PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CG conta değişimi sonrası düzensiz çalışma



search16
15 Ocak 2014, 17:15
Silindir üst kapağından az miktarda yağ sızdırıyordu. ( bırak sızdırsın, kaşıntı işte ) Sonra ben bunu yaparım dedim. Açtım yeni contayı taktım bastım marşa çalıştı. Fakat anormal durumda çalışıyor ve siyah duman atıyor. Rolanti yok. Tekrar açtım yağ sekmanlarını kontrol ettim birleşimlerini ayarladım taktım yine aynı. Fakat silindiri çıkartınca piyanoları çeviren agzantriğin konumu değişti sanırım. Bende pistonu en üst noktaya getirip silindiri taktım. Burada hata yapmış olabilirmiyim acaba. Onun harıcinde herşeyi düzgün yaptım.
Şimdi anormallik nerede ki duman atıyor ve düzensiz çalışıyor. Konu hakkında nokta atışı yapabilecek tecrübeli arkadaşlardan yardım bekliyorum. Yanlış anlaşılmasın ama bilmeyen yorum yapmazsa sevinirim.

search16
15 Ocak 2014, 19:21
Haydaaa yokmu bilen yaw

canerol
15 Ocak 2014, 19:36
dediğin gibi motorun zmanlamasını değiştirmiş olabilirsin.piyonları oynatan mili tam çıkardığın gibimi taktın...sağ ve solda çizik üst ortada delik olur.piston üst ölü noktada milde dediğim gibi delik üste sağ ve sol çiziklerde tam düz bi şekilde toplamalısın.

search16
15 Ocak 2014, 21:14
dediğin gibi motorun zmanlamasını değiştirmiş olabilirsin.piyonları oynatan mili tam çıkardığın gibimi taktın...sağ ve solda çizik üst ortada delik olur.piston üst ölü noktada milde dediğim gibi delik üste sağ ve sol çiziklerde tam düz bi şekilde toplamalısın.
Egzantrik milinden bahsediyorsun sanırım. O mili çıkartmadım. Sadece piyanoları çıkarttım aynı şekilde taktım. Motor çalışıyor fakat müthiş bir patırtı var. Yağ göstergesinin iç kısmı dahi beyaz oluyor. Yani dumanı içe çekiyor. Tahminim 1-2-3-4 konumu Emme sıkıştırma ateşleme egsoz sıralamasında anormallik var.

canerol
15 Ocak 2014, 21:32
Egzantrik milinden bahsediyorsun sanırım. O mili çıkartmadım. Sadece piyanoları çıkarttım aynı şekilde taktım. Motor çalışıyor fakat müthiş bir patırtı var. Yağ göstergesinin iç kısmı dahi beyaz oluyor. Yani dumanı içe çekiyor. Tahminim 1-2-3-4 konumu Emme sıkıştırma ateşleme egsoz sıralamasında anormallik var.
egzantirik zinciri ile mile hiç dokunmadıysan böyle bişe yapmaması lazım...bilen arkadaşlar yardım edecektir.

search16
15 Ocak 2014, 21:35
egzantirik zinciri ile mile hiç dokunmadıysan böyle bişe yapmaması lazım...bilen arkadaşlar yardım edecektir.
Eyvallah sağolasın

ferhatkars
15 Ocak 2014, 22:10
eski silindir contası atıyorum 1mm olsun...
siz yeni conta taktığınız için eskisinden biraz daha kalındır conta... atıyorum oda 1.2 mm olsun...
yeni conta oldugu için bu sefer silindir üst kapak 0.2mm yukarda kaldı ve subap ayarların değişti...
biraz kullanın ve üst kapağı açıp saplamaları tekrar sıkıp, yeniden subap ayarı yapın...
bende racer200 ün motorunu çok açıp kapattım... 1 sene içinde belkide 4-5 defa conta değiştirmiştim...

unutmadan taktıgınız contada yağ kanalına denk gelen bir kısım vardı orayı dikkate aldınız değil mi?

search16
15 Ocak 2014, 23:25
eski silindir contası atıyorum 1mm olsun...
siz yeni conta taktığınız için eskisinden biraz daha kalındır conta... atıyorum oda 1.2 mm olsun...
yeni conta oldugu için bu sefer silindir üst kapak 0.2mm yukarda kaldı ve subap ayarların değişti...
biraz kullanın ve üst kapağı açıp saplamaları tekrar sıkıp, yeniden subap ayarı yapın...
bende racer200 ün motorunu çok açıp kapattım... 1 sene içinde belkide 4-5 defa conta değiştirmiştim...

unutmadan taktıgınız contada yağ kanalına denk gelen bir kısım vardı orayı dikkate aldınız değil mi?

Yeni contaya göre ayar yaptım öyle topladım. Kanal derken! üst contadamı var kanal altmı

ferhatkars
15 Ocak 2014, 23:48
Yeni contaya göre ayar yaptım öyle topladım. Kanal derken! üst contadamı var kanal altmı

bir müddet kullandıktan sonra vidaları genede birazcık sıkıp ayarınatekrar bakmak lazım...
kanal yeri blok ile silindir arasında vardı...
silindir ile silindir üst kapak arasında değildi... yanlış yeri düşünmüşüm...

search16
16 Ocak 2014, 01:13
Yarın tekrardan sökücem herşeyi bakalım sonuç ne olacak

ufukk
16 Ocak 2014, 02:03
usta silindir kapağı hassas bir konudur blok alüminyum olduğu için kapağı sökerken motorun soğuk olması gerekir
külbütör kapağını söküp pistonu en üst seviyeye getirip kam milinin konumunu işaretleseydin daha rahat toparlardın
silindir kapağınında montajı hassatır tork anahtarı ile karşılıklı tork değerine göre sıkmalısın
en son subap ayarı fabrika değerlerine göre piston üst noktada iken eksoz ve emme, subap - külbütör boşluğunu sentil ile ayarlamalısın

serkanADH13
16 Ocak 2014, 02:09
eski silindir contası atıyorum 1mm olsun...
siz yeni conta taktığınız için eskisinden biraz daha kalındır conta... atıyorum oda 1.2 mm olsun...
yeni conta oldugu için bu sefer silindir üst kapak 0.2mm yukarda kaldı ve subap ayarların değişti...
biraz kullanın ve üst kapağı açıp saplamaları tekrar sıkıp, yeniden subap ayarı yapın...
bende racer200 ün motorunu çok açıp kapattım... 1 sene içinde belkide 4-5 defa conta değiştirmiştim...

unutmadan taktıgınız contada yağ kanalına denk gelen bir kısım vardı orayı dikkate aldınız değil mi?

İşte beklenen cevap gelmiş,
Başka söze gerek yok zaten,
Bende olsan böyle yapardım,,,

Aaa Yarın Deneyeyim Bari :)

search16
23 Ocak 2014, 09:53
Sorun çözüldü. Üst kapak sökülünce kapakçıya götürdüm. Sübapların tam kapanmadığını bu yüzden verimli çalışamayacağını söyledi. İki sübapta temizlenip alıştırıldı ve yeni yatak yapıldı sübaplar için, conta yeride taşlandı. Taşlamanında etkisiyle şuanki performans müthiş.
Buna istinaden komple rektefiye yaptım açmışken.
Silindir zımpara honlama
Piston komple sekman değişimi + yağ sekmanı altına çelik yay takviyesi
Üst kapak taşlama
Emme ve egzoz manifoltlarının komple temizliği.
Sübap temizliği ve alıştırılması
Yeni TYPER buji
38 mm KEIHIN karbüratör takıldı
Yaza hazır yani :)

fat280
23 Ocak 2014, 10:39
Sorun çözüldü. Üst kapak sökülünce kapakçıya götürdüm. Sübapların tam kapanmadığını bu yüzden verimli çalışamayacağını söyledi. İki sübapta temizlenip alıştırıldı ve yeni yatak yapıldı sübaplar için, conta yeride taşlandı. Taşlamanında etkisiyle şuanki performans müthiş.
Buna istinaden komple rektefiye yaptım açmışken.
Silindir zımpara honlama
Piston komple sekman değişimi + yağ sekmanı altına çelik yay takviyesi
Üst kapak taşlama
Emme ve egzoz manifoltlarının komple temizliği.
Sübap temizliği ve alıştırılması
Yeni TYPER buji
38 mm KEIHIN karbüratör takıldı
Yaza hazır yani :)

sorunun çözülmesine sevindim abi ama karburatörü niye büyüttün zaten yakıtdan dolayı sıkıntılıydın yine fazla yakmasın :)