PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Alternatör çıkışlarını tek çıkış yapmak için



3310
17 Ocak 2014, 18:18
resimdeki benim motorun elektrik şeması
alternatörün 2 sarımı var. biri farları yakıyor diğeri aküyü şarj ediyor
farlara AC akım geliyo,r tam dalga sinüs de geliyor olabilir. DC ile değer göstermiyor.
aküye gelene bakamadım kutup başını sökmek lazım sanırım oraya da AC geliyor
motor çalıişmadan farlar yanmıyor :D böyle berbat bir durum var
ama sellektör yapıyor. sellektöre röle bağlamışlar aküden yanıyor. saçmalık
istediğim şey farları yakanı da aküye verip farları aküden beslemek istiyorum
böyle bişey yaparsam ne olur. nasıl olur. nasıl yaparım ?
niye 2 tane sarım var ?
alternatör çıkışlarını nasıl bağlamalıyım. 7 sarım var. 2 si lambara, 5 i aküye gidiyormuş. bunları birbirine seri mi bağlamalıyım ?
şimdiden sağolun

http://i.hizliresim.com/xVlWyP.jpg

bugün oto elektrikçisine gittim. bobinin uçlarını değiştirip YBR konjektörü bağlarsak olur dedi. nası yapacağının detaylarını vermedi. sanırım şase ucunu iptal edip 2 sarımın ucunu da konjektöre verecek. işi çakalladı fazla bilgi vermedi. 120 lira para istedi.

cenkito
17 Ocak 2014, 19:07
bence sarımdan cıkan iki artı ucu birlestirip (sorun olmazsa oda) o sekilde konjektöre gönderecek

tabi farlara da konjectör cıkısından yeni hat cekmen lazım

kurubuz
17 Ocak 2014, 19:26
bence sarımdan cıkan iki artı ucu birlestirip (sorun olmazsa oda) o sekilde konjektöre gönderecek

tabi farlara da konjectör cıkısından yeni hat cekmen lazım

Eğer alternatör trifaze ise sorun olur. Fazları birbirine karıştırırsın. Eğer motorda yer var ise farlara giden ikinci sarım ile farların arasına ikinci bir aküyü paralel bağla. 35 liralık ups aküsü de olur.

3310
22 Ocak 2014, 04:04
konu hakkında bilgisi olan yok mu.

esc
22 Ocak 2014, 05:07
Tam emin değilim ama konjektöre ac girer dc çıkar. Ama emin olduğum bir şey var aküye ac veremezsin. Konjektörlere 60-80 volt arası gerilim gelir aküye 12 v dc gönderilir. Şimdi farlara giden ac'yi konjektöre veremezsin çünkü 60-80 volt arası bir değer değil. Aküye de veremazsin dc değil.
Bence tamircin farlara giden tesisatı iptal edip direk aküden yeni tesisat çekecek. Bu arada sargı değiştikten sonra konjektörü de dğiştirmen gerekebilir.

brtvrdrl
22 Ocak 2014, 12:26
elektrik mühendisliği öğrenisiyim. fazları birbirine bağlamak diye birşey kesinlikle olmaz, olamaz.

acayüp
22 Ocak 2014, 12:52
motor ne ?
Bir çuval yazı var marka model yok .

sailor33
22 Ocak 2014, 12:56
TVS NİN ŞEMASINA BENZİYOR

yucika
22 Ocak 2014, 13:02
farların aküye doğrudan bağlanmamasının bir nedeni var. Eğer farları açık unutursan aküyü kısa zamanda boşaltırlar. Niye farları aküye bağlamak istiyorsun esas sorun ne onu söyle ona göre bir çözüm bulmaya çalışalım.