PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyosung AKÜ problemi



Edocan58
13 Ocak 2014, 00:31
Selam herkese kolay gelsin. Arkadaşlar Hyosung GT250R 2007 model aracım var. Motor ile yolda giderken nasıl anlatsam böyle 1. viteste bi sıkıntım yok. 11 bin devire kadar getiriyorum. Sonra hop 2 vitese attıgım zaman böyle gazlıyorum. Tam böyle nasıl desem gitmiyor gibi 5 bin devire kadar normal yani anlıyorum gazı verince motor kendini itiyor ama 6 bin devirden sonra böyle gaz verince devir bir anda boş gaz veriyor gibi sanki debriyaja basıyormuşum gibi oluyor. Boşa gaz alıyor yani anlayacagınız. Bu problemi göz ardı ettim bişey olmaz diye düzelir diye. Bu gün motorumu çalıştırayım derken otoparkta bastım marşa tek marşta çalışıyor. Daha 2 gün önce 12 amper akü aldım 130 TLye akü problemi yoktu. Üstüne oturdum debriyaja bastım 1. vitese bi attım. Hop motor istop etti. Allah Allah denedim denedim olmadı. Sonra dükkan onune cektım . Marşa bi bastım baktım motor marş almıyor böyle çok yavaş sanki içinde bişeyler dönüyo ses geliyor böyle . dijital ekranda gitti. en son böyle oldugunda akü bitiyordu. Yeni akü aldıgım halde niye böyle oldu bilmiyorum. 1 ay once aldım 3 hafta ıcerde yattı motor butun kaportaları değişti.2 gün rahat kullandım şimdide böyle oldu. Kaportayı yapan adam motorun aküsüne bi makine bağladı gaz verdi dedi bu motor en cok 14 de durması lazım dedi bu motor 17e cıkıyor dedi bende gördüm makine dijitali 17 gösteriyordu fazla akü yiyor bu motor dedi yaptır dedi. yani problem neden kaynaklanıyor yardım beklıyorum bılen arkadaslardan lütfen. yeni başladım zaten hevesim kalmadı. bu arada kandiliniz mubarek olsun sağolun.

ufukk
13 Ocak 2014, 00:54
o akü çok çekmiyor, şarj sisteminde arıza var konjektör diyot vs . vs elektriği fazla üretiyor konjektör 14 volta sabitleyemiyor ve aküyü kaynama derecesine ateşlemede farlarda titremeye kadar etki edebilir

Edocan58
13 Ocak 2014, 01:11
ufuk hocam sımdı problem konjektordemı ona gore yarın tamıre goturcem ya

ufukk
13 Ocak 2014, 01:29
şimdi bildiğim kadarıyla şarj sistemi 14,1 volt üretmesi lazım
fazla üretim ve dalgalı bir voltaj varsa konjektör bunu 14,1 volta eşitler
konjeltör asıl olarak akü dolduğu zaman şarjı keser akü kaynama noktasına gelmesin
elektrolit seviyesinde düşme olmasın vs vs diye şarjı keser
benim arabada farlarda tireme motorda tekleme ve düzensiz rolanti vardı
konjektör ve diyot tablası arızalanmış değişken bir voltaj vardı ateşleme bobinleri şaşırıyordu
konjektör ve diyot tablasını değiştirdim düzeldi iyi bir elektrikçiye ölçtür ne olduğu çıkar

ogzcngdk
13 Ocak 2014, 02:43
motor boşta çalışıp 1 e atınca stop ediyorsa onun ayaklık müşüründe sıkıntı var.
ek olarak şarj sisteminde sıkıntı varmı bilemiyorum şimdi onlarca kez marş yaptıysanız bitmiştir akü normal yani.
eğer şarjda sıkıntı varsa ilk olarak konjektöre bakın benim motorumda 2006 model durduk yere yanmıştı konjektör değiştirdim sıkıntı olmadı sanırım ömrünü tamamlayıp patlıyor..

önce akünüzü doldurtun ayaklık müşürünüde iptal edin (kablosunu kesip + ve - yi birbirine bağlayın ve elektrik bandıyla bantlayın) bu bilgiyi dışardan aldım daha kendim denemedim ama yakında iptal edicem.
bu arada ayaklık müşürü ayaklığın orda :) arkasında buton gibi birşey görüceksiniz o ayaklık müşürü.

neyse müşürü iptal ettik aküyüde doldurttuk, bu şekilde 2-3 gün kullanın akü bitmezse sorun çözülmüş demektir.
akü biterse direk konjektöre bakmak lazım..