PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : karbüratör hava ayarı nasıl yapilir? (100 mg prince)



EKONOMİ
11 Ocak 2014, 22:11
100 mg prince motorsiklet aldım
karbüratör hava ayari kışın nasil olmalı
yazin nasil olmalı

nasil ayar çekmemiz gerek

bulunduğum yer akdeniz iklimi
yazları 35 40 derece
kışın sabah 3 derece gündüz 19 derece

bunlara göre mi ayar cekmemiz gerekiyor
hava sicakligina gore ince ayar ister mi

The Machine
11 Ocak 2014, 22:49
Eğer soğuk havaya göre benzin-hava karışımını ayarlarsan da motor ısındığında sorun çıkartır. Motor ısınana kadar jikle kullan hava miktarını azaltmak için. Bir de motor hep şehiriçi geziyor ısınmaya fırsat bulamıyorsa o zaman da hava-yakıt ayarlarıyla değil de rolanti ayarlarıyla oynamak daha mantıklı olur zannımca.. Çünkü motorların verimli çalışması için tek bir hava-yakıt oranı vardır. Ayarlatmaya sadece bu oran bozulduğunda ihtiyaç duyulur.

Bunlar benim şahsi yorumlarım. Daha önce 100 mg prince kullanmadım. Ama bir mühendis adayı olarak mantıken böyle olması gerektiğini düşündüğüm için yazdım. Kolay gelsin.

MZ781
11 Ocak 2014, 23:34
21 yıllık MZ 251 motosikletimin karbüratörü son zamanlarda randımandan kaçmıştı.Ne ettiysem ayara getiremedim.En sonunda bugün çıkma bir karbüratör bulup takarak sorunu çözdüm.Yenisi ve orjinaline 280 TL dediler.30 TL ye hallolmuş oldu.Neyse gelelim karbüratör ayarına. Bahsettiğin motorun karbüratörünü bilmiyorum.Onun için yanlış bir şeyler yazarsam kusura bakma.Hava sıcaklığına göre ayar yoktur.Motorun çalışma ayarı iyi ise asla elleme.Değilse;3-5 km dolaş.Motor çalışma ısısına gelsin.Sonra rölantisini motor normalden devirli çalışıyorsa rölanti ayar vidasıyla hafif düşür.Normalden düşük çalışıyorsa hafif aç.Sonra daha küçük bir vida olacaktır oralarda.Onunla sağa sola çok küçük oynamalarla ki bu 1/16 gibidir ayarlayacaksın .Ayarlayacaksın dedim çünkü terazi sen olacaksın burada.Bunun ölçütü motorun hem rölanti hem benzin ayar vidasıyla oynadığında çok tatlı bir sese ve de gaz tepkisine kavuşmasıdır.Dediklerim MZ 251 için geçerli diğer motorlarda ki vida dönüşleriyle bizimkinin mekanizması ve sonuçları ters yönde.Gelelim kötü ayarda olumsuzluk olurmu sorusuna.Olur!Uzun yolda hararet sebebidir.En az 80-100 km lik vede 2/3 lik gaz açılımı durumlarında.Tecrübeyle sabittir.Uzun lafın kısası sorun yoksa elleme,güvenemiyorsan kendine elleme.:).Sırf bu yüzden olsa gerek bugün bulduğum karbüratörün bir tane rölanti ayar vidası var başkada benzin,mikro ayar vidası yok.İyide etmişler.Benim gibi hastalığa sahip olanları tedavi etmiş olurlar böylece.Ha birde kurcaladığında eski halinide tutturamazsan işin zor.Fabrika ayarlarına dön tuşuda yok.Sorun ince ayarı olduğu gibi kalsın.Duruma göre rölantividası (büyük vida) ile ayarlarsın.

shi_bumi
12 Ocak 2014, 00:27
Karbüratörlerde iki adet ayar vidası bulunur. Birisi rölanti ayar vidası (ki kendisinin gaz kelebeğinin açıklığını değiştirmekten başka bir numarası yoktur) diğeri de CO ayar (ya da herkesin bildiği şekliyle hava ayar) vidası. CO ayar vidası rölantiden itibaren düşük devirlere kadarki (yaklaşık 2000 RPM) hava-yakıt karışımını ayarlamaya yarar. Bu devirlerden sonra pilot meme ve ana meme devreye girer ve CO ayar vidasının etkisi azalır.

CO ayarı çok kabaca şöyle yapılabilir:

1. CO ayar vidasını (ki bu vida genelde karbüratör üzerinde ulaşılması zor bir yerdedir ve bu vidayla oynamak için özel uzun tornavida benzeri aletler kullanılır. Senin motorunda nasıldır bilemiyorum) önce sonuna kadar sık.

2. Sonra yaklaşık 2.5 tur kadar aç.

3. Motoru çalıştır ve normal çalışma sıcaklığına getir. Rölanti ayar vidasıyla rölantisini ayarla.

4. CO ayar vidasını yavaşça sıkmaya başla. Bir noktada rölanti düşmeye ve düzensizleşmeye başlayacak. Bu noktada dur ve ayar vidasını saat istikametinin tersi yönünde bu sefer turları sayarak gevşetmeye başla. Rölanti önce düzelecek ve sonra yeniden düşüp düzensizleşmeye başlayacak. Bu noktada dur.(Diyelim vidayı 6 tam tur çevirdin)

5. Bu iki nokta arasında vidayı kaç tur döndürdüysen yarısı kadar sık. (Bu örnekte vidayı 3 tam tur sıkacaksın)

6. Rölanti ayar vidasıyla yeniden rölantini ayarla.

Hayırlı olsun, karbüratörünü ustalara elletme :)

EKONOMİ
07 Mayıs 2014, 15:02
Karbüratörlerde iki adet ayar vidası bulunur. Birisi rölanti ayar vidası (ki kendisinin gaz kelebeğinin açıklığını değiştirmekten başka bir numarası yoktur) diğeri de CO ayar (ya da herkesin bildiği şekliyle hava ayar) vidası. CO ayar vidası rölantiden itibaren düşük devirlere kadarki (yaklaşık 2000 RPM) hava-yakıt karışımını ayarlamaya yarar. Bu devirlerden sonra pilot meme ve ana meme devreye girer ve CO ayar vidasının etkisi azalır.

CO ayarı çok kabaca şöyle yapılabilir:

1. CO ayar vidasını (ki bu vida genelde karbüratör üzerinde ulaşılması zor bir yerdedir ve bu vidayla oynamak için özel uzun tornavida benzeri aletler kullanılır. Senin motorunda nasıldır bilemiyorum) önce sonuna kadar sık.

2. Sonra yaklaşık 2.5 tur kadar aç.

3. Motoru çalıştır ve normal çalışma sıcaklığına getir. Rölanti ayar vidasıyla rölantisini ayarla.

4. CO ayar vidasını yavaşça sıkmaya başla. Bir noktada rölanti düşmeye ve düzensizleşmeye başlayacak. Bu noktada dur ve ayar vidasını saat istikametinin tersi yönünde bu sefer turları sayarak gevşetmeye başla. Rölanti önce düzelecek ve sonra yeniden düşüp düzensizleşmeye başlayacak. Bu noktada dur.(Diyelim vidayı 6 tam tur çevirdin)

5. Bu iki nokta arasında vidayı kaç tur döndürdüysen yarısı kadar sık. (Bu örnekte vidayı 3 tam tur sıkacaksın)

6. Rölanti ayar vidasıyla yeniden rölantini ayarla.

Hayırlı olsun, karbüratörünü ustalara elletme :)

karbüratör hava ayar vidasini tamamen sıktım
6 tur açınca tık motor stop etti turkcesi durdu
demek ki 3 tur mu açıyorum?

yoksa


iyice sıkıp 2.5 tur açtıktan sonra
azar azar sıkarken rolanti duzensizlesmeye baslayinca mı turları sayarak vidayi açmaya başlayacağım?
tekrar duzensizlesmeye baslayinca
kac tur actiysam yarısı kadar geri mi sıkmak gerekecek?

brtvrdrl
07 Mayıs 2014, 15:12
Kardes klasik hava ayari tutturma olayini anlatayim. Vidayi tam sik 2.5 tur gevset. Sonra motoru calistir ve vidayi yavas yavas sik motor duzensiz calismaya basladigi an vidanin kac tur cevrilmis oldugunu kaydet. Daha sonra gevsetmeye basla, motorun tekrardan duzensiz calismaya basladigi konumu kaydet. Sonra iki degeri topla 2 ye bol. Senin yapabilecegin hava ayari bu. ama ayar tam olarak bu degil. Artik deneye deneye ceyrek tur acip motorun gidisine bakacan begenmedinmi yarim tur sikip deneyecen oyle oyle en iyi ayari yakalamaya calisacan. Daha iyisi gorurup alete sokup motordan cikan gazi analiz ettirip hava ayari yaptirman..

Syanur
07 Mayıs 2014, 19:12
Karbüratörlerde iki adet ayar vidası bulunur. Birisi rölanti ayar vidası (ki kendisinin gaz kelebeğinin açıklığını değiştirmekten başka bir numarası yoktur) diğeri de CO ayar (ya da herkesin bildiği şekliyle hava ayar) vidası. CO ayar vidası rölantiden itibaren düşük devirlere kadarki (yaklaşık 2000 RPM) hava-yakıt karışımını ayarlamaya yarar. Bu devirlerden sonra pilot meme ve ana meme devreye girer ve CO ayar vidasının etkisi azalır.

CO ayarı çok kabaca şöyle yapılabilir:

1. CO ayar vidasını (ki bu vida genelde karbüratör üzerinde ulaşılması zor bir yerdedir ve bu vidayla oynamak için özel uzun tornavida benzeri aletler kullanılır. Senin motorunda nasıldır bilemiyorum) önce sonuna kadar sık.

2. Sonra yaklaşık 2.5 tur kadar aç.

3. Motoru çalıştır ve normal çalışma sıcaklığına getir. Rölanti ayar vidasıyla rölantisini ayarla.

4. CO ayar vidasını yavaşça sıkmaya başla. Bir noktada rölanti düşmeye ve düzensizleşmeye başlayacak. Bu noktada dur ve ayar vidasını saat istikametinin tersi yönünde bu sefer turları sayarak gevşetmeye başla. Rölanti önce düzelecek ve sonra yeniden düşüp düzensizleşmeye başlayacak. Bu noktada dur.(Diyelim vidayı 6 tam tur çevirdin)

5. Bu iki nokta arasında vidayı kaç tur döndürdüysen yarısı kadar sık. (Bu örnekte vidayı 3 tam tur sıkacaksın)

6. Rölanti ayar vidasıyla yeniden rölantini ayarla.

Hayırlı olsun, karbüratörünü ustalara elletme :)

Süper anlatmışsınız, ellerinize sağlık. Ben de ufak bişey eklemek istiyorum, belki faydası olur;

Motora farklı bir karbüratör yada karbüratörünüze farklı jetler uyguluyorken motora uygun pilot jetin bulunması için,

Shibuminin anlattığı gibi 3. kısma kadar yapın.

4. CO ayar vidasını yavaşça sıkmaya başla. Bir noktada rölanti düşmeye ve düzensizleşmeye başlayacak. Bu noktada dur ve ayar vidasını saat istikametinin tersi yönünde(yani gevşetin) bu sefer turları sayarak gevşetmeye başla. Rölanti önce düzelecek...

Eğer ayar vidasını gevşetirken "1 TAM TUR" öncesinde rölanti düzeliyorsa piloj jetimiz büyük demektir, daha küçük bir pilot jete ihtiyacımız var. Eğer "2,5 yada 3 TAM TUR" civarında rölanti düzeliyorsa pilot jetimiz küçük kalmış demektir, daha büyük pilot jete ihtiyacımız var demektir.

Pilot jet sağlıklı bir rölanti ve "1/4 gaz" aralığındaki perfomansı etkiler.

EKONOMİ
07 Mayıs 2014, 19:31
hava ayar vidasini ilk defa sıkarken orijinal ayarı 2.25 tur olarak aklımda kalmıştı

orijinal hava ayarını prince kullananlar forumundaki arkadaşlardan rica edebilirim
veya sıfır satan bayideki princeyi inceleyip bulabilirim
veya servise sorabiliriz

cevaplar için hepinize teşekkürler