serkanADH13
22 Şubat 2014, 01:58
]Arkadaşlar Kendi Yapmaya çalışıpta ayrıntılı arayıp bulamadığı incelıkler için Yardımcı Olabılşeceğine düşündüğüm Çalışmayı Paylaşmak İstedim...[/SIZE][/COLOR]
Motor 150 cc Scooter.
Amaç Krank Değişimi...
Başlamadan Gerekli Malzemeler...
Yeni Krank,, Conta Takımı,, Hazır Açılmışken Yeni Segman Seti.
Yağ Ve Buji...
Gerekli Alet Edavat Bayağı Fazla Olduğundan Aklınıda Ne Gelırse :)
İşlemleri Sırası İle....
Önce Kaportayı Dağıtıyoruz...
Bagaj ve Kuyruk Grenajını Sökmek Yetiyor...
http://img72.imageshack.us/img72/7111/03112011.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/72/03112011.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img683.imageshack.us/img683/3839/03112011001.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/683/03112011001.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img683.imageshack.us/img683/3839/03112011001.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/683/03112011001.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
bu işlemı yaparken yağı boşaltıyoruz ve tüm bağlantı kabloları şese kablosu ve alternatör (Sargı) soketlerını söküyoruz...
http://img52.imageshack.us/img52/5131/03112011002.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/52/03112011002.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img412.imageshack.us/img412/5326/03112011003.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/412/03112011003.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
tüm bağlantılardan sonra bloğu şasiye bağlayan cıvatalarda sökülüyor ve arka tekerlek ıle motor bloğu önümüzde oluyor,
http://img593.imageshack.us/img593/9436/03112011004.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/593/03112011004.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
şimdide arka tekeri söküyoruz,
http://img339.imageshack.us/img339/2199/03112011005.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/339/03112011005.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
evet fazlalıklardan kurtulduğumuza göre,
kurbanımızı masaya yatırabılırız :)))))
http://img208.imageshack.us/img208/9875/03112011006.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/208/03112011006.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
şimdi sıra içini açmakta :)
önce kayışı ve ön,,arka varyatörleri söküyoruz...
http://img208.imageshack.us/img208/9875/03112011006.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/208/03112011006.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img412.imageshack.us/img412/2822/03112011007.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/412/03112011007.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img687.imageshack.us/img687/9108/03112011008.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/687/03112011008.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Evet sırada alternatör kısmı var (Sargının olduğu kısım)
yuvarlak TAS gibi görünen parça VOLAN dediğimiz mıknatıslı manyetik parça,
onu sökebılmek için ÇEKTİRME diye tabir edilen parçamız olmak zorunda yoksa işimiz imkansız kadar zor olur...
http://img707.imageshack.us/img707/2706/03112011009.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/707/03112011009.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
işte çektirme ile parçamızı söktük.
http://img4.imageshack.us/img4/9636/03112011010o.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/4/03112011010o.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
sargımızın iç kısmında 8 ANAHTARIN AÇABILECEĞİ M6 cıvatalar bulunuyor onlarıda söküp sargıyıda ayırıyoruz,
ve blok boşalıyor.
http://img17.imageshack.us/img17/5047/03112011011.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/17/03112011011.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img207.imageshack.us/img207/4501/03112011012.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/207/03112011012.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
etrafı açtığımıza göre silindir kısmınıda açabılırız...
Arkadaşlar Şunu Unutmayın Her Ayrı Bölgeyi Açarken Her Kısım için Ayrı Cıvata Kutusu Koyun Kenara Ve çıkan cıvata pul somun parca'yı ayrı ayrı muhafaza edın,
bu şekilde parça artmaz ve tektat sökmek veya yanlış işlem yapmış olmaktan kurtulmuş olursunuz,
Ustanın İyisi Parça Arttıranıymış,
Varsın Parça Artmasın Ben Çırak Olarak Büyür Giderim :):):D
Nerde Kalmıştık...
Silindir vs sökülecekti :)
Üst Kapağı Açıyoruz,
her zaman hangi motor olursa olsun,
daima ilk yapılan işlemde çok dikkat edelım,
mesela sente olayına,
egzantrik dişlisi üzerindeki DELİK en üstte olsun,
bu durum motorun ÖLÜ NOKTA denilen yeridir,
piston en üst noktadayken bu delik üstte olur,
unutmayın krank bir tur atar delik üste çıkar krank bir tur daha atar ÇİZGİ üste çıkar,
yani önce delik üstteyken hava çeker sonra çizgi üstteyken egzostan atar...
http://img233.imageshack.us/img233/8749/03112011013.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/233/03112011013.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
bu modellerde tek sente EGZANTRİKTE olur...
onun dışında herşey pratiktir,
sökersın ve takarsın,,,
http://img843.imageshack.us/img843/7205/03112011014.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/843/03112011014.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
alternatör kısmındaki blok kısmını söktükten sonra marş motorunun dişlisi önümüze çıkacak çıkartırken dikkat edelım aynı şekılde yerıne takılacaktır,
ve önumuze MARŞ RUBLESİ çıkıyor,
rubleyı sökerken dikkat edın saglam bı tornavıda ucu veya MURÇ ile vurarak açılabılıyor,
KESKI ıle denemeyın somunu keserseniz yenısını kolay kolay bulamassınız...
http://img803.imageshack.us/img803/817/03112011015.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/803/03112011015.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
sonrasında arkadakı bloğu sökünce krank elımızde oluyor :)
http://img440.imageshack.us/img440/4241/03112011016y.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/440/03112011016y.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img193.imageshack.us/img193/1763/03112011017.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/193/03112011017.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Tüm Parçaları iyice benzin ile temizleyip mumkunse hava tabancası ile değilsede tum delik cukur vs yerlerı temızlenene kadar yıkıyoruz.
malum blok içerisinde belki görürsünüz belki göremezsiniz ama yağ devir daimi gerçekleşir...
http://img507.imageshack.us/img507/4606/03112011018.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/507/03112011018.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
aynı sırayla geri topluyoruz...
dikkatlıce ve acele etmeden,
varsın 2 saat geç olsun ama sağlıklı olsun bişiy unutmadan contalarını dikkatlıce oturtturuyoruz kapakları birleştirirken kesilme yırtılma deforme olmaması için...
http://img267.imageshack.us/img267/6742/03112011019.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/267/03112011019.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
pistonu takarkende,
unutmayın,,,
EMME SUBABI BÜYÜK BAŞLI OLANDIR...
ÜST KAPAĞA BAKARAK PİSTONU YERLEŞTİRİN,
yani pistonun üzerindeki BÜYÜK OYUK KISIM EMMEYE RAST GELECEK...
http://img819.imageshack.us/img819/7163/04112011002.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/819/04112011002.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Tüm Toparlama İşlemi Sona Erdiğinde egzantrik ayarına sıra geldiğinde,
ince bı tel veya tornavıda yardımı ile pistonun en üst ölü noktada olup olmadığını kontrol ediyoruz ve senteye alıyoruz,
baktık ki nokta üste gelmemiş,
öyle ise subap piyanolarını gevsetıp uygun yönde 2.3 diş zıncırı atlatık bakıyoruz,
volanın üzerindeki PERVAN'yi elimiz ile ileri geri yaparakta yardımcı olabılırız.
büyük delik en üstte olacak ıkı ufak delik iki yanda teğet olacak...
http://img46.imageshack.us/img46/5306/04112011003.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/46/04112011003.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img221.imageshack.us/img221/2820/04112011004.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/221/04112011004.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
ve egzantrik ayarımızda tamamlandığına göre işlemimiz sona ermiş demektir.....
Kolay Gelsin.
Arızasız Günler Dilerim..
Motor 150 cc Scooter.
Amaç Krank Değişimi...
Başlamadan Gerekli Malzemeler...
Yeni Krank,, Conta Takımı,, Hazır Açılmışken Yeni Segman Seti.
Yağ Ve Buji...
Gerekli Alet Edavat Bayağı Fazla Olduğundan Aklınıda Ne Gelırse :)
İşlemleri Sırası İle....
Önce Kaportayı Dağıtıyoruz...
Bagaj ve Kuyruk Grenajını Sökmek Yetiyor...
http://img72.imageshack.us/img72/7111/03112011.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/72/03112011.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img683.imageshack.us/img683/3839/03112011001.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/683/03112011001.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img683.imageshack.us/img683/3839/03112011001.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/683/03112011001.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
bu işlemı yaparken yağı boşaltıyoruz ve tüm bağlantı kabloları şese kablosu ve alternatör (Sargı) soketlerını söküyoruz...
http://img52.imageshack.us/img52/5131/03112011002.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/52/03112011002.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img412.imageshack.us/img412/5326/03112011003.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/412/03112011003.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
tüm bağlantılardan sonra bloğu şasiye bağlayan cıvatalarda sökülüyor ve arka tekerlek ıle motor bloğu önümüzde oluyor,
http://img593.imageshack.us/img593/9436/03112011004.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/593/03112011004.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
şimdide arka tekeri söküyoruz,
http://img339.imageshack.us/img339/2199/03112011005.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/339/03112011005.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
evet fazlalıklardan kurtulduğumuza göre,
kurbanımızı masaya yatırabılırız :)))))
http://img208.imageshack.us/img208/9875/03112011006.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/208/03112011006.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
şimdi sıra içini açmakta :)
önce kayışı ve ön,,arka varyatörleri söküyoruz...
http://img208.imageshack.us/img208/9875/03112011006.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/208/03112011006.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img412.imageshack.us/img412/2822/03112011007.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/412/03112011007.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img687.imageshack.us/img687/9108/03112011008.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/687/03112011008.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Evet sırada alternatör kısmı var (Sargının olduğu kısım)
yuvarlak TAS gibi görünen parça VOLAN dediğimiz mıknatıslı manyetik parça,
onu sökebılmek için ÇEKTİRME diye tabir edilen parçamız olmak zorunda yoksa işimiz imkansız kadar zor olur...
http://img707.imageshack.us/img707/2706/03112011009.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/707/03112011009.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
işte çektirme ile parçamızı söktük.
http://img4.imageshack.us/img4/9636/03112011010o.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/4/03112011010o.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
sargımızın iç kısmında 8 ANAHTARIN AÇABILECEĞİ M6 cıvatalar bulunuyor onlarıda söküp sargıyıda ayırıyoruz,
ve blok boşalıyor.
http://img17.imageshack.us/img17/5047/03112011011.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/17/03112011011.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img207.imageshack.us/img207/4501/03112011012.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/207/03112011012.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
etrafı açtığımıza göre silindir kısmınıda açabılırız...
Arkadaşlar Şunu Unutmayın Her Ayrı Bölgeyi Açarken Her Kısım için Ayrı Cıvata Kutusu Koyun Kenara Ve çıkan cıvata pul somun parca'yı ayrı ayrı muhafaza edın,
bu şekilde parça artmaz ve tektat sökmek veya yanlış işlem yapmış olmaktan kurtulmuş olursunuz,
Ustanın İyisi Parça Arttıranıymış,
Varsın Parça Artmasın Ben Çırak Olarak Büyür Giderim :):):D
Nerde Kalmıştık...
Silindir vs sökülecekti :)
Üst Kapağı Açıyoruz,
her zaman hangi motor olursa olsun,
daima ilk yapılan işlemde çok dikkat edelım,
mesela sente olayına,
egzantrik dişlisi üzerindeki DELİK en üstte olsun,
bu durum motorun ÖLÜ NOKTA denilen yeridir,
piston en üst noktadayken bu delik üstte olur,
unutmayın krank bir tur atar delik üste çıkar krank bir tur daha atar ÇİZGİ üste çıkar,
yani önce delik üstteyken hava çeker sonra çizgi üstteyken egzostan atar...
http://img233.imageshack.us/img233/8749/03112011013.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/233/03112011013.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
bu modellerde tek sente EGZANTRİKTE olur...
onun dışında herşey pratiktir,
sökersın ve takarsın,,,
http://img843.imageshack.us/img843/7205/03112011014.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/843/03112011014.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
alternatör kısmındaki blok kısmını söktükten sonra marş motorunun dişlisi önümüze çıkacak çıkartırken dikkat edelım aynı şekılde yerıne takılacaktır,
ve önumuze MARŞ RUBLESİ çıkıyor,
rubleyı sökerken dikkat edın saglam bı tornavıda ucu veya MURÇ ile vurarak açılabılıyor,
KESKI ıle denemeyın somunu keserseniz yenısını kolay kolay bulamassınız...
http://img803.imageshack.us/img803/817/03112011015.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/803/03112011015.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
sonrasında arkadakı bloğu sökünce krank elımızde oluyor :)
http://img440.imageshack.us/img440/4241/03112011016y.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/440/03112011016y.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img193.imageshack.us/img193/1763/03112011017.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/193/03112011017.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Tüm Parçaları iyice benzin ile temizleyip mumkunse hava tabancası ile değilsede tum delik cukur vs yerlerı temızlenene kadar yıkıyoruz.
malum blok içerisinde belki görürsünüz belki göremezsiniz ama yağ devir daimi gerçekleşir...
http://img507.imageshack.us/img507/4606/03112011018.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/507/03112011018.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
aynı sırayla geri topluyoruz...
dikkatlıce ve acele etmeden,
varsın 2 saat geç olsun ama sağlıklı olsun bişiy unutmadan contalarını dikkatlıce oturtturuyoruz kapakları birleştirirken kesilme yırtılma deforme olmaması için...
http://img267.imageshack.us/img267/6742/03112011019.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/267/03112011019.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
pistonu takarkende,
unutmayın,,,
EMME SUBABI BÜYÜK BAŞLI OLANDIR...
ÜST KAPAĞA BAKARAK PİSTONU YERLEŞTİRİN,
yani pistonun üzerindeki BÜYÜK OYUK KISIM EMMEYE RAST GELECEK...
http://img819.imageshack.us/img819/7163/04112011002.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/819/04112011002.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Tüm Toparlama İşlemi Sona Erdiğinde egzantrik ayarına sıra geldiğinde,
ince bı tel veya tornavıda yardımı ile pistonun en üst ölü noktada olup olmadığını kontrol ediyoruz ve senteye alıyoruz,
baktık ki nokta üste gelmemiş,
öyle ise subap piyanolarını gevsetıp uygun yönde 2.3 diş zıncırı atlatık bakıyoruz,
volanın üzerindeki PERVAN'yi elimiz ile ileri geri yaparakta yardımcı olabılırız.
büyük delik en üstte olacak ıkı ufak delik iki yanda teğet olacak...
http://img46.imageshack.us/img46/5306/04112011003.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/46/04112011003.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img221.imageshack.us/img221/2820/04112011004.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/221/04112011004.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
ve egzantrik ayarımızda tamamlandığına göre işlemimiz sona ermiş demektir.....
Kolay Gelsin.
Arızasız Günler Dilerim..