PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ateşleme Sorunu Yardım.



Ahmanamra
03 Şubat 2014, 23:58
Arkadaşlar 2006 xt 125 r motorum ateşlemeyi kesti durduk yere eve aldım dağattım işin içinden çıkamadım ben . Marşa ilk basışta buji çakıyor sonrası gelmiyor. Kontağı açıp kapatmadıkçada ilk ateşlemeyi bile yapmıyor. Bunun sebepleri ne olabilir ? bobin arızasımı röle mi konjektör mü yoksa cdı ünitesimi nasıl bir yol izlemeliyim arıza tesbiti için ?

Slayerrr
04 Şubat 2014, 00:03
Statörle beraber olan ve rotorun üzerindeki çıkıntıdan motorun döndüğü bilgisini cdi'a iletip ateşleme zamanını bildiren pickup coil diye bir parça var. Yani bir nevi krank pozisyon sensörü, tamirciler okuyucu der genelde. Çok çok yüksek ihtimalle sorun bunda. Soketlerini, kablosunu ve rotora olan uzaklığını kontrol et.

Ahmanamra
04 Şubat 2014, 00:43
Statörle beraber olan ve rotorun üzerindeki çıkıntıdan motorun döndüğü bilgisini cdi'a iletip ateşleme zamanını bildiren pickup coil diye bir parça var. Yani bir nevi krank pozisyon sensörü, tamirciler okuyucu der genelde. Çok çok yüksek ihtimalle sorun bunda. Soketlerini, kablosunu ve rotora olan uzaklığını kontrol et.

Derhal bakıyorum o dediğine :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:11 ----------

Şimdi startörün yanından iki adet kablo girişi var biri üstte 2-3 kablo giriyotr biride altta şase gibi. LAkin tek kablo olan alttaki şaseye benzettiğim somunlu ve içinde pim olan bir vidaya bağlı. O somunlu vidada gevşemişti baktığımda ve ıslaktı yuvasıda dahil. Acaba startorün içinde buradan su kaçmış olabilir mi yahut bu vidanın pimi ıslanmış temizleyip yerine taktımama hala aynı bu arada .resimleride yarın yollayacağım

Samet Ağır
04 Şubat 2014, 00:52
Statörle beraber olan ve rotorun üzerindeki çıkıntıdan motorun döndüğü bilgisini cdi'a iletip ateşleme zamanını bildiren pickup coil diye bir parça var. Yani bir nevi krank pozisyon sensörü, tamirciler okuyucu der genelde. Çok çok yüksek ihtimalle sorun bunda. Soketlerini, kablosunu ve rotora olan uzaklığını kontrol et.
benden çok yaşayacaksın demekki....:joker:

ferhatkars
04 Şubat 2014, 01:06
Derhal bakıyorum o dediğine :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:11 ----------

Şimdi startörün yanından iki adet kablo girişi var biri üstte 2-3 kablo giriyotr biride altta şase gibi. LAkin tek kablo olan alttaki şaseye benzettiğim somunlu ve içinde pim olan bir vidaya bağlı. O somunlu vidada gevşemişti baktığımda ve ıslaktı yuvasıda dahil. Acaba startorün içinde buradan su kaçmış olabilir mi yahut bu vidanın pimi ıslanmış temizleyip yerine taktımama hala aynı bu arada .resimleride yarın yollayacağım

statörlerden çıkan kabolarından genelde 2 yada 3ü aynı renkte olur...bunlar üretilen elektriği kanjektöre iletir...
diğer tek kablo ise (markoa modele göre değişip 2 de olabilir) okuyucu dediğimiz sensörün kablosudur buda bobine gider...
yada bobinden önce kontak yada beyine gider... sonra bobine ulaşır...
asıl sorun arayacağın kablo okuyucudan cıkan kablodur...o da statörün etrafında dönen manyetonun(mıknatıslı parça) üzerindedir...
şeklide 2-3 nolu parçalardır...
http://i.hizliresim.com/wO02a4.jpg (http://hizliresim.com/wO02a4)

Slayerrr
04 Şubat 2014, 01:15
Şimdi startörün yanından iki adet kablo girişi var biri üstte 2-3 kablo giriyotr biride altta şase gibi. LAkin tek kablo olan alttaki şaseye benzettiğim somunlu ve içinde pim olan bir vidaya bağlı. O somunlu vidada gevşemişti baktığımda ve ıslaktı yuvasıda dahil. Acaba startorün içinde buradan su kaçmış olabilir mi yahut bu vidanın pimi ıslanmış temizleyip yerine taktımama hala aynı bu arada .resimleride yarın yollayacağım

Anladığım kadarıyla statör kapağını açmadın. Kapağı açıp kontrol etmen gerek eğer soketlerde sorun yoksa. Eğer statör kapağını açıp ateşlemeyi kendin kontrol edebileceksen tarif ederim.

Ahmanamra
04 Şubat 2014, 23:25
http://i.hizliresim.com/e5gkrl.jpg (http://hizliresim.com/e5gkrl)
http://i.hizliresim.com/xJa4rj.jpg (http://hizliresim.com/xJa4rj)

Dün akşam sen öyle diyince baktım en rahat sökülen bu bunu söktüm :) Gevşemişti iyi oldu bu ve yuvasına bayabir yağ kir su filan girmiş. Geçen perşembe bildiğin çamurda yüzdük sanırım oradan kaynaklandı . Neyse tariflerinize göre bununla alakası yok akşam eve gidince dediğiniz gibi startörüde açıp yahut önce kabloyu takip edip kırık olup olmadığını araştırıcam. Birde önce bobini deniycem değiştirip . İlginize teşekkürler şimdiden. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:06 ----------

Hocam açtım startörü ama kablolarda herhangi bir kırıklık kopukluk gözükmüyor .

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:18 ----------

http://i.hizliresim.com/x01r0W.jpg (http://hizliresim.com/x01r0W)

http://i.hizliresim.com/e2rPoj.jpg (http://hizliresim.com/e2rPoj)

Ahmanamra
12 Şubat 2014, 14:19
Ustalar biri bana motosiklette ateşlemenin izlediği yolu anlatabilir misiniz? aküde doğup startörden sonra ne halt yer? konjektör beyin marş rölesi kontak ve marş motoru arasında hangi sıralamayla haraket eder ? Komple elektirik tesisatını söküp elden geçirdim hazır bu kadar dağatmışken . Tesisatta ufak tefek kırıklar dışında sıkıntı yokmuş zaten o kırıklarında ateşleme sistemiyle alakası yoktu ama devre tamamlamadığı içinde olabilir. Şimdi motoru toplayıp diğer parçaları kontrol edicem.

cenkito
12 Şubat 2014, 15:16
mars bastıgınızda mars dönüyor mu?
dönüyorsa önce bujı yi kontrol edin (tersden gidin)
bujıde elektirik yok ise, atesleme bobininin giriş ucunu kontrol edin. mars basınca oraya da akım geliyorsa
bir önceki etap beyin dir,volanttaki algılayıcı saglamdır
yanlıs bilmiyorsam eger statör yada yada regulatör arızası da olsa akü bitene kadar calısmalı

Ahmanamra
12 Şubat 2014, 15:50
Eyvallah Cenkito. Marş motoru dönüp motoru çeviriyor onda sıkıntı yok bujiye önceden ilk ateşleme geliyor sonra kesiyordu şimdi ateşleme hiç gelmiyor. başka bir bobinde denedim aynısı oluyor. kablolar sağlam herhalde beyin çıkacak sorunlu parça. Startörde arızalı değilse marş rölesi ve konjektörü aynı model başka xtden alıp deniycem bakalım yarın sıkıntı onlardanmı kaynaklı . Birde cdı arızası tamir edilebiliyor mu ki ?

Slayerrr
12 Şubat 2014, 16:09
Son eklediğin iki fotoğraftan birincisinde üst kısımda görülen 2 kablonun bağlı olduğu küçük siyah kutu okuyucu oluyor. İkinci fotoğrafta soldaki tekerlek gibi görülen mıknatıs demir parça da manyeto (rotor) oluyor. Bu manyeto kranka bağlı yani motorla beraber dönüyor ve üzerinde bir çıkıntı var. Okuyucu da bu çıkıntıyı görerek CDI'a ne zaman ateşleme yapacağını bildiriyor, cdi da bobine akım göndererek ateşlemeyi sağlıyor.

Eğer marşa bastığında bir kere ateşleme yapıyor ama sonrası gelmiyorsa cdi'da sorun olma ihtimali düşük, cdi arızalı olsa ilk ateşlemeyi de yapmaz genelde. Okuyucunun önünden hızlıca bir demir parçası (mesela tornavida) geçirirsen motorun ateşleme yapması lazım. Eğer yapıyorsa okuyucu beyin falan her şey sağlam demektir, okuyucunun vidası gevşemiş yerinden oynamış olabilir. Eğer ateşleme yapmıyorsa, bir multimetren varsa direnç ölçme konumuna alıp uçlarını okuyucunun kablolarına değdirerek okuyucuyu kontrol edebilirsin. Okuyucunun önünden bir şey geçmediğinde sabit olan direncin tornavidayı geçirdiğinde bir anlık değişmesi lazım. Eğer direnç değişmiyorsa okuyucu bozuk, değişiyorsa ve kablolarda da bir sorun yoksa sorun cdi'da dır.

cenkito
12 Şubat 2014, 16:41
zaten mars rölesi arızalı olsa mars motoru hiç dönmez

Ahmanamra
12 Şubat 2014, 16:41
Son eklediğin iki fotoğraftan birincisinde üst kısımda görülen 2 kablonun bağlı olduğu küçük siyah kutu okuyucu oluyor. İkinci fotoğrafta soldaki tekerlek gibi görülen mıknatıs demir parça da manyeto (rotor) oluyor. Bu manyeto kranka bağlı yani motorla beraber dönüyor ve üzerinde bir çıkıntı var. Okuyucu da bu çıkıntıyı görerek CDI'a ne zaman ateşleme yapacağını bildiriyor, cdi da bobine akım göndererek ateşlemeyi sağlıyor.

Eğer marşa bastığında bir kere ateşleme yapıyor ama sonrası gelmiyorsa cdi'da sorun olma ihtimali düşük, cdi arızalı olsa ilk ateşlemeyi de yapmaz genelde. Okuyucunun önünden hızlıca bir demir parçası (mesela tornavida) geçirirsen motorun ateşleme yapması lazım. Eğer yapıyorsa okuyucu beyin falan her şey sağlam demektir, okuyucunun vidası gevşemiş yerinden oynamış olabilir. Eğer ateşleme yapmıyorsa, bir multimetren varsa direnç ölçme konumuna alıp uçlarını okuyucunun kablolarına değdirerek okuyucuyu kontrol edebilirsin. Okuyucunun önünden bir şey geçmediğinde sabit olan direncin tornavidayı geçirdiğinde bir anlık değişmesi lazım. Eğer direnç değişmiyorsa okuyucu bozuk, değişiyorsa ve kablolarda da bir sorun yoksa sorun cdi'da dır.

Teşekkür ederim Slayer akşam eve gidince tekrar kontrol edeceğim dediğin şekilde. Konuyu ilk açtığıma ilk ateşleme yapıp gerisini kesiyordu şimdi hiç ateşleme yapmıyor . Startörü açıp kapayınca başladı buda :) sanırım dediğin gibi sorun ordan çıkacak. Yahut ben cdıi kurcalarken bozdum :D

Cenkito öyle olması lazım marş rölesi direk marş motoruna bağlı sanırım cdi ve startörle direk bir bağlantısı yok gibiydi yanlış hatırlamıyorsam

cenkito
12 Şubat 2014, 16:47
zaten mars rölesinin iki kalın kablosu vardır.bir tane de ince. ince olan mars düğmesinden gelir. kalınların
birisi akuden gelir öteki direk mars motoruna gider.
rölenin görevi kabaca mars düğmesinden gelen akımla o kalın iki kablo arasındaki köprüyü kurmaktır.
bu sayede mars düğmesindeki o incecik kablo erimez, tüm akım düğmeden gecse anında eritirdi.
benimde aklıma okuyucu geliyordu ama nasıl kontrol edilecegi hakkında bilgim yoktu.
slayerrr sagolsun onuda ögrendik :)

WanD
12 Şubat 2014, 16:51
Özelden ilettim ama buradan da ileteyim aynı sorunu yaşayanlar mutlaka vardır. Buna benzer hatta aynısı olan sorunu arkadaşım bizzat yaşadı ve ne komiktir ki sorun "kontak"'ta çıktı...
Motosiklette usta sökülmedik yer bırakmadı , beyinci ustası geldi o da altından kalkamadı en son düz "kontak" yaptı tık çalıştı... Kolay gelsin.

cenkito
12 Şubat 2014, 16:52
birde okuyucu belki direk tornavidaya tepki vermeyebilir (veredebilir :) ) normalde manyetik volantaki yere veriyor
okuyucudaki o iki kabloyu sisteme baglandıgı soketten bulup (renkleri sana ip ucu verir, resimde net gözüküyor)
her sey takılıyken, tekrar sökmeden bujıyı söküp, motor viteste, tekeri askıya alıp ileri çevirerek ölçüm yapabilirsin
hem bosa da tekrardan sökmemiş olursun.

arkadasın dediği gibi stop düğmesinden, ayaklık müşirinden, debriyaj müşirinden yada kontaktanda olabilir.

ayrıca mars rölesinden süphelendiğinde o kalın iki giriş arasına tornavida ile köprü kurarsan mars otomatik calısır

Ahmanamra
12 Şubat 2014, 17:10
O dediğin kickstarttanda olur sanırım askıya alıcak imkanım şu dağanıklıkta yok . Önce bi şu tesitatı yerine takıp kuyruk şaseyi monteliyeyım bağlantıları eski haline getireyim startör ve kontak kontrollerini ozaman yapıcam . Sırf bu işler için yıllık izin kullanacam :D Allah kimseyi motorsuz bırakmasın :) En azından kablo tesisatında herhangi bir sıkıntı olmadığına artık eminim olanlarıda gidericem zaten takmadan. Bazen kendim yapmaya çalışmakla aptallık ettiğimi düşünüyorum ama öğrenmenin en iyi yolu uygulamak sanırım. Artık elektirik konusundada az çok bilgi sahibi oldum sayenizde . Eyvallah arkadaşlar. Umarım sorun çözülürde kaynakladığı yeri ve çözümünü rapor niteliğinde hazırlayıp başka arkadaşlarda faydalansın diye derlerim :)

cenkito
12 Şubat 2014, 17:40
nacizane olarak şöle bie video cekmiştim zamanında, zincir yaglama ile ilgili.

burada da yaptıgım gibi yan ayaklıga dogru arkayı askıya alabilirsiniz.

ama dediğiniz gibi kick start dan da olur


http://www.youtube.com/watch?v=MHBRgjiwgFA

Ahmanamra
12 Şubat 2014, 18:02
En pratik yöntem gerçektende bu . Ama ben direk çıkarıp temizliyorum zinciri.Genelde arazide çamura toza bulandığı için çıkarmadan fazla temizleyemiyoıruz. Bu sistem ayrıca lastik söküp takarkende çok büyük kolaylık oluyor.

cenkito
12 Şubat 2014, 18:05
ben burada sadece yaglama olarak gösterdim. önce tazikli su deterjanla yıkatıp,
gerekliyse mazot yada gaz yagıyla temizleyip en son yaglarım. zincir celik oldugundan (o-ring değil) önemli değil

Syanur
12 Şubat 2014, 19:38
Çentikom çok dikkat ettiğini gördüm ama yağlama sırasında mümkünse motoru çalıştırma be hacım :wiinkk:

cenkito
14 Şubat 2014, 11:40
Çentikom çok dikkat ettiğini gördüm ama yağlama sırasında mümkünse motoru çalıştırma be hacım :wiinkk:

bu işi böle yaparken bircok PARMAĞINI KOPARTANLAR OLDU, biliyorum

ondan dolayı zaten uzun boya fırcası kullanıyorum,

atesle oynadıgımın farkındayım ama uzaktan körükleyip karıstırıyorum. her an ::exclaim:

Ahmanamra
14 Şubat 2014, 11:54
Sonunda sıkıntının beyinden kaynaklandığını netleştirmiş olduk arkadaşlar. Benim beyni başka xt ye takınca oda ateşlemeyi kesti. öbür xt nin beyni benimkine takınca çalıştı. Şimdi ya parçasını alıcam 890 küsür tl. yahut ybr beyninin girişleri uyarlayıp çalışır hale getiricem. Sonuçta göstergemde yok :) Bildiğim kadarıyla cdi uniteler tamirde olmuyor ama çevrenizde yapan uyduran yahut ikamesini bilen varsa haber ederseniz sevinirim.

İlgi gösterip yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim tekrar.

cenkito
14 Şubat 2014, 11:58
valla çamasır makinası baskı devre kartı yada araç beyni tamir edildiğini duydum

hatta buralara beyinci benzeri bi ad vermişler ,

uc örnekler oldu ama sonucta baskı devre kartı

ama nedir ne değildir ayrıntılı bilgim yok

Ahmanamra
14 Şubat 2014, 12:02
Aynen press baskı açacak hiç bi yeri yok beynin muhtemelen tamiri olmuyordur . Ama ilk hedef ustama götürüp ybr girişlerini yahut eski model bir yamaha vardı uyan onun beyinden bulup çalışır hale getiricem. Göstergeyi kullanıyor olaydım muhtemelen bu uyarlama işi olmayacaktı ama göstergemde olmadığı için uydurma bişi yapıcam . eğer tesisatın geri kalanında varsa bi sıkıntı ve kullanım sırasında çıkarsa en azından yeni alacağım orjinal beynide yemem . Uyarlaması için 150 tl istiyor . orjini alsam 890 tl mi ne . Motorun 4/1 anasını satim :D parça parça satsam daha değerli ya :D

cenkito
14 Şubat 2014, 12:12
uyarlamaya 150 lira cok fazla. yapabilecegi yada yada yapacagı en fazla kablolar arasına hat cekmek olacaktır. hakkı 15-20 maxımum

Ahmanamra
14 Şubat 2014, 12:24
Belki ama beyin dahil fiyat bu . Yoksa işçilik için çok tabi. Gerçi ybr beyni alsa 40-50 tl . Hat çekme dediğinde aslında sadece beyindeki girişlerle soketteki girişleri eşleştircek kısa kısa kablolarla . Belki alıp ben bile deneyebilirim ondan önce :)

cenkito
14 Şubat 2014, 12:35
bence de önce siz deneyin,

kefeeee
14 Şubat 2014, 13:28
Umarım işine yarar:


http://www.ebay.com/itm/Centralina-CDI-Yamaha-XT125R-XT-125-R-2003-2007-/281037605646?pt=Ricambi_e_Accessori_Moto&hash=item416f258b0e

http://www.ebay.com/itm/CDI-Kinroad-125-XT-2007-calculateur-bloc-electrique-/170881070844?pt=FR_JG_Moto_Pi%C3%A8ces&hash=item27c94e36fc

Ahmanamra
14 Şubat 2014, 15:01
Eyvallah baktım piyasada var ebayda falan ama kargosu falan filan gümrük derdi aynı paranın azınada gelse riske girmektense burdan almayı tercih ederim . Ama ttr 125 modeliydi sanırım onun beyni uyumluymuş. Belki ebaydan onu alabilirim son çareler artık .

Ramazan Can
14 Şubat 2014, 16:06
beyini forum üyelerinden lokman hekim adlı üyeye gönderirsen kısa sürede tamir edip gönderecektir sana... bu işlerin piridir... para için çalışmaz hatır için çalışır ve küçük meblaya işini çözer... daha önce defalarde bu tarz cihazları tamir etti.. ybr beyni buna dahil...

Ahmanamra
14 Şubat 2014, 16:34
Hemen irtibata geçeyim saolasın Ramazan .

Ramazan Can
15 Şubat 2014, 00:07
https://www.facebook.com/lokman.kura?fref=ts bu facesi....

Ahmanamra
17 Şubat 2014, 10:27
Bu daha iyi oldu gerçekten . :)

Ahmanamra
19 Şubat 2014, 16:21
Arkadaşlar şimdi aklıma takılan yerler olduğu için şöyle bir şema hazırladım cdi ların girişlerini gösteren . Benimki service manuelden garanti . ybr ise iki farklı giriş sırası ve kaynağı var . ben 1- 2 numaralı soketleri eşleştirmeyi düşündüm ama bu girişlere göre sizce köprüleme olur mu? KArışık anlatmış olabilirim . :)

1 de benim cdi girişleri yazılı
2 de ybr 2005 cdi girişleri yazılı
3 de de ybr girişleri yazılı.

bu girişlere göre köprüleme yapılabilir mi ?

http://i.hizliresim.com/e7QG75.jpg (http://hizliresim.com/e7QG75)

Ahmanamra
21 Şubat 2014, 10:48
2005 ybr 125 beyni aldım soketler arası köprü yaparak bağladım farklı şekillerde olmadı :( bi kaç denemede sigorta attı zaten. Sanırım ben bu işi beceremeyeceğim . Tamirciye bırakacağım.

cenkito
21 Şubat 2014, 11:47
hangi fişin ne oldugunu tam bilebilsen sorun olmaz diye düşünüyorum

olmadı orjınal ile yeni beyin acılıp içeriden analiz de edilebilir olmadı eskideki arızalı parca

yenidekiyle değişebilir. kolay gelsın bu konular bilgim dısında ne yazıkki fazla yorum yapamıyorum :(

Ahmanamra
21 Şubat 2014, 12:15
Cenkito fikir sunman bile kafi eyvallah . Ybr diagramı yok adam gibi okunabilecek internette. o olsa sorun çözülecekte yok işte 6 pinli cdi kullanan ybr modelinin diagram . Olanda okunmuyo zaten. Onun için vakit kaybetmek istemiyorum artık götürücem ustasına uydurabilirse uydursun artık. Hiç olmadı yeni beyin + motor bakımına girerim :D

Ahmanamra
18 Mart 2014, 18:49
Arkadaşlar 2 ay yatırdıktan sonra motoru tamircimize götürdüm . Daha öncede dediği gibi uydurdu bir beyin ve şu an tıkır tıkır çalışıyor motor . Gerçi henüz almadım ama neyse. Uydurana kadar 4 tane beyin patlatmış ama sonunda uydurmuş.Sibop ayarı , yağ değişimi motul. arka fren hidrolik deposu ve beyin toplam 205 tl. Seviyorum bu ustayı :) İlgilen ve fikir beyan eden arkadaşlara tekrar teşekkürler. Kazasız belasız sorunsuz sürüşler.

ilkerabi
26 Mayıs 2015, 19:28
ybr nin CDI si yani beyni DC beyindir, sizinki direk statörden beslendiğine göre AC beyinmiş. O yüzden olmaz.. Onun yerine 150cc scooterların herhangi birinin beynini uyarlayıp kullanabilirsiniz..
Tabii bunun için ustanızın AC beyin DC beyin arasındaki farkı bilmesi gerekiyor yoksa çook beyin de patlatır KAFA da patlatır...

Ahmanamra
27 Mayıs 2015, 00:33
Doğrudur muhtemelen soylerdiğin lakin ybr modeller arasında beyin farkıda var eskimodeller 6 pin yeniler 8 pin girişli sanırım herhalde bahsettiğin olay bu ikisi arasındaki ve aslında pinlerin giriş farklarından kaynaklanıyorda olabilir neticede o yüzden yorum yapamam sanırım . Bilgi için teşekkür kulakta küpe olsun . Elektirik olayı ayrı bir uzmanlık gerçekten.