PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : kalkışta sarsıntı sorunum var sebebi ne olabilir ?



kemal canbaz
03 Şubat 2014, 21:57
İyi akşamlar arkadaşlar. 2012 model 8500 km ybr 125 motorsikletim var. Motor kalkış esnasında harekete geçtikten hemen sonra debriyajı tam bırakınca titremeye benzer bir sarsıntı ve tırt diye bir ses yaparak devam ediyor. Sadece 1. vitesde ve kalkış esnasında yapıyor. Motor soğukken yapmıyor ısındığında yapıyor.:silent: Debriyaj balatalarını değiştirdim. Ön arka zincir dişli setini değiştirdim. Kaplin lastiklerini değiştirdim. Sorun hala devam etmekte.:jocolor: Sorun baskı balata yaylarında bujide veya debriyaj tasında olabilirmi?:silent: Yardımlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler.:)

oyunageldim
03 Şubat 2014, 22:01
Debriyaj saçlarında sorun olabilir,ayni olayı arkadaşım cbf sinde yaşıyordu
Sonra saçları düzelttilermi değiştirdilermi ne düzeldi

kemal canbaz
03 Şubat 2014, 22:03
sacları balatalarla birlikte değiştirdim sorunun orda olması muhtemel değil gibi görünüyor.

cesur509
03 Şubat 2014, 22:32
Debriyaj tasından olablir mi acaba :silent:

zaferkarizma
03 Şubat 2014, 22:36
bu tırtlama olaya balata ve kullanımdan kaynaklı oluyor genelde.

kemal canbaz
03 Şubat 2014, 22:38
tas ile alakalı olduğunu düşünmüyorum aynı model aynı kilometrede arkadaşımdada ybr vardı tas dahil herşeyi değiştirdi sorun hala devam etmekte bende yoktu bendede yeni başladı bu durum

tahsins
03 Şubat 2014, 22:40
keşke komple debriyajı değişseydin. bende debriyaj balata ve saçlarını değiştim. ama tas atıkmış. bir müddet sonra gene titredi.
80 tl ye komple ybr debriyaj aldım. kurtuldum. tavsiye ederim.

kemal canbaz
03 Şubat 2014, 22:40
sayın zafer karizma balataları bu gün değiştirdim daha ama sorun hala çözülmedi.

K o r @ y
03 Şubat 2014, 22:41
Tüm yeni kasa ybrlerde var.. buna sıkıntı gözüyle değilde, doğası öyle gözüyle bakın.

kemal canbaz
03 Şubat 2014, 22:42
arkadaşım komple değiştirdi ama sorun çözülmedi hala ve ayrıca bu kadar kısa sürede deforme olacaksa 125 cc motora neden 5000 tl ödüyoruz ki onuda anlamış değilim

ozgurakman
03 Şubat 2014, 22:46
boşuna para harcamışsın, ybr nin kroniğidir o sıkıntı. parçalarını atmadıysan dursun, bunlar eskiyince öncekileri takarsın. sanıyorum ki yumuşak debriyaj yaylarından kaynaklanıyor ya da yarım debriyajda sürünce oluyor. 2009 ybr'mde vardı bu durum, 2012 de hiç yaşamadım. hep motul 5100 yağ kullanırdım 2012de, belki ondandır. belki de değildir.


arkadaşım komple değiştirdi ama sorun çözülmedi hala ve ayrıca bu kadar kısa sürede deforme olacaksa 125 cc motora neden 5000 tl ödüyoruz ki onuda anlamış değilim

bir şeyin deforme olduğu yok, yaylar yumuşak sadece. debriyajı doğru ayarlayınca geçtiğini hatırlıyorum ben.

kemal canbaz
03 Şubat 2014, 22:53
sayın ozgurakman debriyajı nasıl doğru ayarlayacağız anlatırmısınız lütfen ve birde yayları değiştirmek örneğin daha sert yay kullanmak işe yararmı acaba ? ayrıca ilk kullandığım yağ castrol magnatec idi ve sorun yoktu sonra power 1 racing kullandım ve birkaçbin km den sonra bu sıkıntı oldu. şu anda yine magnatec koydum. bi öneriniz varmı acaba ?

ozgurakman
03 Şubat 2014, 23:35
sayın ozgurakman debriyajı nasıl doğru ayarlayacağız anlatırmısınız lütfen ve birde yayları değiştirmek örneğin daha sert yay kullanmak işe yararmı acaba ? ayrıca ilk kullandığım yağ castrol magnatec idi ve sorun yoktu sonra power 1 racing kullandım ve birkaçbin km den sonra bu sıkıntı oldu. şu anda yine magnatec koydum. bi öneriniz varmı acaba ?

magnatec debriyaj kaymasına sebep olur ve silindirin yeterli yağlanmasına yeterli özellikleri yoktur, çok basit bir araba yağı. motosiklet yağı kullanmalısınız.

doğru ayar, motorun vitesteyken debriyajı sıkmaya başladığından boşluğun az olmasıdır (kitapçığına bak) ve arabada olduğu gibi yumuşak kalkışlarda yarım debriyajla gitme, gerekiyorsa bir vites düşür ve kavramanın çabuk olmasını sağla. titreme olmayacaktır.
bunlar çözüm olmazsa, debriyaj tasının ortasında tek bir bilye var, (RULMAN DEĞİL!!!) onu değiştirmen çözüm olabilir ama kafana takma, bu bir sorun değil. sana asla arıza çıkarmaz, hatta kurcalaman masraf demektir :) milletin lafına bakıp ybr'ni kurcalattırma. millet o motorla dünya turuna çıkıyor, evereste tırmanıyor, kıta geçiyor. sonra da milletimiz gelip drift ile bir tutup kıyaslama yapıyor ya ybr'ye, kahroluyorum. zira drift te kullandım, ybr'nin bir jantına değişmem. neyse konuyu dağıtmayalım :)

debriyaj kolunun boşluğunu alırken, manetin yanındaki zımbırtıdan değil de debriyaj kablosunun ortasından (silindire yakın bir yerde) yaparsan daha sağlıklı olacaktır. tabi ki birazcık ta yukardan, manetin yanından olmalı. farklı kombinasyonlar denedikçe doğru ayarı bulursun zaten.

kemal canbaz
03 Şubat 2014, 23:49
magnatec debriyaj kaymasına sebep olur ve silindirin yeterli yağlanmasına yeterli özellikleri yoktur, çok basit bir araba yağı. motosiklet yağı kullanmalısınız.

doğru ayar, motorun vitesteyken debriyajı sıkmaya başladığından boşluğun az olmasıdır (kitapçığına bak) ve arabada olduğu gibi yumuşak kalkışlarda yarım debriyajla gitme, gerekiyorsa bir vites düşür ve kavramanın çabuk olmasını sağla. titreme olmayacaktır.
bunlar çözüm olmazsa, debriyaj tasının ortasında tek bir bilye var, (RULMAN DEĞİL!!!) onu değiştirmen çözüm olabilir ama kafana takma, bu bir sorun değil. sana asla arıza çıkarmaz, hatta kurcalaman masraf demektir :) milletin lafına bakıp ybr'ni kurcalattırma. millet o motorla dünya turuna çıkıyor, evereste tırmanıyor, kıta geçiyor. sonra da milletimiz gelip drift ile bir tutup kıyaslama yapıyor ya ybr'ye, kahroluyorum. zira drift te kullandım, ybr'nin bir jantına değişmem. neyse konuyu dağıtmayalım :)

debriyaj kolunun boşluğunu alırken, manetin yanındaki zımbırtıdan değil de debriyaj kablosunun ortasından (silindire yakın bir yerde) yaparsan daha sağlıklı olacaktır. tabi ki birazcık ta yukardan, manetin yanından olmalı. farklı kombinasyonlar denedikçe doğru ayarı bulursun zaten.

ybrlerin çoğunda bu sıkıntı var ama sorun açmayacaksa sıkıntı yok dediğiniz bilyeyi çıkartıp bakmadım ama çelik bilyenin ezileceğini pek sanmıyorum. ayrıca ordaki ayarlamayıda yaparak sıktım göbeği biraz boşluk bıraktım yani. dediğniz gibi kurcaladıkça daha çok masraf açıyor :)

Bilalancer
04 Şubat 2014, 00:04
Ben de 2012 ybr125esd kullanıyorum aynı sorun bende de var kardeşim. Bende debriyaj ile alakalı ne varsa değiştirdim yine devam ediyor. Ipone marka 10 40 yağ kullanıyorum yine devam ediyor. Sanırım bütün YBRlerde var aynı sorun.

SmirnouF
04 Şubat 2014, 00:13
aynı problemi 2002 yılında titan'da yaşamıştık , sapasağlam balataları çıkarıp haybeden yeni set balata atmıştık ama sorun düzelmemişti. Sorun motorun şaseye bağlandığı saplamalardan çıktı. Saplamalarda hafif bi gevşeme vardı ve kalkışta sarsıntı yapıyodu bu boşluk. somunları iyice sıkınca bişeyi kalmamıştı motorun. Sende uygun bi anahtar bulup kendin o somunları yoklamayı deneyebilirsin.

zaferkarizma
04 Şubat 2014, 00:24
bunun gevşeklikle alakası yok arkadaşın tam olarak demek istediği özellikle 1ve 2 viteslerde yavar debriyajı yavaş bıraktığınızda veya 2 kişi ağır olduğunuzda yapar bu sesi tarrt die baya da fazladır o ses.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:20 ----------

kemal canbaz anladığım kadarıyla komple balata sac tasını ve yayları değiştirdiniz. değiştirmediyseniz komle set alıp değiştrimeniz.sorununuz ortadan kalkacaktır.birde su var 2008 ybr aynı sorunu sadece balata ile çözmüştüm (ASK).

SmirnouF
04 Şubat 2014, 00:42
bunun gevşeklikle alakası yok arkadaşın tam olarak demek istediği özellikle 1ve 2 viteslerde yavar debriyajı yavaş bıraktığınızda veya 2 kişi ağır olduğunuzda yapar bu sesi tarrt die baya da fazladır o ses.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:20 ----------

kemal canbaz anladığım kadarıyla komple balata sac tasını ve yayları değiştirdiniz. değiştirmediyseniz komle set alıp değiştrimeniz.sorununuz ortadan kalkacaktır.birde su var 2008 ybr aynı sorunu sadece balata ile çözmüştüm (ASK).

bize set debriyajı balatası aldıran ustada aynı senin gibi söylemişti " bunun gevşeklikle alakası yok " yoksa sen o ustamıydın ?

zaferkarizma
04 Şubat 2014, 00:57
evet bendim.:pr:

kemal canbaz
04 Şubat 2014, 01:10
sanırım bunun hiçbişiyle alakası yok ybr varsa bu sorunda var çözemedim gitti :/

ozgurakman
04 Şubat 2014, 04:18
sanırım bunun hiçbişiyle alakası yok ybr varsa bu sorunda var çözemedim gitti :/

evet şimdi düşündüm de debriyaj tasının bozulmasıyla alakalı olabilir. çünkü 2012 ybr'mi yumuşak kullanıyordum ve sıkıntı yoktu. 0 aldım rodajı da kendim yaptım.

serkanADH13
04 Şubat 2014, 04:26
Arkadaşlar Motorun zincirini gerin,
ve birde ön dişliyi kontrol etmenizi öneririm,
rampa çıkışta daha cok yapıyor demıs,
motor yuke bınınce yapıyor zıncır dıslı uzerınden sıyırıyor olmalı,,,

Bır kontrol etmekte fayda var,,,

varan22
10 Şubat 2014, 00:03
Ben bu sorunu daha öncede anlattım mesajlarıma bakabilirsin.İşin püf noktası debriyaj göbeğindeki kontra somunla sabitlenmiş milde. Buradaki ince ayar, başka yerde arıza aramayın.