PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Fz6 N STAR STOP YARDIMM



canYOLDAS
07 Ocak 2014, 14:13
İyi Günler Değerli Form Dostları

Yaklaşık 2 aydan fazla kışlık bakımı yaptıktan sonra makinayı kaldırmıştım bu gün havanın güzel olmasından faydalanmak istedim sorunsuz çalıştı makina, ufak bir tur atım normal sürüşte motor 100 veya 130 km hızlarda seyrederken birden elektrik kesiyor sanki star stor düğmesine o hızlarda biri basıyor gibi basta durup çalıştırmak istedim çalışmadı kırmızı düğmyemi açık kapatınca çalıştı ve yolda yine kesilmeler oludu durmadan kırmızı düğmeyi açık komutanken baş parmağımla bastırdığımda yine akım geliyor.
sorun star stop düğmesinde mi yoksa başka bir ariza olabilir mi yada star stop devre dışı bıraksam sorun çözülür mü? bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilir mi?

scooboy
07 Ocak 2014, 14:26
Düğmeye basınca çalışıyorsa sorun düğmedeki temazsızlık olabilirmi acaba?
açma kapama tuşuna(içeri sızdırırarak) bolca wd40 sıksanız.

CEM.
07 Ocak 2014, 15:13
Elektrik gidiyor derken yani motor komplemi kesiyor elektirigi ?

Tekleme biçimindeyse buji diyecegim.

Ama işin içinde elektiriksel birşey mevcut yukardaki arkadaşın dedigi mantıklı geliyor onun dışında.

aklıma statör geliyor.

cihan54
07 Ocak 2014, 15:23
Aynı sıkıntıyı ben de yaşadım üstadım. Hatta şu an benim stop tuşum 'iptal' :bounce::mrgreen:

Biraz açıklama yapayım, ahaliyi de aydınlatalım. Hani derler ya "Aha motor düşük km'li, yol yapmamış, garaj motoru" vs. gibi tabirler bana göre dezavantajdır. Kötüdür yani. Yatan motor iyi değildir. İşleyen demir ışıldar diye bir söz vardır. Buna da öyle bakabiliriz. Yatan motor, olduğu yerde rutubetten korozyon yapıyor. Tesisatlar, giriş çıkışlar, jaklar, akü kutup başları, iletken yüzeyler vs. bunlar hep oksitlenme yapabilen yerler. FZ6'larda da 3 merkezi oksit noktası var.

1- Start-stop düğmesi (Sağ kumanda) içinde bulunan iletken plakalar
2- Akü kutup başları ve buraya bağlantılı jaklar
3- Konjektör girişleri

Velhasıl, motorun ara ara yatmalarda korozyon oluşturmuş ve dediğim gibi ilk olarak sağ kumandanı etkilemiş. Kumandayı açtığında start-stop'u sağlayan iki plaka göreceksin. Bu iki plaka simsiyah olmuştur. Zımparalasan da temizlesen de bu plakalar artık miyadını doldurmuş oluyor ve yine çabuk korozyon yapıp verimsiz çalışıyor. Tavsiyem; kumandadaki start-stop'u bypass yoluyla iptal etmendir. Ben birkaç aydır bu şekilde kullanıyordum. Bu hafta sağ kumanda sipariş ettim, kısmetse yakın zamanda start-stop'uma kavuşuyorum ::sm_smile

canYOLDAS
07 Ocak 2014, 15:34
Düğmeye basınca çalışıyorsa sorun düğmedeki temazsızlık olabilirmi acaba?
açma kapama tuşuna(içeri sızdırırarak) bolca wd40 sıksanız.


evet düğmeye basınca çalışıyor wd40 sıktım ama bir şey değişmedi :(

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:29 ----------


Elektrik gidiyor derken yani motor komplemi kesiyor elektirigi ?

Tekleme biçimindeyse buji diyecegim.

Ama işin içinde elektiriksel birşey mevcut yukardaki arkadaşın dedigi mantıklı geliyor onun dışında.

aklıma statör geliyor.



elektirk gidiyor dememdeki neden kontak açık göstergelerde elektirik var sadece motora akımı kesiyor. düğmeye basınca az gaz veridiğimde çalıyor yine

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:31 ----------


Aynı sıkıntıyı ben de yaşadım üstadım. Hatta şu an benim stop tuşum 'iptal' :bounce::mrgreen:

Biraz açıklama yapayım, ahaliyi de aydınlatalım. Hani derler ya "Aha motor düşük km'li, yol yapmamış, garaj motoru" vs. gibi tabirler bana göre dezavantajdır. Kötüdür yani. Yatan motor iyi değildir. İşleyen demir ışıldar diye bir söz vardır. Buna da öyle bakabiliriz. Yatan motor, olduğu yerde rutubetten korozyon yapıyor. Tesisatlar, giriş çıkışlar, jaklar, akü kutup başları, iletken yüzeyler vs. bunlar hep oksitlenme yapabilen yerler. FZ6'larda da 3 merkezi oksit noktası var.


1- Start-stop düğmesi (Sağ kumanda) içinde bulunan iletken plakalar
2- Akü kutup başları ve buraya bağlantılı jaklar
3- Konjektör girişleri

Velhasıl, motorun ara ara yatmalarda korozyon oluşturmuş ve dediğim gibi ilk olarak sağ kumandanı etkilemiş. Kumandayı açtığında start-stop'u sağlayan iki plaka göreceksin. Bu iki plaka simsiyah olmuştur. Zımparalasan da temizlesen de bu plakalar artık miyadını doldurmuş oluyor ve yine çabuk korozyon yapıp verimsiz çalışıyor. Tavsiyem; kumandadaki start-stop'u bypass yoluyla iptal etmendir. Ben birkaç aydır bu şekilde kullanıyordum. Bu hafta sağ kumanda sipariş ettim, kısmetse yakın zamanda start-stop'uma kavuşuyorum ::sm_smile


benimde aklıma iptal etmek geldi benden önce kulanan arkadaş galiba hep o düğmeden motoru stop etmiş ama o sadece acil durumlar için biliyorum. zamanla dediğinzi gibi miladını doldurmuş... fiyatları ne acaba siparış vermişsiniz öğrene bilirmiyim ?

cihan54
07 Ocak 2014, 15:38
Orjinal sağ kumanda 175 tl

ozgurakman
07 Ocak 2014, 15:46
Orjinal sağ kumanda 175 tl

Ah be Cihan :) o orjinal kararan start-stop düğmesinin metallerini temizledikten sonra güzelce yüksek ısıda lehim ile kaplasaydın 175 liran cebinde kalacaktı :) olsun, işini sağlama almışsın.

CEM.
07 Ocak 2014, 15:51
Tamirciye gitmeden fazer topigine mutlaka yazınız :cat:

Neler neler ögreniyoruz :cherry::rendeer:

cihan54
07 Ocak 2014, 15:53
Ah be Cihan :) o orjinal kararan start-stop düğmesinin metallerini temizledikten sonra güzelce yüksek ısıda lehim ile kaplasaydın 175 liran cebinde kalacaktı :) olsun, işini sağlama almışsın.

Evet biraz pimpirikliyim. Lehim olayını biliyor olsaydım bile yapmazdım, yine orjinal parçayı alırdım :mrgreen:

canYOLDAS
07 Ocak 2014, 16:05
hepinize ayrı ayrı teşekkürler sorunu start stop düğmesini iptal ederek çözmüş durumdayım ufak bir turla test etim şimdilik sorun yok :)

adanalı01
07 Ocak 2014, 16:13
işleyen demir ışıldar dogru bir ata sözü onun devamınıda bliyomusun kardeşim fazla calışan demirde cabuk yıpranır:queen:
Aynı sıkıntıyı ben de yaşadım üstadım. Hatta şu an benim stop tuşum 'iptal' :bounce::mrgreen:

Biraz açıklama yapayım, ahaliyi de aydınlatalım. Hani derler ya "Aha motor düşük km'li, yol yapmamış, garaj motoru" vs. gibi tabirler bana göre dezavantajdır. Kötüdür yani. Yatan motor iyi değildir. İşleyen demir ışıldar diye bir söz vardır. Buna da öyle bakabiliriz. Yatan motor, olduğu yerde rutubetten korozyon yapıyor. Tesisatlar, giriş çıkışlar, jaklar, akü kutup başları, iletken yüzeyler vs. bunlar hep oksitlenme yapabilen yerler. FZ6'larda da 3 merkezi oksit noktası var.

1- Start-stop düğmesi (Sağ kumanda) içinde bulunan iletken plakalar
2- Akü kutup başları ve buraya bağlantılı jaklar
3- Konjektör girişleri

Velhasıl, motorun ara ara yatmalarda korozyon oluşturmuş ve dediğim gibi ilk olarak sağ kumandanı etkilemiş. Kumandayı açtığında start-stop'u sağlayan iki plaka göreceksin. Bu iki plaka simsiyah olmuştur. Zımparalasan da temizlesen de bu plakalar artık miyadını doldurmuş oluyor ve yine çabuk korozyon yapıp verimsiz çalışıyor. Tavsiyem; kumandadaki start-stop'u bypass yoluyla iptal etmendir. Ben birkaç aydır bu şekilde kullanıyordum. Bu hafta sağ kumanda sipariş ettim, kısmetse yakın zamanda start-stop'uma kavuşuyorum ::sm_smile

cihan54
07 Ocak 2014, 16:16
işleyen demir ışıldar dogru bir ata sözü onun devamınıda bliyomusun kardeşim fazla calışan demirde cabuk yıpranır:queen:

Eskiycek mantığıyla binersek o zaman marşa da basmayalım abi :mrgreen: Ben Fazer'la uzun yollar katedip yüksek km değerlerine ulaşayım diye bakıyorum. :mrgreen: