PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : (Videolu) YBR 125 ESD stop etme problemi



cici0042
07 Mart 2014, 20:04
Arkadaşlar motorum bugün kendiliğinden stop etmeye başladı.Devir düşünce stop ediyor.Rolantisi de normal sıcakken gazı bırakınca
2-3 bin devirde bir kaç sn duruyor daha sonra devir düşüp stop ediyor.
2012 model 6 bin km de.
Video;
http://www.youtube.com/watch?v=USk2RbZkrL8

tr_select
07 Mart 2014, 20:12
Rolanti-buji piposu ve buji-karbüratör temizliği ? Bunları yaptınızmı... Genelde böyle durumlarda bu üçlü baş şüphelidir :) Rolantiyi kurcalamakla başlayın, pipoları kontrol edin... En son karbüratör temizliğini yapın. Hava filtresinede bakın hazır el atmışken.

forewer
07 Mart 2014, 21:06
Karbüratörden emme manifolduna giden kauçuk boru çatlamış yırtılmış hava alıyor ise yapar.

yqavuzhyan
07 Mart 2014, 21:06
üsttekinin dediklerine bak, onlardan değilse subaplar sıkışmıştır. Çünkü yüksek devirlerde çalışırken düşük devirlerde çeviremiyor motor. Ama benim dediğim çok daha düşük bir ihtimal.

tam ben diyecektim üstteki gardaş söylemiş, karbüratör ile motor arasındaki boru hava alıyorsada yapar.

COMTAN
07 Mart 2014, 21:14
boşta biraz çalıştırıp ısındı sanmayın biraz yol yapın ve durun rolanti kaçta çalışıyor buna göre rolantinizi ayarlayın ayarlarken arada gazı basıp bırakıp tekrar gözden geçirerek yapın ybr de izlenimim şu jiklede 2dk çalıştırıp ısındı diyerekten jikleyi kapattıktan bir müddet sonra motor stop edebiliyor.tr_select arkadaşın yazdıklarını sorunun çözümü açısından kesinlikle kontrol etmelisiniz,benzin filitrenizede bir bakın ...

cici0042
07 Mart 2014, 21:24
20 km yaptım rolantiyi 2.5 devire aldım hala stop ediyor.Jikleyi açınca 1.5 devirde saat gibi çalışıyor

clabber
07 Mart 2014, 21:31
Tanıdık ustana götür o halleder, burda sadece bilgi kirliliği olur.

bluewolf0802
07 Mart 2014, 21:33
hava filitresi kontrol et karburatör hava alabiliyor olabilir benzin yetişmiyor olabilir

COMTAN
07 Mart 2014, 22:15
20 km yaptım rolantiyi 2.5 devire aldım hala stop ediyor.Jikleyi açınca 1.5 devirde saat gibi çalışıyor
normalde jikle kolunu hangi konumda kullanıyorsun aşağı veya yukarı? yanlış kullanım olabilir diye soruyorum.

cici0042
07 Mart 2014, 22:32
Aşağı konumda kullanıyorum :)

sedat_57
07 Mart 2014, 22:38
İlk başta daha başlığı görür görmez ybrlerin kronik rölentide durmama sorunu sanıp aldırış etmemiştim..Senin sorun

hava ayarına benziyor.. Takıntı yapmazsan böyle kullan yaparsan hava ayarı yaptır..:rendeer:

cici0042
07 Mart 2014, 22:50
Sağolun arkadaşlar yarın bir bujisini hava filtresini değiştiriyim vakti gelmişti zaten.:rendeer:

COMTAN
07 Mart 2014, 23:45
Aşağı konumda kullanıyorum :)

jikle kolu aşağıda olmaz motor jiklede çalışıyor.ısındığında rolantide durmaz ve yüksek devirlerde zengin karışımda patırdama yapar.normal sürüş pozisyonunda jikle kolu yukarıda olmalı ybr esd nin

cici0042
07 Mart 2014, 23:58
Her zaman aşağıda kullanıyorum çekişinde gidişinde de bir problem yok 200 km artçılı uzun yolda yaptım.Jikle açık olsa hararet yapardı galiba :sunny:

COMTAN
08 Mart 2014, 00:03
Her zaman aşağıda kullanıyorum çekişinde gidişinde de bir problem yok 200 km artçılı uzun yolda yaptım.Jikle açık olsa hararet yapardı galiba :sunny:

yarım açık kalmış olabilir.gardaşım sen jikle kolunu yukarıçek öyle kullan(normalde olması gereken bu) eminim sorunun düzelecektir.ha düzelince jikleyi ve motorun çalışmasınıda yüklemeyi unutma ki daha sonra uğrayacak vatandaşada faydalı olsun..

Alisilin
08 Mart 2014, 00:09
Şimdi özellikle gidip baktım jigleye, çünkü benim motorun jiglesini hiç kullanmadım gerek kalmadan çalıştı hep,
2006 ybr nin jiglesinin normal duruş pozisyonu AŞAĞIDA. 2012 modeli değişikse onu bilemem.

COMTAN
08 Mart 2014, 00:13
Şimdi özellikle gidip baktım jigleye, çünkü benim motorun jiglesini hiç kullanmadım gerek kalmadan çalıştı hep,
2006 ybr nin jiglesinin normal duruş pozisyonu AŞAĞIDA. 2012 modeli değişikse onu bilemem.
esd modelinin jikle kolu farklı olduğu için düzenek farklı,ayrıca jiklesiz çalışan ybrde bence hava ayarı kısıktır ve çok yakar.dikkat

cici0042
08 Mart 2014, 01:07
Şimdi özellikle gidip baktım jigleye, çünkü benim motorun jiglesini hiç kullanmadım gerek kalmadan çalıştı hep,
2006 ybr nin jiglesinin normal duruş pozisyonu AŞAĞIDA. 2012 modeli değişikse onu bilemem.

Kardeş valla bende öyle sanıyordum demekki yeni modellerin değişikmiş COMTAN sağolsun öğrenmiş olduk:)[COLOR="Silver"]
Sorun jiklenin yanlış konumundan arkadaşlar.ESDlerde jikle aşağı(açık) mış.Yukarı aldım sorun düzeldi.Cevap yazan arkadaşlara teşekkür ederim :)

Alisilin
08 Mart 2014, 01:32
esd modelinin jikle kolu farklı olduğu için düzenek farklı,ayrıca jiklesiz çalışan ybrde bence hava ayarı kısıktır ve çok yakar.dikkat

Çok soğuk yerlerde olsa belki çalışmazdı benimki de, Antalya malum şimdi bile 15-20 derecelerde buaralar, bütün ybr ler jigleyle çalıştığına göre benimkinde bi anormallik olduğu belli zaten, fakat aşırı bi yakıt tüketimim yok 1 depo 450-500 km arası gidiyo, Güvendiğim bi usta da olmadığı için ayarları kurcalatmayacam, jiglesiz tek marş devam :)
Buarada arkadaşın sorununun çözülmesine sevindim, forumun faydaları bunlardır işte yoksa gereksiz geyikler değil.

cici0042
08 Mart 2014, 01:37
Çok soğuk yerlerde olsa belki çalışmazdı benimki de, Antalya malum şimdi bile 15-20 derecelerde buaralar, bütün ybr ler jigleyle çalıştığına göre benimkinde bi anormallik olduğu belli zaten, fakat aşırı bi yakıt tüketimim yok 1 depo 450-500 km arası gidiyo, Güvendiğim bi usta da olmadığı için ayarları kurcalatmayacam, jiglesiz tek marş devam :)
Buarada arkadaşın sorununun çözülmesine sevindim, forumun faydaları bunlardır işte yoksa gereksiz geyikler değil.

Aynen jikleyi eski kasadaki gibi sandık.Foruma yazmasaydım motorcuya götürücektim o bazı parçaları değiştirip karbüratörü oynayıp işin işinden çıkıp hesabı kütüleyecekti :mrgreen::mrgreen:

imza
08 Mart 2014, 01:41
2004'ten beri ybr kullanııcsıyım. bu esd'lerin karbüratörünü değiştirdiler ve mahvettiler. eski karbüratörler canavardı.

zaferkarizma
08 Mart 2014, 02:19
keşke resimde konsaymış daha faydalı bi konu olurmusştu.