PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Paslanmış depoyu hayata döndürme !



tr_select
11 Şubat 2014, 16:26
Merhaba forum ahalisi. Dün gece bir arkadaşa konu hakkında yardımcı olduktan sonra TÜRKÇE çeviriyle forumda paylaşiyim dedim.

Ecnebi amcamızın motosikleti:
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/photo-103.jpg

1- EVAPO RUST dediği pas temizleme sıvısı (http://www.evaporust.ca/images/ER_gallonjug.gif)
2- 6 inç çelik zincir (iki adet)
3- POR-15 denilen depo tamir takımı (adamlar her şeyi bu sıvı ile tamir ediyor. Görsellerden bknz)
4- Arkadaşının kovasını çalmış. Yani bir adet kova
5- Eski giysiler giyilmesinden bahsetmiş
6- Scoth mavi bant (Deponun çizilmesini engellemek için, depoyu sarıp sarmalayacağımız herhangi bir bant)
7- Eldiven
8- Duş-banyo tıpası
9- Jelatin.
10- Huni (2 dolar vermiş kazık yemiş :pl:)
11- Bidon
12- Sineklik
13- Saç kurutma makinesi (son işlem için gerekli)

Paslı resimleri
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0487.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0487.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0494.jpg

Deponun ağzını yüzünü güzelce kapatıyoruz
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0496.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0499.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0500.jpg

Çizilmemesi için deponunda her yerini kaplıyoruz.
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0501.jpg

Arkadaşın dediği evapo pas sökücüyü depoya boşaltıyoruz (ülkemizde alternatif ürünler bulunmaktadır)
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0508.jpg

Bahsettiğimiz çelik zinciri deponun içine usulce bırakıyoruz. (Deponun ağzını kapattığımızda, depoyu sallayarak yapışan pasların sökülmesini sağlayacağız)
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0511.jpg

Zinici depo içerisine attıktan sonra uzun bir süre sallayacağız ve yapışan pas parçacıkları kopucak.
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0513.jpg

Arkadaş işe gitmiş gelmiş derken sanırım uzun bir süre öylece beklemiş depo. Geldikten sonra boşaltmaya karar veriyor.
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0518.jpg

Pasları süzüp, içeriden çıkarmak için bez kullanmış. (Depodaki pas miktarını göstermek için)
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0521.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0522.jpg

İşlem sonrası deponun içi.
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0524.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0525.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0527.jpg

Por-15 denilen depo tamir kiti (türkiyede yok sanırım, yurt dışından temin etmek gerek. Belki muadili vardır)
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0528.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0529.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0533.jpg

Bu kısmı tam olarak anlayamadım. Sanırım depo içerisine döküp bir süre sallayıp bekletmiş.
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0534.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0535.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0536.jpg

DAha sonra bu sıvı ile depoyu doldurup sallamış bir süre.
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0540.jpg
Sıvı sonrası sonuç.
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0542.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0544.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0545.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0547.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0548.jpg

Deponun içerisinde pas olmadığından ve iyice temizlendiğinden emin olun diye belirtmiş arkadaş. Daha sonra saç kurutma makinası ile depo içerisini güzelce kurutmuş.
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0550.jpg

Depo tamamen kuruduktan sonra son aşama için hazır olduğundan bahsediyor.
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0552.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0553.jpg

Yavaş yavaş depo içerisinde gri sıvıyı gezdirerek (40 dakika kadar) bütün her yere nüfuz ettiğinden emin olarak çeviriyoruz. 1/4 oranı kadar kaldığından bahsetmiş. Gri boyanın olduğu kutu 1/4 kadar dolu diyor sanırım. Bu kısmıda tam olarak çözemedim... Depo içerisine fazla koymuyoruz galiba.
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0556.jpg

Gri sıvı müdahalesi ardından 96 saat kurumaya bırakılması gerekiyormuş. Neyse, kuruma ardından şöyle bir sonuç çıkmış ortaya.
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0558.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/IMG_0560.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/photo-108.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y147/Domiken/photo-109.jpg

Konuda por 15 ile 200den fazla depo kapladığını yazmış bir arkadaş. Demekki işe yarıyorki adamlar çatır çatır depo temizliyorlar :)
Neyse,

Arkadaşlar ingilizcemin yettiği kadarıyla çevirmeye çalıştım. Hatalarım olmuş olabilir. Eğer hatamı görürseniz lütfen düzeltelimki işine yarayacak kardeşlerim sağlıklı şekilde yararlansınlar.

Bu konuyu resimli, ayrıntılı paylaşan kevin amcaya teşekkürler diyim. Thanks kevin brother :queen:

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=768604


Google aramaları için;
Paslı motosiklet deposu, pas temizleme, motosiklet deposu temizleme, paslı benzin deposu, paslı motosiklet deposu temizleme...

CEM.
11 Şubat 2014, 16:33
Oguz beyden yararlı bir konu daha :)

Teşekkürler emegine saglık :cat:

tr_select
11 Şubat 2014, 16:42
Oguz beyden yararlı bir konu daha :)

Teşekkürler emegine saglık :cat:

Taş attıkta elimizmi yoruldu kardeşim, ne demek. Umarım birilerinin işine yararda onlarca para dökmezler motorları için fırsatçılara. İyi kötü bir litreliğin veya 600CC motorun deposu 800-2000TL arası değişiyor. 100liraya halledilebilir bu malzemeler ile :)

yqavuzhyan
11 Şubat 2014, 18:19
Ellerin dert görmesin.
Teşekkürler.

gv650i
11 Şubat 2014, 19:06
bu sıvıları bulmak burda biraz zor ama en güzeli fosforik asitle dolduruyorsunuz 4-6 saat bekliyor sonra çalkalayayıp sodyum karbonat koyuyorsunuz 3-4 saatte öyle bekliyor pas kalmıyor.ilk günki gibi oluyor depo arkadaşın en son koydugu gri kaplama boya ama benzine dayanıklı bir boya ondan bulunursa daha da güzel olur.

GaCCaLL
11 Şubat 2014, 19:21
Ben hidroklorijk asit ve karbonat ile bu işi görmüştüm,
Lakin amcamızın son yaptığı işlem anladığım kadarıyla galvaniz görevi görüyor ve deponun tekrardan hemen paslanmasını engelliyor olsa gerek,
zira biz galvanizi de söktüğümüz için deponun sürekli dolu kalması gerekmekte ama görünüyorki yukardaki anlatımda süper bir şekilde eski haline döndürmüş depoyu,
hoş benim temizleme maliyetim yaklaşık 30tl idi

resimler..

http://imageshack.us/a/img804/9441/dscf7816w.jpg

son hali

http://imageshack.us/a/img196/8758/dscf7837z.jpg

TheCooL
11 Şubat 2014, 20:23
Oğuz'a teşekkürü bir borç biliriz .Eline sağlık güzel ve faydalı konu..

Hiç yoktan abi x liram var ne alim veya abi r6 mı cbr600 mü gibi abuk bi konu değil..

Arda_Karaca
11 Şubat 2014, 20:27
Gerçekten on numara bir paylaşım olmuş. Teşekkürler.

tr_select
11 Şubat 2014, 20:53
Farklı yöntemler ile depo temizliği mümkün fakat por-15 setin içerisindeki gri boya tarzı şey müthiş bir icat. Deponun tekrar pas yapmasını önleyeceğini düşünüyorum... Zaten yabancı sitelerden araştırdığımda avrupada en fazla kullanılan kit buymuş. Genel olarak herkes memnun...


3 şişe sıvının olduğu depo tamir ve temizleme setini e-bay veya bir çok sitede bulabilirsiniz.
POR-15 ismiyle veya "Fuel Tank Repair Kit"

Diğer pas temizleme bidonunu "evapo rust" ismiyle yine aynı şekilde yabancı sitelerden sipariş verebilirsiniz.
Türkiyede ise "pas sökücü" adı altında 5-10lt bidonlarda satılan bir çok muadil var fakat por-15 ne yazıkki ülkemizde satılmıyor.

Por-15'e alternatif şöyle bir ürün var ve oda ülkemizde satılmıyor.
http://www.ebay.com/itm/Motorcycle-Fuel-Tank-Repair-Kit-Gas-Tank-Repair-Kit-/301077514753?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item46199e4a01&vxp=mtr

Dileyen yurt dışından getittirir, dileyen muadil ürünleri tercih edebilir. Benden bu kadar dostlar :)

Estargeus
12 Şubat 2014, 03:11
Çok çok faydalı konu teşekkürler :) por-15 alabilirsem deneyip burada haber veririm.

Bu arada yapan arkadaşlar hidro klorik asit ve fosforik asitle nasıl ve ne oranda yapıldığını söyleme şansınız olur mu? Fosforik asit sanırım tuz ruhu değil mi? Bende nitrik asitle yapıyorum ancak 4 kere yaptım hala devam ediyor paslar. Ki her çıkan su simsiyah hala.

Birde bu sodyum karbonat bildiğimiz kabartma tozu değil mi ? Suyla ne oranda karıştırdınız? Ve su sıcak mıydı soğık muydu ?

Konuyu açan tr_select e tekrar teşekkür ediyorum :)

_pLay_06
12 Şubat 2014, 03:23
cıdden super bır paylasım olmus en azından basımıza gelırse tekrar acıp ınceleyebılecegımız bır konu tesekkurler

tr_select
12 Şubat 2014, 03:57
Çok çok faydalı konu teşekkürler :) por-15 alabilirsem deneyip burada haber veririm.

Bu arada yapan arkadaşlar hidro klorik asit ve fosforik asitle nasıl ve ne oranda yapıldığını söyleme şansınız olur mu? Fosforik asit sanırım tuz ruhu değil mi? Bende nitrik asitle yapıyorum ancak 4 kere yaptım hala devam ediyor paslar. Ki her çıkan su simsiyah hala.

Birde bu sodyum karbonat bildiğimiz kabartma tozu değil mi ? Suyla ne oranda karıştırdınız? Ve su sıcak mıydı soğık muydu ?

Konuyu açan tr_select e tekrar teşekkür ediyorum :)

Kevin dayı ılık sudan bahsetmiş. Yanılmıyorsam tuz oranından filanda bahsediyor ama ingilizcem o kadar yeterli olamadı ne yazıkki.
İngilizcesi iyi olan arkadaşlar şu metni çevirebilirmi acaba ?

"So the whole time I was all cocky, thinking the EVAPO RUST took care of everything. I mean I flushed EVERY particle
out of the tank with water after the EVAPO RUST... or so I thought.
I mixed the Marine Clean with 1:1 with hot water (not boiling, but hot) and shook for 20 minutes. Eventually the ductape
on the petcock gave out, because as the instructions stated, to activate the marine clean the water must be warm, not hot
or the duct tape stickiness might come off... and it did. But the petcock hole was so small that I barely lost any liquid.
Once I started losing liquid, this crap came"

fz6_fazer
12 Şubat 2014, 11:18
Eline koluna saglik. bir cok kisinin faydalanacak ve size tesekkur edecektir.

Syanur
12 Şubat 2014, 11:38
Teşekkür ederiz paylaşım için,


Kevin dayı ılık sudan bahsetmiş. Yanılmıyorsam tuz oranından filanda bahsediyor ama ingilizcem o kadar yeterli olamadı ne yazıkki.
İngilizcesi iyi olan arkadaşlar şu metni çevirebilirmi acaba ?

"So the whole time I was all cocky, thinking the EVAPO RUST took care of everything. I mean I flushed EVERY particle
out of the tank with water after the EVAPO RUST... or so I thought.
I mixed the Marine Clean with 1:1 with hot water (not boiling, but hot) and shook for 20 minutes. Eventually the ductape
on the petcock gave out, because as the instructions stated, to activate the marine clean the water must be warm, not hot
or the duct tape stickiness might come off... and it did. But the petcock hole was so small that I barely lost any liquid.
Once I started losing liquid, this crap came"


"Çok bilmişlik tasladığım zamanlarda EVAPO RUST ın herşeyi halledeceğini düşünüyordum. Yani EVAPO RUST sonrasında tankın dışındaki TÜM parçaları suyla parlattım...yada ben öyle düşünüyordum.
Marine Clean ile sıcak suyu(kaynayan değil ama sıcak) 1e1 oranında karıştırdım ve 20 dakika çalkaladım. Nihayet tahliye vansındaki selo bant dışarı çıktı, çünkü kullanım kitapçığının da belirttiği gibi, Marine Clean'i etkinleştirmek için suyun ılık olması gerekiyor, sıcak değil aksi taktirde selo bantın yapışkanlığı gidebilir... ki öyle olmadı. Fakat tahliye vanası çok küçük olduğu için zar zor biraz sıvı çıkartabildim. Sıvı akışı(tahliyesi) başlayınca bu pislik çıktı"

Çok içime sinen bir çeviri olmadı. Umarım yanlış yönlendirmemişimdir.

Sanırım burada kastettiği şey önceleri sadece EVAPO RUST ile tankın içini temizleyince herşeyin tamam olduğunu sandığı ve galiba tankın içini kaplayan gri sıvıdan pek haberdar olmadığı yada ona gerek olmadığını düşündüğü.

Bulent78
12 Şubat 2014, 12:40
Konuyu gorunce, pasi cozmesi dert degil, ondan sonra icini kaplamasi asil dert diye dusunmustum ki amcamlar onun da cozumunu bulmuslar, Kevin amcaya da sana da sagol haci. Guzel konu, eski motorlarla ugrasanlar icin birebir. Eski dedim ama benim 2006 gv 250 nin de deposunda yavastan lekeler gozukmeye baslamisti satarken. Sonra aldigim yine 2006 er6 nin deposu ise piril pirildi, marka farki burda da ortaya cikiyor demek ki.

Salih_T
12 Şubat 2014, 15:55
Konu değerli ve faydalı...Teşekkürler Oğuz kardeş...

Uğur
12 Şubat 2014, 16:00
Çok yararlı,kaliteli ve güzel paylaşım. Elinize,emeğinize sağlık.

AWESQME
12 Şubat 2014, 17:26
Por-15 getirtip satsak iyi para kazabiliriz. Ahanda ekmek kapısı açıldı sayende :thumleft: Eline koluna parmaklarına beynine gözüne sağlık :bounce:

tr_select
06 Mart 2014, 02:17
Bir arkadaşın ZZR600 emektarının deposunda deneme yapmak için sipariş verdik. Hadi hayırlısı bakalım. Gelişmeleri yazarım buraya.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:10 ----------

Edit: Yeni bir yöntem paylaşiyim sizlere... :)

1 litre gaz yagi
1.5 litre benzin

Yaklaşik 1/2 kg ince çakıl taşları. 4-5mm büyüklüğünde olucak. İnce, ufak taş atmayın sakın !
Deponun tahliye vanası vs her yerini güzelce kapatıyorsunuz ve daha sonra 1 saat kadar çalkalıyorsunuz. Bazıları depoyu matkap benzeri şeylere monte ederek çeviriyor (biz böyle bir şey yapmıştık)

Ardından depoyu boşaltıyoruz, su ile yıkıyoruz... Kompresör yardımıyla iyice içini kurutuyoruz ve monte ediyoruz.
Mişşın compleyt

tr_select
06 Ağustos 2014, 23:08
Şimdi aklıma geldi. Bi alaman sitesinden sipariş vermiştik. (site ismi aklımda değil)
99 600F - 95 zzr600 için yaptık bu denemeyi. Şuan için bir sorun yok, pas oluşmadıda.

Test ederek işe yaradığını söyleyebiliriz. Pas sorunu arkadaşlar gönül rahatlığı ile deneyebilirler.

Sonuç yazmadığım için kusura bakmayın. Yeni geldi aklıma :pale: