PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : yağ nedeniyle ıslak debriyaj kaçırma yaparmı ?



kemal canbaz
22 Şubat 2014, 17:43
iyi günler arkadaşlar. ybr 125 motorumda castrol power 1 4t kullanıyordum bir süre sonra kalkış esnasında debriyaj motoru titreterek kaldırmaya başladı. Balataların bittiğini düşünerek yeni balata taktım ve yine power 1 yağ koyup kullanmaya başladım. 200 km civarında yol yaptıktan sonra balatalar tekrar eskisi gibi kaçırmaya başladı. Sorunun yağda olduğunu düşünerek castrol actevo 20w 40 yağ koydum ve kaçırma sorunu ortadan kalktı. motor çok ısınınca hafif bir iki tıkırtı yaptırarak devam ediyor. Yağ burda ne rol oynamakta ve kullandığım yağ motora uygunmudur görüş ve önerilerinizi bekliyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:45 ----------

konu hakkında bilgisi olan yokmu arkadaşlar lütfen yardım ?

cenkito
22 Şubat 2014, 17:51
değiştirdiğiniz balataları yagda bekletip de mi taktınız?

eger direk taktıysanız yag emerek tam performansına kavusana kadar

basta kacırma yapmıs olabilir.

ben motorum da hem actevo 20-40 hemde petrol ofisi maximoto 15-40 sentetik yag

kullandıgım zamanlar oldu ikisinde de kacırma olmadı

kemal canbaz
22 Şubat 2014, 17:56
balataları yağda bekletmedim taktıktan sonra yağ koyup çalıştırdım motoru debriyaja basılı şekilde bi süre çalıştırıp yağlanmasını sağladım sonra kontağı kapatıp bir gün boyunca kullanmadım motoru. balatalarda ilk başta sıkıntı yoktu 200 km yi geçtikten sonra kaçırmalar başladı özellikle motor sıcakken bariz titreme yaparak kalkıyordu. maximoto 10 40 koydum kaçırma devam etti sonra actevo 20 40 koydum kaçırma belirgin şekilde azaldı.

ercan41
22 Şubat 2014, 17:57
Ybr miz varken ilk yağ değişiminden beri hep mobil 1 racing 4t 15w-50 kullanıyordum kaçırma olmuyordu.Senin yağında da sorun olacağını sanmıyorum debriyaj ayarınada bir bak :silent:

ferhatkars
22 Şubat 2014, 18:02
motorun kaç km de bilmiyorum ama baskı yaylarını ve saclarını da değiştirirsen kaçırma azalır...

işin garibi benim motor da yağ değişiminden sonra ilk 80-100 km , özelliklede ilk çalıştırmadan 10- 15 dakika geçene kadar kaçırma çok sık oluyor... 80-100 km yi doldurduktan sonra ilk çalıştırmada dahil hiç kaçırma yok...
kısaca yeni yağa alışana kadar hep kaçırıyor...

kemal canbaz
22 Şubat 2014, 18:10
debriyaj ayarını yaptım gayet yumuşak bırakmama rağmen kavramanın sonlarına doğru tam güce oturunca kaçırma yapıyor. actevoyu boşaltıp power 1 koydum kaçırmaya başladı power 1 i boşaltıp actevoyu koydum kaçırma nerdeyse kayboldu. bu nasıl iştir anlamadım :/

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:03 ----------

motorum 8700 civarı 8500 de baskı balataları yayları ve sac dahil hepsi değişti.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:05 ----------

soğukken kaçırsa o kadar önemsemeyeceğim ama sıcakken daha çok kaçırması canımı sıkıyor çünkü motor kullanım esnasında hep sıcak oluyor zaten.

ercan41
22 Şubat 2014, 18:20
debriyaj ayarı dedim ama ilk 200 km de yapmıyor olması garip

cenkito
22 Şubat 2014, 18:21
aldıgınız power 1 in sahte olma olasılıgı varmı?

bildiğim kadarıyla motorlar araba yagı konulunca da kacırma yapıyor

sorunun sorulus tarzına göre hepimiz yaga odaklandık,

aceba montaj sırasında balata vidaları tam sıkıldı mı yada montaj da gözden kacırılan bişey oldumu?

aldıgınız balata yan sanayı ve orjınalden ince ise haliyle oda kacırma yapacaktır.

eger öle ise motor tamircileri araya bir sac daha ilave edip baskıyı arttırıyorlar.

ne kadar saglıklı oldugunu bilemem ama. tekrar balata değişimi gerekebilir

kemal canbaz
22 Şubat 2014, 18:34
power 1 in sahte olduğunu sanmıyorum castrol yetkili satıcısından alırım hep. montaj sırasında tüm cıvatalar servis manuelinde yer alan tork değerleri dikkate alınarak bizzat kendim tarafın sıkıldı. debriyaj levyesindeki ayar vidasını yarım tur boşluk olacak şekilde ayarladım ve sıktım yani yaylar tam olarak basmakta. balatalar orjinal japon 4 lü balata. üstünden çıkan balatalarla aynı denebilecek kalınlıktaydı yani çıkardığım balatalarda bitme gibi birşey söz konusu değildi. servisine götürdüm bi sorun yok kavramada dedi ama sorun olursa getir bir saç bir balata daha ekleriz bişeyi kalmaz dedi. ne derece doğru bi yaklaşım düşünmekteyim. sağlıklı ayırma yaparmı 5 balata ile şüphedeyim :(

cenkito
22 Şubat 2014, 18:48
muhtemelen 5 balata sıgmaz ancak bir sac daha girer araya

o zaman da debriyaj kolu eskiye nazaran sertlesecektir bunu da bilmenizde yarar var

kemal canbaz
22 Şubat 2014, 18:52
kaçırma yapmasında sertlik önemli değil ayrıca 2 sac 2 balata daha alacak boşluk var debriyaj tasında koydursam sıkıntı olurmu ki bir balata daha ?

cenkito
22 Şubat 2014, 18:56
tasda boskuk olabilir ama kapaga gelen mekanızma sorun cıkartmazsa iyi

debriyaj ayırma levyesine cok yaklasırsa bu seferde yan kapak kapanmayabilir

kemal canbaz
22 Şubat 2014, 19:03
boşluk yeterince var kapağa çok yakın çalışmıyor ve tasdada 1 balata daha alacak boşluk ziyadesiyle var ayırmada sorun olurmu onu düşünüyorum.http://img338.imageshack.us/img338/637/img5445l.jpg işte buda resmi.

cenkito
22 Şubat 2014, 19:09
valla ybr yi o kadar bilmiyorum dogrusu bakmak lazım

böle bir baslık buldum belki görmemişsindir

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/61019-ybr-125-debriyaj-balata-degisimi.html

arkadas baya anlatmıs sagolsun

ogzcngdk
22 Şubat 2014, 19:25
yarı sentetik yağ kullanmayı denedinizmı acaba? tam sentetik olduğu zaman yağ iyi yapıştığı için balatalarda güçlü bastıramadığı için kaçırma yapıyor..

kemal canbaz
22 Şubat 2014, 20:44
dediğiniz çok mantıklı ama kullandığım power 1 yarı sentetik zaten racing olan tam sentetik ben normal power 1 koydum ve kaçırmayı o yaptı. actevo mineral yağ zaten artı kalın bi yağ bu iki özelliğinden dolayı kaçırmayı azalttı sanırım.

ergün1968
22 Şubat 2014, 21:23
yağla hallolmuyorsa baskı yaylarının altına birer pul koyun.Yağ olarakda yarı sentetik Motul 5100 öneririm

tahsins
22 Şubat 2014, 21:37
yağla alakası yok hocam. ben kamyon yağı koyuyorum motora en ufak bir sirkeleme yok.
yakmışsın debriyajı. alıcaksın komple tas değişeceksin. 50-60tl birşeydir. kafa yorduğuna deymez.
bende çok kafa patlatmıştım bu silkelemeye tası komple değişince sorun düzeliyor. ybr motorununda hastalığı bu işte.

buda benim açtığım konu. gene silkeleme
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/115781-salcano-wolf-125cc-debriyaj-balata-degisimi.html

kemal canbaz
22 Şubat 2014, 21:53
galiba dediğniz gibi yanmış hocam kuzene vermiştim bi ara tek teker yapacam derken yarım debriyajda yandı galiba balatalar daha yeniydi yarın balataları değiştireyim o zaman tekrar. yalnız satılan balatalar hep 5 li bende araya bir sac daha koyup 5 li yapmayı düşünüyorum hem baskı kuvveti artar hem kavrama performansı artar diye düşünüyorum sizce nasıldır mantıklımı ?

cesur509
22 Şubat 2014, 22:11
Benim motosiklette de aynı sorun vardı. Yağın başındaki harf 10W ile başlıyorsa silkeleme yapıyordu.Kullandığım yağlar yarı sentetik Motul 10w 40 , castrol pover1 10W 40 . Servise sorduğumda yağ ince gelmiş olabilir dedi .Bende Motul 15w 50 koymaya başladım ve bu sıkıntıda kayboldu. Yalnız bir ara artçımla şehir trafiğinde çok dur kalk yaptığımda motor çok ısındığından ufaktan tekrar silkeleme yaptı:sunny:

Özetlersek ince yağ motor ısındığında daha çok inceldiği için böyle yapabiliyor.Sende mesela 20w 40 koyduğunda yapmadığından bahsetmişsin buda bunu doğruluyor:) Ama ne hikmetse her motorda böyle yapmıyor :)

Zaten önceki debriyajın bitmiş olsaydı , yolda giderken ani gaz verdiğinde bağırır ama hızlanmazdı bunuda fark ederdin diye düşünüyorum. Ben kendi motorumda denedim mesela .Yolda 2. viteste giderken motorun hızını düşürdüm ve sonra ani gaz açtım ve motor hızına göre devrini arttırdı yani bağırmadı:thumleft:

Bunlar benim düşüncem , kazasız belasız sürüşler dilerim :rendeer:

kemal canbaz
22 Şubat 2014, 22:22
ah be cesur kardeşim bıktırdı bu sorun bizi yağlamayı iyi yapabileceğini bilsem 15 20 değil 60 numara yağ koyacam sakız gibi ama gel gelelim kış şartlarında 15 bile kalın geliyor motora :pr:

cesur509
22 Şubat 2014, 22:39
ah be cesur kardeşim bıktırdı bu sorun bizi yağlamayı iyi yapabileceğini bilsem 15 20 değil 60 numara yağ koyacam sakız gibi ama gel gelelim kış şartlarında 15 bile kalın geliyor motora :pr:

Aynen :cherry:

tahsins
22 Şubat 2014, 22:59
galiba dediğniz gibi yanmış hocam kuzene vermiştim bi ara tek teker yapacam derken yarım debriyajda yandı galiba balatalar daha yeniydi yarın balataları değiştireyim o zaman tekrar. yalnız satılan balatalar hep 5 li bende araya bir sac daha koyup 5 li yapmayı düşünüyorum hem baskı kuvveti artar hem kavrama performansı artar diye düşünüyorum sizce nasıldır mantıklımı ?

olmaz bence. dörtse dört beşse beş.
ama şöyle birşey var. iş balatayı değişşmekle olmuyor. balatanın bastığı yerde yanabiliyor.
o yüzden hiç kasma. komple debriyaj al. 50-60tl ver. kafan rahat olsun.
debriyajı komple değiştireli 8000km oldu. maşallah halen yeni gibi.
castrol actevo dünya üstündeki en kötü yağdır. motoruna koyma. yazık edersin.
ayrıca bu mevsimde 20-40 çok kalın gelir. sabah zor çalışır.
kışın 10-40 yazın 15-40 iyidir.
dediğim gibi ben bulduğum en ucuz araba yağını koyuyorum. bazende kamyon yağı. yağla alakası yok.
zaten o 4t yağ olayı tam fasa fiso. kaliteli yağ koy zamanında değiştir gerisi hikaye.