PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1000 km bakımı nasıl olmalı



SUKRU-35
03 Şubat 2014, 23:04
Arkadaşlar herkese merhaba,bugün honda cb125e mi 1000 bakımına götürdüm.Yağ deişiminde hondanın kendi yağını koyuyorlarmış ben castrol istedim yok dediler benzinciden parayla castrol power 4t 10 40 aldım(tavsiye üzerine) aklıma takılan birkaç soru var.Yağ filtresini sordum usta bunun yağ filtresi yok dedi.Bu durumun artı yada eksisi sizce varmıdır?
Gevşeyen vidasıdır bağlantı yerleridir hiç bir şeye tam bakmadılar.Sadece yağını değiştirip göndermek istediler sorduğum her soruna da normal dediler:S Motordan anlasam köşeye sıkıştırırdım ama anlamadığım için cevap veremedim.Lastikler günaşırı iniyordu onlara baktılar en azından siboptan sıkıntı vardı hallettiler.Ücret ödemediğim için mi böyle yapıyorlar acaba? Bu arada zincire de iki fıst würt marka yağ sıktılar bari bundan alıyım zinciri arada yağlarım diye 25 liraya aldım:)

Sormak istediğim soru ise benim yapabileceğim bir şey varmıdır motoruma nasıl bakım yapabilirim? temiz olmasına temiz cilalı şampuanla yıkıyorum:) ama teknik bakımını nasıl yada ne yapabilirim önerisi olan varmı?Birde motor baya açıldı gibi pisikolojik sanırım:cherry:

kemal canbaz
03 Şubat 2014, 23:12
serviste yapacakları odur zaten :D tavsiyem elin anahtar tutuyorsa arka ön tekerleklerin vidalarını kontrol at gevşemişmi diye. zincir gerginliğini ayarla yağlamasını her 500 km de bir yap zincir temizliğine dikkat et. power 1 racing motorlar için tasarlandığından tavsiye etmem onun yerine magnatec kullan derim.lastik basıçlarını kontrol et. debriyaj ayarını kontrol et.motorun daha yeni açılsın falan diye de zorlama. aklıma gelen bu kadar :D

SUKRU-35
03 Şubat 2014, 23:36
serviste yapacakları odur zaten :D tavsiyem elin anahtar tutuyorsa arka ön tekerleklerin vidalarını kontrol at gevşemişmi diye. zincir gerginliğini ayarla yağlamasını her 500 km de bir yap zincir temizliğine dikkat et. power 1 racing motorlar için tasarlandığından tavsiye etmem onun yerine magnatec kullan derim.lastik basıçlarını kontrol et. debriyaj ayarını kontrol et.motorun daha yeni açılsın falan diye de zorlama. aklıma gelen bu kadar :D
Tavsiye için sağol hocam lastik basınçları en hassas olduğum konu.Sırf bu iş için dijital basınç ölçer aldım servisteki ölçeren daha sağlıklı ölçüyor bugun denedik:) Elimiz anahtar tutuyor evelallah ama ince işçiliğide öğrenebilirmiyim acep :D debriyaj ayarını nasıl yapabilirim mesela

ogzcngdk
03 Şubat 2014, 23:48
yağ filtresi olmaması tabiki kötü birşey ama küçük cc motorlara genelde koymuyorlar.. sonuçta yağı süzen bir mekanizma olmaması demek motorun içinde metal parçaları gezecek demektir..

hocam öncelikle pazar günü motorun başına geçiyorsun uygun bir anahtar takımı ayarlaman lazım motorunda kaç numara vidalar alyanlar varsa onları ayırki sonradan lazım olduğunda aramakla uğraşma (ben öyle yapıyorum) gördüğün tüm vidaları somunları sık fazla gevşeyen vidaları tespit edip teflonla (beyaz bant gibi olan) yada loctite kullanarak vidayı sıkmalısın.. zinciri 500 km de bir yağlamak gerek (oringli ise) yok oringli değil ise daha sık yağlamak gerekiyor.. zincir yağlamak için gaz yağı ve her hangi bir yağ lazım gres olur eski motor yağı olur zincir spreyi olur..

ve servise gitme zorunluluğunuz bitince buji hava filtresi ve yağ değişimlerini kendiniz yapın.. hem eğlenceli olur hemde maddi olarak sıkıntıya düşmezsiniz

extrem_015
04 Şubat 2014, 00:31
1000 km bakımda pek bişey olmaz rutin bakımlar yağ değişimi gevşeyen bir yer var mı diye kontrol edilir zincir temizlenip yağlanır serviste zaten sana ağa mualemesi yapmazlar.geneli böyle olur servislerin.

kendi işini kendin halletmen en iyisi hem için rahat olur hemde bu işlerde tecrübe kazanmış olursun. şimdi zincir yağla diyeceğim ama bunu kendin görerek hissetmelisin 200 km de 400 km de diye bir genelleme yapamam kimse yapamaz... senin motosikleti nerde nasıl hangi yollarda hangi hava koşullarında kullandığına göre değişir baktın zincir kirli kuru görünüyor hemen gazyağı diş fırçası ile temizle cstrol chain lube racing ile yağla sıvı gresle yada normal gresle ince yağ ile zincir yağlanmaz çünkü çok çabuk atar bu yüzden gerçek zincir yağı kullan.castrolün zincir yağı fena değildir.

küçük cc motosikletlerde yağ filtresi genelde koymazlar.
tek silindir motosikletler titreşimli olurlar bu yüzden güzel bir anahtar takımı ve lokma takımı edinip vidaları somunları kendin kontrol edebilirsin.

başka aklına takılan bişeyler olursa sorabilirsin..

SUKRU-35
04 Şubat 2014, 10:14
Anahtar takımım ve lokma seti var evde arada tadilat için lazım oluyordu zaten çeşme değişimi bisiklet tamirinde filen:) Gevşeyen somunları sıkmasına sıkarım ama çoğu somunda ince bir boya var,sanırım servisin garantisini ifade ediyor.Eğer uğraşırsam yarın bigün servise götürdüğümde garanti dışı kalmasın:( Zincir yağlamaya gelince würt marka yüksek mukavemetli zincir yağı aldım servisten.Sadece gaz yağım eksik onuda tedarik ederim.Fakat daha dün zincir yağlandı bugün gene kuru gibi:S Isınınca özelliği devreye giriyormuş.Menemen-Foça tarafı Menemen-İzmir arasında kullanıyorum hiç toza toprağa girmem sadece asvalttan giderim:) Yağmurlu havalarda da genelde sürmem( Pantolon alamadım daha onunda etkisi var :)
Birde motoru ilk aldığımdan beri her şeyini takip ediyorum.İlk aldığımda kmde 11 kuruş yakıyordu 300 kmden sonra 12 kuruş ve 1000 kmden sonra kmde 13 kuruş yakmaya başladı.Bunun tam tersi olması lazım değilmi sizce?

kemboo
04 Şubat 2014, 10:55
iki fıst sıktı yazmışsın ya ona çok güldüm ya sabah sabah :mrgreen:

SUKRU-35
04 Şubat 2014, 15:34
iki fıst sıktı yazmışsın ya ona çok güldüm ya sabah sabah :mrgreen:

Parfüm sıkıyor sanki :) Zincire kıyamadım parasını verip aldım o sıktığı yağdan:D bakım 5 dakika bile sürmedi:D Sadece bakıldı yani anlıycağın:))