PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Garanti dışı kalan motosikletteki dezavantajlar.



aranel
07 Ocak 2014, 20:54
Merhaba arkadaşlar bugün 2.kez başıma gelen bir olayı anlatacağım. Burgman 200 ün 1000 bakımı geldi ve servise gittim, daha önceden de

tecrübeli olduğumda nelerin değişip, nelerin sıkılıp elden geçeceğinin kılavuzdan fotoğrafını çektim neyse gittim servise izliyorum

aralarında mırıldanıyorlar o an anladım, ellerinde inazumamın 1000 bakımında olduğu gibi yağ filtreleri yok. Yağ tapasını söktü boşalttı

sonra yeni yağ aldı tam koycağı sırada yağ filtresi değişcek dedim bunlarda süzgeç var gerek yok temizlense yeter dedi tamam dedim ön

amortisörden gelen gıcırdamayı anlattım, siperliğin oralardan gelen bir zırıltı sesini söyledim tamam dedi bakıyo gibi yaptı faturayı

yazmayı başladı yağ filtresi değişmicek mi dedim, 5000 de değiştiririz dedi benim kafam attı orda hem yalan söyleyip hem geçiştiriyorlar

adamı salak yerine koyup, ya dedim 4000 km rodajda kullanılan yağ filtresi nasıl idare etcek dedim zaten elimde yok değiştiremem dedi.

Neyse arkadaşlar sinirle uzadıkça uzuyor zaten suzukiye mail attım bir de size sorayım dedim. Yetkili servise

gitmediğimde garanti dışında kalan motosikletimde başıma neler gelebilir dezavantajı olur mu bana?

yqavuzhyan
07 Ocak 2014, 21:05
Her zaman söylüyorum, bizim esnafımız şereflidir, dürüsttür haram malda gözü yoktur diye.

Klasik Türk esnafı, oysa sana bende parça yok gelince değiştirelim dese nolacak sanki. İlla bir yalan pislik çıkacak bizim esnaflardan. Motorunuzu yeterince tanıyorsanız, herhangi bir kronık arızası yoksa götürmeyin servise bir daha. Mesela atıyorum 5000 km furş takımı dağılyor ve tü kulanıcılar bunu garantiden değiştiriyor ise sizde garatiyi takip edin tabii. Ama böyle b,r sıkıntısı yoksa kendiniz yapın boş yere servise para vermeyın. Tek güvendiğim suzuki- kawasaki servisleri vardı oysa.

aranel
07 Ocak 2014, 21:14
Her zaman söylüyorum, bizim esnafımız şereflidir, dürüsttür haram malda gözü yoktur diye.

Klasik Türk esnafı, oysa sana bende parça yok gelince değiştirelim dese nolacak sanki. İlla bir yalan pislik çıkacak bizim esnaflardan. Motorunuzu yeterince tanıyorsanız, herhangi bir kronık arızası yoksa götürmeyin servise bir daha. Mesela atıyorum 5000 km furş takımı dağılyor ve tü kulanıcılar bunu garantiden değiştiriyor ise sizde garatiyi takip edin tabii. Ama böyle b,r sıkıntısı yoksa kendiniz yapın boş yere servise para vermeyın. Tek güvendiğim suzuki- kawasaki servisleri vardı oysa.

Beni sinirlendiren noktada o yok desen ne olur yani.Onu diyemediği için 4000 km benim motorumun anasını belleyecek bilmeden gitsem ve adamın sözüne güvensem. En güzeli ufak tefek şeyleri kişinin kendisi yapması ama işte garanti tek sıkıntım.

sdirer
07 Ocak 2014, 21:43
Her zaman söylüyorum, bizim esnafımız şereflidir, dürüsttür haram malda gözü yoktur diye.

Klasik Türk esnafı, oysa sana bende parça yok gelince değiştirelim dese nolacak sanki. İlla bir yalan pislik çıkacak bizim esnaflardan. Motorunuzu yeterince tanıyorsanız, herhangi bir kronık arızası yoksa götürmeyin servise bir daha. Mesela atıyorum 5000 km furş takımı dağılyor ve tü kulanıcılar bunu garantiden değiştiriyor ise sizde garatiyi takip edin tabii. Ama böyle b,r sıkıntısı yoksa kendiniz yapın boş yere servise para vermeyın. Tek güvendiğim suzuki- kawasaki servisleri vardı oysa.

ağzınıza sağlık. ne yazaıkki çoğu öyle ::asker::::biggrinn

celikat
07 Ocak 2014, 21:45
türkiye'deki politika aynen şudur, SAT VE UNUT. yağ filtresi dediğin şey kaç kuruşluk şey ya, nasıl ellerinde olmaz? ayıp be.

kefeeee
07 Ocak 2014, 22:06
O parça garantide değişecek yazıyorsa değişecek, hukuki yollara başvurmak sizin elinizde.

Bu parça kitapcıkta yazdığı için elinde bulundurma zorunlulukları var, bu parça değişmediği taktirde motosikletinizin başına gelecek herhangi bir mekanik aksilikten kendileri sorumludur.

Kİ, rodajdan sonra EN ÖNEMLİ değişmesi gereken şey yağ filtresidir. Rodaj zamanında yağ en fazla demir çapağını attığı zamandadır. Rodajda aşınan ve birbine tam orturan parçalar çapaklarını bi güzel bırakır ve filtre çıkmadan o çapaklar hiç bir yere gitmez.

Ben olsam hukuki yollara başvurmuştum. İnsanlar bu yollara gitmedikçe o servis aynı kalacak. İki gün sonra motorunun başına birşey geldiğinde bunu kanıtlayamazsın ve buraya ağlamaklı sinirin bozulmuş yazılar yazarsın. Hukuk devletinde hakkın çiğnendiğinde veya bir kişi görevini yerine getirmediğinde bu kişi hakkında işlem yapmamak ona göz yummaktır.

hisvarlar
07 Ocak 2014, 22:10
Burası Türkiye, ben şimdiye kadar her bakıma gittiğimde filtremi yağımı bujimi yanımda götürdüm. Hatta rica edip işçiliğide kendim yaptım, sadece kaşe imza attırıp parasını verip çıktım. Büyük konuşmamak lazım ancak garantili motora bir daha bulaşmayıda düşünmüyorum. Keyfimce söküp takamadıktan sonra ne yapayım ben öyle moturu :))

aranel
07 Ocak 2014, 22:21
O parça garantide değişecek yazıyorsa değişecek, hukuki yollara başvurmak sizin elinizde.

Bu parça kitapcıkta yazdığı için elinde bulundurma zorunlulukları var, bu parça değişmediği taktirde motosikletinizin başına gelecek herhangi bir mekanik aksilikten kendileri sorumludur.

Kİ, rodajdan sonra EN ÖNEMLİ değişmesi gereken şey yağ filtresidir. Rodaj zamanında yağ en fazla demir çapağını attığı zamandadır. Rodajda aşınan ve birbine tam orturan parçalar çapaklarını bi güzel bırakır ve filtre çıkmadan o çapaklar hiç bir yere gitmez.

Ben olsam hukuki yollara başvurmuştum. İnsanlar bu yollara gitmedikçe o servis aynı kalacak. İki gün sonra motorunun başına birşey geldiğinde bunu kanıtlayamazsın ve buraya ağlamaklı sinirin bozulmuş yazılar yazarsın. Hukuk devletinde hakkın çiğnendiğinde veya bir kişi görevini yerine getirmediğinde bu kişi hakkında işlem yapmamak ona göz yummaktır.

Ne önerirsiniz peki ? Ne olarak dava açacağım ?

Osırıs
07 Ocak 2014, 22:22
Bana da servis süzgeçli demişti, arkadaşa sordum; olur mu ya şurda vidalar var sök bakalım dedi, sökünce haşat olmuş filtreyi gördüm... küfür etsen ne fayda gidip kavga etsen ne fayda

beko12345
07 Ocak 2014, 22:25
Ben olsam asla garantiden çıkarmazdım.
Satarkende zorluk olur.
Allah göstermesin fabrika hatası bir problem olurda büyük bir sıkıntı olursa sizi maddi yönden zorlayabilir.

Ah keşke dememek için bence servisinizi değiştirin.

aranel
07 Ocak 2014, 22:27
Bana da servis süzgeçli demişti, arkadaşa sordum; olur mu ya şurda vidalar var sök bakalım dedi, sökünce haşat olmuş filtreyi gördüm... küfür etsen ne fayda gidip kavga etsen ne fayda

İşte o yüzden bu işi namusuyla yapan dürüst bir servis biliyorum Denizli'de herkes ona gider motorcuyum diyen. Ama işte tek bağlayıcı garanti sıkıntısı gerçi şimdi farkettim suzukinin sitesinde yektili servis ve bayi farklı firmalar acaba benim götürdüğümün de yetkili servis olmama ihtimali var mı?


Ben olsam asla garantiden çıkarmazdım.
Satarkende zorluk olur.
Allah göstermesin fabrika hatası bir problem olurda büyük bir sıkıntı olursa sizi maddi yönden zorlayabilir.

Ah keşke dememek için bence servisinizi değiştirin.

Benim yapmaya çalıştığımda o zaten ama yetkili servis bir tane var Denizli'de. Üstteki mesajdada yazdığım gibi servisle bayisi farklı firma gözüküyor acaba ben bayiye yaptırdığım için garanti dışı kalmışmıdır motosikletim?

turkish39
07 Ocak 2014, 22:29
Servisin bir numaralı görevi para kazanmak.Parayı da direk müşteriden kazanmak daha kolay.Şimdi parçayı al,garantiye gönder,cevap bekle,onayı bekle,parçayı göndermelerini bekle,sonra da parasını bekle uuuuu beybi yazarken bile zor.Ürün kaynaklı bir arızayı çoğu servislere anlatmak çoook zor.Hele kendi hatalarıysa o daha da zor.Ülkemizdeki zihniyet belli zaten,çok para=kaliteli servis...

Tİme_shİft42
07 Ocak 2014, 22:34
Periyodik bakımlarına götürün garanti dışı kaldığında önemli bi arıza verirse cebiniz yana bilir

Yağ süzgecinide kendiniz ayrıca alır değiştirirsiniz servisin yapacağını siz kendiniz yaparsınız :pr:

fatek95
07 Ocak 2014, 23:49
Kusura bakmayın konuyla alakasız ama. Denizli'de götürdüğünüz servisin adı nedir ? Bir de önerdiğiniz, motordan anlayan tamirci var mı Denizli'de ?

kefeeee
07 Ocak 2014, 23:58
Ne önerirsiniz peki ? Ne olarak dava açacağım ?

Tüketici mahkemesine giderek serviste böyle böyle yaptılar diye anlatacaksın. Avukat zaten otomatik atandığı için o maddeleri bilir.

yqavuzhyan
08 Ocak 2014, 01:52
Firma karalamak gibi olmasın diye yazmıyordum ama konu madem servislere geldi yazayım artık.

Kasım ayında Mondial servisinde 125 mh motorumu götürdüm. Götürmeden öncede müsait misiniz bugün geleyim mi diye aradım. Telefonda gel dediler. Neyse servise gittik. 2,5 saat dokunmadılar bile, motor bloğu soğusun dediler. Lan -10 derecede motor donmasın diye yırtınıyoz biz zaten daha nereye soğuyacak ? Neyse usta elini bile dokunmadan çırağa şunun yağına suyuna bak dedi. Allah'ı var çocuk daha ilgiliydi. Motorun yağını değiştirdiler. Bu güne kadar servise her gittiğimde yağını kendim götürdüm bujiyide. Servislere diyorumki aynı marka model yağ ve buji varsa sen tak yoksa benim getirdiklerimi tak, ki bu söylediğimi dışarıdan yağ kabul etmeyiz diyen servisin yanında müşteri hizmetlerini arayarak sormuştum zamanında. Servis önce bana dediki senin dışarıdan getirdiğin yağ koyulmaz, o zaman biz ne boka yarıyoz burda dedi. Ben Motul marka yağ kullanıyorum arkadaş, ayrıca yağın markası değil özellikleri belirtilmiş kitapçıkta. Bende servise dedimki ben müşteri olarak şu markaların kullanılmasını istiyorum. Usta bana senin öyle bir lüksün yok dedi. Bu motoru sen 20.000 km kullanma hakkına sahipsin. Benim koyduğum yağla o kadar gider zaten. Ondan sonrası için sen hak talep edemezsin. yani servisin mantığına göre 20.000 km den sonra ben motora binmeyeceğim. Çünkü garanti süresi o kadarmış. Yani 20 den sonra dağılacak şekilde bakımını onarımını yapıyor adam. Litresi 5 lira bile etmeyen yağı koydu. Ben Motul 7100 10w40 götürmüştüm. Şimdi Allah aşkına benim yağla bu adamın koyduğu yağın hiç mi farkı yok ? Usta bana yok dedi. Siz çok biliyonuz. Nereden biliyon bu yağın daha iyi olduğunu diye bağırmaya başladı. Neyse koydu o yağı, 65 tl dedi bakım. 5 lira yağ 3 lira buji hadi 10 diyelim 65 lira. Bu güne kadar 2 mondial bi tane bisanım oldu hiç 65 tl servise ben para vermemiştim. Sonra servis '' Madem motorun yağını bujisini seçecek kadar kaliteli bir adamsın sen, neden Mondial motora biniyon ? Git GAVAZAKİ al dedi. Bakımdan sonra motoun ibresi bozuk bununda garantiden değişmesi lazım dediğimde Ziktir git diye bağırdı. Dükkanda 2 kişi üstüme yürüdü. Daha foruma yazamayacağım küfürler hakaretler gırla gidiyor. Ziktir git beni şikayet et diye bağırıyordu ben en son dükkandan çıkarken.

Mondial'i aradım bunların hepsini anlattım, hatta yazılı olarak fax'da çektim. Sonuç noldu edepsiz yaptığı edepsizlikle kaldı. Ama suçun tamamı bende. Toplayıp 3-5 kişi dükkanda artislik nasıl yapılır göstermek lazımdı ama biz ilkokul mezunu değiliz. Benim böyle itle kopukla dalaşmamdan alacağım en ufak ceza benim geleceğime malolacağı için malesef sineye çekmek zorunda kaldık. Hala arızalı parçalar değişmedi, servisle ilgilide ne arayan oldu ne soran. Motorun ön siperliğinde takılı olan action kamera ise tamamen şans eseri bunların hepsini kayıt etmiş. Ayarlasan o kadar net çekmezdi, şimdi bu ülkede hukuğun olduğuna zerre inancım olsa görüntülerle ve telefon kayıtları ile gider hem servise hemde Mondiale dava açarız ama zaman ve umut kaybından başka herhangi birşey olacağını sanmıyorum. Çünkü bizim ülkemizde müşterileri daha doğrusu tüketicileri koruyan kanunlar yok denecek kadar az ve yetersiz.

Tüm bu olaylardan çıakrdığım sonuç ise markası ve modeli her ne olursa olsun bir daha servislere uğramamak, buram buram cehalet kokan kaba kuvveti maarifet sanan itle kopukla aynı sokaktan bir daha geçmemek.

Sonunda aklıma geldi onuda yazayım, benim servisle ilgili şikayet mailimi hakkındaki düşüncelerimi mevcut kelimelerle bile anlatamayacağım değerli Mondial Müşteri Hizmetleri noktasına virgülüne dokunmadan aynı şekilde hem servise hemde bayiye yollamışlar. Adım soyadım ve telefon numaram ile birlikten Olaydanın ertesi günü sonra adamlar aradı'' Dükkana gel seninle konuşalım'' diyorlar. Benim asıl merak ettiğim tüm bunlar karşısında firma nasıl bir tutum sergiler acaba diye düşünüyordum, hiçbirşey olmadı :king:

McBay
08 Ocak 2014, 02:18
Firma karalamak gibi olmasın diye yazmıyordum ama konu madem servislere geldi yazayım artık.

Kasım ayında Mondial servisinde 125 mh motorumu götürdüm. Götürmeden öncede müsait misiniz bugün geleyim mi diye aradım. Telefonda gel dediler. Neyse servise gittik. 2,5 saat dokunmadılar bile, motor bloğu soğusun dediler. Lan -10 derecede motor donmasın diye yırtınıyoz biz zaten daha nereye soğuyacak ? Neyse usta elini bile dokunmadan çırağa şunun yağına suyuna bak dedi. Allah'ı var çocuk daha ilgiliydi. Motorun yağını değiştirdiler. Bu güne kadar servise her gittiğimde yağını kendim götürdüm bujiyide. Servislere diyorumki aynı marka model yağ ve buji varsa sen tak yoksa benim getirdiklerimi tak, ki bu söylediğimi dışarıdan yağ kabul etmeyiz diyen servisin yanında müşteri hizmetlerini arayarak sormuştum zamanında. Servis önce bana dediki senin dışarıdan getirdiğin yağ koyulmaz, o zaman biz ne boka yarıyoz burda dedi. Ben Motul marka yağ kullanıyorum arkadaş, ayrıca yağın markası değil özellikleri belirtilmiş kitapçıkta. Bende servise dedimki ben müşteri olarak şu markaların kullanılmasını istiyorum. Usta bana senin öyle bir lüksün yok dedi. Bu motoru sen 20.000 km kullanma hakkına sahipsin. Benim koyduğum yağla o kadar gider zaten. Ondan sonrası için sen hak talep edemezsin. yani servisin mantığına göre 20.000 km den sonra ben motora binmeyeceğim. Çünkü garanti süresi o kadarmış. Yani 20 den sonra dağılacak şekilde bakımını onarımını yapıyor adam. Litresi 5 lira bile etmeyen yağı koydu. Ben Motul 7100 10w40 götürmüştüm. Şimdi Allah aşkına benim yağla bu adamın koyduğu yağın hiç mi farkı yok ? Usta bana yok dedi. Siz çok biliyonuz. Nereden biliyon bu yağın daha iyi olduğunu diye bağırmaya başladı. Neyse koydu o yağı, 65 tl dedi bakım. 5 lira yağ 3 lira buji hadi 10 diyelim 65 lira. Bu güne kadar 2 mondial bi tane bisanım oldu hiç 65 tl servise ben para vermemiştim. Sonra servis '' Madem motorun yağını bujisini seçecek kadar kaliteli bir adamsın sen, neden Mondial motora biniyon ? Git GAVAZAKİ al dedi. Bakımdan sonra motoun ibresi bozuk bununda garantiden değişmesi lazım dediğimde Ziktir git diye bağırdı. Dükkanda 2 kişi üstüme yürüdü. Daha foruma yazamayacağım küfürler hakaretler gırla gidiyor. Ziktir git beni şikayet et diye bağırıyordu ben en son dükkandan çıkarken.

Mondial'i aradım bunların hepsini anlattım, hatta yazılı olarak fax'da çektim. Sonuç noldu edepsiz yaptığı edepsizlikle kaldı. Ama suçun tamamı bende. Toplayıp 3-5 kişi dükkanda artislik nasıl yapılır göstermek lazımdı ama biz ilkokul mezunu değiliz. Benim böyle itle kopukla dalaşmamdan alacağım en ufak ceza benim geleceğime malolacağı için malesef sineye çekmek zorunda kaldık. Hala arızalı parçalar değişmedi, servisle ilgilide ne arayan oldu ne soran. Motorun ön siperliğinde takılı olan action kamera ise tamamen şans eseri bunların hepsini kayıt etmiş. Ayarlasan o kadar net çekmezdi, şimdi bu ülkede hukuğun olduğuna zerre inancım olsa görüntülerle ve telefon kayıtları ile gider hem servise hemde Mondiale dava açarız ama zaman ve umut kaybından başka herhangi birşey olacağını sanmıyorum. Çünkü bizim ülkemizde müşterileri daha doğrusu tüketicileri koruyan kanunlar yok denecek kadar az ve yetersiz.

Tüm bu olaylardan çıakrdığım sonuç ise markası ve modeli her ne olursa olsun bir daha servislere uğramamak, buram buram cehalet kokan kaba kuvveti maarifet sanan itle kopukla aynı sokaktan bir daha geçmemek.

Sonunda aklıma geldi onuda yazayım, benim servisle ilgili şikayet mailimi hakkındaki düşüncelerimi mevcut kelimelerle bile anlatamayacağım değerli Mondial Müşteri Hizmetleri noktasına virgülüne dokunmadan aynı şekilde hem servise hemde bayiye yollamışlar. Adım soyadım ve telefon numaram ile birlikten Olaydanın ertesi günü sonra adamlar aradı'' Dükkana gel seninle konuşalım'' diyorlar. Benim asıl merak ettiğim tüm bunlar karşısında firma nasıl bir tutum sergiler acaba diye düşünüyordum, hiçbirşey olmadı :king:


Elinde o kadar kayıt varsa eğer keşke mahkemey verseymişin üstüne yürümüşler muhakkak ceza alırlardı.

Diğer arkadaş direk tüketici mahkemelerine gidecek ve şikayette bulunacak gerisini avukat halleder.

Ayrıca şu forumda servislerle ilgili 1 konu yok mu hiç denk gelmedim.Ivır zıvır iş yapan servisleri oraya yazsakta millet bunların kucaklarına düşmese.

yqavuzhyan
08 Ocak 2014, 02:51
Firmaları ifşa etmek kanunlara göre yasak, yani gelip buraya şu servis kötü yazılmaz. Ha bireyler yazar, ama site buna aracılık yapamaz. Firma isterse bireye dava açabilir. Bak tüketici kanunları ne güzel. sen firma hakkında yazamıyorsun, eğer dersen A firması bana şunu yaptı ve bunu sosyal medya aracılığı ile yayarsan suçlusun. Canını yediğimin demokrasisi.

cenkito
08 Ocak 2014, 02:55
adanada yetkili iki tane mondial servisi var,
al birini vur ötekine. baska da secenek yok.
ben ne yaptım 500 bakımından sonra servise elveda dedim sadece orjınal yedek parca ihtiyacım oldukca gidiyorum.

adana servisleri demişken:

aldıgım bayınin servisindeki motoru kasadan cıkaran ustanın arkasına bindim test sürüşünde dahi yalnız bırakmadım.
adam bana sen gelmeseydin bu nasılda teker yapar merdiven iner-cıkar ona bakardım !!!
diyor. hemde birkaç küçük önemli ama önemsiz parcayıda takmayıda unutmuslar.
ön camurluk altındaki metal destegin plastik titresim emen parcalarını. hallettim bir sekilde.

gelde servise emanet et.
öteki servise subab ayarı için motoru götürdüm ilgilenmediler gerek yok vs vs 2000 bakımında gel (ücretli bakım ! )
deyip bastan attılar bende yapın diye ısrar ettim.
karburatörde ayarsızdı ayarladık deyip 35lira aldılar ki karburatörde sorun da yoktu. sadece subab ayarı !

gelde güzelim YETKİLİ SERVİSLERE güvende motorunu bırak :)

dediğim gibi çin malı sahibi olunca ben de usta oldum.
sorun cıkarttıgından değil merakımdan ve güç artırmak istediğimden karteli komple söküp 210 cc olarak topladım.

bir daha yeni motor alacak olsam kolisini eve teslim isteyecegim, kendim kurarım

yqavuzhyan
08 Ocak 2014, 03:27
Adam motorun yağını boşaltırken bilerek ve isteyerek yağın tamamını boşaltmıyor ve yenisini doldururken 1litreyi tamamen koyuyor, bunun yanlış olduğunu bılmeyen adamı servis yapmasınlar.

Zincir gergisi yaparken abartısız sol hiza ile sağ hiza arasında 1 diş fark vardı. Neden dedim torku artıyormuş :D Bildiğin zincir ve dişlileri yesinki biz yenisini satalım diye yapıyor.

Motor yuksek devirlere çıkınca devir saati titreme yapıyor dedim. Sorunu biliyordum sırf denemek için sordum. Yeni beyin takmamız lazım dedi. O titreme yapmıyormuş aslında beyin kesiciye erken giriyormuş :D babababa, ulan debriyaj kavraması çok geride yani boşluğu alınmamış durumda, devir saati ondan oynuyor halbuki.

Bunun gibi uzar gider, haysiyet mağdurları para alabılmek için herşeyi yapar. Motoru servise götürene kadar yağ hanesine bi tane çivi salla öyle kullan. Arıza yapma şansı daha düşük. Bu arada 2000 bakımındakı usta subap ayarı yapalım mı dedı ? niye dedim, yaz dönemi sipariş çok olunca fabrika motorları ayarsız yolluyormuş bayilere, tamam yap dedim 20 tl dedi. Fabrika ayarszı yolluyorsa parasını nıye ben verıyorum dedim. Almadan baksaydın dedi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:17 ----------

Bu arada cenkito, motouna yaptıklarını takip etmiştim zamanında. Sen biraz anlıyon gibi, subap ayarını bob çakısı ile yapmak istesek boşluklar kaç olmalı bunu nereden öğrenebiliriz.

cenkito
08 Ocak 2014, 03:50
en saglıklı deger sıkı gecme 0.10 mm yapmanı öneririm.

ben bizzat mondial den emme: 0,06 mm egzos:0.07 (yada 8 di tam hatırlamıyorum)

olarak ögrendim amao ayarları tutturmak gercekten cok zor, ebaydan o degerlere sahip sentil almama ragmen

izeltas marka aldıgım sentili 0.10 degeri ile kullanıyorum.

yaz ile kıs arasında bile genlesme farkından dolayı ayarda değişme oluyor. cok sıkı olmasından ziyade biraz gevsek

olsun saglıklı olsun varsın az ses yapsın kanaatindeyim.

cok sıkı oldugunda subab

tam kapanamayabilir,

tam kapanmassa soguyamaz,

sıkıstırma kaybı olur,

en kötüsü de sıcaktan deforme olup pistonla çarpısabilir

bu arada motor almadan önce takım taklavatla söküp motoru kontrol etmek gerekiyor

sizin servisin dediğine göre :queen:

yqavuzhyan
08 Ocak 2014, 04:13
Adam genius ayrıca gavazaki ustasıymış, öyle 3 bin liralık motorarın ustası değiliz biz diyor.

GONYALI1
08 Ocak 2014, 04:23
Ben geçenlerde bir servis reklamında duymuştum otomobillerle ilgili yeni çıkan yasaya göre yetkili servis dışında yeterlilik belgesi olan bir yere yaptırırsanız eğer aracınız garanti den çıkmaz diyorlardı bi araştırın isterseniz ben birşey bulamadım motosiklet ilede alakası vardır muhakkak

cenkito
08 Ocak 2014, 04:31
Adam genius ayrıca gavazaki ustasıymış, öyle 3 bin liralık motorarın ustası değiliz biz diyor.

o kadar cinius ki ondaki akıl balık da da var.


Ben geçenlerde bir servis reklamında duymuştum otomobillerle ilgili yeni çıkan yasaya göre yetkili servis dışında yeterlilik belgesi olan bir yere yaptırırsanız eğer aracınız garanti den çıkmaz diyorlardı bi araştırın isterseniz ben birşey bulamadım motosiklet ilede alakası vardır muhakkak

kendi adıma konusayım servise gerek kalmadı komple sanzıman kartel krank degişimini çözdüm.
bir elektirik aksamı kaldı oda sorun cıkartırsa onuda hallederim olurum servis :)

birde ufak tefek arızalar harici hersey kullanıcı hatası diye garanti dısı bırakılıyor.
ne yapayım ben garantiyi ve servisi.
adamlar cross olarak satıyor arazide 500 km de debriyaj bıtıren oluyor neymiş fazla sıkmaktan.
geziyorsun gazlıyorsun silindir piston gidiyor neymiş cok gezmişsin.

madem öle termostat koy, beyine devir kesici koy. zorlanınca ısınınca stop etsin. gaz kessin
yeni modellerde sözde devir kesici var cok yuksek devirde subab yayları subabı cekemeden
piston cıkarda subap kırar diye.dediğimle alaksız yani

Tİme_shİft42
08 Ocak 2014, 04:34
2000 km bakımında hiç bişey yapmayıp bi yağını değiştirsem gene 65 tl ni alırım diyor utanmadan :d Yedirirmiyim o parayı sana .,

cool113
08 Ocak 2014, 10:35
http://motosiklet.suzuki.com.tr/Iletisim

suzukinin burada iletişim bilgileri var. burada varsayımlar yapacağımıza en temizi açarsın telefonu, servisin işini doğrumu yaptığını yetki verdikleri servisin elinde nasıl küçücük bir yağ filtresinin bulunmadığını teyit edersin servis fişinide yetkililere fakslarsın. hem servisi şikayet edersin en azından kulağını çeksinler. detaylarını daha sonra bizimle paylaşırsın. hakkınızı aramaktan korkmayın baktınız suzuki ilgilenmiyor doğru tüketici hakları hakem heyetine. sikayetvar sitesinede bütün her şeyi yazarsın

tr_select
08 Ocak 2014, 12:27
Bu ülkede ne yazıkki bela olmak gerekiyor. Dişli olduğunu görünce kimse gıkını çıkartmıyor ve uğraşmamak adına her şeyi kitabına göre yapıyorlar...

Hakkınızı arayın arkadaş. Sus pus ezik olmayın. Biraz bayan tabiri ile cadaloz olun, bela olun... Arayın her yere şikayet edin, mail atın. Baktınız sonuç yok japonyaya ingilizce mail atın. Süründürün .....leri. :cat:

Syanur
08 Ocak 2014, 12:32
Kendi ve arkadaşımın motorunda gördüklerimden sonra net bir şekilde söylüyorum ki, yarın KTM690 alsam bile kesinlikle 1 kere bile garantiye götürmem. KTM gibi parçaları pahalı olan bir motor bile olsa diyorum yani...


O parça garantide değişecek yazıyorsa değişecek, hukuki yollara başvurmak sizin elinizde.
Bu parça kitapcıkta yazdığı için elinde bulundurma zorunlulukları var, bu parça değişmediği taktirde motosikletinizin başına gelecek herhangi bir mekanik aksilikten kendileri sorumludur.
Kİ, rodajdan sonra EN ÖNEMLİ değişmesi gereken şey yağ filtresidir. Rodaj zamanında yağ en fazla demir çapağını attığı zamandadır. Rodajda aşınan ve birbine tam orturan parçalar çapaklarını bi güzel bırakır ve filtre çıkmadan o çapaklar hiç bir yere gitmez.
Ben olsam hukuki yollara başvurmuştum. İnsanlar bu yollara gitmedikçe o servis aynı kalacak. İki gün sonra motorunun başına birşey geldiğinde bunu kanıtlayamazsın ve buraya ağlamaklı sinirin bozulmuş yazılar yazarsın. Hukuk devletinde hakkın çiğnendiğinde veya bir kişi görevini yerine getirmediğinde bu kişi hakkında işlem yapmamak ona göz yummaktır.

Dediklerin çok doğru gibi duruyor ama yine bir arkaşımızın yaşadıklarından sonra servislerin nasıl bukadar gevşek ve umursamaz olduğunu anladık. Hukuki yaptırımlar çok yetersiz ve zayıf. Biz de çok iddialı idik ama anladık ki servise verilebilecek ceza, vs vs, yok denecek kadar az. Yaptırım neredeyse 0. Keşke dediğin gibi olsa be dostum...


bir daha yeni motor alacak olsam kolisini eve teslim isteyecegim, kendim kurarım

Ben bu söylediğini zaten aldığım bu motorda dile getirdim. Israr ettik, yine de yok dediler. Servise kutusuyla gelince servise de söyledik, biz toplayalım diye yok dediler. Bileydim 2.bakımdan sonra garantiden çıkartacağımı alırdım o motoru oradan. Sonuç ne oldu; sadece yapmaları gereken gidon bağlantısıı yaptılar ve fren hortumunu öyle bir takmışlar ki ilk gün sürdükten sonra akşama gördük, jantı komple çizmiş(çelik fren hortumu)...

umurcan
08 Ocak 2014, 13:14
Kendi ve arkadaşımın motorunda gördüklerimden sonra net bir şekilde söylüyorum ki, yarın KTM690 alsam bile kesinlikle 1 kere bile garantiye götürmem. KTM gibi parçaları pahalı olan bir motor bile olsa diyorum yani...

Sakin ol şampiyon :mrgreen:

Ortada servislerin zaman zaman yetersiz, zaman zaman umursamaz olduğu gerçeği net. Ama sıfır alınmış bir motoru garantiden çıkartma riskine değmez. Sonuçta bakım onarım kullanıcı tarafından yapılabilir şeyler, ama bunun bir de elektronik kısmı var?

Şimdi durduk yere bir gün akü doluyken enjeksyon çalışmazsa nasıl bir müdahale edilebilir ki?

Ortada orjinal servisleri iyi çalışmaya itecek ikinci servisler olmalı ki bu düzen düzelsin. Yoksa zor

esc
08 Ocak 2014, 13:27
Ne önerirsiniz peki ? Ne olarak dava açacağım ?

Kaymakamlık binasında tüketici hakem heyeti var. Tüm Türkiye'de gerçekten alıcıdan taraf oluyorlar. Git derdini oraya anlat. Fiş fatura kesmedilerse onuda bildir. Hiç bir şeyden olmazsa fatura kesmedikleri için ceza yerler. Mahkeme - savcılıkla falan uğraşmana gerek yok. Ayrıca şikayet ettikten sonra Suzuk'ye de bildir. Onlarda gerekeni yapmak zorunda kalsınlar.

aranel
08 Ocak 2014, 14:14
Hepinize çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgileri tek tek değerlendireceğim. Umarım ben gibi sıkıntı çeken diğer arkadaşlarında işlerine yarar.