PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Otobanda Motosiklet Kullanırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar



hissizadam
08 Ocak 2014, 16:27
Herkese Selamlar;

Acemi bir kullanıcı olarak yeni bir konu ile karşınızdayım.

İlk motorum, ehliyet kısmetse bu h. sonu sınava gireceğim.
altı aydır filan 250'lik bir naked sahibiyim. ehliyetim olmadığı
için çok az kullandım ama bi'şekilde de tecrübe edinmek için de
motor kullanmam gerekiyordu, yaşadığım yerde boş bir arazi vs.
(istanbul'da yok neredeyse) olmadığından mahalle aralarında filan
kullanıp bi'kaç kere de riske girerek trafiğe çıktım.

şişli, fulya, nişantaşı, çağlayan, perpa vs. genellikle trafiğin yoğun
olduğu ve haliyle yavaş aktığı bölgelerde kullanıp tecrübe kazanmaya çalıştım.

Evden işe gitmek için tem otobanın ve Fatih Sultan Mehmet köprüsünü geçmem gerekiyor.
Arabayla vs. işe giderken otoban trafiğini takip ediyorum. Güzergahı kısaca tarif
edecek olursam eğer kavacık köprüsünden tem yoluna girdik, yaklaşık 2 km. kadar
sonra Fatih Sultan Mehmet Köprüsüne geliyoruz, devam ediyoruz Levent, Gültepe, Beşiktaş
sapağı var devam edince Ali Sami Yen Arena ve ileride de Kağıthane, Okmeydanı sapağı.
(dönüş içinde aynı güzergah, levent veya okmeydanı sapağından giriş ya da çıkış yapmam lazım)
Bu güzergah yani TEM yolu oldukça geniş ve trafiğin (belli zamanlar dışında) oldukça
hızlı aktığı bir yol. Bir de yolda devamlı birbirleri yarışan ve habire makasa giren
(adamlar en sol şeritten en sağ şeride sonra tekrar sola, slalom yaparak gidiyorlar ve
hızları da ortalama 130-140 km. vardır herhalde) Ben 100-110 ile giderken yanımdan geçiş hızına
bakınca anlaşılıyor hızları. Neyse sanırım biraz fazla uzattım ama bilmeyenler varsa
onlar da bilgi sahibi olsun diye.

Sözün özü TEM - E5 vb. otobanda motosiklet kullanırken nelere dikkat etmeliyiz. Dediğim gibi
şehir içinde şişli, m. köy vs. koruma ekipmanlarınız da tam ise Allah Göstermesin ama olası bir
kaza durumunda fazla zarar görmeden kurtulmak mümkün olabilir ama otoban apayrı bir yer.

Tecrübeli arkadaşlar düşüncelerini paylaşırsa çok memnun olurum. En ufak önemsiz zannettiğimiz
bir detay bile çok önemli olabilir.

Sevgi & Saygı & His

RODWIN250R
08 Ocak 2014, 16:33
Otoyollara beygir gücü düşük motorlarla ve cc az olan motorlarla girmek kazaya sebep veriyor. İstanbullu tariften bunaldığı için nerde boş görse basar gaza. sizde iyi lastiklerle güçlü motorla ve abs li frenlerinizle onlara meydan okuyabilirsiniz. Risk daha az olur. Ancak siz de trafiği çok iyi okumalısınız yoksa Fatiha'nızı okurlar.

Pekbipicadam
08 Ocak 2014, 16:53
Öncelikle ehliyetin hayırlı olsun diyelim şimdiden, 250 cclik bir motor otoyolda bile sana yeterli sürati sağlıcaktır, zaten bütün dikkat etmen gereken noktaları kendin yazmışsın makas atanlar sürat yapanlar v.s, söylediğin güzargahta gece saatleri dışında çok bir boşluk göremezsin özellikle hafta içi devamlı yoğun olan bir güzergah zaten, aynalarını sıksık kontrol edersen bir sıkıntı yaşamazsın unutmaki önümüze baktığımız kadar arkamızada bakmamız gerekiyor asıl tehlike en zayıf noktadan gelir her zaman, gerçi ne kadar söylesekte anlatsakta herkes zaman içersinde kendi güvenli sürüşünü geliştiryor bence.

AWESQME
08 Ocak 2014, 17:04
Kesinlikle otobanda motor ile pasif kalmayacaksın. Kendini büyük bir araç yerine koyucak ve yolda öle yer kaplayacaksın. Kendi şeridini iyice doldur ve seni sıkıştırıp kolay sollamalarına izin vermemelisin. Hele istanbul trafiğinde bence sert ve gözü kara olmalısın ve dışarıyada özgüvenini yansıtmalısın motorla giderken.

Vahşi doğa gibi gücünü gösterip diğerlerinin sana saygı duymalarını sağlıcaksın :bounce:

shooter1
08 Ocak 2014, 17:10
arkadaşın dediği kesinlikle şeriti kapat sonuçta bu da araç ve vergisini alıyorlar

Kesinlikle otobanda motor ile pasif kalmayacaksın. Kendini büyük bir araç yerine koyucak ve yolda öle yer kaplayacaksın. Kendi şeridini iyice doldur ve seni sıkıştırıp kolay sollamalarına izin vermemelisin. Hele istanbul trafiğinde bence sert ve gözü kara olmalısın ve dışarıyada özgüvenini yansıtmalısın motorla giderken.

Vahşi doğa gibi gücünü gösterip diğerlerinin sana saygı duymalarını sağlıcaksın :bounce:

blackarca
08 Ocak 2014, 18:40
neredeyse aynı güzergahı kullanıyoruz
bende kavacıktan otobana gırıp fsm-okmeydanı -haliç-cevizlibağ-topkapı güzegahını kullanıyorum. Acemiliktede birbirimizden farkımız yok sanırım.Ben en sag şeritten trafıgın hızına uygun bır surat secıyorum akan bır trafık varsa serıdımı kesınlıkle bosaltmıyorum ama sag serıtte surat denemesı yapanlara da kesınlıkle kafa tutmuyorum emnıyet serıdıne gecıp yol verıyorum trafıgın durdugu zamanlarda da emnıyet serıdınden cok hızlı olmamak kaydıyla gıdıyorum .Eger trafık agır akıyorsa ve gırecek emnıyet serıdı yoksa normal bır arac gıbı bulundugum şeritte yer kaplıyorum.

Ufuk ARSLAN
08 Ocak 2014, 19:36
bende ümraniye kavşagından tem e baglanıp taaa mahmutbey cıkışına kadar tem i kullananlardanım.

özellikle kavşak ve baglantılarda cok dikkat et trafigi dogru okudugun sürece limitlerini aşmadıgın sürece senden kaynaklı bir problem yaşamazsın.

trafik oldugunda arabalar durur sen gidersin. bence en tehlikeli dönem tem de bu dönem cünkü emniyet şeridi yada şerit aralarında araclar arabanın burnunu sokacagı yer buldugu anda sinyalmiş gelen varmış şuymuş buymuş dinlemez kafasını sokar budad büyük risk bunlara dikkat ettigin sürece uzun uzun rahat rahat kullanırsın.

AWESQME
08 Ocak 2014, 22:20
bende ümraniye kavşagından tem e baglanıp taaa mahmutbey cıkışına kadar tem i kullananlardanım.

özellikle kavşak ve baglantılarda cok dikkat et trafigi dogru okudugun sürece limitlerini aşmadıgın sürece senden kaynaklı bir problem yaşamazsın.

trafik oldugunda arabalar durur sen gidersin. bence en tehlikeli dönem tem de bu dönem cünkü emniyet şeridi yada şerit aralarında araclar arabanın burnunu sokacagı yer buldugu anda sinyalmiş gelen varmış şuymuş buymuş dinlemez kafasını sokar budad büyük risk bunlara dikkat ettigin sürece uzun uzun rahat rahat kullanırsın.

Böle bahsettiğin durumlarda en güzeli korna çalıp varlığını hissettirmek bence. Hatta altında güçlü bir motor varsa gaz verip dikkatleri üzerine çekip ben burdayım demek :bounce:

hellboys
08 Ocak 2014, 22:25
bende gezmek için istanbula gittiğimde o yolu kullandım 110-120 hızlarla seyrettim ilk tecrübemdi o yolda açıkçası korktum arabaların kimi hızlı kimi yavaş sonlara doğru algılamam yavaşlamaya başladı yani sıkıntılı oluyor

6PaTLaR
08 Ocak 2014, 23:03
Arkadaşım, dün bizzat denedim şehir içinde dedim ki biraz sakin kullanayım diğer herkes yaya olsun araçlarında olsun önüme sürekli tehlike çıkardılar.
E yeter dedim agresif sürüşe geçince her şey normale döndü yol vermeye ve saygı göstermeye başladılar, Ulan asıl sakin kullanırken saygı görmelidim dedim kendi kendime.

crxforever
08 Ocak 2014, 23:10
trafik akışına uygun hatta biraz daha hızlı gidilirse sıkıntı azalır. bunun dışında o hızla gelen makasçılardan ürküp yol vermeye çalışmayın. bir yan şeritte kafa kafaya gelme ihtimali oluyor.

pistolpitt
08 Ocak 2014, 23:35
otobanda trafikten hızlı ve sol şeritten gitmeyi guvenli buluyorum. otobanda sapak kaçarsa bir daha nereden dönüleceği belli olduğu için en riskli yerler burası. sapaklara yaklaşırken en solda yardırırken anam sapak kaçıyo hamlesiyle sağa dalıveren hayvanlar en tehlikelleri, alır altına kimsenin haberi olmaz en sakat durum bu. bir de aniden duruveren trafik fenadır. makasçılar zaten olmazsa olmazı. çok dikkat

yusufozugenc
09 Ocak 2014, 01:31
Şeridin sağına geçip fıtı fıtı gitmeyi kesinlikle güvenli bulmuyorum. Trafikte en çok tehlike atlattığım dönem fıtı fıtı gittiğim rodaj dönemiydi. Zaten trafikte kapladığımız yer belli, otomobil sürücüleri tarafından farkedilmemiz gerçekten zor, motor üzerindeyken bile fermuar düzeninden bihaber totomda seyreden motorları farketmiyorum. Her zaman önündeki aracın seni aynadan görebileceği bir konumda ol, genelde iki şerdin ortasını tercih eder bulduğum ilk boşlukta da uzar giderim, otomobillerle ne kadar az muhattap olursan o kadar iyi. Sürekli geçen olduğun sürece kör makastan çıkan birinin altına alma ihtimalinden kurtulmuş oluyorsun. Bi dönem arkadaşımın twobrothersını ödünç alıp kullandım, o zaman çok daha rahattı. Biraz gürültü trafikte farkedilmek açısından iyi. Azıcık apaçi ol kendini göster trafikte. Bizim embesiller fıtı fıtı giden motoru küçük görür sıkıştırırlar, seri kullananı görünce vaaay der geçerler.

phradrel
09 Ocak 2014, 13:14
başlıkta otoban demişsin ama tem e5 in otobanlarla uzaktan yakından alakası yok. trafikte nasıl dikkatli oluyorsan istanbulda çevre yollarında da o kadar dikkatli olman gerekiyor. hızını trafikle uyumlu hale getirmeni ve önünü olduğu kadar aynalardan arkanı da kontrol etmeni öneririm.

istanbulda hız sınırı sabit değildir. trafik yoğunsa 30 olur 50 olur yol boşsa 120 olur. dikkatli ol. boşluğu gören basar.

hissizadam
10 Ocak 2014, 00:02
otoyol mu demeliydim yoksa, bilemedim şimdi.


başlıkta otoban demişsin ama tem e5 in otobanlarla uzaktan yakından alakası yok. trafikte nasıl dikkatli oluyorsan istanbulda çevre yollarında da o kadar dikkatli olman gerekiyor. hızını trafikle uyumlu hale getirmeni ve önünü olduğu kadar aynalardan arkanı da kontrol etmeni öneririm.

istanbulda hız sınırı sabit değildir. trafik yoğunsa 30 olur 50 olur yol boşsa 120 olur. dikkatli ol. boşluğu gören basar.

ozwizard
11 Ocak 2014, 00:15
Ben E-5 Maltepe mutluhan Hondanın oradan bağlanıyorum ve kozyatağından E-6 ya girip ümraniye şile sapağına kadar her sabah ve akşam yol alıyorum. Sabahları genelde millet uykulumu olduğunda ya da işe gitmek için isteksiz mi olduklarından bilinmez çok da çılgın gibi sürmüyor, zaten Ataşehirden itibaren yol tıkanıyor. Fakat bu noktaya kadar genelde hızımı normal bir arabanın biraz daha üzerine çıkarıyorum çünkü bir arkadaşaın yukarıda yazdığı gibi düşük hızda kalınca dibine giriveriyorlar. Mümkün olduğunca akan yolda arkamda ki araba ile aramı açmaya çalışıyorum. Öünmde ki araçla takip mesafesini normal bir araba mesafesinden biraz daha fazla tutuyorum, malum motorun durma mesafesi arabanınkinden daha uzun. Şeridi önümde araba yoksa ortalıyorum ki cesaret bulup sağıma soluma girmesinler. Sonuçta araba ciddiyeti ile sürünce karşındakiler de o ciddiyetle yaklaşıyor. Kazasız belasız sürüşler dilerim.