PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Shadow Şaft Yağı Sorunu



MotorKafa
09 Ocak 2014, 23:46
Selamlar,

Zamanında motorun şaft yağı değişiminde, yağ haznesini taşana doldurdum.
Geçtiğimiz mart ayından bu yana kullanıyorum ve bu şekilde 19.000 km den fazla yol yaptım.
En son kar yağdığı zaman çıktığımda ise motor yağının doldurulduğu haznede ve şaft yağının doldurulduğu yerde yağlanma söz konusu oldu.
Yani yağ kontrol çubuğunun etrafı terleme gibi bir şey yaptı.
Onu çok sorun etmedim. Terleme yapması normaldir diye düşünüyorum.

Ancak eklediğim fotoğrafta 1 numarayla işaretlediğim yerdeki yağ kaçağına bir anlam veremedim.
Yağ dolumunun yapıldığı yer 2 numarayla işaretlediğim yer, yağın kaçtığı yer ise 1 numaralı yer.
Şu anda yağ kaçırma gibi bir problem yok.
1 numaralı yeri elimle açmaya çalıştım ama açamadım :)

O 1 numaralı yer nedir, neden oradan yağ sızıntısı olur, bilenler bilgi verirse sevinirim.

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn2/v/1604196_10152146503064344_342571471_o.jpg?oh=ca50b 47a765f6321aa8100db460a3234&oe=52D0F592&__gda__=1389434543_7f986037c591ebbf88bf18322b986e3 3

Teşekkürler.

canerol
10 Ocak 2014, 00:17
teker yakarken öyle demiyodun ama :P
malesef şaftlı motor kullanamadık daha :)
taşana kadar derken motor dik konumda ikenmi taşana kadar yoksa motoru baya yatırıptamı doldurdun eğer çok doldurduysan basınçtan yağı kaçıracak yer aıyor olabilir.

MotorKafa
10 Ocak 2014, 00:39
teker yakarken öyle demiyodun ama :P
malesef şaftlı motor kullanamadık daha :)
taşana kadar derken motor dik konumda ikenmi taşana kadar yoksa motoru baya yatırıptamı doldurdun eğer çok doldurduysan basınçtan yağı kaçıracak yer aıyor olabilir.


Aha! Sen nerede gördün onu :mrgreen:
O sadece arkadaşlar arasında yapılan küçük bir apaçilik çalışmasıydı. Rezil edecen beni :P

Yan sehpada taşana kadar doldurdum.
Biraz önce tekrar doldurayım dedim eksilme olup olmadığını görmek için.
Eklemeye çalıştığım yağın neredeyse tamamı boşa gitti.
Çok az bişey yağ atıp bırakmış.
Ama neden yaptı acaba...

ufukk
10 Ocak 2014, 01:02
yağı fazla doldurduğunuz için içeride basınç yapmış ve diferansiyelin üst kepinden fazlasını atmış, yağ değişiminden sonra yaşanılabilecek bir durum
fazla yağ ısınmaya sebep olur buhar basıncı yapar veya içinde ayna mahruti dişlisi olduğu için yağa çarparak üst kepten attırmış olabilir

MotorKafa
10 Ocak 2014, 01:08
yağı fazla doldurduğunuz için içeride basınç yapmış ve diferansiyelin üst kepinden fazlasını atmış, yağ değişiminden sonra yaşanılabilecek bir durum
fazla yağ ısınmaya sebep olur buhar basıncı yapar veya içinde ayna mahruti dişlisi olduğu için yağa çarparak üst kepten attırmış olabilir

Tamam kabul ama neden Mart ayından beri yapmadı da şimdi yaptı?
Onu anlayamıyorum...

ufukk
10 Ocak 2014, 01:16
belki de mart ayından bu yana fazla uzun yol yapmamış ve ısınmasına neden olacak bir durum olmamıştır
üst kep saat 3 yönünde açılıyormuş saat 3 konumuna getirip kendinize doğru çekin belki keçe conta gibi sızdırmazlık elemanı olabilir
veya açık kalmıştır biraz kurcalamak lazım

MotorKafa
10 Ocak 2014, 01:21
belki de mart ayından bu yana fazla uzun yol yapmamış ve ısınmasına neden olacak bir durum olmamıştır
üst kep saat 3 yönünde açılıyormuş saat 3 konumuna getirip kendinize doğru çekin belki keçe conta gibi sızdırmazlık elemanı olabilir
veya açık kalmıştır biraz kurcalamak lazım

Fazlaca uzun yol yaptım, iki kere güneye gittim ama olmamıştı böyle bir şey.
Neyse bu kep açma bilgisi oldukça işime yarayacak gibi.
Teşekkür ederim :)

ufukk
10 Ocak 2014, 01:23
http://www.hondashadow.net/forum/72-technical-discussion/119751-gear-oil-leak-need-help.html
rica ederim

Samet Ağır
10 Ocak 2014, 01:36
içerdeki olası köpüklenmenin,yağ fazlasının ,dışarı atılabilmesi için havalandırma diye tabir edebileceğimiz bir kısım..çek valf gibi mantığı var..içeri bişey almaz,olağan üstü durumlarda içerdekinin (hava,yağ v.s) dışarı çıkmasına izin verir..