadan önce vida yerini çevirerek
en kısa konumuna getirilir,yerine montajından sonra vida boşaltılıp gerginin zinciri itirmesi sağlanıt

Yaptığınız gerdirici manual olarak bence diğerinden bir farkı yok,sadece el ayarınızı iyi yapmalısınız

Benim otomatik gergi tamamen dışarı çıkmış pozisyonda elimle bastırdığım zaman çok rahat içeri gidiyor bu gerginin arızalı olduğunu göstermez mi peki..Birde her zaman olmuyor bazen çok kolay bastırabiliyorum bazen hiç bastıramıyorum..Motorun üstündede böyleydi ses rölentide duyulur ara ara kesilirdi.Yolda giderken zaten duymazdım..

sakinseytan
08 Mart 2014, 19:45
hala denemedinmi yahu ben koca xt yi topladım eve geldim sen hala gergi deniceksin :D tak gitsin tatlı sıkıda ayarını yap hiçbişi olmaz gergi ne ya zincir atmasın diye yapılmış basit bir düzenek abartmayın tak ula korkma

sedat_57
08 Mart 2014, 19:55
hala denemedinmi yahu ben koca xt yi topladım eve geldim sen hala gergi deniceksin :D tak gitsin tatlı sıkıda ayarını yap hiçbişi olmaz gergi ne ya zincir atmasın diye yapılmış basit bir düzenek abartmayın tak ula korkma

4 tane motorun var atla gel tak şunu :queen::queen: Yarın sabah bu iş biter merak etme..

oyunageldim
08 Mart 2014, 20:00
Gergiyi ucundan yani motor içerisine giren ucundan bastırdığınızda içine girmemesi gerekir,bu olay sadece dıştaki vidayı çevirdiğinizde gerçekleşir
Daha öncede yazdığım gibi gergi sadece zinciri itirmek için tasarlanmıştır,içerisine girerse ex zinciri boşalır,bu yüzden sente atlayabilir

Anlattığınız gibiyse otomatiğiniz buzulmuş

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:57 ----------

Alt tarafı zincir deme sente atladımı ne subap kalır ne piston duruma görede kafa :)

bu_rock69
08 Mart 2014, 21:40
Gayet güzel olur

sedat_57
09 Mart 2014, 13:30
Arkadaşlar önerileriniz için sağolun az evvel gergiyi taktım..Sol taraftan krank milini saat yönü tersi istikametine çevirerek 14 lokma ile gerginin önce boşluğunu alıp sonra elle tatlı bi sıkılık verip kontra somununu sıktım ve çalıştırdım.Rölentide soğukken zaten ses olmuyordu anlamak için mahallede iki tur attım ara ara kenara çekip anormal bişey olup olmadığına baktım tekrar devam ettim 3-4 km yapmış oldum ve tamamen ısındığına eminim sonuç olumlu oldu dediğim gibi sorun gergideymiş şu an ses soluk kalmadı.. vidyoyu becerebilirsem yüklerim..

serkanADH13
09 Mart 2014, 14:32
dalgalanma diye tabir edebiliriz sanırım,zincir hareketlerini tolere edebilecekmi manuel olan???
otomatik olanın içinde yay yokmu???
bana biraz riskli geldi bu durum..sanırım zinciri sürekli baskıda tutacak,bu baskı fazla olunca erken yıpranmaya,gergi paleti aşınmasına kadar varan sorunlar ortaya çıkarabilir..ben olsam yapmazdım...

Samet abi haklı,
şöyleki bu durumda gergi az gevsek kalırsa ses yıne devır yukseltıp kompresyona bırakıldıgında ses yapacaktır,

aşırı sıkılırsa zamanla ve sırası ıle once gergıyı sonra zıncıre zarar verecektır,
mağazallah zıncır kopması demek su andakı 3 kurus masrafı 25 kurus masrafa demektır,,,

Sıze tavsıyem CBR 600F,,CBR 600RR,CBR 1000RR modellerınde uyguladıgım ve onerdıgım,

Gerginin içindeki Yayı sökeceksınız,
ıcınden cıkan yayı alıp aynısından 3..4 mm kalın yay yaptıracaksınız ve ses sorunu ortadan kalkacaktır,
kendı motorumda halen kullanıyorum ve 8 bın km oldu sorunsuz devam edıyorum,,,

sedat_57
09 Mart 2014, 14:36
Samet abi haklı,
şöyleki bu durumda gergi az gevsek kalırsa ses yıne devır yukseltıp kompresyona bırakıldıgında ses yapacaktır,

aşırı sıkılırsa zamanla ve sırası ıle once gergıyı sonra zıncıre zarar verecektır,
mağazallah zıncır kopması demek su andakı 3 kurus masrafı 25 kurus masrafa demektır,,,

Sıze tavsıyem CBR 600F,,CBR 600RR,CBR 1000RR modellerınde uyguladıgım ve onerdıgım,

Gerginin içindeki Yayı sökeceksınız,
ıcınden cıkan yayı alıp aynısından 3..4 mm kalın yay yaptıracaksınız ve ses sorunu ortadan kalkacaktır,
kendı motorumda halen kullanıyorum ve 8 bın km oldu sorunsuz devam edıyorum,,,

Serkan ustam artık çok geç taktık gitti..Ses düzeldi fazla sıkmadım gergiyi elle boşluğunu alıp zorlanınca bıraktım..Bi yerde okumuştum..Birde video çektim

https://www.youtube.com/watch?v=d2Q8DTuQUDg&feature=youtu.be

sedat_57
16 Mart 2014, 14:33
Gergi yi taktıktan bu yana 100 km yaptım.. Şu an için bir sorun yaşamadım..

sedat_57
01 Nisan 2014, 21:48
600 km oldu:P

sedat_57
01 Mayıs 2015, 11:17
5 bin km dir kullanıyorum..Tavsiye ederim..62.000