PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet yağı özel mi?



konur
30 Ocak 2014, 21:20
İyigünler herkese. Çok kısa ve basit bi sorum olacak; motoruma 15-40 veya 15-50 yağ koymam gerekiyor. Petrol ofisinden vb benzinciden alacağım benzinli motor yağını koysam olur mu? Yoksa mototsikletçilerde satılan, üzerinde motosiklet içindir yazan yağlardan mı kullanmalıyım. Bi farkları var mıdır?

shadyrocq
30 Ocak 2014, 21:32
Çoğu yağcı ikiside aynı fabrikada doluyor falan der aldırma. Motosiklet yağı farklıdır tamamen farklı olarak üretilir. Alcaksan castrol 4t 10w40 tavsiye ederim .

cenkito
30 Ocak 2014, 21:44
petrol ofisinden de alsan maximoto motor yagları var motosikletler için. onlardan almanı öneririm

Potenza
30 Ocak 2014, 22:14
Motorun marka ve modeli nedir arkadasim?birde kullanici kitapcigi varsa yazar orda,sakin arabalar icin satilan yagdan alayim deme.

konur
30 Ocak 2014, 22:47
Castrol e gerek olduğunu sanmıyorum. Bisan Roadstar 250 var. Yani araba yağı koyamıyoruz doğru anlamışım değil mi? Motosiklet için özel üretilen bi yağa ihtiyacımız var...

canerol
30 Ocak 2014, 22:57
motosikletin debriyajıda aynı şanzımanıda aynı yağla yağlandığı için ayrı üretilir.arabalarda motor ayrı şanzıman ayrı difransiyel ayrıdır.debriyajlar kuru çalışır...bu yüzden tamamen farklı yağlardır.

ferhatkars
30 Ocak 2014, 23:29
2006 yılından beri motosiklet kullanıyorum...
araba-kamyon- benzinli-dizel-motosiklet yağı...
hepsini de harmanlayıp kullandım...
daha sorun cıkaranını görmedim...
en son yağ değiştirdiğimde, maximoto 4t 10-40 ve 15-40 benzinli araba yağı kullandım...
ondan önce havalar sıcak ikende gene 4t 10-40 ve 20-50 dizel (kamyon yağı) kokteyli yaptım...:)
2000-2500 km arası da yağ değiştiririm...

konur
31 Ocak 2014, 01:03
"shaft on the beach" olmuş o biraz @ferhatkars :mrgreen: doğru mudur ki bu kadar oynamak, çıkmasın sonra bi pislik?
debriyaj olayı mantıklıymış aslında o nedenle içine farklı şeyler katıyor olabilirler. Ama ferhatın deneyinden yola çıkarak görüyoruz ki koysan da kısa ve orta vadede pek dert olmaz başına, belki debriyajın çabuk biter yada kopan küçük debriyaj tozları silindiri çizer falan ama o da bi defalık falan koymayla olcak iş değil bence. Ama tabiki ben motoruna obsesif bi şekilde bağlı olan ve herşeyin kılavuza uygun düzgün olmasını isteyen biri olarak yine "motorlar için" yazan yağlardan kullaniyim, içim rahat olsun...

ferhatkars
31 Ocak 2014, 01:25
"shaft on the beach" olmuş o biraz @ferhatkars :mrgreen: doğru mudur ki bu kadar oynamak, çıkmasın sonra bi pislik?
debriyaj olayı mantıklıymış aslında o nedenle içine farklı şeyler katıyor olabilirler. Ama ferhatın deneyinden yola çıkarak görüyoruz ki koysan da kısa ve orta vadede pek dert olmaz başına, belki debriyajın çabuk biter yada kopan küçük debriyaj tozları silindiri çizer falan ama o da bi defalık falan koymayla olcak iş değil bence. Ama tabiki ben motoruna obsesif bi şekilde bağlı olan ve herşeyin kılavuza uygun düzgün olmasını isteyen biri olarak yine "motorlar için" yazan yağlardan kullaniyim, içim rahat olsun...

"shaft on the beach" sahilde şaft :silent::pr::P

valla dediğim gibi 2006 dan beri hep bu şekilde kullandım...
hele su son 1,5 senedir çinli çapırımla 20.000 km yapmışımdır... (20.000 km kıbrıs adası için fazladır)
motorum şeytan kulagına kursun daha tık demedi... yağını da hep 10-40 4t ve 20-50 dizel harmanladım...
çin malı motorların baskı balata 15000 km civarı de değişir... ben de değiştirdim yani...

ha japon bir motorum olsa o zaman belki bu huyumu değiştirebilirim... :cherry:

zerzura
31 Ocak 2014, 02:23
Şanzımanı motor yağı içinde olmayan ve normal devir aralığı 2000 - 4000 olan otomobillerle,
genelde 4000 - 8000 devir aralığında çalışan motorsikletlerin aynı yağı kullanabileceğine inanıyorsan farketmez.

Kamyon yağı da koysan olur.

konur
01 Şubat 2014, 01:42
15'le başlayan yağların satılmadığı bi coğrafyada yaşadığımı öğrendim. Lukoil Yarı Sentetik 10-40 motosiklet yağına kaldım en son. Bi sıkıntı çıkacağını sanmıyorum ama bi dahaki yağ değişimdinde tam sentetik koymayı planlıyorum...

ferhatkars
01 Şubat 2014, 01:50
burası sıcak memleket oldugu için yazın 10-40 ve 20-50 karıştırıyorum...
kışın ise 10-40 ve 15-40...
benim motor 8000 devir çeviriyor fakat 5500 den sonrasında titreşim dayanılmaz oldugu için bu devri hiç geçmiyorum...
80-90 km civarı geziyorum işte...
bu yüzden motosikletimin motoru daha cillop gibi...:rendeer:
"abiii ben burdayım haa... merak etme her yere gideriz" diyor :mrgreen:
tabi aynı şeyi dış aksamlar demiyor...:P :queen:

EKONOMİ
06 Şubat 2014, 13:46
Şanzımanı motor yağı içinde olmayan ve normal devir aralığı 2000 - 4000 olan otomobillerle,
genelde 4000 - 8000 devir aralığında çalışan motorsikletlerin aynı yağı kullanabileceğine inanıyorsan farketmez.

Kamyon yağı da koysan olur.

4000 de motoru sursek kamyon yagi uyar mi demek oluyor?

kalafatoglu
06 Şubat 2014, 13:48
farklı şeyler