PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : karbüratöre demir tozu girmesi.



Estargeus
06 Mart 2014, 07:52
Merhaba arkadaşlar. Çok saçma bir sorunla karşılaştım. Virago 535 motosikletim var ve bu motorda hava filtresi deponun altında şaseye bağlı bir şekilde demir bir kutuda. Daha önce 1 motor kendim çaldırdım ve bu hafta da yakın bir arkadaşım çaldırdığından kontağı bu hava filtresinin içine (yani şasenin içine) almaya karar verdim.

Hem görüntü, hem yeri, hemde güvenliği açısından çok memnunum. Hava almaması için dışını da silikon veya sugru ile kaplıyacağım. Ancak bir aksaklık yaşadım.

Delim işlemini dramel ile yaptım. Küçük jet taşı ucunu kullandım. Dolayısıyla içine birçok küçük demir tozları kaçtı. Ayrıca kaçtığı yer filtreden sonrası yani direk karbüratör e giden bölüm. Mıknatısla kabasını aldım spnra motoru bıraktım. Durumu bilmeyen kardeşim motoru çalıştırmaya çalışmış. Çalıştıramamış kendisi 20 dk kadar marşa bastığını ama çalışmadığını söyledi. Çalışmaması buji kablolarını çıkartmamdandı büyük olasılık ancak 20 dk kadar bu motor bu tozları çekmemişmidir?

Bunlar çok küçük ve ince sivri parçalar. Elinizle dokundığunuz anda ele girecek kadar sivriler(ki mıknatısı elimşe temizleyemiyordum onlarca demir kıymık batıyordu).

Şimdi motoru çalıştırmaya korkuyorum. Bu durumun motora ne zararı olmuştur? Ve daha fazla zararı önlemek için ne yapmam gerekir?

Yardımlarınızı bekliyorum. Saygılarımla.

Carbondioxid
06 Mart 2014, 08:24
Daha fazla marş basmadan kurcalamadan, usta mahareti ile karbüratörü temizletin, eğer şanslı iseniz sadece Meme'ler tıkanmıştır, değilse ve karbüratör içinde bulunan ince delhiz/delik/mağara/kanal ne derseniz onların içerisine girdilerse, yeni bir karbüratör:king:

Çekme konusu, öyle bir çekiyorki, hüüüp diye, kompresyon benim diyen elektrikli süpürgeleri tuş eder:)

solmyr
06 Mart 2014, 09:44
Başlığı okuyunca içim cız etti, limona tiki olan birinin ağzına limon tıkıldığında hissettiğini hissettim ha

airhead
06 Mart 2014, 11:16
geçmiş olsun

Fatih
06 Mart 2014, 12:30
Daha fazla marş basmadan kurcalamadan, usta mahareti ile karbüratörü temizletin, eğer şanslı iseniz sadece Meme'ler tıkanmıştır, değilse ve karbüratör içinde bulunan ince delhiz/delik/mağara/kanal ne derseniz onların içerisine girdilerse, yeni bir karbüratör:king:

Çekme konusu, öyle bir çekiyorki, hüüüp diye, kompresyon benim diyen elektrikli süpürgeleri tuş eder:)

Memeler ne alaka, benzin deposundan çekmiyor ki.
Emme subapından girer egzoz subapından çıkar.
Hiçbirşey olmaz bas çalıştır.

forewer
06 Mart 2014, 12:48
Memeler ne alaka, benzin deposundan çekmiyor ki.
Emme subapından girer egzoz subapından çıkar.
Hiçbirşey olmaz bas çalıştır.
vay aslanım benim :queen:

Carbondioxid
06 Mart 2014, 15:18
Memeler ne alaka, benzin deposundan çekmiyor ki.
Emme subapından girer egzoz subapından çıkar.
Hiçbirşey olmaz bas çalıştır.

Sabahın 6.30'unda ancak bukadar oluyor, neyseki sıkı kahvaltı edip, durumu kurtarmışsın tebrik ederim ;)

sakinseytan
08 Mart 2014, 20:03
sekmanla gömlek arasında kalıp gömlekte yol yapar yag yakmaya başlar
kısaca bir motorun hava filtresini takmayıp arazide vs kullanırsan gömlek kumlanır çok fazla yag yakar motor.
çapagın direk egsoza gitmesi düşük bi olasılık.ben osalm direk çalıştırırdım alıştım söküp tamir etmey sıkıntı olmaz ya sen :) orası sana kalmış.karbüratörun kelebegindeki yeri temizlediysen bişi olmaz merak etme

fromghetto
09 Mart 2014, 00:58
arkadaşında dediği gibi karbüratörü tıkamamışsa %90 ihtimalle gömleğe yapışmışlardır yağ yakmana sebeb olma ihtimalleri yüksek geçmiş olsun dostum ....

Estargeus
09 Mart 2014, 02:25
Peki problem o ise yeni karbüratör mü almam gerekir yoksa tamir edilebilirmi ? Ebay de bile ikinci elini 500 tl altına bulamadım ki hem okadar param yok hemde olsa bile gümrüğe takılabilir..

Potenza
09 Mart 2014, 02:32
Çare : Ahmet abi :)

Estargeus
09 Mart 2014, 18:50
Ahmet abi ?