PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ABS olan motosikletlerde



norace
06 Ocak 2014, 04:03
Freni ani ve sert bir şekilde sıkabiliyor muyuz? Yani limon sıkar gibi değil de, bir anda ve sonuna kadar sıkmaktan söz ediyorum. Kayıp düşmüyor mu o zaman?

umurcan
06 Ocak 2014, 04:08
abs devreye girerse zaten en kısa fren mesafesi için ön arka allah ne verdiyse yapıştır diyorlar
girmezse yerdesin ama :mrgreen:

norace
06 Ocak 2014, 04:18
abs devreye girerse zaten en kısa fren mesafesi için ön arka allah ne verdiyse yapıştır diyorlar
girmezse yerdesin ama :mrgreen:

Oha, o çok sakat değil mi ama? :queen: Devreye girsin diye iyice sıkacaksın ve devreye girmemesi durumundaki kaza riskini arttırmış olacaksın.:sunny:

Tİme_shİft42
06 Ocak 2014, 04:22
İşte o zaman aklına gelecek kaliteli bi lastik alsaydım diye :queen:

norace
06 Ocak 2014, 04:24
İşte o zaman aklına gelecek kaliteli bi lastik alsaydım diye :queen:

E o zaman almadan söyleyin de aklımda bulunsun, o lastikten alayım motoru alınca. :cat:

acayüp
06 Ocak 2014, 04:29
Nasılki abs olmayan motorlarda en etkili frenleme lastiklerin kaymasına mahal vermeden yapılabilen frenleme ise abs li modellerde de aynı şey geçerlidir.
Abs li motorda abs nin devreye girdiği an ile abs siz motorda lastiğin kaymaya başladığı an aynı andır.

Aradaki fark şudur , birinde kayıp düşersiniz , diğerinde kaymayı engelleyen sistem devreye girer ve düşmekten kurtulursunuz.
Her iki durumda da kimse size mucizevi bir duruş mesafesi vaad etmez. Abs de olsa fren mesafeniz uzar.

doğru olanı onu devreye sokmadan durabilecek dozajlamayı yapabilmektir.
Yalnız çeşitli sebeplerden dolayı ( panik yapmanız , yerin kaygan oluşu , lastiklerinizin kötü oluşu vs vs ) bu dozajlama kaydırmadan durmaya yetmez yada siz o dozajı ayarlayamazsanız işte orada ABS farkını gösterip sizi ayakta tutar. Ve ayrıcada bunun yanında size manevra yapabilme imkanı sunar.
Yani ABS düşmenizi engelleyeceği gibi kazık fren yaptığınız anda dahi size sınırlı oranda da olsa manevra yapabilme imkanı verir.

Dervreye girmemesi meselesi karmaşık biraz. Kesin birşey denilemiyor fakat BMW nin bazı modellerinde akünün zayıfladığı zamanlar abs nin çalışmadığına dair örnekler var. Burada da yine abs ye güvenmeyip doğru fren kullanımını bilip öğrenip sürekli uygulamak kalıyor .

Bazı sıradışı durumlarda ABS dezavantaj olabiliyor. Çakıl , toprak vs offroad ağırlıklı yokuş aşşağı durumlarda abs başınıza iş açabilir. Bu nedenledirki birçok enduro modelde ABS nin kapatılabilmesi için düğme vardır.

norace
06 Ocak 2014, 04:36
Nasılki abs olmayan motorlarda en etkili frenleme lastiklerin kaymasına mahal vermeden yapılabilen frenleme ise abs li modellerde de aynı şey geçerlidir.
Abs li motorda abs nin devreye girdiği an ile abs siz motorda lastiğin kaymaya başladığı an aynı andır.

Aradaki fark şudur , birinde kayıp düşersiniz , diğerinde kaymayı engelleyen sistem devreye girer ve düşmekten kurtulursunuz.
Her iki durumda da kimse size mucizevi bir duruş mesafesi vaad etmez. Abs de olsa fren mesafeniz uzar.

doğru olanı onu devreye sokmadan durabilecek dozajlamayı yapabilmektir.
Yalnız çeşitli sebeplerden dolayı ( panik yapmanız , yerin kaygan oluşu , lastiklerinizin kötü oluşu vs vs ) bu dozajlama kaydırmadan durmaya yetmez yada siz o dozajı ayarlayamazsanız işte orada ABS farkını gösterip sizi ayakta tutar. Ve ayrıcada bunun yanında size manevra yapabilme imkanı sunar.
Yani ABS düşmenizi engelleyeceği gibi kazık fren yaptığınız anda dahi size sınırlı oranda da olsa manevra yapabilme imkanı verir.

Dervreye girmemesi meselesi karmaşık biraz. Kesin birşey denilemiyor fakat BMW nin bazı modellerinde akünün zayıfladığı zamanlar abs nin çalışmadığına dair örnekler var. Burada da yine abs ye güvenmeyip doğru fren kullanımını bilip öğrenip sürekli uygulamak kalıyor .

Bazı sıradışı durumlarda ABS dezavantaj olabiliyor. Çakıl , toprak vs offroad ağırlıklı yokuş aşşağı durumlarda abs başınıza iş açabilir. Bu nedenledirki birçok enduro modelde ABS nin kapatılabilmesi için düğme vardır.

Doğru kullanım dediğiniz limon sıkma mı yoksa başka türlü mü?

acayüp
06 Ocak 2014, 04:38
Doğru dediğim doğru olarak bildiğiniz şey.
Yani limon sıkar gibi , motorun ağrılık merkezinin arkadan öne kaymasına fırsat verip , ön amortisörlerin ezilerek öne çokmesine müsade ederek yapılan frenleme.
Bu konuda uzman videoları mevcut google dan aratıp izleyebilirsiniz.

SonpoL
06 Ocak 2014, 05:50
Freni ani ve sert bir şekilde sıkabiliyor muyuz? Yani limon sıkar gibi değil de, bir anda ve sonuna kadar sıkmaktan söz ediyorum. Kayıp düşmüyor mu o zaman?

Abs'li motosiklet ile sert frenlemeler yapabilirsiniz. Mantık aynı otomobildeki gibidir. Toprak bir zemin ile karşılaşmadıkça, lastik kayma eğilimi göstermez. Lakin motosiklet abs'li diye de yola çıkılmaz (güven patlaması). Frenleme, kontra gibi teknikler, her motosiklet sürücünün öğrenmesi gereken teknik konulardır. Bunu eğitim ile öğrenebilirsiniz, kendi kendinize de öğrenebilirsiniz.

Ben 250cc üstünde motosiklet tercihi yapacak olan arkadaşlara abs'yi şiddetle tavsiye ediyorum. Fren mesafesinin uzaması veya kısalması bir yana, özellikle ıslak zeminler de bile motosikletinize tam bir hakimiyet sağlamaktadır. Ayriyeten abs'nin motosiklet üzerinde de artı yönleri fazla olduğundan, yanlış hatırlamıyorsam 2015 yılı itibari ile 250cc ve üzeri hacimlerde abs standart olarak Avrupa ülkelerindeki motosikletler de mecburi olarak bulunacaktır. Bu yasa olarak kabul edilmiştir.

Bu gelişmeler ayriyeten önümüzdeki yıllarda firmaların satışlarını yapabilmek adına, bir çok modeli abs ile donatmaları anlamına geliyor. Kısacası Çin'li ve orta, alt sınıf motosiklet üreten ülkelerin dışında, Avrupa ülkeleri (Örn: Almanya, İtalya) ve Avrupa'ya ihracat yapan Japon firmaları, scooterlarına dahi satış yapmak istiyorlarsa abs'yi koyup öyle yollayacaklar.

CEM.
06 Ocak 2014, 06:10
Abs'li motosiklet ile sert frenlemeler yapabilirsiniz. Mantık aynı otomobildeki gibidir. Toprak bir zemin ile karşılaşmadıkça, lastik kayma eğilimi göstermez. Lakin motosiklet abs'li diye de yola çıkılmaz (güven patlaması). Frenleme, kontra gibi teknikler, her motosiklet sürücünün öğrenmesi gereken teknik konulardır. Bunu eğitim ile öğrenebilirsiniz, kendi kendinize de öğrenebilirsiniz.

Ben 250cc üstünde motosiklet tercihi yapacak olan arkadaşlara abs'yi şiddetle tavsiye ediyorum. Fren mesafesinin uzaması veya kısalması bir yana, özellikle ıslak zeminler de bile motosikletinize tam bir hakimiyet sağlamaktadır. Ayriyeten abs'nin motosiklet üzerinde de artı yönleri fazla olduğundan, yanlış hatırlamıyorsam 2015 yılı itibari ile 250cc ve üzeri hacimlerde abs standart olarak Avrupa ülkelerindeki motosikletler de mecburi olarak bulunacaktır. Bu yasa olarak kabul edilmiştir.

Bu gelişmeler ayriyeten önümüzdeki yıllarda firmaların satışlarını yapabilmek adına, bir çok modeli abs ile donatmaları anlamına geliyor. Kısacası Çin'li ve orta, alt sınıf motosiklet üreten ülkelerin dışında, Avrupa ülkeleri (Örn: Almanya, İtalya) ve Avrupa'ya ihracat yapan Japon firmaları, scooterlarına dahi satış yapmak istiyorlarsa abs'yi koyup öyle yollayacaklar.

Sonerimi uyku tutmamış yahu :)

+1 :cat:

gargi amca
06 Ocak 2014, 13:57
Abs, panik fren zamanı tekerin kilitlenmesini önleyerek motora yön verme seçeneği ile kazadan yada çarpmak istemediğiniz şeyden manevrayla kaçabilmeniz konusunda sürücüye şans verir. Ama daha kısa mesafede durmaz.

AWESQME
06 Ocak 2014, 14:13
Altın Elbiseli Adamın da dediği gibi ABS ye güvenmeyin siz fren kullanmayı öğrenin. ABS sadece yan cebinizde dursun ona güvenip frene asılıp işinizi piyangoya bırakmayın.

RODWIN250R
06 Ocak 2014, 14:38
Yavaş gidin. limonu öğrenmekten daha kolayı frenleme mesafesini öğrenmek. Öndeki araç ile mesafeni kolla frenleme mesafeni hesapla limona gerek kalmayacak. inanın tüm sıkıntılarınız hallolur frenleme ile ilgili. Her fren tutar Çinli de tutar, alman da. ama siz yavaş gittiğiniz sürece.

Tİme_shİft42
06 Ocak 2014, 16:18
Kendi Abs ni kendin yap absde fren mesafesi uzar deniliyor fren mesafen yoksa isin cok zor

yasdal
06 Ocak 2014, 16:24
Fren yaptığınızda iki seçenekte de kayıp düşmezsiniz. ABS niz yoksa kayarsınız evet. Ama düşmek bambaşka sebeplerden olur. ABS li iken de ABS devreye girip vurmaya başladığında eğer viraj alıyorsanız muhtemel düşersiniz. Siz siz olun her halükarda panik fren yaptığınızda motorunuzu dik tutun. Onun dışında ABS ye güvenip frenleme yapılmaz. Ama lazım olduğunda orada olduğunu bilmek sizi rahatlatır. ABS den daha önemlisi Kombine fren sistemleridir. Normal sürüşünüzde en çok bu özellik faydalı olur. Sizin için disklere giden fren basıncınızı dengeler. Stabilitenizi artırır. Genelde ABS siz motosikletlerde bu özellik pek bulunmaz. O yüzden eğer imkanınız varsa ABS li tercih ediniz.

kurubuz
06 Ocak 2014, 17:21
Freni ani ve sert bir şekilde sıkabiliyor muyuz? Yani limon sıkar gibi değil de, bir anda ve sonuna kadar sıkmaktan söz ediyorum. Kayıp düşmüyor mu o zaman?

Motor kazık frende ön tekeri kilitleyip yan yatmıyor, motor zınk diye duruyor ama sürücü gösterge panelinin üzerine çıkıyor. Benim başıma geldi. O kadar ileri fırladım ki ayaklarımı yere koyamadım. Motoru koruma demirinin üzerine bırakmak zorunda kaldım. Çok şükür çizik bile olmadı.

pistolpitt
06 Ocak 2014, 17:41
motor dik konumda oldugu surece hiç düşünmeden ön arka asılıyorum frenlere

norace
07 Ocak 2014, 02:04
Yani hem arka hem ön freni aynı anda sıkarsak (kazıklama) kesinlikle düşme olmuyor mu? (Motor dik konumdaysa)

Bu konuda hemfikir misiniz şimdi? Yeni başlayacağım için bunları size sorayım diyorum. Yanıtlarınız için çok teşekkür ederim.

ectuna
07 Ocak 2014, 02:32
http://www.youtube.com/watch?v=dJ_UkAFW6cA