PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : karbüratör ayarı?



redlion999
18 Şubat 2014, 20:14
Diyorsunuz ki 50 tane konu var niye açıyorsun daha.. Ancak okudum giriştim ama toplayamadım.. Daha doğrusu topladım da sorun var..

Motosiklet sürekli gaz veriyor konumunda şuan..

http://i.hizliresim.com/xJWQjn.jpg

Masa için kusura bakmayın içeride çalışıyordum aydınlık diye orada çektim fotoğrafı..

Olaya gelirsek.. Acemilik söktüm herşeyini sökerken gaz teliyle çok uğraştım çıkartamadım biraz sağa sola çekmem gerekti sorun olmuş olabilir o ihtimal 1..

Eve geldim açtım benzinle temizledim içini fotoğraftaki hale getirdim sonra topladım.. Sonra hava ayarı yapayım dedim sağ üstteki vidayı sıkana kadar çevirdim 2 tur oldu tam.. Daha sonra 1.5 tur geri açtım..

Sonra motora geri takma işlemi başladı gaz telini takmak yine sorun oldu biraz hatta tam oturtamadım gaz kolum boşta kaldı.. Sonra farkettim yuvasına oturttum(rölanti vidasının geçebileceği boşluğa göre ayarlayıp).. Benzini açtım verdim marşı ama deli gibi çalışıyor motosiklet son gaz..Hava vidasını kapattım fark etmedi.. Rölantiyle zaten oynamadım ama denemek için sağa sola çevirdim o da olmadı..

Yine söktüm(3 kere söküp taktım bu arada) gaz telinin bağlı olduğu yayda sorun yok gibi.. İçindeki iğne de sağlam gözüktü yamulma yok sanıyorum.. Sökerken jikle nin yaylı kısmını fark etmemişim şuan elimde onlar ama sonuçta jikle kapalıyken bir özelliği yok sanıyorum..

Bunun sonucudunda ne kadar ayarlarla oynarsam oynayayım sürekli gaz veriyor motosiklet.. Nerde sorun vardır acaba?

ferhatkars
18 Şubat 2014, 20:36
gaz telini karbüratörden söküp de dene bakalım...
bekliyoruz...

Mertcan39
18 Şubat 2014, 20:42
o gaz telinin geçtiği yerde bi plastik gbi bişi olması lazım rolanti vidasının yanında bnm motoru öyle oraya oturttuğun plastik bi yerinde çentik gbi bişi var onu tam oturtmaya bak tecrübeyle sabittir başıma geldi

redlion999
18 Şubat 2014, 21:01
Bugünlük deneyemem yarın uğraşıcam onunla artık..

Gaz telini çıkartıp deneyeceğim.. Ancak şuan gaz kolunda his var ama motora etkisi yok.. Ne olmasını beklemem gerekiyor kapağı kapatınca hiç gaz gitmiyor şeklinde mi olması lazım?

http://i01.i.aliimg.com/photo/v6/613853203/Kunfu_PZ27_cable_carburetor_kf_carburetor.jpg

Karbüratör bu.. Tam olarak nerede acaba o çentik dediğiniz yer yanlış anlamayayım sonra :)

ferhatkars
18 Şubat 2014, 22:01
gaz telinin ucu karbüratördeki gaz pistonuna takılır...
sen herhalde gaz pistonunu düzgün takamadın...
gaz pistonunu evirip çevirip istediğin şekil takamazsın...
gaz pistonu üzerinde yukardan aşağı bir kanal var... o kanal rölanti ayar vidası tarafında olacak...
bir de gaz kolundan cıkan teli karbüratöre gidene kadar iyi takip et..
gaz kolunda ve karbüratör üzerinde dış telin sabit kaldıgı yerlere dikkat et...
yani kırmızı ile işaretli yerlere...
http://i.hizliresim.com/x0r0pY.jpg (http://hizliresim.com/x0r0pY)

redlion999
18 Şubat 2014, 22:21
Sorun olsa da karbüratör-gaz kısmının nasıl çalıştığını anladım gibi ileride aval aval bakmam başka motorlarda

Konuya gelirsek.. Gaz telinin gaz koluyla olan kısmında sorun yok.. Dediğiniz gibi o pistonla sorun yaşadım.. Sonrasında kanalına oturttum ama.. O pistonun içinde iğne dışındaki görünen şeyde tel sanırsam..

Çalışma şekli biz gaz kolu çevirdiğimizde tel yayı yukarı çekiyor ona bağlı olan iğne yukarı kalkınca fotoğraftaki elimdeki yakıt geliyor sonra motora yakıt+hava karışımı gidiyor değil mi? Şamandıralı olan alt kısım benzin dolu oluyor hep..

Şuan sorun ya gaz pistonunda ya pistonun çektiği iğnede yada fotoğrafta elimde tuttuğum yuvarlak parçada?

ferhatkars
18 Şubat 2014, 22:50
elindeki benzin memesidir... üzerinde 72-90-100-108 vs rakam yazar...
o memenin daha büyüğünü taksan hissedilir derece de çekiş artar...tabi yakıtta artar...
şamadıralı olan kısımla aman diyim oynama... ayarı bozulursa benzin boşa akar gider...
senin sorunun gaz pistonunu yanlış taktın sanırım... devamlı gaz verir vaziyette demişsin...
sen gaz pistonunu çıkar... gerekirse teli de gaz pistonundan ayır ve o şekil de gaz pistonunu motora tak...
rölantiyle oynayarak bak bakalım devir yükselip artacak mı...
birde gaz pistonunu elinle aşağı yukarı yap... düzgün çalışıyor mu bak... takılma veyada zorlanma olmamalı...

redlion999
18 Şubat 2014, 22:57
Şamandıra kısmından uzak duruyorum zaten.. Rölanti değişiminde devir değişmiyor şuan..Gaz pistonuna gündüz gözüyle bir ayar çekeceğim o zaman.. Teli ayırıp bir bakayım gaz pistonunu da test edeyim.. Gaz telimde hafif boşluk vardı onu da ayarlarım bu vesileyle..

Çok sağ ol hocam yarın bildiririm durumu:cat:

ferhatkars
18 Şubat 2014, 23:10
bir şey değil hacı... bekliyoruz seni... :)

serkanADH13
19 Şubat 2014, 01:12
bazı motorların karbüratör manıfoltları aleminyumdur
o manıfolt fazla sıkılırsa karburatoru sıkar ve gaz pıstonu asagı ınemez bıraz gevsetmek gerekır,

yok sende oyle bır durum yok ıse eger,
sanıyorum GAZ PİSTONUNU TERS TAKTIN,
karburatore ustten gıren tup seklındekı parca (gaz pistonu odur) bır tarafı tam çızgılı bır tarafı yarım cızgılıdır,
tam cızgılı olan kısım (tel oradan takılır) gaz piston yuvasının icerisinde minik bir tırnak vardır,,,
o tırnak karburator ıcerısındekı gaz pistonu sabıtleme tırnagıdır oraya denk gelmelı,
yanı rolantı vıdasının tam karşısına,

dier yarım olan kısım ıse ORASI ROLANTI VIDASINA DENK GELMELIDIR,,,

Kolay gelsin...

cenkito
19 Şubat 2014, 01:25
Diyorsunuz ki 50 tane konu var niye açıyorsun daha.. Ancak okudum giriştim ama toplayamadım.. Daha doğrusu topladım da sorun var..

Motosiklet sürekli gaz veriyor konumunda şuan..

http://i.hizliresim.com/xJWQjn.jpg

Masa için kusura bakmayın içeride çalışıyordum aydınlık diye orada çektim fotoğrafı..

Olaya gelirsek.. Acemilik söktüm herşeyini sökerken gaz teliyle çok uğraştım çıkartamadım biraz sağa sola çekmem gerekti sorun olmuş olabilir o ihtimal 1..

Eve geldim açtım benzinle temizledim içini fotoğraftaki hale getirdim sonra topladım.. Sonra hava ayarı yapayım dedim sağ üstteki vidayı sıkana kadar çevirdim 2 tur oldu tam.. Daha sonra 1.5 tur geri açtım..

Sonra motora geri takma işlemi başladı gaz telini takmak yine sorun oldu biraz hatta tam oturtamadım gaz kolum boşta kaldı.. Sonra farkettim yuvasına oturttum(rölanti vidasının geçebileceği boşluğa göre ayarlayıp).. Benzini açtım verdim marşı ama deli gibi çalışıyor motosiklet son gaz..Hava vidasını kapattım fark etmedi.. Rölantiyle zaten oynamadım ama denemek için sağa sola çevirdim o da olmadı..

Yine söktüm(3 kere söküp taktım bu arada) gaz telinin bağlı olduğu yayda sorun yok gibi.. İçindeki iğne de sağlam gözüktü yamulma yok sanıyorum.. Sökerken jikle nin yaylı kısmını fark etmemişim şuan elimde onlar ama sonuçta jikle kapalıyken bir özelliği yok sanıyorum..

Bunun sonucudunda ne kadar ayarlarla oynarsam oynayayım sürekli gaz veriyor motosiklet.. Nerde sorun vardır acaba?

motor surekli dip gaz calısıyorsa

gaz pistonunu yanlıs takmıssındır. tecrubeyle sabittir.

sadece gaz pistonunu geri cıkart, yerine tam oturacak sekilde,

ustundeki egimli yer yer tam rolanti ayar vidasına gelecek sekilde geri tak.

sorun kalmayacaktır :cat:

serkan ustam senin yorumunu , konunun sonunu okumadan yazmısım :)

kral8181
19 Şubat 2014, 01:28
Bugünlük deneyemem yarın uğraşıcam onunla artık..

Gaz telini çıkartıp deneyeceğim.. Ancak şuan gaz kolunda his var ama motora etkisi yok.. Ne olmasını beklemem gerekiyor kapağı kapatınca hiç gaz gitmiyor şeklinde mi olması lazım?

http://i01.i.aliimg.com/photo/v6/613853203/Kunfu_PZ27_cable_carburetor_kf_carburetor.jpg

Karbüratör bu.. Tam olarak nerede acaba o çentik dediğiniz yer yanlış anlamayayım sonra :)


Aynı karburator bendede var hocam gaz pıstonunu yanlıs takıyorsun onu cevırıp oyle tak hocam kısa olan tarafı sana bakacak telın gectıgı tarafa karsıda sanırım 2 turlu takılıyo zaten bırı olmassa oburku turlu 360c cevır oyle tak hocam olacaktır.Sorun kesınlıkle orda

redlion999
19 Şubat 2014, 14:55
Ve sorun hallolmuştur.. Tahmin edildiği gibi gaz pistonunu ters takmışım..Karbüratörünü söken herkesin başına gelmiş herhalde ters takma mevzusu.. Herkese çok teşekkürler:cat: Cevap almak için illa moto sohbete konu açmak gerekmiyormuş..

Sorunu çözdük diye konuyu boşlamayalım benim hatalarımı da biri görsün başkası yapmasın..

http://i.hizliresim.com/e7Qrmr.jpg

Bu kısım rölanti vidasının tersi tarafına gelecek..

http://i.hizliresim.com/KgbJlQ.jpg

Bu kısım rölanti vidasına gelecek.. Kısa-geniş ve eğimli kısım rölanti tarafında, gaz telinin olduğu uzun-ince kısım karşısında olacak..

Not 1:Karbüratörü sökerken jikleye dikkat edin yaylı sistem yayı kaybetmeyin.. Ben düşürmüşüm şans eseri buldum.. Hatta sökmeden fotoğrafını çekin takarken kolay olur..

Not 2:jiklenin mekanizmasını takmadan çalıştırırsanız jikle sürekli açık kalır. Açıklamak gerekirse

http://i.hizliresim.com/xBG56g.jpg

Buradaki kapakçık normalde hep açık kalmalı.Jikle kapalı=kapakçık açık. Havayı asla kısmıyoruz karbüratörden motor sıcaksa yakıt ile ayarlanıyor gaz olayı.. Sol taraftaki mandal onu açıyor.Fotoğraftaki gibi serbest halde kapalı durumda tutuyor..Herşeyi taktığınız zaman o mandala güç uygulanıp açılmış olması lazım yoksa motor sıcakken çalışmaz..

http://satis.kanuni.com.tr/di.aspx?i=007-148_KARB%C3%9CRAT%C3%96R%20-CROSS150.jpg&w=700&yp=e

Şu pozisyonda olmalı..

Not 3: Rölanti vidasını sıktıkça rölanti artar, gevşettikçe azalır.. Aklınızda bulunsun benim gibi sıktıkça gazı kesiyor gibi saçma bir düşünceye kapılmayın.

Tek hasarım takıp çıkartmaktan manifolda bağlanan kısımdaki conta kopmuş taktım.. Umarım sorun yaratmaz yakın zamanda.. Bir ara gidip alırım yenisini..

Bu arada 1.5 tur hava ayarında motosiklet vuruntu oluyor sanırsam tekledi ara ara.. 2 turda sorun kalmadı ancak bunun tam ayarını nasıl yapabilirim..

Bu arada çok karmaşık motosikleti olmayan herkes böyle ufaktan başlamalı..Çalışma prensibini bildiğiniz aletin tepkilerini ve sorunun kaynağını daha rahat bulursunuz..Bu motora ne oluyor deyip korkmaktansa 'Şurada sıkıntı var' diyebilmek güzel şey..

Şimdi motorun neresini açmak lazım? Ne kadar okunsa da girişmedikten sonra tam olarak öğrenilmiyor.. Sübap ayarı kısmı ne kadar komplikedir mesela :queen:

cenkito
19 Şubat 2014, 15:13
subab ayarı için motoru dogru üst olu noktaya almak lazım.
piston 2 defa üön gelir, birisi sıkıstırma (ayar bu zaman yapılır)ikincisi egzos gazını basarken
sonrasında bir sentil almanda fayda var ilerde göz kararıda yapabilirsin.
sentildeki 0.10 mm yı araya sokup vidayı sıkacaksın cekerken baya zor cıkması lazım, sıkı gecme dedikleri olay.
sentili aradan cıkartmadan üatteki kontra somununu iyice sıkıp spnrasında sentili cıkart.

bbir diğer önemli nokta ise motor iyice soguk olmalıdır.
mesela aksam park ettiysen sabah calıstırmadan ayar yaparsan daha iyi olur.

NOT 1: subab ayarı gevsek olursa subablar tam acılmadıgından gerektiği kadar yakıt ememez
güç düşer,ve sesli calısır. soguk havakarda da az zor calısabilir. ama zararı yoktor.

NOT 2: asıl sorun subabları cok sıkı yaparsanız(ısınıp genlesince tam kapanmaz,
kapanmayınca sogumaz, yanar, deforme olupyerine oturmaz pistonla carpısabilir),
helede piston dogru noktada değil iken ayar yaparsanız vay helinize :)
subablarla piston carpısabilir ve motor kitlenebilir

redlion999
19 Şubat 2014, 15:25
Sentil alacağım kesinlikle

0.26mm diye okumuştum araştırdğımda ona birdaha bakmam lazım..

pistonu yukarı almak için motor çalışmıyorken viteste ileri götürmekti sanırsam tekniği..

Ayar bozulduğunda nelere sebep olacağını da öğrenmiş oldum.. Benimkisi sesli çalışmasından dolayı..

Gerekli olabilecek malzemeleri araştırıp sentili de aldıktan sonra girişmek lazım:cat:

Riskler var ama dikkatli olunursa zarar vereceğimi sanmıyorum..

@Cenkito

Takibimdesin hocam o motoru sizin gibi söküp büyütüp takana kadar motorumu değiştirmeme kararı aldım:mrgreen:

cenkito
19 Şubat 2014, 15:52
dediğim gibi sesli calısmasının zararı yok.
subab boslugu marka modellere göre motosikletin sahip oldugu motor blogu tipine göre
farklılıklar gösterir.
senin cross150 ile benim max ın blokları aynı.
ben mondial genel merkezinden aldım degerleri.
hatta emme 0,06mm egzos 0,07mm olmalı imiş. ama o degerlerde sentil bulmak cok zor.
piyasada 0,05-0,10-0,15 . . seklinde 0,05mm adımlı olanlar var.
hemde sıkı gecme olarak 0,10 da da hiç bir sorun olmuyor. gayet kararlı calısıyor

pistonu üst olü noktaya almak için bıjıyı cıkart, kulbutör kapagını cıkart(8 numara anahtar)
motorun sol kapagındaki kanunı yazan kapagı cıkart(oda 8numara)
içerde lokma kolu ile 14 numara anahtar uzat ve krankı ileri cevirerek üön ya al

bak burada da benzeri var

http://n1310.hizliresim.com/1g/r/tuxb9.jpg

tabiüstteki plastik kapagı da acıp oradaki çizgiyle volanttaki T harfini denk getirmen lazım

o zaman üön ya almıs olusun.dikkat etmen gereken nokta egzos subabı kapanır kapanmaz gelecek T değil.

egzos subabı kapandıgı an sa kranka 360derece bir tur daha attır

resmin kaynak sayfası

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/79368-mondial-125-mg-delux-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-15.html

sizin yan kapak farklı imiş düz tornavida ile acacaksın orayı cbf150 de oldugu gibi

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:41 ----------

http://i.hizliresim.com/eNGRyL.jpg

bu iki vidayı düz tornavida ile acıp krankı ileri cevir geri dönmez zorlama
mars kavrama izin vermez

saroxsat
25 Ekim 2015, 04:32
http://i.hizliresim.com/KgbJlQ.jpgArkadaşlar konuyu hortlatacam ama bu gaz pistonu kapağındaki siyah conta ne işe yarar.Bendeki uzamış takılmıyor yenisni almalımıyım.Yoksa onun yerine sıvı contamı sürsem.Birde o contanın oldğu bölüme benzin geliyormu.

cenkito
25 Ekim 2015, 10:54
http://i.hizliresim.com/KgbJlQ.jpgArkadaşlar konuyu hortlatacam ama bu gaz pistonu kapağındaki siyah conta ne işe yarar.Bendeki uzamış takılmıyor yenisni almalımıyım.Yoksa onun yerine sıvı contamı sürsem.Birde o contanın oldğu bölüme benzin geliyormu.

Benzin degil ama buhari gelir
sivi conta degilde orjinaline benzeyen O-Ring al tak sorun olmaz

saroxsat
25 Ekim 2015, 16:17
Peki bu contanın buradaki görevi ney olmasada bir sorun olurmu.Bu contadan bulmak zor gibi geliyor bana.

cenkito
25 Ekim 2015, 17:02
su vs yalıtımı için olabilir
aynısından bulamazsan git sanayıye oring al aynı ebada uygun
o olmazsa ne olur? belki bişey olmaz, vardır bir görevi ki koymuslar :)