PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : cup 100cc motor bakımı



sahin08
25 Şubat 2014, 01:59
oncelikle foruma yeni kayıt oldum kendi çapımda cup motorumun arızalarını gideriyorum mt net sağolsun bu sefer krank değişimi varyatör değişimi ve hazır açmışken keçe ve conta değişimi yapacağım

ve bunların tümünü fotoğraflayıp burada paylaşmayı düşünüyorum eğer üstatlar uygun görürse

tabi benimde bikaç sorum olacak bu macera sırasında şimdilik parçaları sipariş ettim gelir gelmez paylaşmaya başlayacağım
;(bu arada mesleğim elektrik elektronik alanında )

wolf9pack
25 Şubat 2014, 02:32
Ben de eski cup imi kendi çapımda Onarıyorum da açıp krankla ilgili bişey yapmıyorum açıkçası 😃 yaptıklarını açıklayarak fotoğraflarsan seviniriz tabi şimdiden kolay gelsin

h2rx
25 Şubat 2014, 03:07
hosgeldin siteye. faydali bir klavuz hazirlayacagindan eminim.
krank degisimine sebep olan sorun neydi acaba?

sahin08
25 Şubat 2014, 13:47
bi tıkırtı sesi vardı vitese dokununca yani hafir debriyak yapınca artıyordu devirle birlikte motoru sağ kapaktan açtım o taraftaki rulman sağlamdı debriyaj eskimiş gibiydi 4. viteste biraz kaçırıyordu bende kople değiştirdim debriyajla birlikte 17 tırnak varyatörü topladım baktım ses arttı biraz daha sente ayarında hata olmaması lazım t noktası ile egzantrik dişlisinin çizgisi aynı hizada motor çalışması normal bende volan tarafını sökeceğim aparatı krankı sipariş ettim geldiğinde komple söküp fotoğraflayacağım keçeler conta takımı vb hepsi değişecek
hatta maliyetlerine de bakınca gerçekten çok ucuza geliyor varyatör (debriyajlı komple 35 tl, krank 50 tl , krankı sokmek için 4 lü aparat 25 tl conta takımı 6 tl keçe takımı 6 10 tl gibi birşeydi 5 li
parçalar gelince başlıyorum burdan hem yardım alır hemde daha sonra sökme ihtiyacı olanlarada (benim gibi amatörler için tabi )sağlam bi klavuz olacağına inanıyorum

sahin08
28 Şubat 2014, 00:01
arkadaşlar ben sökmeye başlıyorum henüz parçalar gelmedi volana kadar debriyaj şanzuman piston tarafını söküp fotoğraflıyacağım

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:34 ----------

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300811_zpscc10354b.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300811_zpscc10354b.jpg.html)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300811_zpscc10354b.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300811_zpscc10354b.jpg.html)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300812_zpsfd578069.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300812_zpsfd578069.jpg.html)
motoru ayırdım karbüratörü motosiklet üstünde bıraktım marş artı kablosunu marş kontağından ayırdım vites müşürü ve alternatör soketlerini ayırdım
tabi egzozu söktüm ve 2 adet olan saplamayı sökünce motorsikletten motoru ayırdım

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:01 ----------

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300813_zps13422c0d.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300813_zps13422c0d.jpg.html)
dışgörünüm
http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300814_zps872ef9ef.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300814_zps872ef9ef.jpg.html)



ve sonrasında yan ayak ve ayak koyma yeri adı aklıma gelmiyor onu motor üstünde sökmeye üşendim ve onuda atölyeye getirdim
öncelikle vites pedalı kick start (ayak marşı )gibi parçaları söküyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:04 ----------

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300820_zps2a63a3ba.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300820_zps2a63a3ba.jpg.html)
http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300821_zpsb1e529a3.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300821_zpsb1e529a3.jpg.html)
http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300822_zpsde6b6b2b.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300822_zpsde6b6b2b.jpg.html)




sonrasında alternatör kapağından başlayacağım

mevcut vidaları açıp kolayca çıkan bir kapak

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:07 ----------

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300823_zpscf583b55.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300823_zpscf583b55.jpg.html)



kapağın açılmış hali statör alternatör birkaç adı daha vardı sökülmüş hali
http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300824_zps7c9e2f5d.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300824_zps7c9e2f5d.jpg.html)


sırada marş motoru var onunda 3 vidası var vidalardan sonra hafifçe geriya alıp biraz çeviriyoruz zinciri gevşeyip oda ayrılıyor

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300825_zpsa6273946.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300825_zpsa6273946.jpg.html)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:10 ----------

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300827_zpsf5385045.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300827_zpsf5385045.jpg.html)
buda sökülmüş hali

sırada gözümün önündeki vites müşürü var
http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300829_zps8b06c5bb.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300829_zps8b06c5bb.jpg.html)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:12 ----------

bu tarafta şimdilik işim bitti çektirme ve krank gelene kadar volana ulaşamayacağım

diğer tarafta ilk olarak logo altında debriyaj ayar vidası var keçeli (bu arada debriyaj ayarı konusunda yardıma ihtiyacım olacak)
http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300830_zps7ca9d941.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300830_zps7ca9d941.jpg.html)

sıradaki vida neyse diğer fotoları hızlandırıyorum
http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300831_zpsedc35b6c.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300831_zpsedc35b6c.jpg.html)

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300832_zps9d490302.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300832_zps9d490302.jpg.html)

daha once sökerken ayar vidalarının somununuda söküyordum ama şimdi onlara dokunmama gerek olmadığını anladım ayarı bozuluyor malum

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:18 ----------

bu tarafta şimdilik işim bitti çektirme ve krank gelene kadar volana ulaşamayacağım

diğer tarafta ilk olarak logo altında debriyaj ayar vidası var keçeli (bu arada debriyaj ayarı konusunda yardıma ihtiyacım olacak)
http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300830_zps7ca9d941.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300830_zps7ca9d941.jpg.html)

sıradaki vida neyse diğer fotoları hızlandırıyorum
http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300831_zpsedc35b6c.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300831_zpsedc35b6c.jpg.html)

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300832_zps9d490302.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300832_zps9d490302.jpg.html)

daha once sökerken ayar vidalarının somununuda söküyordum ama şimdi onlara dokunmama gerek olmadığını anladım ayarı bozuluyor malum

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:20 ----------

kapağın açılmış hali

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300834_zps579cfc23.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300834_zps579cfc23.jpg.html)
tabi sökerken contaya dikkat etmak gerekiyor iki tarafa birden yapışıp yırtılabiliyor
debriyaj ve kavrama (varyatör) ve vites milinin debriyaj yapmasını sağlayan parça

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300835_zps95394a47.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300835_zps95394a47.jpg.html)

milden kolayca çekip alıyorum
http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300836_zps56895cbd.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300836_zps56895cbd.jpg.html)

23 numara eski bi lokmadan kendi imkanlarımla taşlayarak yaptığım debriyaj somunu aparatı Lokması orjinallerini parçalarla birlikte bekliyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:30 ----------

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300838_zps467d36cf.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300838_zps467d36cf.jpg.html)



http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300839_zpsb5db46bc.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300839_zpsb5db46bc.jpg.html)



http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300840_zpsfbf61a6b.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300840_zpsfbf61a6b.jpg.html)


http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300841_zps7b67a663.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300841_zps7b67a663.jpg.html)

somunun çıkarılmış hali sırada pul var
http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300842_zps2d6a80a5.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300842_zps2d6a80a5.jpg.html)


http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300843_zps7c59d9bd.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300843_zps7c59d9bd.jpg.html)

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300844_zps11a504c6.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300844_zps11a504c6.jpg.html)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------

varyatör çıktıktan sonra ardındaki hareket dişlisi ve burcu ? kolaylıkla geliyor bu arada krankın ucu gözüküyor 4 te biri tamam sayılır yani

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300845_zpsb261055f.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300845_zpsb261055f.jpg.html)

burda bi sekman var onu sökünce de bu dişliyi söküyoruz

kaldık vites miliyle başbaşa

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300848_zps0de3ab85.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300848_zps0de3ab85.jpg.html)

bunuda vites topundan ayırıp http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300849_zps9829458a.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300849_zps9829458a.jpg.html)

çıkartıyoruz


http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300850_zps63913cb8.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300850_zps63913cb8.jpg.html)


ayak marşı milinde bir sekman var onu çıkarınca tekrar kurulmasına yarayan yayı da tornavida yardımıyla çıkartıyoruz
http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300851_zps61a15f3d.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300851_zps61a15f3d.jpg.html)

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300852_zps1a3094a2.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300852_zps1a3094a2.jpg.html)

mekanizma da çıkınca mil yerinde kalıyor tabi karter kapağı var daha
tabi bu arada piston gömlek çıkmalı ki karteri açabilelim
http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300853_zps79796032.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300853_zps79796032.jpg.html)
egzantirik dişlisini tutan mili sökerek başlıyorum tabi bunu yapmadan önce en baştan motor üst ölü noktadaydı T noktasında yani

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300854_zps70e81bdc.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300854_zps70e81bdc.jpg.html)

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300855_zps8462bac8.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300855_zps8462bac8.jpg.html)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:52 ----------

hem net yavaş hem saat biraz geç oldu kalan resimleride yarın sabah paylaşırım. Buraya kadar gözünüze takılan normal olmayan yanlış yaptığım yada tavsiye edebileceğiniz birşeyler varmı ??????
cevaplar yorumlar gibi sonuçta bilgi paylaştıkça çoğalır yarın (aslında tarih olarak bugün )görüşmek üzere

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:57 ----------

evet devam edelim şimdi piston blok tarafı için onceden ust olu nktaya aldığım egzantirik sişlisinin 3 vidasını söküyorum ve tornavida ile dişliti yarinden çıkarıyorum kapak vidalarınıda çıkartıp http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300856_zpse3245dea.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300856_zpse3245dea.jpg.html)




http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300858_zps63f9c869.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300858_zps63f9c869.jpg.html)


http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300860_zps6f353013.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300860_zps6f353013.jpg.html)

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300861_zpse3f30665.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300861_zpse3f30665.jpg.html)


çıkartıyoruz
http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300862_zps3c94e0d7.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300862_zps3c94e0d7.jpg.html)


http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300863_zps45188f16.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300863_zps45188f16.jpg.html)


http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300864_zpsb1b3bbf3.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300864_zpsb1b3bbf3.jpg.html)


bu rasimdedde hemen tornavidanın yanında bir vida var ve altında zincirin karışmaması icin bi tekerlek var
http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300865_zps3c822d56.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300865_zps3c822d56.jpg.html)

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300866_zps329f86c5.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300866_zps329f86c5.jpg.html)
http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300869_zpsc650548c.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300869_zpsc650548c.jpg.html)

pistonun bukadar kirli olması normal mi birde temizliğini nasıl yapmalıyım

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:47 ----------

vitesleride çıkartmak için sol taraftaki vidaları da açıp gövdeyi ayırıyorum

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300870_zpsb7e21c8d.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300870_zpsb7e21c8d.jpg.html)





http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300871_zpscc739108.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300871_zpscc739108.jpg.html)
http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300875_zps285896c2.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300875_zps285896c2.jpg.html)

vites dişlileri ve krank

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300876_zps12302ac8.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300876_zps12302ac8.jpg.html)
http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300877_zps0fbe853d.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300877_zps0fbe853d.jpg.html)

ve pistonum pistonun iki yanında celik sekmanlar var birini çıkartıp mili otarafa çekerek pistonu krank kolundan ayırdım
http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300879_zps51d95c4f.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300879_zps51d95c4f.jpg.html)




buradan sonrası için statörü çıkartmam gerekiyordu henüz çektirmesi gelmediği için bennde vites mili keçesini söktüm ufak çatlaklar vardı üstünde
yenisini de toplarken takacağım
http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300882_zpsd164ae21.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300882_zpsd164ae21.jpg.html)





motorun parçalanmış hali yada parçaları

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300884_zps7d3b021d.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300884_zps7d3b021d.jpg.html)

çektirme ve sökme aparatları bugün geldi ve krankı söktüm fotolar yüklenince atıcam

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:36 ----------

vites topu (hilali arkasındaki vites müşürünun altındaki alyan ile sökülüyor çok sıkı olduğundan sökmedim
http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300881_zps41628b96.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300881_zps41628b96.jpg.html)




bu arada ufaktan temizliğede başladım
http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300882_zpsd164ae21.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300882_zpsd164ae21.jpg.html)


http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300883_zpsb47afe59.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300883_zpsb47afe59.jpg.html)

stator için çektirmeyi takıp söktümhttp://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300886_zps2b5f20c5.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300886_zps2b5f20c5.jpg.html)

hemen altında ufak bi kama var ve marş dişlisi en alttada keçe

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300888_zps619b35c5.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300888_zps619b35c5.jpg.html)

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300889_zpsa4d679d8.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300889_zpsa4d679d8.jpg.html)


ve krank ı söktüm (sonunda ) yeni krank ile ilgili bir sorun var galiba onu da başka bir kargoyla göndeeceklermiş şimdilik ben parçaları temizliyorum ve ustalara bir sorum olacak krankın krank kolu sağa sola ileri geri değil çok çok az bi oynama yapıyor bide yumruk gibi tutunca krank kolundan diğer elimlede yumruguma vurunca yani pistonun hareketini taklit dince biraz tıkırtı var onca tıkırtıyı bu mu yapıyor yani diğer rulmanlar normal bi takılma bi tıkırtı yok yani

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300890_zps5594229d.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300890_zps5594229d.jpg.html)

h2rx
28 Şubat 2014, 00:17
helal olsun. forum ortalamasının üstünde işlere kalkışmışsın. inşallah bilgili arkadaşlar bilgilerini esirgemezler. :cat:

SuperLigter
28 Şubat 2014, 01:24
bizim ustadan daha çok şey biliyon haa :)

sahin08
28 Şubat 2014, 01:34
ilk defa açıyorum mesleğim gereği laptop açıp topluyorum oda detaylı fakat bu çok farklı bir kulvar mesela egzantrik zincirini kranktan ayıramıyordum azdaha neyse zarar vermeden söktük bakalım toplarken neleri arttıracağız :D

ysn17
01 Mart 2014, 03:03
Kolay gelsin ilgi ve alaka ile takipteyim.

sahin08
02 Mart 2014, 00:14
firma kran hariç diğer parçaları gönderdi krank ı farklı bi kargoyla gonderecekmiş elinde yok heralde hiç bukadar gecikmezdi ondan dolayı halaa rafta bi enkaz gibi duruyor motorum.
Madem vaktim var, dedim bende tüm parçaları (dış tabi) mazotla güzelce temizleyip zincirden akan alttan zamanında sızıp donan toz toplayan bütün kirlerden arındırdım
Ve halaa boşum (akşamları 5 ten sonra) sormak istediğiniz bir soru yada herhangibi parçanın resmi ölçüleri gereklimi yardımcı olabilirim çünkü tüm parçalar sökük durumda benimde soracağım şeyler var tabi :
Motor 30000 de yalnız benden onceki sahibi yağ değişimini ortalama 1 ay 1.5 ay arasında yapmış bende o şekil devam ediyorum 1000 km yi hiç geçmedim denebilir
En üst sekmanı söktüm ve gömleğin içine soktum sekman kapandı boşluk kalmadı denebilir
bu yöntemle gömleğin sekmanın ve pistonun sağlamlığını anlayabilirmiyiz ?
Bir konu daha subaplara hiç dokunmadım subaplarında sağlamlığını nasıl kontrol edebilirim ???
bakmam gereken eskimiş olabilecek başka neresi var
bu arada ben krankı kendim test ettim resimdeki gibi vurunca krankın krak kolu bilyasından ses geliyor birazda silip yağdan arındırınca bariz belli oldu çok az da olsa sağa sola oynuyor fakat bu hareketi pistonun gömlek içersinde sabit duruşundan absorbe edeceğini düşünüyorum ama vurmaya tepki vermesi arızalı olduğunu bariz düşündürüyor bana

http://i1317.photobucket.com/albums/t639/sahin08/S6300892_zps941b513a.jpg (http://s1317.photobucket.com/user/sahin08/media/S6300892_zps941b513a.jpg.html)

bykemik
02 Mart 2014, 13:39
Ustalarımızın kesinlikle görmesi gereken bir konu üstte kalsın güncel tutalım. Eline sağlık abi kolay gelsin.

sahin08
06 Mart 2014, 17:26
Evet arkadaşlar krank ı buluncaya kadar göbeğim çatladı firmada kalmamış ondan dolayı gönderememişler yerel satıcılardan buldum tabi 3 te 1 farkla neyse önemli değil motoru topladım
Fakat şuanda kafama takılan birşey var sente ayarı henüz çalıştırmadım fakat zinciri bir diş ileri birdiş geri alsamda egzantrik dişlisinin çizgisi t yi tam karşılamıyor ama fyi karşılıyor burda tepe değeri olarak f yi mi almalıyım yada t yi bir bakla yada bir dişli geçmesi mi gerekli
Bu konuda yardıma ihtiyacım var subap ları takip ettim yağını koyup elle döndürdüm çakışma yok gibi
Bir konuda supap ayarı emme subap ı biraz kaçırıyordu üst ölü noktada bizaz kaçırıyor yani emerken normal ama sıkıçtırırken biraz salıyor gevşettim (sentil çalısı yoktu elimde )çok hafif boluk yapınca kesti fakat suan kontrol ederken piyon basmıyorken bile biraz kaçırıyor
Tabi ayarı tekrar yapmam lazım bu konuda yardıma ihtiyacım var biraz
Forumda bu konularda yardım edecek ustalar vardır mutlaka yada önerebileceğiniz üyeler
motor bu ayarlar değişmeden emme kaçırıyorken tabi henüz denemedim bu akşam deneyeceğim ama yinede biraz bilgi fena olmaz ....

h2rx
06 Mart 2014, 23:53
Evet arkadaşlar krank ı buluncaya kadar göbeğim çatladı firmada kalmamış ondan dolayı gönderememişler yerel satıcılardan buldum tabi 3 te 1 farkla neyse önemli değil motoru topladım
Fakat şuanda kafama takılan birşey var sente ayarı henüz çalıştırmadım fakat zinciri bir diş ileri birdiş geri alsamda egzantrik dişlisinin çizgisi t yi tam karşılamıyor ama fyi karşılıyor burda tepe değeri olarak f yi mi almalıyım yada t yi bir bakla yada bir dişli geçmesi mi gerekli
Bu konuda yardıma ihtiyacım var subap ları takip ettim yağını koyup elle döndürdüm çakışma yok gibi
Bir konuda supap ayarı emme subap ı biraz kaçırıyordu üst ölü noktada bizaz kaçırıyor yani emerken normal ama sıkıçtırırken biraz salıyor gevşettim (sentil çalısı yoktu elimde )çok hafif boluk yapınca kesti fakat suan kontrol ederken piyon basmıyorken bile biraz kaçırıyor
Tabi ayarı tekrar yapmam lazım bu konuda yardıma ihtiyacım var biraz
Forumda bu konularda yardım edecek ustalar vardır mutlaka yada önerebileceğiniz üyeler
motor bu ayarlar değişmeden emme kaçırıyorken tabi henüz denemedim bu akşam deneyeceğim ama yinede biraz bilgi fena olmaz ....
serkan reize bi sor .
http://www.motosiklet.net/forum/members/serkanadh13-25774.html

oyunageldim
07 Mart 2014, 00:10
T harfini baz alıcaksınız,piston üst ölü noktada iken T harfi işaretin bulunduğu yerde durmalı
Bu ayara getirdikten sonrada dikkat etmeniz gereken birşey daha var,piyonlar boşta olmalı
Baktınız boş değil bir tur daha çevirin volanı o zaman boşalacaktır işte o zaman sente ayarını yapabilirsiniz

sahin08
07 Mart 2014, 01:36
T harfini baz alıcaksınız,piston üst ölü noktada iken T harfi işaretin bulunduğu yerde durmalı
Bu ayara getirdikten sonrada dikkat etmeniz gereken birşey daha var,piyonlar boşta olmalı
Baktınız boş değil bir tur daha çevirin volanı o zaman boşalacaktır işte o zaman sente ayarını yapabilirsiniz

t harfini mayato kapağından görüyorum fakatdişlide yarım baklalık bir kaçıklık oluyor yani bi gerisi f ye bi ilerisi t yi aynı oranda geçiyor motoru çalıştırdım bende 2 ayardada şakırtı vardı subapları az oynadım (subapların daha sonra bi usta eli görmesi gerekebilir) seste bi değişiklik olmadı egzantrik zinciri hafif bollaşmış cevirirken egzantriğin durumuna göre gerilip bollaşıyor (fark etmek için bikaç kere denemem gerekti)

durumu http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/128012-cub-100cc-egzantrik-zinciri-bol-ustalardan-yardim-gerekli.html
konusunda paylaştım gergi yayı ve lastikleri sanırım sorunumu çözecek yarın deneyip sonucu bildireceğim

Yakup ışık
19 Şubat 2015, 12:53
..............

mterayes26
21 Şubat 2015, 00:14
Krank sağa sola hafiften oynar, yumruk vurarak değil de kolu kavra yukarı doğru çek aşağı doğru it tak tuk yaparsa bilya gitmiştir madem bu kadar iş yaptın neden krank alıyorsun krank bilya değiştirme aparatı var onu da temin et onunla dişliyi ve bilyayı çıkar kolun bağlantı yerini iyice ısıt pürmüzle kalın bir burç bul çekiçle veya presle baskı yap çıkar ve değiştir

Üst kapağın berbat durumda onu tel fırça ile temizle subapları sök taş ve telle temizle sübap alıştırma macunu al subapları alıştır ve geri tak takmadan once Balata spreyi ile iyice yıka.

F egzoz devresidir aman dikkat t de durmayıp krank düşüyorsa dişlilere tornavida vs sıkıştır sabitle

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:11 ----------


ilk defa açıyorum mesleğim gereği laptop açıp topluyorum oda detaylı fakat bu çok farklı bir kulvar mesela egzantrik zincirini kranktan ayıramıyordum azdaha neyse zarar vermeden söktük bakalım toplarken neleri arttıracağız :D


Krank sağa sola hafiften oynar, yumruk vurarak değil de kolu kavra yukarı doğru çek aşağı doğru it tak tuk yaparsa bilya gitmiştir madem bu kadar iş yaptın neden krank alıyorsun krank bilya değiştirme aparatı var onu da temin et onunla dişliyi ve bilyayı çıkar kolun bağlantı yerini iyice ısıt pürmüzle kalın bir burç bul çekiçle veya presle baskı yap çıkar ve değiştir

Üst kapağın berbat durumda onu tel fırça ile temizle subapları sök taş ve telle temizle sübap alıştırma macunu al subapları alıştır ve geri tak takmadan once Balata spreyi ile iyice yıka.

F egzoz devresidir aman dikkat t de durmayıp krank düşüyorsa dişlilere tornavida vs sıkıştır sabitle


t harfini mayato kapağından görüyorum fakatdişlide yarım baklalık bir kaçıklık oluyor yani bi gerisi f ye bi ilerisi t yi aynı oranda geçiyor motoru çalıştırdım bende 2 ayardada şakırtı vardı subapları az oynadım (subapların daha sonra bi usta eli görmesi gerekebilir) seste bi değişiklik olmadı egzantrik zinciri hafif bollaşmış cevirirken egzantriğin durumuna göre gerilip bollaşıyor (fark etmek için bikaç kere denemem gerekti)

durumu http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/128012-cub-100cc-egzantrik-zinciri-bol-ustalardan-yardim-gerekli.html
konusunda paylaştım gergi yayı ve lastikleri sanırım sorunumu çözecek yarın deneyip sonucu bildireceğim

Atlak takmışsın egzantrik zincirini yeniden bağla kontrol edin ayardan değil o

boorock89
21 Şubat 2015, 17:09
23 numara lokman taslat fln dedıler banada fakat duz tornavidayla biraz mundar ederek sökuldu malesef ben kendim kalkıştım sökmede hiç bi şe yok çok zevkli fakat sorun toplamada :) bu aşamaya kadar dahi gelmekte bir başarıdır bence bir tüketici için helal takippteyim

mterayes26
22 Şubat 2015, 00:11
bizim ustadan daha çok şey biliyon haa :)


ilk defa açıyorum mesleğim gereği laptop açıp topluyorum oda detaylı fakat bu çok farklı bir kulvar mesela egzantrik zincirini kranktan ayıramıyordum azdaha neyse zarar vermeden söktük bakalım toplarken neleri arttıracağız :D


23 numara lokman taslat fln dedıler banada fakat duz tornavidayla biraz mundar ederek sökuldu malesef ben kendim kalkıştım sökmede hiç bi şe yok çok zevkli fakat sorun toplamada :) bu aşamaya kadar dahi gelmekte bir başarıdır bence bir tüketici için helal takippteyim

Tek olay sökerken dikkatli sök unutma

brds
22 Şubat 2015, 00:25
tebrik ederim....

oyunageldim
22 Şubat 2015, 00:58
Bir sene geçmiş,eleman hala motor başında değildir bence

sahin08
22 Şubat 2015, 01:14
konu eskiydi tekrar güncellenmiş :)
egzantrik zinciri 30 000 i devirdiğinden uzamıştı o sebeple tam tutturamıyordum t noktasını sonradan zinciri ve gergiyi değiştirip tam ayarında tutturdum
krank kolunun bilyesi sıkıntılıydı zaten ufaktan tıklıyordu birde söküp yağından arınınca kol çevrilirken bayağı belli ediyordu zaten kol bilyası değişmeyi de gözüm yemedi açıkçası
bu arada 2007model ve 30 000 küsür km de idi motor ve piston sekman iyi durumdaydı
tabi motor yağını ortalama 1000 1200 km gibi bi periyotta değişmenin faydasıdır sanırım

son olarak sattım ben o motoru ve alan arkadaşa da gösterdim bu sayfayı bak bunlar bunlar değişti ahan da buda resmi diye :D

iskender123
07 Temmuz 2016, 09:16
Helal,bende senden görerek şanzumanı değiştirdim abi eyvallah sağolasın (cup) :)