PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Konjektör mü? Akü mü? Yoksa Başka Bir Arıza mı ? Yardımcı Olabilir misiniz ?



ramazank79
02 Şubat 2014, 22:27
Selam arkadaşlar,
Motorum bu aralar marş almıyor beni çok zorluyor ayak marşı ile çalıştırıyorum işe gidiyorum kapatıp tekrar marş yaptığımda alıyor işten dönüşte de zar zor marş alıyor.Bende konjektörü söktüm soketin dişi olan kısımlarında gevşemeden kaynaklı ark yapmış olduğunu ve soketin bazı plastik bölümlerinin eridiğini gördüm. Yeni soket buldum taktım ayrıca aküye de bakım yaptım kutup başlarını temizledim fakat akünün sulu akü olduğunu bilmiyordum çünkü sağ olsun usta denilen şahıs yeni akü takıldığında bana kuru akü olduğunu söylemişti fakat aküyü bakım için çıkardığımda fark ettim ki akü sulu ve içinde yok denilecek kadar su vardı, saf su aldım takviye yaptım.Her şeyi yerine taktım ilk başta marş almadı ayak marşı ile çalıştırdım bir müddet çalışır vaziyette bıraktım kapattım tekrar açtım zar zor marş aldı turladım geldim kapatıp açtım ilk iyiydi ama ikinciyi denediğimde yine marş almada zorlandı motoru çalıştırmadan kontak açık aküyü ölçtüğümde 11,59 gösteriyordu motoru çalıştırıp ölçtüğümde 12.70 çıktı. Aküye yaklaşık 1-1,5 senedir çıkarıp bakmadım kuru akü sandığımdan sadece aküyü çıkarmadan kutup başlarına bakıp kapatıyordum. Sorun nedir yardımcı olursanız çok sevinirim teşekkürler:)

ufukk
02 Şubat 2014, 22:59
akü 12,5 V olması lazım, çalışır vaziyette 14,1V olması lazım
aküye saf su ilave ettiysen bomesi düşmüştür hidrometre ile bomesini ölçmelisin
bome 1,26 olması lazım, 1.26 ya gelene kadar akü amper değerinin 1/10 değerinde şarj aleti ile şarj etmelisin
tahminim şarj sistemine bir sıkıntı var çünkü 14,1 V un altında
elektrikçiye ölçtürürsen ne olduğu belli olur

Tropiksera
02 Şubat 2014, 23:40
motosikletin 14.1 yada 14.5 la şarj ediyorsa konjektör sağlamdır, akünü değiştir derim.

serkanADH13
02 Şubat 2014, 23:47
Arkadaşlar Motorun konjektörünü test ederken akunuzun dolu olması gerekır,
boş akuyu motor calısırken dahı olcemessınız,

bu arkadasın konjektoru saglam,
cunkı motor calısıyor dolasıyor sonrasında masra basıyor motor cevırıyor ve calısıyor,
aku ölu oldugundan ılk marsta dıbıne ınıyor guc ve basmıyor daha,

yanı aku şarj tutmuyor,

sorun aküde,
ve yeni akü sonrası konjektor kontrolu sonuc anlasılacaktır AKÜ DEĞİŞMESİ GEREKİR,,,